Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
13 Ocak 2006
Mesajlar
973
tunaya hitaben..

ben 3 gün önce aldım 2. elini.2.elde fiyat bayağı oynuyor km leride 5000-10000 arasında.bu kadar az kilometredeki bi hondayı bence rahatlıkla alabilirsin.Bende öyle yaptım kime gösterdiysemde çok iyi durumda dediler.Vitesli motosiklet konusunda gayet acemi olduğum için sana fikrimi söyleyeyim(zapt etme konusunda).etmesine edersin zor değil 115 kg 13hp.Ama nerede oturduğun önemli.Sıkışık trafikte devire, sinyale, sağa, sola, şeride, ışıklara, viraja, seslere dikkat etmen gerekirken birde debriyaj, vites, kaçıncı vitesteydim, ön fren-arka fren dengesi dikiz aynalar vs nin yanında en önemlisi senin orada olduğunu sadece çarpınca farkeden şoförler oluyor.Şaka ya da espri yapmıyorum gayet ciddiyim.Bu işin ciddiyetini büyük şehirde motosiklet kullanınca anlıyormuş insan.Şimdi forumlarda evhamlı sorular soran arkadaşları daha iyi anlıyorum.
 
Katılım
10 May 2007
Mesajlar
3
Çok yakında

Selam arkadaşlar kim ne derse desin bence süper bi şey dizayn ve görünüşü beni aşık etti kendine ŞAFAK - 30 Gün Sanki tezkere bekliyorum valla kafaya koydum alacam.Resimlerini paylaşırım sizlerle.
:cat:
cbrkrmzilj7.jpg
:cat:
cbrsyahge6.jpg
:cat:
Tercihlerim bunlar bakalım bakalım hayırlısı Kırmızıyı düşünüyorum ama siyahda olabilir ikisininde asil bir duruşu var.
Hepinize kazasız belasız günler diliyorum.
Görüşmek dileğiyle.Bir ay sonra benide aranıza kabul ederseniz büyük mutluluk duyarım.

Bu arada e sınıfı ehliyetim var motoru aldığımda bu ehliyet ile kullanabilecekmiyim?
Yoksa A1 ehliyetmi almam gerekecek.
Şimdiden teşekkürler
 
Son düzenleme:
Katılım
2 May 2007
Mesajlar
290
Selam arkadaşlar kim ne derse desin bence süper bi şey dizayn ve görünüşü beni aşık etti kendine ŞAFAK - 30 Gün Sanki tezkere bekliyorum valla kafaya koydum alacam.Resimlerini paylaşırım sizlerle.
:cat:
cbrkrmzilj7.jpg
:cat:
cbrsyahge6.jpg
:cat:
Tercihlerim bunlar bakalım bakalım hayırlısı Kırmızıyı düşünüyorum ama siyahda olabilir ikisininde asil bir duruşu var.
Hepinize kazasız belasız günler diliyorum.
Görüşmek dileğiyle.Bir ay sonra benide aranıza kabul ederseniz büyük mutluluk duyarım.

Bu arada e sınıfı ehliyetim var motoru aldığımda bu ehliyet ile kullanabilecekmiyim?
Yoksa A1 ehliyetmi almam gerekecek.
Şimdiden teşekkürler

bence siyahı budur
:queen: :queen: :queen: :queen: :queen: :queen: :queen:
 
Katılım
3 Nis 2007
Mesajlar
9
ya arkadaşlar motorum bana baya bi sorun yaratıyo tam sürüyodum vites birden bire 1 e geçmemeye başladı boşa da geçmiyosanırım vites bozuldu yani ne olmuş olabilir vede nasıl düzeltebilirim lütfen acil yardımmmmmmmmmm

lütfen acil yardımmm yrn öğlene kadar halletmem lazımmmmmmmmm cvp yazarsanız çok sevindirirsiniz beniii
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
ClassTurk

Nooluyor... Küçük harfler neyine yetmedi de ilan verir gibi mesaj yazdın...
Öncelikle büyük harflerle yazmamanı isteyerek mesajıma başlayayım...

Motor kullanmak için E ehliyetin yetersizdir , hatta A1 de alsan kullanamazsın... Çünkü motosiklet ehliyeti A2'dir....

çığ

Bu konuda pek bir fikrim yok , ama servise göster derim... O şekilde kullanma pek
 
Son düzenleme:
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
21
Görkem,

sen orjinal lastikleri değiştirdinmi?

değiştirdiysen ne taktın?

kalınlaştırmanın ne tür üstünlükleri yada olumsuzlukları var?

kalınlaştırmada beygirde ne kadar kayıp olur?

iki kişiyi rahatlıkla çekermi bu meret?:silent:

bu arada arkadakileri öne takıp (olurmu olmazmı bilmiyorum!) arkayı kalınlaştırmak mantıklımı?

bide sadece lastiklermi değişiyo yoksa jantla birliktemi.

son soru. lastikler tubeless mı?
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
734
Görkem cvp için saol fakat ben sorarken bir detayı atlamışım, 600rr'a geçince kask değiştirmeyi düşünüyorum, yani fullface'i büyük cc. için düşünüyorum. Şu an fiyat-performans gibi araştırmalar yapıyorum tabi uygun birşey ya da cazip bir kampanya bulursam hemen alırım o ayrı. Flip-up lar malum çok ses yapıyor yani nolan ile shoei-arai gibi bir üst sınıf kaskların(fullface) arasındaki fark (her açıdan) atla deve mi yoksa çok değil mi, anladığım kadarıyla marushin'de nolan'la aynı sınıfta gibi...
 
Katılım
9 Nis 2007
Mesajlar
21
bu arada arkadakileri öne takıp (olurmu olmazmı bilmiyorum!) arkayı kalınlaştırmak mantıklımı?

bide sadece lastiklermi değişiyo yoksa jantla birliktemi.

son soru. lastikler tubeless mı?
 
Katılım
10 May 2007
Mesajlar
3
ClassTurk

Nooluyor... Küçük harfler neyine yetmedi de ilan verir gibi mesaj yazdın...
Öncelikle büyük harflerle yazmamanı isteyerek mesajıma başlayayım...

Motor kullanmak için E ehliyetin yetersizdir , hatta A1 de alsan kullanamazsın... Çünkü motosiklet ehliyeti A2'dir....

çığ

Bu konuda pek bir fikrim yok , ama servise göster derim... O şekilde kullanma pek

Öncelikle yazılardan dolayı özür diliyerek başlamak istiyorum heyecandan işte herkes duysun istedim ondan olsa gerek normalde büyük punta pek kullanmam.

Açıklaman için teşekkür ederim
 
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
734
Acu-men bu topicte 240. ve 241. sayfalarda kalın lastikler ile ilgili sorularına rahatlıkla cvp bulabilirsin. Bende 130'luk arka lastik var o sayfalar da yeni aldığım döneme denk geliyor güzel bir bilgi paylaşımı olmuş bir bak tamin olmazsan yardımcı olmaya çalışayım...
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Görkem,

1-sen orjinal lastikleri değiştirdinmi?
2-değiştirdiysen ne taktın?
3-kalınlaştırmanın ne tür üstünlükleri yada olumsuzlukları var?
4-kalınlaştırmada beygirde ne kadar kayıp olur?
5-iki kişiyi rahatlıkla çekermi bu meret?:silent:
6-bu arada arkadakileri öne takıp (olurmu olmazmı bilmiyorum!) arkayı kalınlaştırmak mantıklımı?
7-bide sadece lastiklermi değişiyo yoksa jantla birliktemi.
8-son soru. lastikler tubeless mı?

1-evet
2-120/80/17 Duro
3-Görüntü dışında hiçbir üstünlüğü yok
4-Kalınlaştırırsan performanstan kaybedersin , ama aşırı bir kayıp olmaz
5-Kız arkım varken çekiyordu :p
6-Arka lastik öne takılmaz. Lastikler ön ve arka için özel dizayn edilmiştir. Ön lastik kalınlaşırsa motor çok zorlanır , aşırı performans kaybı olur
7-Tabiki sadece lastik
8-Evet :)

dgrmr

Abi bence kaskını yeni motora geçince değiştir... Zaten kaskların ömrü 2-3 yıl. Ayrıca Shoei - Arai gibi bir kask alırsan siyah alamayacağın için yeni motorunun renklerine de ters düşebilir... neyse;
eğer 600rr için düşünüyorsan arai derim ben sana... veya shoei ama ben araiyi daha çok beğeniyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
734
Bak bu konuda haklısın da kafamda siyah renk olduğunu nasıl bildin... Yoksa bir yerde söyledim mi? Marushin falan alma mı diyorsun bu durumda... Çok gürültü yapar mı? Yüksek sürhatlere zaten sadece şehir dışında çıkabileceğimide hesaba katarsak. Şehir içinde ortalama hız altında hangi makina olursa olsun zaten 70-80km/h.'dir. 150km/h görsen bile kaç saniye ya da metre gideceksin o sürhatte de gürültü seni rahatsız edecek. Dayanıklılığa gelince, çok fark var mıdır sence bu orta ve yüksek sınıf arsında?
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Öyle deme , gürültü çok önemli... Muhtemelen 600RR alınca arkaya da bir leovince taktırırsın ... Bütün gün başın şişer, üstüne de yüksek süratte duyduğun rüzgar sesi eklenince...

"150km/h görsen bile kaç saniye ya da metre gideceksin o sürhatte de gürültü seni rahatsız edecek"

Ben K1200 kullanırken 190'ın altına düşmemiştim otoyolda... Benim Nolan'ın gürültü engelleyici süngerleri takılı olmadığı için bayağı rahatsız olmuştum rüzgar sesinden...

Aerodinamiye gelirsek , benim eski kaskımla Cbf600 kullandım geçen gün... Dayanamadım eve gelip Nolan'ı aldım... Çünkü eski çan çin çon kaskım balon gibi... Yüksek süratte dayak yemişten beter ediyor insanı...

Dayanıklılık konusunda; bilinen kaliteli kaskların hepsinin dayanıklılığından şüphe etmemen gerekir , sonuçta hepsi belli standartlarda belli testlerden geçerek piyasaya sunuluyor... Dayanıklılık konusunda endişelenme...

Marushin hakkında pek bir bilgim yok yorum yapamayacağım :)

Bu arada Nolan'dan daha kaliteli bir kask istiyorsan X-Lite tavsiyemdir :cat:
 
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
734
Yok egzostuna kesinlikle ellemem çok şık duruyor, hem sesi gayet yeterli ve güzel bir mırıltısı var milleti rahatsız etmenin alemi yok. Gürültü düşündüğüm gibi bir mesele değil yani anladığım kadarıyla o zaman bizi masrafa sokacaksın gibi sen Görkem bey... :mrgreen: :Kurtarmaz mı aşağısı birşeyler yapsak bire abi, kulağa pamuk tıkasak madem dayanıklı bu meret.... :p
 
Katılım
17 May 2006
Mesajlar
541
arkadaşlar yazılarınızı hayranlıkla okuyordum çok zamandır. ama ne yapalım peşin param yok ve cbr alacak kadar taksit ödeyemediğimden buna benzeyen bir motor aldım. siz değerli ve benden tecrübeli arkadaşlarıma bir kaç sorum olacak.

1. cbr lar da titreme olayı var mı? bendeki motor 8000 devirden sonra baya bir titriyor.

2. benim motorda 4500-5000 devirlerde anlayamadığım bir zırıltı var ilk aldığınız da sizin motorlarda da bir zırılıtı var mıydı?

bunları size sormamdaki gaye cbr alamıyorum ama hiç değilse benzerini alayım dedim. (yaklaşık 2250 ytl daha ucuz çünki) şasesi okadar çok birbirine benziyor ki.
gönül isterdiki bir cbr125 im olsun ama peşin olmadığı için ikinci el de alamadım. taksitle bunu almak zorunda kaldım.

cevap veren arkadaşlara şimdiden teşekkür ederim

 
Son düzenleme:
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
dgrmr

Merak etme sen shoei de alsan arai de alsan uzun yolda yine kulağına pamuk tıkayacaksın :mrgreen:

cycle27
xgjao Çelik motor mu oluyor Ramzey mi? Yoksa Arora mı?

1-Cbr'da da 10.000'den sonra bayağı titreme oluyor , özellikle yüksek süratlerdeyken...
2- Ilk aldığımda motor gül gibiydi , sonrasında konsolda 1-2 vida gevşeyince zırıltı başlıyor , tabi ben sık ısk bakımını yapıyorum , bendeki zırıltı oldukça az

Sen bakımını yapar , temiz bakarsan o motorun da cbr'dan farkı kalmaz emin ol :wiinkk:
 
Katılım
17 Kas 2006
Mesajlar
734
cycle27 aramıza hoşgeldin öncelikle ama sana vereceğimiz bilgilerin bir anlamı olmaz çünkü mal aynı mal değil ama yine de seni cevapsız bırakmamaya çalışayım cbr'da da 9.000 d/d'dan sonra şiddetli olmasada (beni hiç rahatsız etmedi bu güne kadar) titreme yaşanıyor, motorda zırıltı olması doğaldır mesela cbr'ın e kronik zırıltı yapan yeri grenajla gösterge tablsunun buluştuğu yerdir fakat giderilemeyecek bir durum değildir. Bu senin motosiklet ve türevleri ile ilgili bir topik olması lazım oradan daha detaylı bilgi alabilirsin topiğin adını bulabilirsem link atarım buraya ya da bana gerek kalmadan sen bulursun. Motosikletinin hayırlı ve uğurlu olması dileğiyle kazasız belasız keyifli sürüşler.

O zaman ben Marushin alacağım kardeşim çok güzeller yahu... Hiç bir markada böyle güzel desenler yok. Bir de görkem sordum ama cevaplamamışsın. Benim en çok siyah cbr600rr'ı beğendiğimi sen nereden bildin yahu?

Bir baksana Şuna vizörde de altı renk seçeneği var, link: http://www.marushin-helmets.jp/ bakmak isterseniz

 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst