Honda Honda CBR 125R Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
şu benzin konusunda kesin ve doğru birşey söyleyebilir misiniz. 95 mi 98 mi?

bir de şu devir hız ilişkisini biraz anlatabilir misiniz? Vites devir yükselince mi değiştiriliyor.

ve bir de bu motorlarda da oto'lardaki gibi günlük veya haftalık bakım diye kullanıcının yapması gereken bir şeyler var mı? Varsa nelerdir? Yardımcı olur musunuz.

Ve son olarak aklıma geldikçe bişeyler sorabilir miyim?

Öncelikle hoşgeldin...

1- Kesinlikle 95 oktan
2- Genelde devir yükselince vites yükseltilir , düşünce düşürülür...
8.000 devir civarlarında vites attırabilirsin.
3- 1.000-4.000-6.000-8.000-10.000 diye giden bakımları var...
her 4 binde genel bakım (4.000-8.000-12.000) , her 2 binde yağ değişimi (6.000-10.000...)
Ben sana Honda D&B (ümraniye) ve Honda Mototal (Kadıköy,Hasanpaşa) servislerini öneririm. Pendikte Konşuk motor da var o iyi servistir.
4- sorabilirsin... fakat bu sayfanın sağ üstündeki "bu konuda ara" butonunu kullanarak da birkaç bilgi edinmende yarar var.
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
1,676
---

merhaba arkadaşlar, bilmiyorum ne sıklıkta bulunabilirim aranızda ama iki gün önce ben de CıBıR'ıma kavuştum. 2. el bir REPSOL aldım, henüz 1000 km'de ve ilk motorum, kullanmayı da iki günde ne kadar öğrenilirse o kadar biliyorum. Aslında şu stop etmeleri saymazsak bayağı alıştım, ee bir de vites değiştirirken çok kızıyor bana; çabuk ol diye bağrıp çağrıyor. E olacak o kadar, o da beni kızdırıyor bazen, uyuzluk yapıyor boşa geçmiyor. Sanırım çalışırken bahçeye sokamayacağımı biliyor da bilerek geçmek istemiyor...

bir de soracaklarım var sizlere.:silent:
şu benzin konusunda kesin ve doğru birşey söyleyebilir misiniz. 95 mi 98 mi?

bir de şu devir hız ilişkisini biraz anlatabilir misiniz? Vites devir yükselince mi değiştiriliyor.

ve bir de bu motorlarda da oto'lardaki gibi günlük veya haftalık bakım diye kullanıcının yapması gereken bir şeyler var mı? Varsa nelerdir? Yardımcı olur musunuz.

Ve son olarak aklıma geldikçe bişeyler sorabilir miyim?

---
ve merhaba ertech (bilmiyorum doğru mu yazdım adı; aklımda kaldığı gibi yazdım); bende pendik'te oturuyorum.


Merhaba bende Pendik'te oturuyorum... :)

İstediğin soruyu sorabilirsin, vites geçişleri 7000-8000 devirde yapabilirsin... Mutlaka 95 oktan kurşunsuz benzin kullan... Haftada bir yağına ve suyuna bak, kontrol et... Ayrıca 300-400 km. de bir zincirini mutlaka yağla...
 
Katılım
23 Nis 2007
Mesajlar
159
merhaba ben de bugün 2. el 3800 km. de bir cbr 125 aldım. ve aranıza katılmış oldum. gerçi diğer motorumu satmadan cbr ı almış olduk. scooter den vitesliye geçmek nasıl olacak bakalım. en kısa sürede resimlerini ekler deneyimlerimi yazarım.
 
Son düzenleme:
Katılım
25 Mar 2006
Mesajlar
3,978
Yeni alan bütün arkadaşlar güle güle binin, dikkatli kullanın kazasız belasız.
 
Katılım
11 May 2007
Mesajlar
126
çok teşekkurler.

sanırım zinciri hiç yağlamamışlar (zaten ilk bakıma da ben götürcem) 1000 km dir, ben yağlıyım bari.. aldım yağını, şusunu busunu... acaba su ve yağ nerden koyuluyor. kullanım klavuzunu getirmeyi unuttu arkadaş bakamıyorum.

bir de dediğim gibi ben bisikletten neredeyse araba bile kullanmadan (otomatik vites hariç) cbr a geçtim. ve zor da gelmedi, kaldırmak dışında. tuhaf mı ki.

ayrıca dün dayım bir binmişti, inerken ayağı arkaya takıldı düştü motorla sağ yana, bişey olmadı ama, yere benzin aktı. nerden geldi anlamadım, normal mi bu , arka fren kolunun altında boşa çıkan borular var. onlardan mı geldi ki?

cevaplarınız için şimdiden tekrar teşekkurler

ama bir şey daha geldi aklıma, bu rodaj denen şey benim motorum 1000 km de bitti mi, yoksa ne zaman bitiyor. hız olarak ta nasıl davranmam gerekiyor , eğer rodaj bitmediyse....
 
Katılım
12 Eyl 2006
Mesajlar
1,676
çok teşekkurler.

sanırım zinciri hiç yağlamamışlar (zaten ilk bakıma da ben götürcem) 1000 km dir, ben yağlıyım bari.. aldım yağını, şusunu busunu... acaba su ve yağ nerden koyuluyor. kullanım klavuzunu getirmeyi unuttu arkadaş bakamıyorum.

bir de dediğim gibi ben bisikletten neredeyse araba bile kullanmadan (otomatik vites hariç) cbr a geçtim. ve zor da gelmedi, kaldırmak dışında. tuhaf mı ki.

ayrıca dün dayım bir binmişti, inerken ayağı arkaya takıldı düştü motorla sağ yana, bişey olmadı ama, yere benzin aktı. nerden geldi anlamadım, normal mi bu , arka fren kolunun altında boşa çıkan borular var. onlardan mı geldi ki?

cevaplarınız için şimdiden tekrar teşekkurler

ama bir şey daha geldi aklıma, bu rodaj denen şey benim motorum 1000 km de bitti mi, yoksa ne zaman bitiyor. hız olarak ta nasıl davranmam gerekiyor , eğer rodaj bitmediyse....


Çalışır halde düşüp stop ederse bir miktar benzin akar normaldir... Yanmamış benzini tahliye eder...

1000 km.de rodaj biter... Bakımdan sonra normal kullanım şartlarında kullanabilirsin...
 
Katılım
10 Tem 2007
Mesajlar
1,656
benim thunder 150 alırım dememım nedenı sürüş egıtımı felan deıl para acısından thunder 150 2.500ytl cbr125 5.500 ytl zaten ben anca 3 ay sonra alabılırım motor kafam çok karısık. yınede buyuk bı ıhtımal cbr alırım olmazsa telefonumu satarım bırazda babamdan borc alırım :)
 
Katılım
11 May 2007
Mesajlar
126
---
kuheylan;

bu cbr'ın gorünüşüyle çok oynamışlar gibi.
sanki daha orjinal birşey alsaymışsın daha iyi olurmuş
---

yine de hayırlı olsun tabi
 
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
2,743
guzel motor canım.....bı tane de bende olsaydı cok seyler paylasırdım sızlerle ama yok :pale:
 
Katılım
23 Nis 2007
Mesajlar
159
tüm iyi dileklerde bulunan arkadaşlara teşekkürler.

aslında tarz olarak ben de orjinalden yanayım, keşke orjinal görünümü değişmemiş bir cbr olsaydı bunu ben de isterdim. motoru, kuzenimin bir arkadaşından aldım. gençliğin verdiği heyecan ile kendi zevkine göre renklendirmiş biraz. aslında bu görünümü de beni pek rahatsız etmedi. görünüm çok da canımı sıkarsa tekrardan eski rengine boyatırım diye düşünüyorum.
 
Katılım
8 Haz 2007
Mesajlar
78
Yeni alan arkadaşlara kazasız belasız sürüşler dilerim. Umarım ilk zamanları bu tip ufak tefek sorunlarla atlatıp keyifle sürmeye başlarsınız. Ben de ilk hafta istop ettirme sorunu yaşıyordum. Kendi beceriksizliğimden süphelendim, sonra karbiratör mü acaba dedik... Evin yakınlarında bir yerde gaz ayarı yapıldı. Şimdi hiç problem yok. Sadece üşengeçliğimden hala tek aynayla kullanıyorum:9 Bir de ertech'in dediği gibi 300_400 m'de yağlamak gerekiyor sanırım. Çünkü bu hafta durmaya yakın ön taraftan can sıkıcı gıcırtılar duydum. Zincirle alakalı değil bence ama anlayamadım nedenini.

Görkem, Ertech ikinize de geçmiş olsun.
 
Katılım
14 May 2007
Mesajlar
5
Küheylan abi bnde mayıs ayını bekliyorum ehliyet o zmn alabiliorum:( hayırlısı olsun çok sewndim:)
 

HRC

Katılım
4 Haz 2007
Mesajlar
323
küheylan güle güle kullan kazasız belasız işl. Boya hakkında bişey soylemiyim yeni almışın zaten, vallaha yeniden boyatma işine giriyim dersende biraz tuzlu olur gibi geliyor, en iyisi böyle kullan.


Valla bu aralar CBR clara nazarmı deyiyo ne, bende bugün bir taksinin aynasına benim aynamla çarptım, kaldırımla taksi arasında biraz sendeledim ama düşmedim allahtan, adam inatla yol vermek istemedi bende zorla aldım, inşl. böyle heriflere rastlamazsınız. Birde motosiklet kullanırken gerçekten soğukkanlı olmak gerekiyor, gözükara olun demiyorum ama bazı durumlarda soğukkanlı olmak sizi kazalardan kurtarabiliyor.
 
Katılım
27 Şub 2007
Mesajlar
247
sevgili ilhan, benim yazdığım mesajda çelik motor alın bu motor olmaz diye bi satır göremedim.mesajda da ''başlangıç motoru'' vurgulaması yaptım zaten motosiklet kullanıyormussun.çelik motru hondayı ayırt edebilecek tecruben vardır diye düşünüyorum.alacağın motor şimdiden hayırlı olsun.
burda şu teori kulaga hoş gelen ve mantıklı gibi görünen' 3.000ytl fazla öde Honda cbr125 al nokta Buraya kadar herşey normal bundan sonrasınıda düşünmemiz gerektiğini anlatmak istiyorum.başlangıç olarak bu motoru tercih eden çok.buda şu demek oluyor,başlangıç demek acemilik,düşüp kalkma yatma yuvarlanma tabi hiç düşmeyenlerde olabiliyor.keyifli sürüşler
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Teşekkür ederim seral

Bugün kurye bir arkadaşla karşılaştım... Biraz muhabbet ettim... Cbr125'i var.
Motoruna baktım... Değişeni yokmuş. Şimdiye kadar hiç sorun yaratmadı diyor...
Bu da km'si.

1607071651zz8.jpg


Bir de arkadaşının motoru var cbr125... O 150.000'de... Sadece çok ufak tefek ömrünü dolduran parçaları değişmiş zincir gibi... Hiç arıza çıkarmamış.
 
Son düzenleme:
Katılım
30 Nis 2007
Mesajlar
437
vay be... ya ben ne kadar üzülüyüorum turuncumdan ayrılcam diye. ama tutturdular işte napcakmışım ben 2 tekeri diye.belki kandırırsam scooter alacam ama alıcam yani "bu sevda bitmez...."
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
cartman
Allah kolaylık versin... Bence sen yinede ikna etmeye çalış aileni.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst