Lastik kalınlığı tabiki güç ile alakalıdır... Sadece güç de değil... Denge, ağırlık vs...
bilginozi
Sana şunu söyleyebilirim... Motorsiklet sürerken her zaman kaza riskin var. Ben bazı günler eve geldiğimde kaza yapmadığım için şükrediyorum. Ama bu kişiden kişiye göre değişir... Bi kazadan korkan tırsa tırsa giden insanlar vardır , bir de kaza yapabileceğini bilen , ama hiçbir zaman korkmayan insanlar vardır.
Ben her zaman kaza yapabileceğimi bilirim... En sol şeritten 130 ile giderken tekerleğin bir hayvan leşine takılıp kayması sonucu paramparça olacağımı da bilirim. Ama yürürken kafama saksı da düşebilir... Hiç belli olmaz.
Fakat olabilir diyip de işi oluruna bırakmak da olmaz... 130 ile giderken pür dikkat olurum gözüm sürüşümden başka birşeyi görmez. 200 metre ileride hızlanan arabanın önündeki arabayı sollayacağını bilirim. Kafamda kurarım. Bu da tecrubeyle olur.
Motor üzerinde korkmak anlamsızdır. Korkarsan süremezsin fakat her zaman birşey olabileceğini kabullenmek zorundasın.Ancak ne yapabilirsin , sana birşey olma riskini en aza indirebilirsin. Bu da eğitimle , dikkatle ve de en önemlisi tecrubeyle olur.
Bazı şeyler büyük sorumluluk gerektirir.... Hiç ölümden korkan yarışçı gördün mü? Hayatın sonuna kadar kazasız yaşamak istiyorsan sana tavsiyem evden çıkma. Fakat bu da yaşamamaktır. Araba da alabilirsin , fakat yaşlandığında bazı şeyleri yaşamadığını farkediyor ve keşke diyorsun...
Benim sana tavsiyem 600F'i falan boşver , al bir 125R , gerekli eğitimleri de al , öğrenimini tamamla , korumanı tamamla sonra çık sokağa... Motoru sür... Boşver olacağı varsa olur. Sen vazifeni yapmışsın.