Honda Honda CBR 250R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 May 2013
Mesajlar
150
Hepinize iyi bayramlar.. bugün sabah bomboş yolda ilk kez hız denemesi yaptım 5. vites 7 -8 bin devirde 145 km. daha da gidiyordu ama yavaşladım hemen... Yavaşlayınca aklımda tek bir şey vardı oda bir insan bu kadar hızlı gitmemeli. Hız yapmayın arkadaşlar yol boş bile olsa hayatınıza değmez bir yere 3 dakika erken varmak.
 
Katılım
3 Ara 2012
Mesajlar
2,176
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Iyi bayramlar
 
Katılım
1 Ara 2012
Mesajlar
263
5. Vites 7 bin devirde de 8 bin devirdede 145 yapmaz bu arada. 6. Viteste 7 bin devir 117 yapiyor 8 binde de 145 civaridir dediginiz gbi.vites sayisinda bi hataniz olmus.iyi bayramlar dilerim :)
 
Katılım
21 Şub 2013
Mesajlar
257
5. Vites 7 bin devirde de 8 bin devirdede 145 yapmaz bu arada. 6. Viteste 7 bin devir 117 yapiyor 8 binde de 145 civaridir dediginiz gbi.vites sayisinda bi hataniz olmus.iyi bayramlar dilerim :)
Benim aracimda 6 binde 100, 7bin de 110, 8 bindede 120-130 civari hizlara ulasabiliyorum. (6. Viteste )
 
Katılım
4 May 2013
Mesajlar
150
Benim aracimda 6 binde 100, 7bin de 110, 8 bindede 120-130 civari hizlara ulasabiliyorum. (6. Viteste )

5. Vites 7 bin devirde de 8 bin devirdede 145 yapmaz bu arada. 6. Viteste 7 bin devir 117 yapiyor 8 binde de 145 civaridir dediginiz gbi.vites sayisinda bi hataniz olmus.iyi bayramlar dilerim :)

Vites pek saymıyorum ve 6 ya çıkacak kadart vites attığımı hatırlamıyorum. Şimdi ayık kafayla düşününce 5 te o hız bana da biraz fazla geldi ama 7 bin devir 145 km de gazı kestim orası kesin.
 
Katılım
1 Ara 2012
Mesajlar
263
Beyler bunun rodajla falan alakasi yok.sanziman oranlari degismedgi surece motorun devirlere gore hzi degismez.ya bazi uretimlere sanziman oranlari frkli kondu ya da devir saati uretmlernde bi tutarszlk vr.cnku benm motorumla snn motorn aynysa rodaji nsl olrsa olsun ayni vitesin ayni devirlerinde ayni hzi gorur.baska turlu acklamasi mumkn degl.2013 lere sanzimanlari dgsk koymadlarsa 7 bin devir 6. Viteste 116 117 gorursunuz bunun kacari yok bence bidaha deneyerek kontrol edin.yok ama yeni frkli bi sanziman koydularsa bilemem.onn dsnda 8 8.5 bin devir cvrlarinda 140 kusurleri gormesi gerekr.dedgnz gbi 6 binde 100 cvrlarnda 6. Vteste.ama tam 7 binde 116 117 dolaylarnda deglse ki ben oldgnu idda ediyorum motorlarn sanziman oranlari ya farklidir yada siz 6. Viteste degilsinizdir.8 bin devirde 120 yapiyorsa kesnlkle 5. Vtestesnz 6 ya gecp gecmedgni kntrl edin sayarak gecmiyorsa servisinze basvurun derm ben.
 
Katılım
27 Haz 2012
Mesajlar
1,133
Hepinize iyi bayramlar.. bugün sabah bomboş yolda ilk kez hız denemesi yaptım 5. vites 7 -8 bin devirde 145 km. daha da gidiyordu ama yavaşladım hemen... Yavaşlayınca aklımda tek bir şey vardı oda bir insan bu kadar hızlı gitmemeli. Hız yapmayın arkadaşlar yol boş bile olsa hayatınıza değmez bir yere 3 dakika erken varmak.

Kardeşim. 5nci Vites değil o :) 6ncı Vites 6000 devirde motorun hızı 101.
 
Katılım
19 Mar 2013
Mesajlar
47
Beyler bunun rodajla falan alakasi yok.sanziman oranlari degismedgi surece motorun devirlere gore hzi degismez.ya bazi uretimlere sanziman oranlari frkli kondu ya da devir saati uretmlernde bi tutarszlk vr.cnku benm motorumla snn motorn aynysa rodaji nsl olrsa olsun ayni vitesin ayni devirlerinde ayni hzi gorur.baska turlu acklamasi mumkn degl.2013 lere sanzimanlari dgsk koymadlarsa 7 bin devir 6. Viteste 116 117 gorursunuz bunun kacari yok bence bidaha deneyerek kontrol edin.yok ama yeni frkli bi sanziman koydularsa bilemem.onn dsnda 8 8.5 bin devir cvrlarinda 140 kusurleri gormesi gerekr.dedgnz gbi 6 binde 100 cvrlarnda 6. Vteste.ama tam 7 binde 116 117 dolaylarnda deglse ki ben oldgnu idda ediyorum motorlarn sanziman oranlari ya farklidir yada siz 6. Viteste degilsinizdir.8 bin devirde 120 yapiyorsa kesnlkle 5. Vtestesnz 6 ya gecp gecmedgni kntrl edin sayarak gecmiyorsa servisinze basvurun derm ben.

2013 model motorum. Dediğin gibi 7bin devir 117 km, 8-8.5 bin devirlerde 140-145 doğrudur.
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
106
Herkese iyi bayramlar,

Kelepir, cok cok az kullanilmis hala yeni kokan LS2 kask isteyen arkadaslarim :

http://www.sahibinden.com/ilan/yedek-parca-aksesuar-donanim-tuning-kask-kiyafet-ekipman-kask-ls2-ff-384-moby-large-133816988/detay/
 
Katılım
4 May 2013
Mesajlar
150
2013 model motorum. Dediğin gibi 7bin devir 117 km, 8-8.5 bin devirlerde 140-145 doğrudur.

Yeni bakımdan çıktı motor 2013 model benimkiside vites olayında çok emin değilim ama devir den gerçekten de eminim.

Rodajı nasıl yaptınız ?

ilk 500 km sık vites değiştirerek 5 bin deviri geçirmedim, 500-750 km arası 6 bin devir sık vites değiştirerek kalan 250 km de ise kısa aralıklarla 9 bin devir görerek yüksek devirlerde vites değiştirerek. ama rodajda 9 bin deviri gördüğüm 10 kere yi geçmez ve 9 bin üzerinede çıkmadım.

Bu arada tamam çok hız yapmıyor motor ve zaten yapmayın... ama 6. viteste 7 bin devirde 100 le gidiyorsanız söylediğiniz gibi bence sizim motorlarda bir problem var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------

Beyler bunun rodajla falan alakasi yok.sanziman oranlari degismedgi surece motorun devirlere gore hzi degismez.ya bazi uretimlere sanziman oranlari frkli kondu ya da devir saati uretmlernde bi tutarszlk vr.cnku benm motorumla snn motorn aynysa rodaji nsl olrsa olsun ayni vitesin ayni devirlerinde ayni hzi gorur.baska turlu acklamasi mumkn degl.2013 lere sanzimanlari dgsk koymadlarsa 7 bin devir 6. Viteste 116 117 gorursunuz bunun kacari yok bence bidaha deneyerek kontrol edin.yok ama yeni frkli bi sanziman koydularsa bilemem.onn dsnda 8 8.5 bin devir cvrlarinda 140 kusurleri gormesi gerekr.dedgnz gbi 6 binde 100 cvrlarnda 6. Vteste.ama tam 7 binde 116 117 dolaylarnda deglse ki ben oldgnu idda ediyorum motorlarn sanziman oranlari ya farklidir yada siz 6. Viteste degilsinizdir.8 bin devirde 120 yapiyorsa kesnlkle 5. Vtestesnz 6 ya gecp gecmedgni kntrl edin sayarak gecmiyorsa servisinze basvurun derm ben.

Aynı hızı göremezsin dostum bunun lastik, zincir, kullanılan yağ, hava durumu, rüzgarın nereden estiği, kaç kilo olduğun ve üzerine ne kadar yattığına kadar birçok değişkeni var. dyno testi gibi bir teste profesyönel birini bulup test ettirsen belki çok yakın çıkar sonuçlar.
 
Katılım
27 Haz 2012
Mesajlar
1,133
Yeni bakımdan çıktı motor 2013 model benimkiside vites olayında çok emin değilim ama devir den gerçekten de eminim.



ilk 500 km sık vites değiştirerek 5 bin deviri geçirmedim, 500-750 km arası 6 bin devir sık vites değiştirerek kalan 250 km de ise kısa aralıklarla 9 bin devir görerek yüksek devirlerde vites değiştirerek. ama rodajda 9 bin deviri gördüğüm 10 kere yi geçmez ve 9 bin üzerinede çıkmadım.

Bu arada tamam çok hız yapmıyor motor ve zaten yapmayın... ama 6. viteste 7 bin devirde 100 le gidiyorsanız söylediğiniz gibi bence sizim motorlarda bir problem var.

---------- Mesajlar birleştirildi - 13:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 13:33 ----------



Aynı hızı göremezsin dostum bunun lastik, zincir, kullanılan yağ, hava durumu, rüzgarın nereden estiği, kaç kilo olduğun ve üzerine ne kadar yattığına kadar birçok değişkeni var. dyno testi gibi bir teste profesyönel birini bulup test ettirsen belki çok yakın çıkar sonuçlar.

Motorda sorun yok kardeşim. 6ncı vites 6,000 devirde motor 101 km yapıo. 5nci viteste 9000 devire vurdur 120-130 gidiyo. çak 6ya yapıstır sonra 140-150-155 diye gidiyo. Yol durumu v.s v.s etkenler işte.
 
Katılım
1 Ara 2012
Mesajlar
263
Aynı hızı göremezsin dostum bunun lastik, zincir, kullanılan yağ, hava durumu, rüzgarın nereden estiği, kaç kilo olduğun ve üzerine ne kadar yattığına kadar birçok değişkeni var. dyno testi gibi bir teste profesyönel birini bulup test ettirsen belki çok yakın çıkar sonuçlar.
kardeşim burası bilgilendirme forumu yanlış biliyorsanda kabullenip doğruyu öğrenmelisin.ben makina mühendisliği okuyorum ve işin inciğini cinciğini görüyorum ha yok yine benm dedğim doğru dersen o senin görüşündür saygı duyarım.ama 2 mizin motoru aynıysa eğer bunda kilo lastik yol vs hiçbirşey farketmez aynı viteste aynı devirlere geldiğimizde aynı hızı okursun ibreden.bu sadece ve sadece şanzıman dişli oranlarına bakar.senin dedğin motorun hızlanma süresini etkiler ben sallıyorum 7 saniyede çıkıyrsam 90-100 e sen benden kilolsundr lastklern yolu tutmuyodur vs vs 1 saniye 2 saniye geç çıkarsın benden. ama ben sallıyorum 5. viteste 7 bin devirde ibrede ne okuyorsam sende aynısını okursun belki 1-2 farkeder en fazla.onun dışında dyno testti falandı filandı hepsini biliyorum fakat burda dynoya ihtiyac duyulcak bir konu değil.servis kitapçığını açıp okursan zten motor şanzıman oranları veriyor. senin motorun kaç devir yapıyorsa dişlilere kaç devir olarak iletiliyor oranları mevcut.ve hızlanma demiyorum dikkat ederim! hızın sadece ve sadece buna bağlı.aynı viteslerde aynı devirlerdeyken aynı hızı görürsün bunu hiçbirşey etkilemez bilesin.anlatabildiysem ne mutlu.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:14 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:10 ----------

devirden eminim diyorsunuz lakin motor hiçbir viteste 7 binde 140 ları görmez.ha 8 bindeyseniz doğrudur 6 viteste 8 binlerde görüyor motor 140 ları

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:14 ----------

http://www.gearingcommander.com/ bu siteden motorunuzu ayarlayıp bakabilirsiniz şanzıman oranlarına ve vitese göre devirlerde yaptığı hız.gerek olcağını zannetmiyorum açık ve net ama ingilizcenizin olmadığı yerde yardımcı olrum.

---------- Mesajlar birleştirildi - 15:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:20 ----------

ayrıca bu sitede normalde gördüğümüz hızımızdan farklı olarak gerçekte olan hızımızı belirtiyor.motorlarımız yaklaşık %8-10 civarında fazla gösteriyor ibrede.yani 117 7000 devirde aslında 106 falan gps le ölçtüğümüzdeki hızımız.fakat ibremizin 6. vites 7 binde ibrede 117 yazdığı gerçeğini değiştirmez.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst