Honda Honda CBF 250 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
425
Arkadaşlar dün motosikletimin yağ - filtre değişimini yaptım ve kitabında yazdığı gibi 1.5 litre yağ koydum.Merakettiğim bişey var acaba yağ fitresini değiştirdiğimiz zaman extradan 50- 100 gram yağ koymak gerekirmi?:silent:
Yağ filtresi ve yağını değiştirdikten sonra motorunu bir süre çalıştır.Daha sonra stop ettir ve soğumasını bekle.Soğuduktan sonra yağ gösterge çubuğunu çıkarıp, kontrol et.Eğer eksilme varsa ilave edersin.
 
Katılım
13 Şub 2008
Mesajlar
88
Söylediğini koyduktan sonra yapmıştım eksilme olmadı fazladan yağa gerek yok :cat:
 
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
Arkadaşım yağfiltresini değiştirdiğin zaman yanlış hatırlamıyorsam 200mg 250mg:cat:daha ilave ediyorsun diye biliyorum....
 
Katılım
16 Kas 2008
Mesajlar
332
Motosikleti
Tracer 7
Arakadaşlar merhaba...Bu konuyu baştan sona okudum gerçekten benim için çok faydalı oldu.Ben yeni motora başlayan biri olarak kendime motor bakmaktayım.150 cc motosiklet düşünmüyorum, aslında hayalimdeki motor Gs 500 ama benim gibi yeni başlayan biri için fazla olduğunu düşünüyorum.her ne kadar "500cc tek silindir motorla bişey olmaz al gitsin" diyen motorcu arkadaşlarım ve motor ustaları olsada ben yine en iyisi 250cc bir motorla başlamamın daha iyi olduğuna kanaat getirdim.
İlk etapda 500cc er 5 ve gs 500 peşine düştüm araştırdam filan ama hem zaman geçipde araştırnca, hemde biraz bütçenin de etkisiyle 250cc ye döndüm çin malı düşünmüyorum o zamanda tek seçenek nerdeyse cbf 250 kalıyor..özelliklede naked hastası biri olarak tasarımı sadeliği hoşuma gitti,ayrıca sizin yorumlarınızıda okuyunca baya bir ilgilenmeye başladım cbf 250'le...ikinci el alıcam... araştırdım biraz, genelde 10000km altında 5500tl civarı,10000-20000km üzeri 4500tl civarı motorlar var..

Sizin bu konuda paylaşımlarınzı bekliyorum, benim gibi yeni bir motor aşığı biri için...
Ne dersiniz...250cc lemi başlamalıyım?
yoksa dişimi biraz daha sıkıp yada bütçemi zorlayıp bir gs500 (600tl civarı2003modeller var) çok da uçuk olmazmı?
cbf 250 ikinci elde 10000km üstü alsam 4500tl-5000tl civarı makbulmüdür bana sorun yaratırmıki?
son olarak temiz bildiğiniz,tavsiye edebileceğiniz bir cbf 250 varsa yardımlarınızı bekliyorum...
Arkadaşlar kafanızı şişirdim ama kusuruma bakmayın ne de olsa acemiyim ve insanın soracak çok sorusu oluyor..:)
Bu konuyu okurken çoğu zaman çok faydalandım kimi zamanda çok eğlendim...:) çok keyifle okudum 50 küsür sayfayı...
 
Katılım
7 Eki 2006
Mesajlar
143
250 lik iyidir. CBF 250 gayet iyidir. Ben de Haziranda başladım. 4000 km oldu. İyi ki 250cc ile başlamışım dedim (Özellikle hata yaptığım zamanlarda) çünkü hatalarını kaldıran bir makine. Yani toparlayabiliyorsun. 10000 km yi görüp sonra değiştiririm diye düşünüyorum. 10000, 20000km motosiklet için düşük kmler.Düzenli bakımını yaptırısan hiç sorun olmaz. Motosiklet alacaksan şimdi tam zamanı. İyi pazarlık yapabilirsin çünkü satılmıyor makineler. Ama 1-2 ay sonra durum değişir.
 
Katılım
16 Kas 2008
Mesajlar
332
Motosikleti
Tracer 7
250 lik iyidir. CBF 250 gayet iyidir. Ben de Haziranda başladım. 4000 km oldu. İyi ki 250cc ile başlamışım dedim (Özellikle hata yaptığım zamanlarda) çünkü hatalarını kaldıran bir makine. Yani toparlayabiliyorsun. 10000 km yi görüp sonra değiştiririm diye düşünüyorum. 10000, 20000km motosiklet için düşük kmler.Düzenli bakımını yaptırısan hiç sorun olmaz. Motosiklet alacaksan şimdi tam zamanı. İyi pazarlık yapabilirsin çünkü satılmıyor makineler. Ama 1-2 ay sonra durum değişir.

Teşekkürler Yunuskocak...evet bende öyle düşünmüştüm açıkcası...en azından motora hakimiyet açısından benim için daha güvenli olur.
Söylediğin gibi sezona girmeden almak istiyorum bende,en azından fiyatlar uçmadan ama malum bütçe...bakalım kısmet.
:)
 
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
425
Arakadaşlar merhaba...Bu konuyu baştan sona okudum gerçekten benim için çok faydalı oldu.Ben yeni motora başlayan biri olarak kendime motor bakmaktayım.150 cc motosiklet düşünmüyorum, aslında hayalimdeki motor Gs 500 ama benim gibi yeni başlayan biri için fazla olduğunu düşünüyorum.her ne kadar "500cc tek silindir motorla bişey olmaz al gitsin" diyen motorcu arkadaşlarım ve motor ustaları olsada ben yine en iyisi 250cc bir motorla başlamamın daha iyi olduğuna kanaat getirdim.
İlk etapda 500cc er 5 ve gs 500 peşine düştüm araştırdam filan ama hem zaman geçipde araştırnca, hemde biraz bütçenin de etkisiyle 250cc ye döndüm çin malı düşünmüyorum o zamanda tek seçenek nerdeyse cbf 250 kalıyor..özelliklede naked hastası biri olarak tasarımı sadeliği hoşuma gitti,ayrıca sizin yorumlarınızıda okuyunca baya bir ilgilenmeye başladım cbf 250'le...ikinci el alıcam... araştırdım biraz, genelde 10000km altında 5500tl civarı,10000-20000km üzeri 4500tl civarı motorlar var..

Sizin bu konuda paylaşımlarınzı bekliyorum, benim gibi yeni bir motor aşığı biri için...
Ne dersiniz...250cc lemi başlamalıyım?
yoksa dişimi biraz daha sıkıp yada bütçemi zorlayıp bir gs500 (600tl civarı2003modeller var) çok da uçuk olmazmı?
cbf 250 ikinci elde 10000km üstü alsam 4500tl-5000tl civarı makbulmüdür bana sorun yaratırmıki?
son olarak temiz bildiğiniz,tavsiye edebileceğiniz bir cbf 250 varsa yardımlarınızı bekliyorum...
Arkadaşlar kafanızı şişirdim ama kusuruma bakmayın ne de olsa acemiyim ve insanın soracak çok sorusu oluyor..:)
Bu konuyu okurken çoğu zaman çok faydalandım kimi zamanda çok eğlendim...:) çok keyifle okudum 50 küsür sayfayı...
İlgilenirsen Edirne'de bir arkadaşımda çok temiz bir CBF var.
 
Katılım
4 Kas 2008
Mesajlar
331
Katılım
19 Şub 2006
Mesajlar
596
mandarake, ben de CBF250(CBX250) tavsiye ederim.Benim de ilk motorumdu, 2 sene boyunca tek bir sorun yaşamadım.

500cc'lere özendiginizi görüyorum, bence kullanım amacınıza göre seçim yapın.İnsan 50cc ile de mutlu olabilir,hatta bazen cok daha fazla mutlu olabilir(yakıt sarfiyatı!:)). Ayrıca yeni başlayan biri olarak güçlü ve hızlı motorlara fazla yanaşmayın bence, hiçbir şey sizin hayatınızdan önemli degildir.Büyük cc ile başlanmaz demiyorum ama hata durumunda zararı cok daha fazla olur!

CBF250'ler hatayı telafi etme açısından cok iyi motorlar gercekten de.

Bu arada Edirne'ye gelemem demissiniz, İstanbul'a geliyorsanız Edirne'ye de gelebilirsiniz, İstanbul-Edirne sadece 2.15 saat. Yanlış anlaşılmasın sakın, bahsi geçen Edirne'deki ne motoru ne de sahibini tanımıyorum!

Umarım dogru bir tercih yaparsınız.Bilincli bir kullanıcı olmanız dileklerimle...
 
Katılım
16 Kas 2008
Mesajlar
332
Motosikleti
Tracer 7
mandarake, ben de CBF250(CBX250) tavsiye ederim.Benim de ilk motorumdu, 2 sene boyunca tek bir sorun yaşamadım.

500cc'lere özendiginizi görüyorum, bence kullanım amacınıza göre seçim yapın.İnsan 50cc ile de mutlu olabilir,hatta bazen cok daha fazla mutlu olabilir(yakıt sarfiyatı!:)). Ayrıca yeni başlayan biri olarak güçlü ve hızlı motorlara fazla yanaşmayın bence, hiçbir şey sizin hayatınızdan önemli degildir.Büyük cc ile başlanmaz demiyorum ama hata durumunda zararı cok daha fazla olur!

CBF250'ler hatayı telafi etme açısından cok iyi motorlar gercekten de.

Bu arada Edirne'ye gelemem demissiniz, İstanbul'a geliyorsanız Edirne'ye de gelebilirsiniz, İstanbul-Edirne sadece 2.15 saat. Yanlış anlaşılmasın sakın, bahsi geçen Edirne'deki ne motoru ne de sahibini tanımıyorum!

Umarım dogru bir tercih yaparsınız.Bilincli bir kullanıcı olmanız dileklerimle...

Bilinçli ve samimi yorumlarınız için teşekkür ediyorum.gerçekten ilk başta 500cc motora özeniyordum ama daha sonra araştırdıkça ve öğrendikce bilinçlendim.benim için en iyisinin en azından 250cc bir motor olduğuna karar verdim.söylediğin "hatayı telafi etmek"sözü çok önemli gerçekten.
Edirne olayına gelince Eskişehirden bana istanbul bile uzak ama en azından bildiğim ve ulaşımın daha çok bir yer...motorda acemi olduğumuda gözönüne alırsak motora binip getirme şansımda pek yok açıkcası.o yüzden Edirne bana biraz "uzak"demiştim..:)
Güzel yorumlarınız için teşekkür ederim..

:)
 
Katılım
13 Ara 2008
Mesajlar
7
arkadaslar herkese merhabalar..bır kac gun once 2006 model cbf 250 aldım ..dun de 200 km cıvarı yol yaptım yol boyunca hıbır sıkıntı yoktu..gece gelıp park ettıkten sonra,cok sıddetlı bır yagmur basldı ve sabaha kadar surdu..buraya kadar hersey tamam..ancak sabah motor cok zor calıstı ..yanı 10 kere falan mars bastıktan sonra..tam mars da basmadı aslında..bu arada saat ve trıp km sı de sıfırlanmıs..yagmurla ılgısı olabılr mı yoksa aku mu bıtmıs..bunların akü fıyatlatı nedir?motoru tamamen aygmur altında bırakmak sıkıntı yaratır mı?cevap yazan herkese sımdıden tesekkurler...:)
 
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
425
arkadaslar herkese merhabalar..bır kac gun once 2006 model cbf 250 aldım ..dun de 200 km cıvarı yol yaptım yol boyunca hıbır sıkıntı yoktu..gece gelıp park ettıkten sonra,cok sıddetlı bır yagmur basldı ve sabaha kadar surdu..buraya kadar hersey tamam..ancak sabah motor cok zor calıstı ..yanı 10 kere falan mars bastıktan sonra..tam mars da basmadı aslında..bu arada saat ve trıp km sı de sıfırlanmıs..yagmurla ılgısı olabılr mı yoksa aku mu bıtmıs..bunların akü fıyatlatı nedir?motoru tamamen aygmur altında bırakmak sıkıntı yaratır mı?cevap yazan herkese sımdıden tesekkurler...:)
Muhtemelen akü ile ilgili bir sorundur.Akünü bir elektrikçiye göster derim.Fiyatları hakkında bilgim yok ama internetten araştırma yapabilirsin.Yağmurda eğer varsa bir branda ile örtersen iyi olur.
 
Katılım
13 Ara 2008
Mesajlar
7
ya az önce tekrar denedim trip ve saat yıne sıfırlandı..5. marşda çalıstı..sonrakilerde hemen çalışıyor ama bu kez yağmur falan da yok ..sanırım aküyle ilgili..ve umarım sadece aküyle ilgilidir
 
Katılım
24 Ara 2003
Mesajlar
1,447
ya az önce tekrar denedim trip ve saat yıne sıfırlandı..5. marşda çalıstı..sonrakilerde hemen çalışıyor ama bu kez yağmur falan da yok ..sanırım aküyle ilgili..ve umarım sadece aküyle ilgilidir

Büyük bir ihtimalle aküden kaynaklanıyor.Tafsiyem ucuz ne olduğu belirsiz akülerden uzak durman.Biraz fazla ver için rahat olsun.
 
Katılım
13 Ara 2008
Mesajlar
7
Bugun servıse gıttım sorun aküyle ilgiliymiş..şarj oluyor ama artık ömrü dolmuş sanırım şarjı sadece bı kac saat gidiyor..aksam bırakınca sabaha kadar şarjı bitiyor..adamın atladığı bir kısa devre olabılır mı sızce?yanı devreyi tamamlayıp akü kendi kendine bitiyor mu acaba?12-6 yuasa akü var uzerinde aynısından alayım mı ?yoksa başka marka tavsiye eden var mı?
 
Katılım
15 Haz 2006
Mesajlar
425
Bana sorarsan işini görebilecek hesaplı bir akü al.Bakımını yaptıktan sonra her akü 4-5 yıl işini görür.Kışın kullanmadığın zamanlarda kutup başlarını sök ve gres yağ ile yağladıktan sonra oda sıcaklığında bir yerde muhafaza et.Yazın da suyunu kontrol etmeyi ihmal etme.Bunları yaptığın takdirde alacağın her akü uzun süre işini görür.
 
Katılım
30 Ocak 2009
Mesajlar
7
çok acil uygun fiyata ön dişli arka dişli ve zincir ihtiyacım var en uygun fiyata nerden alabilirim.yardımlarınızı bekliyorum saygılar
 
Son düzenleme:
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
acil yardıma ihtiyacım var.arkadaşlar herkese selam .twister debriyaj balatası ara saçları ile birlikte en uygun fiyata nerden bulabilirim .yan sanayi olsun çünkü orjinal baya pahalı motobakkalın sitesinde balatayı 56 diyorlar ama ara saçlarını bulamadım .yardımlarınızı bekliyorum özelden mesaj da atabilirsiniz.saygılar.

acil yardıma ihtiyacım var.arkadaşlar herkese selam .twister debriyaj balatası ara saçları ile birlikte en uygun fiyata nerden bulabilirim .yan sanayi olsun çünkü orjinal baya pahalı motobakkalın sitesinde balatayı 56 diyorlar ama ara saçlarını bulamadım .yardımlarınızı bekliyorum özelden mesaj da atabilirsiniz.saygılar.

Arkadaşım ben o hataya düştüm yan sanayi debriyaj taktırdım 2 ay içersinde yeniden balataları değiştirmek zorunda kaldım (öyle tek tekerde yapmam ) şimdi 6 aydır orjinal balata kullanıyorum çokda memnunum. Orjinal balatalar 180 tl ara saclarda 90 liraydı o zaman şimdi ne kadar bilemiyeceğim .Benim Tavsiyem orjinal taktır sonra uğraşmazsın...:rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst