Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
571
Ya Honda işi bilmiyor, ya da herkes bu konunun uzmanı. Arkadaşım ben o kadar yol yaptım, hiç lastiğin inceliğinden bir problem yaşamadım. Yok işlevi için görüntü için istiyorsan git bir 1000RR al, onun lastiği 190'lık... Bak benim 1000RR'ın lastiğine ne kadar kalın değil mi? Halbuki bu da bana ince geliyor, 200'lük mu taktırsam acaba?

bu olay aynen şuna döndü soru=150 ytl bütçem var kask olarak ne önerirsiniz karşındakilerin tecrübelerine inanarak soruyorsun "bu cevaba dikkat" Cevap=üzerine 100 daha koy falin filan marka kask al daha iyidir....... Ya arkadaşım bende biliyorum 1000rr almayı bütçemiz bukadar napalım.Almak isteğim cevap kalın lastiği genişletmenin artıları ve eksileri (tecrübene inanarak) bukadar basit bir soruyu bile polemik yapma yeteneği zor iş....
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@ARCHANGEL
Almak isteğim cevap kalın lastiği genişletmenin artıları ve eksileri (tecrübene inanarak) bukadar basit bir soruyu bile polemik yapma yeteneği zor iş....
Peki o zaman sana şöyle sorayım... Lastiği genişletmek istemendeki amaç ne? Motoru yeni aldığına ve uzun süre kullanıp lastik kalınlığının yetersiz olduğuna karar verecek kadar deneyimli olmadığına göre aklıma tek neden geliyor, o da ince lastiğin kötü gözükmesi, karizmatik olmaması. Arkadaşım, bu motor 125cc ve üzerindeki lastikler bence oldukça uygun. Haa buna rağmen kalın lastik takarsak ne olur diyorsan, motorun yol tutuşu olumsuz yönde değişebilir, viraja girerken kayıp kontrolü kaybedebilirsin ama karizman tam olur. Bence lastik kalınlığına boş yere kafa takıyorsunuz, ben 1000RR örneğini verirken aslında bunu kastetmiştim. Yoksa CBR125R yerine git 1000RR al demedim.
 
Katılım
25 Şub 2006
Mesajlar
112
arkadaşlar 44 sayfalık bir topiğin hepsini okuyamadım ama diğer motorların sayfalarında olduğu gibi motorun arızalarından değil, tekerin inceliğinden, egzost sesinden, renginden vs... bahsetmişsiniz. bir de motorun ne kadar harika olduğunu anlatıp durmuşsunuz......

benim çinli zırt-bırt yolda bıraktığı için iyi (fakat çok pahalı olmayan) bi motor almaya karar verdim. aradığım özellikler:

1- ikide bir bozulmasın
2- iki kişiyi (160 kg) rahat taşısın
3- Bozulmasın
4- uzun yolda problem çıkarmasın
5- çok bozulmasın
6- arızalanıp bozulmasın
7- çin malları gibi bozulup durmasın
8- her hafta bozulup tamirciyle beni yüz-göz etmesin.
9- arızalanmasın, bozulmasın....
10-....
11-.......

önceleri hem küçük, hem pahalı gibi geliyordu cbr 125 bana. ama bu topicte şöyle bir göz gezdirince, ve diğer motorlar için yazılanlara bakıncaaklım buna kaydı.
sırf büyük motosiklet diye kanuni tiger almayı kafaya takmıştım. çünkü çoğu zaman iki kişi biniyoruz motora ve hergün ortalama 100 km yapmam gerekiyor.
cbr benim için ideal değil mi?????????
uzun yol, iki kişi, sağlamlık........
aradığım özellikler sadece bunlar

bu arada,
ikinci el cbr125 varmı bildiğiniz?
 
Son düzenleme:

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@istanbul
cbr benim için ideal değil mi?????????
uzun yol, iki kişi, sağlamlık........
aradığım özellikler sadece bunlar
Benim yazdığım yorumlar zaten senin sorularının cevaplarını içeriyor... Daha önceki sayfalardan okuyabilirsin.

Uzun yol : Motor daha 60 km'deyken İstanbul-Çanakkale, Çanakkale-İstanbul yaptık ve 1000 km mesafe katettik. Bu makina ile heryere gidebilirsin. Boyutlarına aldanma. Uzun yolculuklar da çok rahat oluyor bununla, hiç yorulmuyorsun.
İki kişi : Bu mesafeyi 2 kişi (135 kg) ile yaptık.
Sağlamlık : Bu mesafeyi motorun maksimum performansı ile gerçekleştirdik. Yolculuktan döndüğümün ertesi günü makinayı 1000 km bakımına götürdüm. Honda demek sağlamlık demek. Honda kullandığın sürece hiçbir problem yaşamazsın.
Sonuç : CBR125R senin aradığın tüm özelliklere sahip. Bunca insan boş yere olumlu şeyler söylemiyor. Kullandığında ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın.
 
Katılım
25 Şub 2006
Mesajlar
112
boy' Alıntı:

.
Sonuç : CBR125R senin aradığın tüm özelliklere sahip. Bunca insan boş yere olumlu şeyler söylemiyor. Kullandığında ne demek istediğimi daha iyi anlayacaksın.


abi saolasın daha rahatım şimdi.
yarın ilk iş gidip bayide bu motoru yakından incelemek olacak.

yalnız merak ettim, bi yerde cbf 250'nin cbr'nin tozunu yuttuğundan bahsetmişsin. o alet 22hp, cbr 13hp. nedir işin aslı? farklı teknolojiler mi?
bir de cbf 250'de 160 ibre var cbr'de 200 km/h. bu göstermelik mi yoksa ikisinin hızları hakkında fikir verir mi?

ilk bakışta aralarında cbf'nin leyhine baya bi fark var, 9 beygir...
kafam karıştı.
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@istanbul
yalnız merak ettim, bi yerde cbf 250'nin cbr'nin tozunu yuttuğundan bahsetmişsin
Aksine o topicte 125cc ile 250cc kıyaslamasının yanlış olduğunu söylemiştim. İki motorun da özelliklerine bakmak hangisinin daha süratli olduğunu zaten apaçık söylüyor. İbre önemli değil, CBR125R 200 km/h yapmıyor. Haa modifiye edersen yapması tabi ki mümkün. Büyük ihtimalle o yüzden ibreyi o kadar yüksek tutmuşlar. CBR125R'nin 150 km/h yaptığını söyleyenler var, ben 140 km/h gördüm, üstünü görmedim. Fırsat olduğunda deneyeceğim.
 
Katılım
25 Şub 2006
Mesajlar
112
ben bu topicte bi yerde rastlamıştım. neyse..

cbr125 kullananların sayısı 1 ay içinde en az bir kişi daha artacak.
sayende "boy" abi......

125 cc bi motorla 130km/h nin üstüne çıkmak bana ürkütücü geliyor biraz. o hız yeterince tatminkar zaten; en azından benim için :)
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@istanbul
ben bu topicte bi yerde rastlamıştım. neyse..

Bahsettiğin topic linki aşağıda.. Okursan CBR125R CBF250'yi geçer dememişim. Zaten son yazan ve noktayı koyan da ben olmuşum. İki motorun özelliklerine bakarsan zaten kıyaslamanın anlamsız olduğunu görürsün.

nasıl oluyoda 125 lık cbr,250 cbf i geçiyor?... mantıklı cvp arıyorum

Öncelikle iki motor arasında 2 kat beygir gücü farkı var. Biri 10Nm tork üretiyor, diğeri 22Nm. Ayrıca CBF'te silindir başına 4 supap var, CBR'da 2 supap var. Aradaki ağırlık farkı da beygir farkını düşündüğünüzde pek önemli değil. Yani CBR125R'ın CBF250'den hızlı olduğunu söyleyen varsa bence vazgeçsin. Ya da ikisini düz bir yolda kapıştıralım. Nasıl olsa her iki motordan da olan var üyeler arasında
 
Katılım
21 Eyl 2005
Mesajlar
228
Bugün bende CBR 125 le ilk deneyimimi yaşadım...Oldukça rahat ve kolay kontrol edilen,bir o kadarda pratik bir alet...Şehiriçi için ideal bence...
Sanıyorum ilk motorum olmaya aday...:cat:

Bu arada boy da kardeşini ilk defa motor üstünde gördü:p Ne düşünüyor acaba???:mrgreen:
 
Katılım
25 Şub 2006
Mesajlar
112
ya bu cbr125 aleyhine topicler acılıyor, hakaretler ediliyor.... ne hikmetse bir Allahın kulu da çıkıp "ben cbr125 kullandım beğenmedim" demiyor. Hep hariçten gazel....
kullananlar değil belki ama bu hariçten gazel okuyanlar sayesinde cbr125 kullanıcısı olacam:pr:

artık bu motordan sıkılıp 600RR almak isteyen yokmu? satsın cbr125'ini de alalım:bounce:
 

boy

Katılım
18 Eyl 2003
Mesajlar
3,013
@istanbul
artık bu motordan sıkılıp 600RR almak isteyen yokmu? satsın cbr125'ini de alalım
Sen ne diyorsun, ben bir haftadır 1000RR'ıma binmiyorum bu CBR125R yüzünden. Ama dün öyle bir canım çekti ki, gecenin 11'inde atladım 1000RR'a çıktım sokağa. O aletin keyfi de bir başka oluyor canım, CBR125R'ye o kadar alıştım ki, ilk başta sanki 1000RR'a ilk defa biniyormuşum gibi geldi. 5 dakika içerisinde de eskisi gibi normal hissettim. Ama inanılmaz farklı yaaa. Herşey çok farklı.

@johny
Bu arada boy da kardeşini ilk defa motor üstünde gördü Ne düşünüyor acaba???
Debrijayı biraz sert bırakıyorsun ama olacak olacak... :cat:
 
Katılım
28 Mar 2006
Mesajlar
22
Aslinda Bende Merak Ediyorum Cbf I Gecermi Diye Benim Motor Da Hava Filtresi Buji On Arka Dişli Modifiyeli Normalde 140 I Uzamada Görüyordum.yani Gazi Ceker Cekmez 120 I Görüor Ve Yavas Yavas 140 I Görüyordum.100 Km De 3 Litre Yakiyor.fazla Yakan Varsa Baktirsin.orjinalide Bu Zaten. Bi Depoyla 400 Km Yapiyor Benim Motor 3500 De. Su An Motor 150 I Görüyor.ama Yollar Yetmiyor.ceple Video Cekecegim Ama 150 Km De Elini Cebine Atmak Pek Hayirli Olmuyor Zaten 150 De Motor Biraz Dengesini Kaybediyor Dikkatli Olmak Ta Lazim Ben . 95 Oktan Kulaniyorun Ndeni Oktani Yüksek Benzin Motorun ömrünü Kisaltir.denemek Isteyen Varsa Oktan Arttiricilar Var Onlardan Depoya Bi Tablet Atabilir. Yada Bi Kac Dam La Tiner Damlatsinlar Depoya Bakin Nelrr Oluyor Ama Insan 6000 De Motoru Sirtlanmak Istemiyorsa Oyunu Kuralina Göre Oynasin Derim.arkadaslar Bu Motorun Orj.hali 140 I Görüyor Modifikasyonla 160 Görenleri De Taniyorum Ben 150 I Görüyorum Ama Buji Ve Hava Filtresi Olayina Eğilin.egzos Olayina Girmeyin Derim Yakit Artiyor.arka Lasiki Değiştirmeyin Bence Performans Düşüyor
 
Katılım
12 May 2006
Mesajlar
90
arkadaşlar kalım teker takmak isteyenler varsa bede var dunlop 130- 70 uygun fıyata satarım tekerleri 2000 bın km yaptım yakıtı artırdı dıye cıkarttım sıfır fıyatı 130 oyro 100 oyroya satarım

themarmara' Alıntı:
Aslinda Bende Merak Ediyorum Cbf I Gecermi Diye Benim Motor Da Hava Filtresi Buji On Arka Dişli Modifiyeli Normalde 140 I Uzamada Görüyordum.yani Gazi Ceker Cekmez 120 I Görüor Ve Yavas Yavas 140 I Görüyordum.100 Km De 3 Litre Yakiyor.fazla Yakan Varsa Baktirsin.orjinalide Bu Zaten. Bi Depoyla 400 Km Yapiyor Benim Motor 3500 De. Su An Motor 150 I Görüyor.ama Yollar Yetmiyor.ceple Video Cekecegim Ama 150 Km De Elini Cebine Atmak Pek Hayirli Olmuyor Zaten 150 De Motor Biraz Dengesini Kaybediyor Dikkatli Olmak Ta Lazim Ben . 95 Oktan Kulaniyorun Ndeni Oktani Yüksek Benzin Motorun ömrünü Kisaltir.denemek Isteyen Varsa Oktan Arttiricilar Var Onlardan Depoya Bi Tablet Atabilir. Yada Bi Kac Dam La Tiner Damlatsinlar Depoya Bakin Nelrr Oluyor Ama Insan 6000 De Motoru Sirtlanmak Istemiyorsa Oyunu Kuralina Göre Oynasin Derim.arkadaslar Bu Motorun Orj.hali 140 I Görüyor Modifikasyonla 160 Görenleri De Taniyorum Ben 150 I Görüyorum Ama Buji Ve Hava Filtresi Olayina Eğilin.egzos Olayina Girmeyin Derim Yakit Artiyor.arka Lasiki Değiştirmeyin Bence Performans Düşüyor

kanka benım makına 5300 kmde ve egsoz dısında hıç modıfe yok 97 oktan benzın kullanıyorum ve makınaya uzerıne yatıp gazı kapatınca dırek 135 km hıza cıkıyor eger modıfıyeyle 140 ta kalacaksa bence 5 km hız için orjınallığiyle oynamanın pekte bır anlamıyok
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
223
Arkadaşalar neden motorun şurasını burasını değişiyorsunuzkii,bu motoru yapan usta hiçmi düşünememiş acab,kalın lastik taksak şöyle olur ,egzostu şöyle yapsak daha iyi olur,yani demek istediğim yapsalardı bu cbr yi yapanlar yapardı,demekki bir bildikleri var,siz siz olunmotorun orjinallığını bozmayın,yada honda A.Ş ni arayıp sorun şu şu parçaları değiştirsek nasıl olur tavsiye edermisiniz diye.şimdi bu motaora kalın lastik taktırsan,1.yakıt sarfiyatı artar,2.çekişten düşer.yani taksaydı bunu fabrikada yapanlar takardı tekrarlıyorum (demekki bi bildikleri var).hepinizi saygıyla selamlıyorum ALLAHA emanet olun dikkatli sürün motorlarınızı ALLAH kazadan beladan hepimizi korusun.AMİNN.
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
11
ya beyler bir sey sorcam bebnim sol ayna nın altındaki döküm yer kırıldı 55ytl dediler doğrumudur sizce ufak bi parca bu kadar olurmu yaa
 
Katılım
12 May 2006
Mesajlar
90
impostor' Alıntı:
ya beyler bir sey sorcam bebnim sol ayna nın altındaki döküm yer kırıldı 55ytl dediler doğrumudur sizce ufak bi parca bu kadar olurmu yaa

dostum parcayı servısınde sorduysan 55 derler servısler herzamn olayı abartır. bu yanlızca hondada değil tum araçlarda gecerlı bence sen bı arastırma yap derim hemn alma
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
11
önerebileceginiz yerler varsa sevinirim

ya kalkarken cakıllı yoldu arka yattı sorası malum
 
Son düzenleme:
Katılım
21 Ocak 2006
Mesajlar
225
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
CBR125RCI' Alıntı:
Arkadaşalar neden motorun şurasını burasını değişiyorsunuzkii,bu motoru yapan usta hiçmi düşünememiş acab,kalın lastik taksak şöyle olur ,egzostu şöyle yapsak daha iyi olur,yani demek istediğim yapsalardı bu cbr yi yapanlar yapardı,demekki bir bildikleri var,siz siz olunmotorun orjinallığını bozmayın,yada honda A.Ş ni arayıp sorun şu şu parçaları değiştirsek nasıl olur tavsiye edermisiniz diye.şimdi bu motaora kalın lastik taktırsan,1.yakıt sarfiyatı artar,2.çekişten düşer.yani taksaydı bunu fabrikada yapanlar takardı tekrarlıyorum (demekki bi bildikleri var).hepinizi saygıyla selamlıyorum ALLAHA emanet olun dikkatli sürün motorlarınızı ALLAH kazadan beladan hepimizi korusun.AMİNN.


Kesinlikle katılıyorum.Orjinal kalması en iyisi !
 
Katılım
6 Haz 2006
Mesajlar
223
teşekkür ederim tees beni destklediğin için.arkadaşlar sizlerden ricam tekrarlıyorum belki okumayan arkadaşlar olur diye aynı mesajımı kopyalayıp yapıştırdım.Arkadaşalar neden motorun şurasını burasını değişiyorsunuzkii,bu motoru yapan usta hiçmi düşünememiş acab,kalın lastik taksak şöyle olur ,egzostu şöyle yapsak daha iyi olur,yani demek istediğim yapsalardı bu cbr yi yapanlar yapardı,demekki bir bildikleri var,siz siz olunmotorun orjinallığını bozmayın,yada honda A.Ş ni arayıp sorun şu şu parçaları değiştirsek nasıl olur tavsiye edermisiniz diye.şimdi bu motaora kalın lastik taktırsan,1.yakıt sarfiyatı artar,2.çekişten düşer.yani taksaydı bunu fabrikada yapanlar takardı tekrarlıyorum (demekki bi bildikleri var).hepinizi saygıyla selamlıyorum ALLAHA emanet olun dikkatli sürün motorlarınızı ALLAH kazadan beladan hepimizi korusun.AMİNN. Eminim destekleyecek çok arkadaş olacak. ama yinede siz bilirsiniz inşallah pişman olmazsınız değiştiren arkadaşlar..hatta değiştirip pişman olan arkadaşlar .VAR.önceki sayfalarda okursanız daha iyi olur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst