Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
24 Tem 2007
Mesajlar
1,993
Görkem kardeş hafif bırak derken hafif hafif salıp(kalkış yapar gibi) öylle yapıp ondan tekrardan debriyajı sıkıp snramı 1 e takıcam kusura bakmayın görkem bey anlayamadım ama:(:(

dostum vites dişlileri ve şanzuman dişlileri üst üste denk geldiğinden vitese geçmez o motordan değil senin sanssızlığından motoru biraz ileri veya geri hareket ettir hemen geçer yada debriyajı biraz bırak azcık yani debriyaj öyleyken vites at yük binince şaaaarrrrk diye gürültülü bi şekilde atar bu biraz tehlikelidir ama

benim anladığım olay bundan ibaret:cat::cat:
 
Katılım
17 Kas 2008
Mesajlar
1,116
funkyboys O gosterdigin jant yamugundan bende 1 tane arkada 3 tane onde var.

Ondekileri tamir ettirdim.
Arkadakinin bi zarari olmuyor cok buyuk degil.
Ondekilerden bi tanesi o kadar buyuktu ki lastik 25 dakka icinde komple iniyordu hatta sesi cok net duyuluyordu.

Istanbul da aksaray da yada besyol da sanayide yapiliyor duzeltme islemi tam olarak nasil yapiliyor ben gormedim usta "sen annamazsin geeme bosuna" demisti.:mrgreen:
Kaynakla isitip duzeltiyorlar sonra bisey suruyorlar firinliyorlar galiba.

Bunu yapicak sizin orda usta varsa sanayilere gidip biraz arastirma yapabilirsin elbet biri bilir.



Ayricana motorum one atiyor kendini diyen arkadaslar birde hava benzin ayarina baktirirlarsa belki yarari olur.


Gorkem cidden CBF 150 yi sadece debriyajsiz vitesten mi eline aldin yoksa turlu turlu aksiyonlar yaptin mi?
 
Katılım
12 Mar 2007
Mesajlar
1,329
dostum vites dişlileri ve şanzuman dişlileri üst üste denk geldiğinden vitese geçmez o motordan değil senin sanssızlığından motoru biraz ileri veya geri hareket ettir hemen geçer yada debriyajı biraz bırak azcık yani debriyaj öyleyken vites at yük binince şaaaarrrrk diye gürültülü bi şekilde atar bu biraz tehlikelidir ama

benim anladığım olay bundan ibaret:cat::cat:

yürütüyorum ama malesef gene zor zor geçiyor eğer bir daha öyle olursa sizin dediğinizi yapıcam debriyajı tam sıkmayacağımda yarım sıkıp öylemi 1 e takayım?? peki bunun bir zararı filan olmaz dimi motor sirkeleme filan yapmaz dimi??
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
arkadaslar bizim arka jantın fiyatını bilen varmı
galiba bi tane alıcam :silent:


O Mükemmel Artçıda bendim:cherry:
Demedim mi çekiçliyek diye:)
Bugün gel 2-3 gibi götürür Lastikçide ayarlarız verme 700 tl filan kanıma dokunuyo:p:p
Bu arada hava yarın yağmurluymuş Didim-Kuşadasi arası sıkı giyin..
Hazırladım kendimi yarın çıkıcaz diye şimdi yağmurlu değipte ekme beni :bounce:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
benim de eski motorumda aynı durum olmuştu bir takoz ve çekiçle düzelttik,sarı kaynak filan demişti tamirci ama gerek kalmadı bence sende dene bir takoz(sağlam bir tahta parçasıda olur) bir keserle düzeltilebilecek gibi duruyor en azından baya bi süre idare edebilirsin gibi geldi bana

Aynı büyüklükte bir jant yamuğu benim arka jantımda da vardı.
Arkadaşımın "motosiklet'ten anlayan" kaportacı bir arkadaşı var. Ona götürdük, nereye yaptıralım kim düzeltir bunu diye?

Aynen yukarıdaki mesajların birinde yazıldığı gibi , şöyle dedi :
"Ağbi bunda bişey yok yauv. İki çekiç düzeltir bunu. Boş yere usta arama, oğluuumm hişt bi takozla çekiç getir oradan."

Ben bu konuşmayı duyunca bi afalladım. "Kırılmaz mı" diye düşünürken adam jantı çekiçlemeye başladı. Tahta takoz ve çekiçle ufaktan ufaktan vurdu.

Bir kaç vuruştan sonra FISSSSSSS diye bir ses geldi ve lastiğin tüm havası boşaldı. Bişey olmaz hava basın düzelir dedi eleman :)

Gittik hava bastık ne görelim , jantın tam yamuk yerini çatlatmış bizim usta görünümlü arkadaşın arkadaşı.

Demem o ki bu işi öyle takoz ve çekiç sallamayla yaparsanız jantınız çatlar.

Mecbur kaldım yeni jant almaya. Ama bizimki 230 liraydı :)
Cıbırınki 700 lira ise yuh yani :pale:

Çok dikkatli yapılması gereken bir işlem Jant düzeltme
Isıtıldığı takdirde olurmu bilmiyorum ?
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
1,279
bence yeni cant almayı kafaya koyan birisi için denenecek tek yol var takoz ve çekiç dikkatli bir şekilde düzeltilebilir eskisi kadar düz olmasın ama havada kaçırmasın yeter...cant almadan önce bi deneyin sonra canta bakarsın,hem çıkma cantlar var nette bi göz at istersen,nedir bu parça fiyatları ya bence 700tl uçuk bir rakam bu yaz bu cıbırdan kurtulup hyo alıcam:queen:
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Gorkem cidden CBF 150 yi sadece debriyajsiz vitesten mi eline aldin yoksa turlu turlu aksiyonlar yaptin mi?

::blusssh: .

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:26 ----------

Görkem kardeş hafif bırak derken hafif hafif salıp(kalkış yapar gibi) öylle yapıp ondan tekrardan debriyajı sıkıp snramı 1 e takıcam kusura bakmayın görkem bey anlayamadım ama:(:(

Şimdi yolda gidiyorsun.
Işıklara geldin kısa mesafede duracaksın.
Debriyaja basıyosun çat çat indiriyosun vitesleri.
5-4-3-2 dedin ama 1'e düşmüyor inat ediyor.
Debriyajı hafif bırakıp vitese nazikçe basarsın çıt diye geçer.

Veya duruyorsun biryerde. Motor boşta.
Debriyajı sıkıyorsun 1e inat ediyor.
Aynı şekilde hafif bırakıp debriyajı çıt diye geçirirsin.

Sen bırak o kendi düşer :cherry:

Veyahutta motoru biraz oynayatacaksın.
 
Katılım
30 Eki 2009
Mesajlar
547
eee motorun bire geçirirken öne atlamasını ne yapacaz...benım fıkrım yağın soğuk olmasından yapıyo çünkü motor ısındıktan sonra öyle bı durum söz konusu deil
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
443
dostlar b.raz önce jantı emrah la beraber tamirciye götürdük biraz ugrasdı ama tam halledemedi
anabayiiisine gönderdi lastikçi yarın elimize tamamen sıfır gibi gelicekmiş :D:D
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
1,279
cantın yenisi çok para ikinci el araştırmak daha mantıklı...
umarım sorunsuz düzeltilir cantın bencede öyle idare et:wiinkk:
 
Katılım
12 Ara 2007
Mesajlar
919
arkadaşlar herkese merhaba forumu ve özellikle bu topic'i uzun bir süredir takip ediyorum aslında ama iş ciddiye binince yani motor almaya yaklaştıkça artık bi mesajın zamanı geldi diye düşündüm=) yaş 25 Ankara'dayım, aslında bahara ertelemiştim motor alma işini ama Ankara da fazla bi seçenek yok en azından internet üzerinde fazla ilan yok o yüzden piyasa da kızışmadan bulduğum birkaç alternatiften birini kapsam mı diye düşünüyorum bu aralar bilmem siz ne düşünürsünüz,sahibinden de bikaç ilan var aslında ama sizlerinde görüşünü alsam hiç de fena olmaz diye düşündüm ,ayrıca Ankara lı varsa aramızda çok daha memnun olurum yardımı dokunursa,
http://www.sahibinden.com/2500_km_b...i_3000_tl-95WQQaXQQ19008603WQQpXQQdisplayitem

http://www.sahibinden.com/3_200_e_temiz_8600_km_masrafsiz-17WQQaXQQ19652482WQQpXQQdisplayitem

http://www.sahibinden.com/honda_cbr_125_r_supersport-69WQQaXQQ20322355WQQpXQQdisplayitem
durum bundan ibaret :)
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
1,279
arkadaşlar herkese merhaba forumu ve özellikle bu topic'i uzun bir süredir takip ediyorum aslında ama iş ciddiye binince yani motor almaya yaklaştıkça artık bi mesajın zamanı geldi diye düşündüm=) yaş 25 Ankara'dayım, aslında bahara ertelemiştim motor alma işini ama Ankara da fazla bi seçenek yok en azından internet üzerinde fazla ilan yok o yüzden piyasa da kızışmadan bulduğum birkaç alternatiften birini kapsam mı diye düşünüyorum bu aralar bilmem siz ne düşünürsünüz,sahibinden de bikaç ilan var aslında ama sizlerinde görüşünü alsam hiç de fena olmaz diye düşündüm ,ayrıca Ankara lı varsa aramızda çok daha memnun olurum yardımı dokunursa,
http://www.sahibinden.com/2500_km_b...i_3000_tl-95WQQaXQQ19008603WQQpXQQdisplayitem

http://www.sahibinden.com/3_200_e_temiz_8600_km_masrafsiz-17WQQaXQQ19652482WQQpXQQdisplayitem

http://www.sahibinden.com/honda_cbr_125_r_supersport-69WQQaXQQ20322355WQQpXQQdisplayitem
durum bundan ibaret :)


birinci lanı kafadan geç motor grenajları farklı tonlarda ve stickerları eksik ki büyük ihtimal motor kaza yaptı ve grenajlar vs değişti tabi bu durumda km göstergeside değişmiştir ki 2006 model 2600kmde motor olması tuhaf...benim ki gibi istisna 09çıkışlı olursa anlarım ama ben kaza yapmış olma ihtimalini düşünürüm...2. ilan eh işte 05model...3. ilan bence en mantıklısı ve normal kmde ben olsam onu alırdım:wiinkk:
 
Katılım
12 Ara 2007
Mesajlar
919
birinci lanı kafadan geç motor grenajları farklı tonlarda ve stickerları eksik ki büyük ihtimal motor kaza yaptı ve grenajlar vs değişti tabi bu durumda km göstergeside değişmiştir ki 2006 model 2600kmde motor olması tuhaf...benim ki gibi istisna 09çıkışlı olursa anlarım ama ben kaza yapmış olma ihtimalini düşünürüm...2. ilan eh işte 05model...3. ilan bence en mantıklısı ve normal kmde ben olsam onu alırdım:wiinkk:

onur sağol cevabın için,dediğin gibi 1. ilan biraz sıkıntılı gibi ,airbrush yapıcağım için söktüm çıkartmaları demiş ama kilometresi düşündürücü,2005 olanın kilometresi iyi ama 2006 kırmızı renkli olan daha mantıklı gibi geliyo,biraz daha beklesem seçenekler çoğalırmı ya da tam tersi havalar ısınırsa ilanlarda azalmamı olur,bi yandan da alıp motoru garaja kapatsam da olur diyorum içimden, diğer yandan da belki daha çok seçenek çıkar ortaya beklesemmi diye düşünmüyor da değilim.
 
Katılım
22 Haz 2009
Mesajlar
1,279
mutlaka beklemelisin fiyatları elbette 3-5 artacaktır ama çeşit çoğalacaktır şu bahar aylarına kadar sabret zaten alsanda binemeyeceksin bence acele etme biraz daha para biriktir birkaç ay sonra araştır satan daha fazla olur...ben hazıranda aldım 3.000 km kullanabılmısım kapalı yatıyor haftada 1 biniyorum ve bu sezonda satmayı dusunuyorum hyo alıcam inşallah...
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
443
jant ım geldi taktık ve sıfır gibi sorunsuz olmus düzeltilen yeri ayırt etmek için cok dikkatli bakmak gerekiyor. bana maliyeti de 50 tl :D:D
 
Katılım
12 Ara 2007
Mesajlar
919
mutlaka beklemelisin fiyatları elbette 3-5 artacaktır ama çeşit çoğalacaktır şu bahar aylarına kadar sabret zaten alsanda binemeyeceksin bence acele etme biraz daha para biriktir birkaç ay sonra araştır satan daha fazla olur...ben hazıranda aldım 3.000 km kullanabılmısım kapalı yatıyor haftada 1 biniyorum ve bu sezonda satmayı dusunuyorum hyo alıcam inşallah...

evet haklısın aslında mantıklı olan bu yani önce ki planım ama ya bulamassam kafama göre diye bişey düşüncesi insanın kafasını karıştırıyo :) dimyat'a pirince giderken evdeki bulgurdan olmak hesabı, gerçi elde bişey yok şimdilik ama :mrgreen:
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Eki 2009
Mesajlar
547
bence bu aylarda al yazın 3000 liraya burnundan kıl aldırmayanlar 2750 satacaz diye yırtınıyorlar...bence alacaksan tam zamanı derim sezon başladımı daha pahalı alırsın..şimdi al sezon başlayana kadar ufak tefek eksikliklerini giderirsin kafana göre modifiye yaparsın sezona hazır olur...
 
Katılım
12 Ara 2007
Mesajlar
919
bence bu aylarda al yazın 3000 liraya burnundan kıl aldırmayanlar 2750 satacaz diye yırtınıyorlar...bence alacaksan tam zamanı derim sezon başladımı daha pahalı alırsın..şimdi al sezon başlayana kadar ufak tefek eksikliklerini giderirsin kafana göre modifiye yaparsın sezona hazır olur...
şimdi alırsam garajda yatıcak en azından marta kadar ama kafam rahat olucak,almassam ha bugün ha yarın diye diye zaman kaybedicem,iki ucu ballı kaymaklı değnek:)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst