Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Şub 2014
Mesajlar
2,829
Cümleten S.A. arkadaşlar, bende aranıza yeni katıldım. Motorumu 2. el 1200 km'de 3 hafta önce aldım. 2013 kırmızı. Scooterdan (PCX) geçiş yaptım ilk vitesli motorum, ilk motor için en doğru tercih olduğunu gördüm, kullanımı çok iyi. Bu arada tecrübeli arkadaşlara bir sorum olacaktı; Lastikleri çok iyi olmadığını düşündüğüm için Michelin Pilot Street 140/70-17 arka ve 110/70-17 ön teker aldım, fakat lastiği taktıracak yer bulamıyorum, oto lastikçiler takmıyor, Yalova'da da motorcular falan takıyor fakat balans yapmıyorlar, balanssız binmek te iyi olmaz sanırım. Bu konuda ne önerebilirsiniz.

honda servisine gidin? hayırlı olsun kaça aldınız nerden aldınız acaba?
 
Katılım
6 Nis 2014
Mesajlar
10
Sağolun, arkadaştan ikinci el aldım, takas yaptık bana aşağı yukarı 7000'e falan maloldu diyebiliriz, rodajı itina ile yapılmış bildiğim bir motordu.
 
Katılım
6 Ara 2013
Mesajlar
671
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
89
Bugün itibariyle acemi bir sürücü olarak bende aranızdayım:) herkese kazasız belasız sürüşler !!
 
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
89



Akşam akşam bunlar çıktı artık :) yollara düşünce daha güzel fotolarda atarım inşallah :flower:
 
Katılım
2 May 2014
Mesajlar
54
Arkadaşlar 2013 1600km de 2. el bir CBR 125 ile aranıza katıldım.... Sormak istediğim sorular var ilk motorum olarak...
1-) Motor sürerken vücudu öne yatırıp ellerime yük biniyor sağ elimde gaz olduğu için pek bastıramıyorum (yük veremiyorum) fakat sol elimde yorulmalar bileğimde biraz ağrılar oluyor yarım saatlik bir dilimde neyi yanlış yapıyorum pozisyonummu yanlış acaba?
2-) Fren konusu Ön frenleri kullanmak daha kolayıma gidiyor, arka frene zor alışıyorum birde arka fren daha az tutuyormuş ve sert basılıyormuş gibi?
3-) Koruyucu mont aldım yarım mont biraz kısa gibi geldi normalmi acaba. Kemer seviyesinde yoksa değiştirmemmi gerekli?
4-) Kask- mont- eldiven- dizlik yeterlimidir koruma icin?
 
Katılım
8 Ocak 2014
Mesajlar
465
Arkadaşlar 2013 1600km de 2. el bir CBR 125 ile aranıza katıldım.... Sormak istediğim sorular var ilk motorum olarak...
1-) Motor sürerken vücudu öne yatırıp ellerime yük biniyor sağ elimde gaz olduğu için pek bastıramıyorum (yük veremiyorum) fakat sol elimde yorulmalar bileğimde biraz ağrılar oluyor yarım saatlik bir dilimde neyi yanlış yapıyorum pozisyonummu yanlış acaba?
2-) Fren konusu Ön frenleri kullanmak daha kolayıma gidiyor, arka frene zor alışıyorum birde arka fren daha az tutuyormuş ve sert basılıyormuş gibi?
3-) Koruyucu mont aldım yarım mont biraz kısa gibi geldi normalmi acaba. Kemer seviyesinde yoksa değiştirmemmi gerekli?
4-) Kask- mont- eldiven- dizlik yeterlimidir koruma icin?

Hayırlı olsun,kazasız belasız kullanırsın inş.
Bende acemiyim, bildiğim kadarıyla yardımca olmaya çalışacağım.
1) Benzin deposunu dizlerinle sık, kolların serbest kalır daha rahat kullanırsın. Şu an gidonu sıkarak motoru kontrol etmeye çalıştığın için seni yoruyor.
2) Ön frene fazla alışma, geçen gün sokağa girerken araba çıktı karşıma, panikle ön frene asıldığım gibi yere kapaklandım.Hızım düşüktü sokağa gireceğim için, bana da motora da bir şey olmadı ama dersimi aldım.Arka frene birden asılma teker kilitlenmesin, yavaştan önce arka frene sonra aynı yavaşlıkta ön frene, sakın ön frene birden asılma dostum takla atarsın..
 
Katılım
27 Şub 2014
Mesajlar
2,829
Arkadaşlar 2013 1600km de 2. el bir CBR 125 ile aranıza katıldım.... Sormak istediğim sorular var ilk motorum olarak...
1-) Motor sürerken vücudu öne yatırıp ellerime yük biniyor sağ elimde gaz olduğu için pek bastıramıyorum (yük veremiyorum) fakat sol elimde yorulmalar bileğimde biraz ağrılar oluyor yarım saatlik bir dilimde neyi yanlış yapıyorum pozisyonummu yanlış acaba?
2-) Fren konusu Ön frenleri kullanmak daha kolayıma gidiyor, arka frene zor alışıyorum birde arka fren daha az tutuyormuş ve sert basılıyormuş gibi?
3-) Koruyucu mont aldım yarım mont biraz kısa gibi geldi normalmi acaba. Kemer seviyesinde yoksa değiştirmemmi gerekli?
4-) Kask- mont- eldiven- dizlik yeterlimidir koruma icin?

dizlik kalçanı ve belden aşşağının çok azını korur, bot gıymessen ayagını ne koruyacak kafandan daha mı az degerlı ayagın ?

Mont kısa gelıyorsa değiştir.
 
Katılım
2 May 2014
Mesajlar
54
Dostum Montun kısa geldiğini nasıl anlarım yarı mont kemere kadar gelir diyorlar doğrumu yada pantolon kemer hizasında biten mont kısa mıdır???
 
Katılım
8 Nis 2014
Mesajlar
89
Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin..

Teşekkürler. Amiiin , cümlemize!

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:49 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:41 ----------

Dostum Montun kısa geldiğini nasıl anlarım yarı mont kemere kadar gelir diyorlar doğrumu yada pantolon kemer hizasında biten mont kısa mıdır???

Arkadaşım bizde geçen yaptık alışverişi, farklı mıdır bay bayan montları bilemiyorum , ama yardımcı olan arkadaş beline değil üzerime tam oturmasına ve kollarda fazla boşluk olmamasına baktı . Bel kısmı açık kalacak bende kesin!!! Ama arkadaş baya bilinçliydi senin bir parçan gibi olmalı dedi, beli uzun olsun diye büyük beden alıp bol gelmesin? Mağazada çalışan arkadaşlardan daha rahat yardım alabilirsin sanırım.
Hayırlı olsun motorun kazasız sürüşler.
 
Katılım
18 Şub 2012
Mesajlar
2,513
Motosikleti
2025 NC 750X DCT
Hayırlı olsun,kazasız belasız kullanırsın inş.
Bende acemiyim, bildiğim kadarıyla yardımca olmaya çalışacağım.
1) Benzin deposunu dizlerinle sık, kolların serbest kalır daha rahat kullanırsın. Şu an gidonu sıkarak motoru kontrol etmeye çalıştığın için seni yoruyor.
2) Ön frene fazla alışma, geçen gün sokağa girerken araba çıktı karşıma, panikle ön frene asıldığım gibi yere kapaklandım.Hızım düşüktü sokağa gireceğim için, bana da motora da bir şey olmadı ama dersimi aldım.Arka frene birden asılma teker kilitlenmesin, yavaştan önce arka frene sonra aynı yavaşlıkta ön frene, sakın ön frene birden asılma dostum takla atarsın..

yanlıs bılgılendırme olmus motoru on fren durdurur arka fren takvıye dır sadece yavaslatır bırden sıkmayla da motor takla atmaz o sızın acemılıgınızden dır hatta arka frenı hıc kullanmayan cok kısı tanıdım genel de yuksek hızlarda yokus asaa gıderken motorun one yıgılmaması ıcın yavas yvas hızını dusurmek ıcın kullanıyorum sahsen

ellerın agrıması normal tam racıng olmasada oturus pozısyonu ona yakındır depoyu dızler ıle sıkarsan agrı olmaz cbr cok rahattır bana gore cbf kadar olmasada mont konusu da soyledır dırsek bolumunden otekı elınle cevır eger ters donuyor sa mont sana buyuktur veya alttan elını rahat ca soka bılırsen karnına mont buyuk tur tam oturması lazım kask ta aynı sekılde her seferınde yanaklarını sıkması lazım yanı dar olması lazım
 
Katılım
6 Nis 2014
Mesajlar
10
Arkadaşlar 2013 1600km de 2. el bir CBR 125 ile aranıza katıldım.... Sormak istediğim sorular var ilk motorum olarak...
1-) Motor sürerken vücudu öne yatırıp ellerime yük biniyor sağ elimde gaz olduğu için pek bastıramıyorum (yük veremiyorum) fakat sol elimde yorulmalar bileğimde biraz ağrılar oluyor yarım saatlik bir dilimde neyi yanlış yapıyorum pozisyonummu yanlış acaba?
2-) Fren konusu Ön frenleri kullanmak daha kolayıma gidiyor, arka frene zor alışıyorum birde arka fren daha az tutuyormuş ve sert basılıyormuş gibi?
3-) Koruyucu mont aldım yarım mont biraz kısa gibi geldi normalmi acaba. Kemer seviyesinde yoksa değiştirmemmi gerekli?
4-) Kask- mont- eldiven- dizlik yeterlimidir koruma icin?

Ben de acemi bir racing'ciyim, sana tavsiyem Altın Elbiseli Adamın sitesini incele orda çok faydalı videolar var, ben şahsen çok faydasını gördüm, sürüş teknikler olsun, sürüş pozisyonu vs. bir çok konuda ayrıntılı videolar var. Tavsiye ederim, ben izledikten sonra pratiğe döküyorum sürüşüm acayip değişti...

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:54 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:51 ----------

Bu arada buradan Pazar günki Yalova gezisine katılanlar var mı arkadalar? Ben Yalova'dayım tura tamamen katılamayacağım ama inşallah Yalova Balıkçılar molasında olacağım...
 
Katılım
2 May 2014
Mesajlar
54
cevaplar için teşekkurler. Öğrenmek istediğim birşey daha var her sabah ve akşam bu kadar ekipmanı takıyor cıkarıyor musunuz? zor değilmi? zamanla güvenlikten taviz veriyormusunuz? birde bunları giydiğimde robocop gibi birşey oluyorum nerde kaldı o motorun rahatlığı özgürlüğü. tamam anlıyorumda güvenliği fakat hissetmezsen esen rüzgarı saclarında böyle robot gibi sürecekmiyiz bu aleti onu anlamadım....
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst