Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
3 Haz 2007
Mesajlar
78

Shot at 2007-07-04


Shot at 2007-07-04


Shot at 2007-07-04


nasıl beğendinizmi...işte 4 lü buraya yakışır...Ayazağada SEDAT usta yapar böle...



CİHAN;727812' Alıntı:
valla benimkini servis arasa bulamaz, hemde orjınal oldu bizim ki,acil stop dügmesini iptal ettik ve o dügmeye bagladık dörtlüyü, dörtlüyü de selenin altına koydum,servise gidecegim zaman fişini çekiyorum tamam,servis sorarsa bu dügme çalışmıyo diye bende bozuldu derim ama kaç kere gittim,daha sormadı,çok ısrar ederse sana ne kardeşim derim,geçen gece şileden gelirken dinlenmek için yol kenarında durduk,yaktık amcaoglu birol ile dörtlüleri arabadan çok yanıyo,hem kontaga da baglı degil,heni olsa olmaz motordan uzaklaşamazsın,biri gelirde alır giderdiye,bizde direk bagşadık kontak kapalı iken dörtlü yanıyor,süper oldu valla herkeze tavsiye ederim zaten motor acil stop dügmesi de bi işe yaramıyorki bana bu zamana kadar hiç lazım olmadı zaten,olsa bile kontagı kaparım hemen,
herkeze hayırlı sürüşler,bu arada 22 temmuzda düzcedeki festivala giden varmı?




ikinize de teşekkürler.






yarın sabah ayvalığa doğru yola çıkıyorum cbf'imle.gezi detaylarını döndüğümde siteye yazarım...

Luxor sana da hayırlı yolculuklar
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Eyl 2005
Mesajlar
1,077
dostum en son bakımı ne zaman yaptırdın motora...




egelim tahmin ediyorumki o km ye gelene kadar bu bakım kurallarına dikkat etmedin...yoksa motoru yağszı bırakmana imkan yok...



Cihan kardeşim sen ne yapsan motora yakıştırırım valla...40 yıl düşünsem 4 lünün orda olacağını bilemem...


metehan abi bakımlarını zamanında yaptırdım başıma hiç böyle bi olay gelmemişti 1000 de yağ değişti 3000 de yağ değişti 4500 km yağ falan kalmadı makinada:mrgreen: yağını aldık koyduk 6000 e kadar yolu var 6000 bakımında değişecek yağ sen sen ol kontrol et sürekli benden söylemesi ben de inanmazdım eksilteceğine ama eksiltiyormuş demek ama ustada söyledi havalar sıcak eksiltir dedi üzerine ekleme yapın dedi:rendeer:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
ben demiştim yağ eksiltiyor diye ilk ben vardım farkına nekadar burada bana motorun hep arıza diye karşı çıksalarda bişeyler yolunda gitmiyor diyordum ve her dedigimde haklı çıktım örnegin -hiç bi sorunum yok bütün arızalar seni bulmuş demişti bi arkadaş üzülmüştüm bir sorunum oldugunda kılı dokusamda ben paylaşmaya devam edicem sizlerle..
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Usta demiş ki "havalar sıcak eksiltme yapar". Yani bu durumda sorun motorda değil havalarda ve tüm motorlar için geçerli bir durum bu. Yanlış mıyım?
O halde abartacak bir şey yok gibi. Ben neredeyse her binişimde (sabah ilk binerken) yağı kontrol ediyorum. Zaten günlük bakım denilen şeyin en önemli parçası da bu sanırım.
 
Katılım
27 Haz 2005
Mesajlar
532
ben kontak anahtarından başka hiç bir şey e el sürmüyorum , her gün kullanıyorum .
İnsan da kan ne kadar önemli ise motor da da yağ o kadar önemlidir ,
Bu durum da yapılacak 1500 km de bir yağ değişim periyodunu beklemeden yağ değiştirilecek buji ise normal bakım periyodun da.
Bu konu haricinde hiç bir sorunum yok zaten bu da bir sorun sayılmaz .
 

OKD

Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
161
Bildiğim kadarıyla bugünün motorları, otomobiller dahil, bir miktar yağ eksiltir. Daha doğrusu yağı kullanır. Bir motor (motosiklet değil) ustası bunun motor ömrünü uzattığını söylemişti. Yukarıda da belirtildiği gibi zaten motora her binişte önerilen kontroller içinde yağ seviyesi kontrolüde vardır. Demekki eksiltme beklenen ve motoru üreten firmalar tarafından öngörülen bir durum. Aşırı eksiltme hariç tabii. Benimkinde belirgin bir eksiltme olmuyor. Ama her bin km de bir 150-200 cc kadar ilave ediyorum. Yağ çubuğu ile kontrol ediyorum. Hem böylece içindeki yağda, yeni yağ ile seyreltilmiş, kalitesi artmış oluyor.

Bildiğim kadarıyla bugünün motorları, otomobiller dahil, bir miktar yağ eksiltir. Daha doğrusu yağı kullanır. Bir motor (motosiklet değil) ustası bunun motor ömrünü uzattığını söylemişti. Yukarıda da belirtildiği gibi zaten motora her binişte önerilen kontroller içinde yağ seviyesi kontrolüde vardır. Demekki eksiltme beklenen ve motoru üreten firmalar tarafından öngörülen bir durum. Aşırı eksiltme hariç tabii. Benimkinde belirgin bir eksiltme olmuyor. Ama her bin km de bir 150-200 cc kadar ilave ediyorum. Yağ çubuğu ile kontrol ediyorum. Hem böylece içindeki yağda, yeni yağ ile seyreltilmiş, kalitesi artmış oluyor.

Bu arada motorum satılık. Müşterisi hazır. Çok temiz durumda 35 L. Kappa top case, yan ayak ve koruma demiri dahil 3000 YTL, Piyasayı bilmediğimden fiyat nasıl bilmiyorum? Sizce fiyat iyi midir?
 
Son düzenleme:
Katılım
7 Tem 2004
Mesajlar
61
Merhaba Arkadaşlar..Geçen gün siyah cbf 150 mi aldım.Çok güzel motor tavsiye ederim.10 dan fazla motor değiştirmeme rağmen bunun tadi bi başka.Önceden twister 250 im vardı bi türlü ısınamadım o motora sattım.Alt devirleri çok zayıf ,titreşimli,aşırı yakıt tüketiyor ve parça fiyatları çok saçma sapan pahalı.karşılığında bi doğan şahin bile arkanıza yapışıp sizi taciz edebiliyor.Bence değmez cbf 250 ye binmeye uzun süreli ve ciddi motorcular için.onun yerine cbf 150 almak çok daha mantıklı.yaktı tüketimi çok düşük,alt devirleri güçlü,monoshock arka süspansiyon harika,frenler çok iyi,bide sınıfında hiçbir motorda olmayan gerçek aerodinamik kafa grenajı var.Hem daha yüksek hızlara çıkmasını sağlıyo motorun hemde azalan rüzgar sürtünme direnci sebebiyle daha az yakıyor.Bu sınıfta çok güzel bi motor.Eksozu açmayı düşünüyorum çünkü önceki motorum olan TVS fiero F2 nin eksozunu açtığımda çok faydasını gördüm ve acayip keyif alıyordum.Alt devirleri az zayıflatmasına rağmen üst devirleri oldukça güçleniyo ve buda son sürati arttırıyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Mar 2005
Mesajlar
1,096
Merhaba Arkadaşlar..Geçen gün siyah cbf 150 mi aldım.Çok güzel motor tavsiye ederim.10 dan fazla motor değiştirmeme rağmen bunun tadi bi başka.Önceden twister 250 im vardı bi türlü ısınamadım o motora sattım.Alt devirleri çok zayıf ,titreşimli,aşırı yakıt tüketiyor ve parça fiyatları çok saçma sapan pahalı.karşılığında bi doğan şahin bile arkanıza yapışıp sizi taciz edebiliyor.Bence değmez cbf 250 ye binmeye uzun süreli ve ciddi motorcular için.onun yerine cbf 150 almak çok daha mantıklı.yaktı tüketimi çok düşük,alt devirleri güçlü,monoshock arka süspansiyon harika,frenler çok iyi,bide sınıfında hiçbir motorda olmayan gerçek aerodinamik kafa grenajı var.Hem daha yüksek hızlara çıkmasını sağlıyo motorun hemde azalan rüzgar sürtünme direnci sebebiyle daha az yakıyor.Bu sınıfta çok güzel bi motor.Eksozu açmayı düşünüyorum çünkü önceki motorum olan TVS fiero F2 nin eksozunu açtığımda çok faydasını gördüm ve acayip keyif alıyordum.Alt devirleri az zayıflatmasına rağmen üst devirleri oldukça güçleniyo ve buda son sürati arttırıyor.
Egsozu açtır 130-140 görüyorum diye gezinen bir arkadaşın sonu bir arabanın tepesinde bitti, motor pert oldu. CBF 150ye demediği laf kalmadı, sonunda nihayet forumdan atıldı (pek çoğunuz hatırlar). CBF yüksek hızları kaldıracak bir frenleme sistemine ve lastiğe sahip değil bence. Buna dikkat edin lütfen.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
beyler motor aşrı sessiz arabaların dikkatini çekmiyo bende düşünüyorum açtırmayı ama nasıl yapsak ben wavede susturucunun son ucunu kestirip boru kaynattırmıştım çok sesli olmadı ama bi arabanın yanından geçerkende kendini farkettiriyor yoksa perf. eksozmu alsak yapan veya yaptırmak isteyenler fikir beyan etsin..
 
Katılım
27 Haz 2005
Mesajlar
532
egsoz borusunun ucuna tiz bir düdük kaynat tırsak nasıl olur :mrgreen:
şaka bir yana ben hakikaten düşünüyorum bunu (alman stuka larından ilham aldım )
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
2,748
kızmayın ama gereksiz geliyor böyle ses çıkarmayan motorun sesini çıkartırmak için ugraşıyorsunuz,o zaman satın cbf yi alın hyosung 250 tamam darılmak yok ama:p:wiinkk:

şöyle bir resim koyalaımda topic şenlensin
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
kankalar benim ön lastiğe cam girdi köprü çıkışı indi gidondan hissettim...2 benzinliğe uğradım hava bastım ki eve anca geldim...dubles olunca idare ediyor işte...köpüğüm var...sabah Ümraniye DB ye gidip yaptırmam lazım...sonra Pendiğe sınava akıcam...tamda ultraukala Akın ve Görkemle nargileye gidip gezcektik...böle kısmet oldu işte...pısladı bayağı lastik...ama 1 cm yarıldı dış lastik...dış lastik değişcekmi sizce...yani kaça malolur bana...
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
o yarığa bir 50lik sıkışırsa bişi olmaz :)

bu arada yarın sabah 6000km. bakımı var, lastikleri de Temmuz sonu değiştirmeyi düşünüyorum. İzmir'de arkadaşlar Buz Motor'la alışverişe başlayacaklar; onları bekliyorum.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
kankalar benim ön lastiğe cam girdi köprü çıkışı indi gidondan hissettim...2 benzinliğe uğradım hava bastım ki eve anca geldim...dubles olunca idare ediyor işte...köpüğüm var...sabah Ümraniye DB ye gidip yaptırmam lazım...sonra Pendiğe sınava akıcam...tamda ultraukala Akın ve Görkemle nargileye gidip gezcektik...böle kısmet oldu işte...pısladı bayağı lastik...ama 1 cm yarıldı dış lastik...dış lastik değişcekmi sizce...yani kaça malolur bana...


abi arkadasın dedigi gibi 50 lik sıkışmıs o lastiği hemen değiştir tamirle ugraşma kimseyi dinleme bu lastikler 1 kere patladımı gitti içten yama yaptırırsın gene yolda bırakır köpükte çözüm degil 50 likten yırtamassın:p
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
Arkadaşlar bu sabah 6000 bakıma gittim.

Yükseliş Honda servisi kendi alanı içindeki eski yerini düzenleyip tekrar geniş ferah bir alana geçmiş. Bu arada servis içinde yeni bir yapılanma söz konusu.Daha iyi hizmet vermek istiyorlar.

Yağ eksiltme konusunda hiçbir olumsuz şey göremedik. Normal bir eksiltme söz konusuydu ki bu ara motoru baya sıkıştırdım.

Herkese selamlar.
 
Katılım
24 Haz 2005
Mesajlar
16
arkadaşlar castrol resmi sitesinde HONDA CBF 150 castrol POWER 1 4T 10W-40 olarak bu yağı tavsiye ediyor önceleri serviste bunu söylemişti ama şimdi 20w50 kullanın yağı 1000 veya 1500 kilometrede bir değiştirirsiniz diye öneriyorlar şimdilik yağ eksiltme sorununa çözüm bu ama 10w40 teknik özelliklerinde yüksek ısılara dayanabilen ve yağ eksiltmeyi kontrolde tutan bir yapıya sahip sizce hangi seçenek ???
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
20/50 10 ytl 1 lt dediğin yağ 20 ytl nasılsa 1000 kmde 2 side eksiltecek mantıklı olan 20/50 eksilttikçe tamamlanır sıcaktada daha yavaş incelerek makinayı korur 10/40kışın daha iyi olur.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst