Honda Honda CBF500 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
6 Ara 2010
Mesajlar
55
selam abilerim kardeşlerim ben bursadan yeni katıldım aranıza.... cbf 500ümle ilk uzun yolumu yaptım. 225km de 15,5 litre benzin yaktı.
-lastiler eski 2005ten kalma
-bakımı gelmiş
-3lü çanta seti vardı
-5000 ila 7000 devir arasında 120 ila 150 arasında kullandım
bu verilere göre normal mi? yada normali ne kadar yakıyor 100km de ! bilgi verirseniz sevinirim.
o ön çamurluk ne öle ya ! radyatör çamura sıvanıyor resmen adanalı abimin çamurluğunu gördüm nasıl yaptı acaba öğrenmek isterim ! :)
 
Katılım
29 Kas 2010
Mesajlar
94
selam abilerim kardeşlerim ben bursadan yeni katıldım aranıza.... cbf 500ümle ilk uzun yolumu yaptım. 225km de 15,5 litre benzin yaktı.
-lastiler eski 2005ten kalma
-bakımı gelmiş
-3lü çanta seti vardı
-5000 ila 7000 devir arasında 120 ila 150 arasında kullandım
bu verilere göre normal mi? yada normali ne kadar yakıyor 100km de ! bilgi verirseniz sevinirim.
o ön çamurluk ne öle ya ! radyatör çamura sıvanıyor resmen adanalı abimin çamurluğunu gördüm nasıl yaptı acaba öğrenmek isterim ! :)
merhaba arkadaşım ben de bursa'dan katılıyom ve de nisan gibi ben de motor almayı düşünüyorum sen yeni aldın herhalde,kaç paraya aldın ve de memnun musun?
saygılar ha bir de senin motor sanki biraz fazla yakmış ama sen de basmışsın birader normaldir...
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
asesmest,karbüratörlü motorlar,bildiğiniz gibi,enjeksiyonlulara oranla biraz fazla yakarlar.biraz da yüklenirseniz o zaman daha da fazla yakarlar.cbf 500 de ideal süratim,herzaman 100-120 olmuştur.hem etrafın tadına vararak,strese girmeden,emniyetli bir şekilde yol almaktır.zaten bütün hafta iş-güç-stres yüklüyüz,eee bu iş zevk işi olduğuna göre,fazla gazlamadan,keyfini alarak,deşarj olmak lazım derim.ön çamurluğu,eski bir araba ön çamurluk içi,plastik davlumbazdan yaptım.uygun bir şekilde kesip,ısı tabancasıyla şekil verdim,çok işe yarıyor.bende daha önce çamur olayına sinir olurdum,şimdi rahatım.

önceki sayfada yazdığım yazıdan alıntıdır.:)

arkadaşlar,motorumla ADANA çıkışlı,akdeniz-ege sahilinden ÇANAKKALE gezimi,tamamladım.tam 2950 km.lik yol yaptım.ben-eşim ve full bagajımla.toplamda 550 tl.lik yakıt yaktım.ve bu hesaba göre,bu şartlarda km.ye 186.44 kr.yaktım.bence bu şartlara göre normal.en fazla süratim de 120 oldu.bu hızdan çok keyif alıyorum.gerilmeden,etrafı seyrederek,keyif alarak sürüş.yoldaki rahatlığını söylememe gerek yok.hiçbir sıkıntı ve şikayet olmadan kazasız-belasız tamamladım.motorumu birkez daha sevdim.sizlerle paylaşmak istedim.


kardeş,bende motoruma,yola çıkmadan önce bitmiş olan lastiklerinin yerine SHİNKO marka lastik taktım.bu markayı daha önce HYOSUNG COMET motorumda da kullanmıştım.kuruda,virajda yol tutuşu bana göre gayet başarılı.ama ıslakta biraz dikkatli olmam gerektiğini zaten daha önceden biliyorum.ee ben zaten senin gibi kışın fazla kullanmadığıma göre sorun yok.almadan önce çoook araştırdım.acayip yüksek fiyatlarla karşılaştım.tamam çok iyi markalar ve o oranda yüksek fiyatlar,can güvenliğim ve motorum için değmezmi,değer ama biraz da bütçe meselesi.istersen sende bir düşün.
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
341
merhaba arkadaşım ben de bursa'dan katılıyom ve de nisan gibi ben de motor almayı düşünüyorum sen yeni aldın herhalde,kaç paraya aldın ve de memnun musun?
saygılar ha bir de senin motor sanki biraz fazla yakmış ama sen de basmışsın birader normaldir...

aynı soruyu ben de soracaktım...
 
Katılım
29 Kas 2010
Mesajlar
94
uzun yol...

merhaba arkadaşlar;
ben bursa'dan katılıyorum(güzel bursamdan).ben bulgaristan göçmeniyim ve de çifte vatandaşım.
benim size sormak istediğim bulg. avrupa birliği üyesi ve de bu yüzden avrupanın hep ülkesine gidebilirsiniz sanırım.belki ingiltere ayrı vize ister bilmiyorum.
neyse ben bu cbf500'ü alıp bursa'dan bulgaristan'a oradan da almanya'ya gezi amacıyla gitsem nasıl olur?toplam olarak 2300 km civarında.bursa-münih :mrgreen:
bursa'dan oraya gidilir mi cbf 500 ile bir de kaç lira yakar gidiş dönüş.bir de hangi evrakları yaptırmam lazım buradan aldığım cbf500'e.ilki kişi + bagaj var nasıl olur dersiniz?çok zor olur mu yazın gidecemve de 3 hafta sürem var.daha önce almanya'ya gitmiştim.az da olsa almanca biliyorum...
hayal mi görüyom.:)
hayal kurmak da güzel bişey değil mi?
saygılar...kazasız belasız günler arkadaşlar...
 
Son düzenleme:
Katılım
6 Ara 2010
Mesajlar
55
merhaba arkadaşım ben de bursa'dan katılıyom ve de nisan gibi ben de motor almayı düşünüyorum sen yeni aldın herhalde,kaç paraya aldın ve de memnun musun?
saygılar ha bir de senin motor sanki biraz fazla yakmış ama sen de basmışsın birader normaldir...

alet bu anlattığım haliyle 6500 e aldım gecikmiş vizesi vardı onunla beraber 6650 ye geldi. hesaplı tutturdum yani . motor harika 4silindirli alete biniyor gibi hissettiriyor. 500cc sınıfının en kuvvetlisi (kawasaki er5 45n 49beygir-cbf500 45n 57beygir) çok rahat uzun yolda. ve tabiki gösterişli havası var yani ! bu arada bende göçmenim yani öyleymiş bizimkiler yani ilk gelenlerdeni. bulgaristan osmanpazarı padılar köyü tığlılar :mrgreen:
adanalı abim. benzin 4 lira oldu. artık 110 lira bile yaksa bana çok gelir. benzin fiyatları tam bir rezillik. :pr:
abi bide arka çamurluk yapmışlar 15 lik boru dirseğinden amortisörün önüne orijinal gibi olmuş en kısa zamanda ikisinide yapıcam. sağol
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Mar 2006
Mesajlar
160
selam abilerim kardeşlerim ben bursadan yeni katıldım aranıza.... cbf 500ümle ilk uzun yolumu yaptım. 225km de 15,5 litre benzin yaktı.
-lastiler eski 2005ten kalma
-bakımı gelmiş
-3lü çanta seti vardı
-5000 ila 7000 devir arasında 120 ila 150 arasında kullandım
bu verilere göre normal mi? yada normali ne kadar yakıyor 100km de ! bilgi verirseniz sevinirim.
o ön çamurluk ne öle ya ! radyatör çamura sıvanıyor resmen adanalı abimin çamurluğunu gördüm nasıl yaptı acaba öğrenmek isterim ! :)

Sürüş tarzına göre 1 litre yakıt ile 14 ila 17 km yol alırsın(yan çantalar ve ekstra ağırlık yakıt tüketimini arttırır). Yakıt tüketimini azaltmak istiyorsan haftada bir ve her uzun yol seyahati öncesi lastik basınçlarını kontrol et. motoru en iyi verim verdiği devirlerde kullan, çok düşük devir ve çok yüksek devir yakıt tüketimini arttırır. ani hızlanmalar ters esen rüzgar yakıt tüketiminin artmasına sebep olur. en ekonomik sürüşünde bile yakıt tüketimi maksimum %5-7 arası azalır. eski bir cbf 500 kullanıcısından tavsiyeler. verdiğim bu tavsiyeler ekonomik bir sürüşten ziyade keyifli bir sürüş yapmanı sağlayacaktır.
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
136
ben de cbf 500 düşünüyorum bu aralar. sorum 30 bin civarı 2006-2007 ön camlı, top case'li lastikleri iyi durumda bir aletin piyasası nedir? geçenlerde 7500 iyi fiyat dediğimde ustam bunun çok olduğunu söyledi. herkes için kendi malı değerlidir tabi ama malın ederinin de ne olduğunu bilmek de önemli. ona göre kafamda bir bütçe oluşturup bakınmaya başlayacağım.
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
speedygogo,çin malı 250 lik motorların,4500-5000 tl ye satıldığı bir yerde,orjinal japon ve hondanın ürettiği en sorunsuz motor olan cbf 500 e (Kİ DÜNYADA CBF 500 DENGE UZMANI OLARAK BİLİNİR,ÇOK DENGELİDİR.)ustanız çok diyorsa,bence siz o ustaya usta demeyin.
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
136
motosiklet piyasasını çok takip etmediğim için (şimdiye kadar 2. motosikletim ve 1,5 senedir fiilen motosiklet kullanıyorum) fiyatlar konusunda yorum yapamıyorum. orda vermiş olduğum "usta" örneği aslında yamaha servisi ve az çok fiyatları bilirler belki diye sordum. onların verdiği bilginin doğru olduğuna inanmıyorum tabi ki, sonuçta ellerinden geçmeyen bir alet. ama sizler kullandığınız, alıp sattığınız için fiyatları aşağı yukarı biliyorsunuzdur. bu konuda fikrinizi söyleyebilirseniz sevinirim.
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
341
sahbinden.com daki ilanlar 8000-11000 arası değişiyor..bazılarının fiyatları gerçekten uçuk..temiz çantalı camlı bir motorun hakettiği fiyat 8000-8500 lira dersek doğru olur mu yoksa biraz daha çıkmak mı gerekir?
 
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
136
ben de onu belirtmek istemiştim. sahibinden.com bu işin piyasasını belirleyen tek etken midir? oraya bakınca 9000'in üstünde kelimenin tam anlamıyla "naked" cbf'in de satıldığını görebiliriz. ama rayici bu mudur, tabi ki değil. ben gerçekleşen alım-satımları merak ediyorum bu yüzden. kaça aldınız, kaça sattınız, kaça gerçekten satarsınız gibi :)
 
Katılım
29 Kas 2010
Mesajlar
94
soru sormuştum...

bursa-münih arası nasıl gidilir zor olur mu diye?:salut::pr::cyclopsan
 

krd

Katılım
9 May 2010
Mesajlar
274
Herkese selamlar, uzun araştırmalar sonra sahibinden com da görmek üzere istanbulda 6 tane motor belirledik. Şehir dışından ctesi gecesi bu işten az-çok anlayan motor alıp satan ve binen 20-30 senelik motorcu çok yakın 2 arkadaşım ve abim geldiler.

Pazar günü sabah 9 dan akşama kadar 5 tane motor gördük. Motorların çoğu resimdeki gibi değiller. Ezik çürük pas içinde ve çoğu ilandaki km lerin üstüne 20-30% daha yapılmış. Örnek olarak çürük pas çizik içindeki motora bir arkadaş 9bin den 1 kuruş aşağı inmedi. Onu geçtik benzer model ve km de çok temiz olduğu iddia edilen halbuki heryerinde kaza emareleri depo radyatör eziği olan arkadaşta 9binden gene 1 kuruş aşağı inmedi. En son beyoğlunda gri bir motor gördük ve beğendik tam onu alacakken gece 1 de gelen arkadaşın motorunu daha çok beğendik ve ertesi sabah honda servisine getirerek bakıttırdık. Orj km ve çiziksiz boyasız 2006 12bin km de 9bin tl :) ye alındı.

Cbf500 ü honda eğitiminde kullandıktan ve araştırdıktan sonra almaya karar verdim. 2 gündür kullanıyorum ve bugün eldivene rağmen parmaklarımın ucu donmasaydı :) eve dönmek zorunda kalmazdım inanılmaz keyif alıyorum motorumdan. Bu arada rengi siyah.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:00 ----------

sahbinden.com daki ilanlar 8000-11000 arası değişiyor..bazılarının fiyatları gerçekten uçuk..temiz çantalı camlı bir motorun hakettiği fiyat 8000-8500 lira dersek doğru olur mu yoksa biraz daha çıkmak mı gerekir?

Sn frustrated çanta ve cam aparatlarının piyasa değeri ortalama 700 tl desek bu motoru 2.elde alırken ancak küsürat pazarlığına etki ediyor. Motorun bakımına kaç km kaldığı, boya, çizikler, balata akü durumu lastikler diskler (çok fren kullanılan motorda disklerin iç kısmında ezikler olur) çok dikkat edilmesi gereken konular. Bu durumlar aynı motorun fiyatını bin-ikibin tl arası veya daha fazlası farkettirebilir BENCE.
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Hayırlı olsun @krd,tekerin düz bassın.
 
Katılım
26 Nis 2008
Mesajlar
341
Herkese selamlar, uzun araştırmalar sonra sahibinden com da görmek üzere istanbulda 6 tane motor belirledik. Şehir dışından ctesi gecesi bu işten az-çok anlayan motor alıp satan ve binen 20-30 senelik motorcu çok yakın 2 arkadaşım ve abim geldiler.

Pazar günü sabah 9 dan akşama kadar 5 tane motor gördük. Motorların çoğu resimdeki gibi değiller. Ezik çürük pas içinde ve çoğu ilandaki km lerin üstüne 20-30% daha yapılmış. Örnek olarak çürük pas çizik içindeki motora bir arkadaş 9bin den 1 kuruş aşağı inmedi. Onu geçtik benzer model ve km de çok temiz olduğu iddia edilen halbuki heryerinde kaza emareleri depo radyatör eziği olan arkadaşta 9binden gene 1 kuruş aşağı inmedi. En son beyoğlunda gri bir motor gördük ve beğendik tam onu alacakken gece 1 de gelen arkadaşın motorunu daha çok beğendik ve ertesi sabah honda servisine getirerek bakıttırdık. Orj km ve çiziksiz boyasız 2006 12bin km de 9bin tl :) ye alındı.

Cbf500 ü honda eğitiminde kullandıktan ve araştırdıktan sonra almaya karar verdim. 2 gündür kullanıyorum ve bugün eldivene rağmen parmaklarımın ucu donmasaydı :) eve dönmek zorunda kalmazdım inanılmaz keyif alıyorum motorumdan. Bu arada rengi siyah.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:05 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:00 ----------



Sn frustrated çanta ve cam aparatlarının piyasa değeri ortalama 700 tl desek bu motoru 2.elde alırken ancak küsürat pazarlığına etki ediyor. Motorun bakımına kaç km kaldığı, boya, çizikler, balata akü durumu lastikler diskler (çok fren kullanılan motorda disklerin iç kısmında ezikler olur) çok dikkat edilmesi gereken konular. Bu durumlar aynı motorun fiyatını bin-ikibin tl arası veya daha fazlası farkettirebilir BENCE.

açıklama için teşekkürler gerçekten aydınlatıcı olmuş.. ayrıca motorunuz hayırlı olsun
 
Katılım
29 Kas 2010
Mesajlar
94
hayırlı olsun...

"bu arada bende göçmenim yani öyleymiş bizimkiler yani ilk gelenlerdeni. bulgaristan osmanpazarı padılar köyü tığlılar"

asesmest arkadaşım merhaba motorun hayırlı olsun allah kaza bela vermesin...
:wiinkk:

bir de arkadaşlar bu lieber_mann benim yani lieber_mann=varadin haberiniz ola.
lieber mann bu israil dış işleri bakanının adı imiş."benim sonradan haberim oldu" o yüzden başka nick aldım haberiniz ola...
saygılar tekeriniz hep düz bassın...


Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mot...-bilgi-paylasim-basligi-35.html#ixzz17eZTT7QD
 
Son düzenleme:
Katılım
4 May 2010
Mesajlar
136
@krd hayırlı olsun. gerçekten açıklayıcı bir mesaj atmışsın, güle güle kullan.

yalnız 9000 tl bana biraz fazla geldi. bu durumda başka alternatiflere yönelmek daha iyi gibi benim için.
 
Adana İl Temsilcisi
Katılım
25 Eki 2006
Mesajlar
8,636
krd kardeş,hayırlı olsun.:cat: resimleri bekliyoruz.
speedygogo acele etme,cbf ten de vazgeçme derim.:wiinkk:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst