Honda CBF eskiden ucuz iken, şimdi daha pahalı ! Bu zamların nedeni nedir?

Katılım
6 Mar 2010
Mesajlar
472
Arkadaşlar iyi günler. 2008 gibi tarihlere bakıyorumda Honda Cbf 150 3.600 liraya alınırken, şimdi 4.150 civarı. Honda bu zamları kendisi mi yaptı yoksa kış geldiği için mi böyle? Aynı şekilde Yamaha Ybr 125'te öyle. Mecbur bu fiyata almak zorunda mı kalacağız? :silent: Doğrusu bana bu fiyata almak enayilik gibi geliyor ama mecburuz sanırım.

Yoksa vergiler falan mı arttı yine? 2008 zamanlarında ÖTV indirimi falan mı vardı da öyle oldu fiyatlar?
 
Katılım
3 Kas 2009
Mesajlar
782
Arkadaş. Serbest Piyasa olunca. Ver Zamı geç. Bende CBF alıcaktım. Lan baktım 4.200 Fiyat var. Baktım Aşkımı gördüm Apache. aldım 3.500 e Hepsine Basar. Serbest piyasa olunca devlette denetleme yapmayınca böyle oluyor.
 
Katılım
6 Mar 2010
Mesajlar
472
Arkadaş. Serbest Piyasa olunca. Ver Zamı geç. Bende CBF alıcaktım. Lan baktım 4.200 Fiyat var. Baktım Aşkımı gördüm Apache. aldım 3.500 e Hepsine Basar. Serbest piyasa olunca devlette denetleme yapmayınca böyle oluyor.

İnsanları sömürüleri gerçekten çok acı bir şey.. Zaten benzin fiyatları yüzünden ucuz yakan bir şey alalım derken, bir kazıkta Honda'dan geliyor.. :farao:
 
Katılım
3 Kas 2009
Mesajlar
782
Aynen Öyle. Giren çıkan biz Tüketiciye. Sen Motorunun Benzin Deposunu fullerken Bir Devlet aracının kini de Yarılıyorsun. Olay bundan ibaret. Devlet'e Çok giriyor dersen de. Cevapları bu Alamazsan Yan gelirsin.
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşlar biraz mantıklı düşünün.
2008 yılındaki işçilik ile 2010 yılındaki işçilik aynı olabilirmi sizce?
Bu motorlar kendi kendine oluşmuyor. İnsanlar yapıyor bunları.
Her yıl maaşlarına zamı bilmem nesi var.
Ekmeğe bile 2 yıl içinde %20 zam gelmiş.
Müsade edinde 2 yıl içinde 3-5 zam binsin üzerine.
 
Katılım
3 Kas 2009
Mesajlar
782
Evet. Zam gelebilir. 3-5 Birşey dediginiz. Tek motorda 2 kişinin maaşını biz veriyoruz o zaman. Zaten Verdigimiz Paranın Yarısından fazlası devlete gidiyor. 150 TL zam geliyorsa. Biz Onu 800 TL olarak ödüyoruz.
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
Ben firmaların Afrika,Avrupa ülkelerindeki internet sitelerini dolaşıyorum bazen onlardaki fiyatlarda burdakinden pek farklı değil.Burda devreye halkın alım gücü giriyor.Örneğin; Türkiye de asgari ücret 600-700 lira ise bu adam Honda nın en küçük motosikletini almak için 8-9 ay hiç harcama yapmaması lazım.Ben bu açıdan bakıyorum olaya.
 
Katılım
30 Eki 2009
Mesajlar
378
fiyat konusu sıkıntılı 4.500 gibi bir fiyata almıştım bende bu paranın yarısı vergi yurt dışı satışlarına bakınca anlaşılıyor.
 
Katılım
12 Tem 2007
Mesajlar
1,067
bu fiyatlardan honds sorumlu degıl devlet sorumlu vergılerde indirime gitse hanı enflasyon dusuk ya ekonomi buyudu ya işsizlik azaldı ya bu motorları yapanlara zam gelecek tabı kı ama ulkemizin gidişatı cok guzel oldugu için fiyat bu kadar ucuk olmamalı bence cbf150nın ederi 3250-3500 en fazla
 
Katılım
21 Kas 2009
Mesajlar
5,302
Motosikleti
750x
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Evet. Zam gelebilir. 3-5 Birşey dediginiz. Tek motorda 2 kişinin maaşını biz veriyoruz o zaman. Zaten Verdigimiz Paranın Yarısından fazlası devlete gidiyor. 150 TL zam geliyorsa. Biz Onu 800 TL olarak ödüyoruz.

Devlete ödenen vergiyi eleştiriyorsanız orada size hak veririm.
5 liralık malın 2 lirası vergi... Dünyada bizim kadar devletine vergi veren bi millet varmı onuda bilmiyorum.
Fakat ben yorumu başlığa göre yapmıştım.
Honda'nın bu zamları kendisinin yaptığını düşünürsek 2 yılda 500 TL zam normal bi oran olabilir bence. Sizin dediğiniz 2 kişininde 2 yıllık zam oranı ortalama 500 TL'dir muhtemelen.

Kalın sağlıcakla..
 
Katılım
13 May 2008
Mesajlar
7,223
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
2008'de Avrupa ülkelerinde satışa sunulan Cbf 125 getirip en fazla 4500'e satmaları gerekirdi, eskiyi(CBF 150) ucuza maledip zam yapmaları beni ilgilendirmez isterse 5150 olsun.Talep görmemesi gerekir.:wiinkk:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst