Depoyu 4 nisanda tam doldurmuştum ve 8500km idi. 8 nisan pazar 4.levent deki evimden cıktım ve tem den Sapanca Maşukiye'ye gittim. Maşukiye'de çeyrek olmuştu benzin ve birdaha tam doldurttum bu sefer 8710km idi, yanlızca 6,30lt. aldı. (aslında yarımdan biraz az çünkü depo 10lt. zati, ama ibrede çeyreğin çok az altında gibi gözüküyordu, rezervi katmıyor)
8 Nisan pazar günü evden çıkıp, tekrar eve girince km ye baktım ve toplamda 290km yol yapmıştım. hiç 8bin devir altına düşmedim ve devamlı 100-120 arası gittim, aralarda 140 falan yaptım, hatta geri dönüşte sapancadan bir girdim otobana izmite kadar 9bin-10bin devirle geldim hiç düşürmedim korktum motor yanacak bende ölücem diye, sora biras boşa attım yada deviri düşürdüm gerçi buna rağmen bile sıcaklık göstergesi hiç yarım olmadı. Geçen yaz uzun kullanmıştım şehir içi osaman yarım olmuştu.
Eve gelince biras kaba saba hesap yaptım (detaylar aşağıda) ve gördümki km. de 8,6ykr ve toplamda 25ytl benzin yakmışım 290km de ve hep yüksek devirli kullanmama rağmen. Geçen yaz uzak yola gidince 7ykr gibi hesaplamıştım, şimdi ise 8,6ykr oldu, ya benzine zam geldi yada benım motorun ömrü kısalıyor.
Tek sıkıntı önünüzde dümdüz, bomboş, gıcır gıcır asfaltlı, ufku gözüken bir otoban var ve siz orada 140 dan yukarı çıkamadan böyle yawaş yawaş gidiyorsunuz, en can sıkıcı yanıda bu, hani şöyle 350km/s ile gitmek, bir anda o yolu bitirmek varken, yawaştan yawaştan sanki sahilde gezintiye çıkmış gibi saatlerce o ufku geçmeye çalışıyorsunuz.
------------------
(4 Nisan 2006 İstanbul)
8.41lt. x 2.88ytl = 24.22ytl
8500km.
(7 Nisan 2006 Maşukiye)
6.31lt. x 2.870ytl = 18.11ytl
8710km.
8710km - 8500km = 210km
210km = 6.31lt. = 18.11ytl
18.11ytl / 210km = 8,6ykr
8855km - 8710km = 145km
145km x 2 = 290km
290km x 8,6 = 24.94ytl