Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
arkadaşlar bugün cbf in 500 lüğünü sürmek nasip oldu bana :) sağolsun bi abimizin..sahilde bi test sürüşü yaptım..ne mübarek bi makinadır o öyle yaa..cbf gerçeğine işaret etmekte yarar var tabi

Ben de cbf500 deneme şansı yakalayanlardanım ve denedikten sonra da fena halde gaza gelmiş durumdayım, çok hoşuma gitti. Acayip dengeli biR alet, sesi de çok tatlı. Madden müsait olsam hiç düşünmeden ikinci motor olarak alırdım. İlerisi için ciddi niyetlendiğim bir alet.:cat:

Bu arada bir cbr'cının cbf'i objektif değerlendirmiş olması da çok güzel. İşte biz bu sayılan sebeplerden seviyoruz cbf150'yi. Ayrıca en önemli özelliği ekonomikliğidir bunu da belirtmek lazım almayı düşünenlere.
Yalnız 2.viteste 40km'den sonra fena bağırıyor benim motor, daha fazlasına çıkma 3'e geç diyor. 60km'de 3.vitesin neredeyse sınırı. Nasıl 65 gördünüz yav 2.viteste. gerçi benim rölanti birazcık yüksek, zırt pırt istop etmiyor artık. Ve havalar ısındığından beridir en fazla 1dk. içinde ısınıyor motor. Ve hep tek marşda çalışıyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
22 Mar 2005
Mesajlar
1,096
Yalnız 2.viteste 40km'den sonra fena bağırıyor benim motor, daha fazlasına çıkma 3'e geç diyor. 60km'de 3.vitesin neredeyse sınırı. Nasıl 65 gördünüz yav 2.viteste. gerçi benim rölanti birazcık yüksek, zırt pırt istop etmiyor artık. Ve havalar ısındığından beridir en fazla 1dk. içinde ısınıyor motor. Ve hep tek marşda çalışıyor.
1 dakika mı :silent:
Valla ben ilk çalışmada almazsa garipsiyorum bu aralar. Güneşli bir yere koyduğumda anında çalışmaya başlıyor gaz vermeden. Rölanti ayarı normal. Akşamları 10-15 saniye ısıtmak bile garip geliyor. İstanbul mu soğuk ne :mrgreen:
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
1 dakika mı :silent:
Valla ben ilk çalışmada almazsa garipsiyorum bu aralar. Güneşli bir yere koyduğumda anında çalışmaya başlıyor gaz vermeden. Rölanti ayarı normal. Akşamları 10-15 saniye ısıtmak bile garip geliyor. İstanbul mu soğuk ne :mrgreen:


En fazla 1 dk. yazdım dostum, o da gece iş çıkışı 24:00 civarı. Onun dışında 30 sn kadar sonra devam. Bu arada bu bahsettiğim uzun aradan sonra ilk çalıştırma. Yoksa öyle yarım saat 1 saat aralarda tabii ki direkt çalışıyor. Bu arada benim rölanti de normal, yani eski düşük rölantili hali değil kastım oydu. Ama şu ben de hala var, ısınsa da ilk çalıştırmada ara sıra stop edebiliyor. İyice ısınması gerekiyor.
Doğruya doğru.
Bu arada zaten çok uzun süredir ilk marşta aldığını yazmıştım, ama elinizi gazdan çekince hemen stop etmiyor mu? (İlk çalıştırmada sabah). Ben hala en az 30 sn jiklede tutmazsam stop ediyor da merak ettim. Çünkü hava hala o kadar ısınmış değil.
Akşamları 10 - 15 sn. çok iyi rakam, ben akşamları 30 sn'den az ısıtırsam stop ediyor, hatta ısınmıyor bile. Isınmadan yola çıkmayı da istemiyorum, zira jiklede yola çıkmanın motora zararlı olduğunu söylemişlerdi eğitimde. Ha ama bazen sabah erken 30 saniye sonra jikleyi kapatıp elimi gazdan çekmeden yola devam edersem gidiyor, ama bence yeterince ısınmış olmuyor. El değmeyecek kadar ısınmadan yola çıkmıyorum genelde.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Havaların sıcak olmasıan rağmen sabahları gaz vermeden çalışmıyordu motor... Ustelik kırmızı ışıkta durduğumda stop ediyordu... Bugün rolantisini birazcık arttırdım şimdi daha iyi sanırım. Hiç olmazsa stop etmiyor daha istikrarlı çalışıyor. Yarın sabah test edicem bakalım...
 
Katılım
22 Eki 2006
Mesajlar
90
herkese ıyı askamlar bende yaklasık 2 sene honda beat vardı 2 gun oldu satalı satmadan once cbr125r ıstemıstım sımdı ıse cbf 150 dıyorum bu motorun sıfırnı almak ıstıyorum kıme sorsam cok super cok ıyı motor ıyolar ecen gun kuryecını bırtanesıne sordum 2007 model 18.000 bın km yaptım dedı motor aynı sıfır gıbı hıcbır sorunum yok dedı hıc anahtar vurdurmadım dedı tabı bende dahada heveslendım bıde motora baktıgında oturaklı bır motora benzıyor ben hondadan hıc vazgecmek ıstemıyorum bazılarıda yok bu motor cınde urerılıyormus cabuk dukulur dedıler kafamı karıstırdılar cbf ciler eger yanınız bır tane daha cbf arkas ıstıyorsanız lutfen bana yardım edın fıkırlerınızı beklıyorum herkeze ıyı aksamlar ismim murat
 
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
Havaların sıcak olmasıan rağmen sabahları gaz vermeden çalışmıyordu motor... Ustelik kırmızı ışıkta durduğumda stop ediyordu... Bugün rolantisini birazcık arttırdım şimdi daha iyi sanırım. Hiç olmazsa stop etmiyor daha istikrarlı çalışıyor. Yarın sabah test edicem bakalım...

Zaten motorun özelliği jiklede iken gaz vererek ısıtılması, kitapçığında da yazıyor. Yani bu normal olanı. Ama iyice ısıtmadan yola çıkınca kırmızı da durunca falan stop ediyor. Ki ben de rölantiyi biraz yükselttim, daha doğrusu ilk aldığımızda rölanti düşüktü sanırım. Şimdi düzgün ısındıktan sonra stop etme olayı daha aza indi. Ama yine de zaman zaman olmuyor değil. Bunu bir sorun olarak söylemiyorum, sadece olanı söylüyorum yanlış anlama olmasın.
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Jigle çekikken gaz vererek ısıtmak çok garip bir olaymış... Neyse yarın rolantisi normalken test edip düşüncelerimi yazarım... Ama şayet yazın ortasında zırt pırt stop etmesi biraz kafamı bozmuştu... Aralardan geçiyorum tam gazlayacam sıyrılıcam stop ediyor... Sonra kal bakalım arada :cherry:

Bu arada bu motora topcase şart... Hatta çok şart :p Cbr'ın küçük de olsa bir bagajı var , kilit , alet çantam ve bez'imi aynı anda alabiliyor... Fakat cbf'de hiçbirşey yok , kısacası topcase olmadan olmaz... Hatta bugün çantam yanında dururken farkettim ki , cbf'e yan çanta da çok şık durur.

c305b305fgf3.jpg

c305b305f2vw8.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
14 Eki 2005
Mesajlar
1,956
Motosikleti
Honda CBF 150, CF Moto MT 650
ısınma konusunda eğer benim gibi seyrek olarak motoru kullanıyorsanız motorun ilk çalıştırmada stop etmesi ve hemen marş almaması normal.ben bahsetmiştim önceden.servis sonrası bu olay bayağı bir azaldı.mesela ben şu anda ilk çalıştırmada 2-3 defa marş çevirmek zorunda kalıyorum soğukken ama sanırım bu benim motorun uzun süre yatmasından kaynaklanıyor.mesela bugün kullandım.ondan önce 2 hafta önce kullanmıştım :)
neyse 2-3 defa marş denemesi ama motor bu ilk seferde çalışmıyor- sonra motor çalışıyor ama gaz vermezsen stop ediyor.biraz az devir gaz verince 30 sn kadar sonrası rolantide kendini kurtarıyor ve yavaş yavaş ısınıyor zaten.
ama geçen aya göre şu anda şu fark var.önceden bu olayda jikle açık oluyordu.şu anda ise aynı olayı jikle kapalı yapıyorum çünkü jikleye gerek olmuyor doğrusu...
2. vites olayında ise benim motor çok rahat 65-70 sınırına geliyor açıkçası 2. viteste.ama tabii ki ben bunu yapmıyorum.zaten bu olayı farketmem kaskı yeni aldığımda sesi duymamamdan kaynaklı olmuştu.alet bir anda hız kesip yığılmıştı.noluyo derken baktım hız 65 olmuştu.sonra acaba neden yığıldı, hız azaldı, acaba devir kesici muhabbeti mi var demiştim tekrar kendim denemiştim.aynı şekilde 65-70 arasında alet gene gaz kesmişti.o zaman farketmiştim bu olayı.şimdi eğer çok çok seri kalkıyorsam falan belki 60-65e kadar çıkıyorum 2. viteste.normal kullanımda zaten o hızlarda işim olmuyor.normal hızlı kullanımda ise 3. vitese çoğunlukla 45-50km civarı geçiyorum açıkçası.normal kullanımımda ise bu hızların yanından bile geçmiyorum, yavaş yavaş geze geze kullanıyorum aleti...
yan çanta konusunda ise seninle hemfikirim görkem, hatta ginger kendine yan çanta demiri taktırttı yeni.ayrıca koruma demiri olarak da işe yarıyor ama ginger hard çanta takmak ve koruma olsun istediği için bu tarz demir aldı.ben ise şahsen soft çanta almayı düşünürüm eğer gerekirse.neden derseniz işim olmadığı zaman çıkarır eve koyarım fazlalık yapmaz.zaten softlar semer gibi takılmıyormu.

bu arada bugün motosikletin bir kaç fotoğrafını da çektim.sizlerle paylaşiim dedim...



 
Son düzenleme:
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
Güzel resimler....

Şu ısınma konusu pek hoşuma gitmedi... Cbr'da böyle bir sorun yok. Tek marşta çalışmazsa küfür ediyordum :p
Jigle de çok garip çekip çekmediğin pek belli olmuyor...

Soft çanta güzel birşey , hein gerickede ucuz fiyata çok kaliteli hem de genişleyebilen yan çantalar satılıyor... Ben de cbr'a alabilirim uzun yol için... Malum cbr'a ne yan çanta ne de topcase yakışır...
 
Katılım
16 Nis 2006
Mesajlar
943
cbf in tam anlamıyla ısınması biraz zaman alıyor kolay ısınan bir motor değil özellikle uzun aralıklarla kullanıyorsan benim gibi iyice ısıtıcaksın bir 5 dk sonra jikle kapalıyken bırakınca stop etmiyorsa bu sefer gaz vermeyi dene gene stop etmediyse ozaman bas git çünkü rolantide dururken gaz verince gene stop ediyor bu tam ısınmaması ile ilgili sanırım
 
Katılım
22 Mar 2005
Mesajlar
1,096
Sanırım günde 10 kere motora binip turladığım için benim ısınma sorunum olmuyor. Hoş sabah erken kalktığım da söylenemez. :mrgreen:
Bu arada bütün cıbıfçılar fotoğrafçı olmuş yahu, ne güzel ne sanatsal fotoğraf çekiyorsunuz siz öyle :mrgreen:. Elinize sağlık. :cat:
 
Katılım
18 Mar 2005
Mesajlar
83
Selamlar arkadaşlar.Siz cbf ailesi benimde aklımı çeldiniz, kros motorumu sattım ayın 15 inde cbf 150 mi alıyorum.Şimdi size birkaç sorum olacak daha evvel ybr kullandım ybr titreşimsiz diyorlar ama o kadarda titreşimsiz değil bu motoru tercih sebebim titreşimsiz ve sesiz oluşu acaba gerçekten öylemi,birde ybr ile kapışırsam az farkla da olsa onu geçmezmi.Arkadaşlar bir sorum daha olacak ben bu motoru ordu bayiisin den alacağım acaba 263km lik yolu yeni bir motorla gelebilirmiyim(rodaj olayı)ne önerirsiniz hepinize şimdiden teşekkür ederim
 
Katılım
4 Nis 2007
Mesajlar
392
Selamlar arkadaşlar.Siz cbf ailesi benimde aklımı çeldiniz, kros motorumu sattım ayın 15 inde cbf 150 mi alıyorum.Şimdi size birkaç sorum olacak daha evvel ybr kullandım ybr titreşimsiz diyorlar ama o kadarda titreşimsiz değil bu motoru tercih sebebim titreşimsiz ve sesiz oluşu acaba gerçekten öylemi,birde ybr ile kapışırsam az farkla da olsa onu geçmezmi.Arkadaşlar bir sorum daha olacak ben bu motoru ordu bayiisin den alacağım acaba 263km lik yolu yeni bir motorla gelebilirmiyim(rodaj olayı)ne önerirsiniz hepinize şimdiden teşekkür ederim

şimdi arkadaşım bu motosiklet kullanımı çok rahat hakimiyet kolay titreşimi hiç yok vede çok dengeli bir motosiklet.80-90km arası kullanımlarda rüzgarın sesinden motorun sesi duyulmuyor bile.
ancak sen ybr ile kapışırım diyorsan tarzını iyi belirlemelisin derim ben sana.bu motor.yarış motoru değil keyif motoru.
diğer sorunada şöyle cevap vereyim 263km lik yolubu motor yenide olsa çok rahat gider yetrki senin uzun yol deneyimin olsun.kendine güven yeter
ben bu motosiklete sonuna kadar güveniyorum(uzun yol için)
 
Katılım
22 Mar 2005
Mesajlar
1,096
Selamlar arkadaşlar.Siz cbf ailesi benimde aklımı çeldiniz, kros motorumu sattım ayın 15 inde cbf 150 mi alıyorum.Şimdi size birkaç sorum olacak daha evvel ybr kullandım ybr titreşimsiz diyorlar ama o kadarda titreşimsiz değil bu motoru tercih sebebim titreşimsiz ve sesiz oluşu acaba gerçekten öylemi,birde ybr ile kapışırsam az farkla da olsa onu geçmezmi.Arkadaşlar bir sorum daha olacak ben bu motoru ordu bayiisin den alacağım acaba 263km lik yolu yeni bir motorla gelebilirmiyim(rodaj olayı)ne önerirsiniz hepinize şimdiden teşekkür ederim
Kapışmak için kullanırsan motor kullanma derim. Malum son zamanlarda çokça üzücü haber okuduk, bi tane daha okumak istemeyiz.
Titreşim konusuna gelince otobanda 125le giderken aynalarda titreşim yoktu, sadece ayak pedlerinde ufak bir titreşim vardı, ki o da normal.
263 kilometrelik yolu motoru bolca dinlendirerek getirmek en sağlıklısı sanırım. Fazla yormadan, hırpalamadan, sık sık dinlendirerek getirsen güzel bir rodaj olur motor içinde. 4-5 mola vermek mantıklı gözüktü bana. Bir de kesinlikle yüksek hızlara çıkma. Rodaj bin kilometre olabilir ama ilk 300-400 km 60-70ten yukarı çıkmamak lazım.
Hayırlı olsun diyelim şimdiden, kazasız belasız güle güle kullan.
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Nis 2007
Mesajlar
392
cbf150 sper motor tavsiye edilir...

Halaa tavsiye etmekteyim...

Ama resim yükleyemiyorum lütfen yardımcı olun...

cbf150 hatrına...
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Haz 2006
Mesajlar
119
263 kilometrelik yolu motoru bolca dinlendirerek getirmek en sağlıklısı sanırım. Fazla yormadan, hırpalamadan, sık sık dinlendirerek getirsen güzel bir rodaj olur motor içinde. 4-5 mola vermek mantıklı gözüktü bana. Bir de kesinlikle yüksek hızlara çıkma. Rodaj bin kilometre olabilir ama ilk 300-400 km 60-70ten yukarı çıkmamak lazım.
Hayırlı olsun diyelim şimdiden, kazasız belasız güle güle kullan.
evet rodaj önemli bencede 70'i geçme ilk 1000 km. boyunca devirli kullanma titreşim hiç yok denebilir bence ayrıca kapışma mapışma motora yeni başlayan egoları olan insanların işidir motorcunun işi değildir kardeş ezik insan işidir önemli olan kazasız belasız kullanmak devir saatide acemi işidir bu arada darılmayın ama...
 
Katılım
10 Haz 2006
Mesajlar
6,542
yzfomer
"devir saatide acemi işidir bu arada darılmayın ama..."

Tam tersi devir saati en optimum devirde en sağlıklı vitesi atabilmek için SS makinelerde şarttır. Yani profesyonellerin işidir. Sağlıklı vites değiştirmek için devir saati şarttır , her yarışçı da devir saatinden kendi makinesinin sınırlarını öğrenir... Piste çıkıldığında devir saatine bir kere bile bakmaz , fakat piste çıkana kadar doğru devri öğrenmeli , ve kulağına yerleştirmelidir. Bu da devir saati olmadan olmaz. Hatta rally yarışçılarında devir saati yanında yeşil ışık vardır , bu sana doğru devre geldiğini haber verir ki en iyi sürede vites atasın...
Yani devir saati profesyoneller için oldukça gereklidir , fakat bu motorda gerek yok....

Cbr'da da devir saati şarttır , çünkü yüksek devirli kullanılan bir makinadır... Agresif sürüşte en iyi devir aralığı 9.000-10.000'dir... Bu aralıkta vites attığınızda motor en hızlı kavramasını yapar , 8.000 devire düşer ki bu çok iyi bir vites atma oranıdır.
 
Katılım
12 Haz 2006
Mesajlar
119
görkem kardeşim altı üstü 125-150 cc.lik makineler bunlar cbr da da cbf te de devir saati dediğin gibi yarışa katılmadıkça gereksiz biz motorları günlük kullanım ve zevk için alıyoruz o adamlar saliselerle yarıştıkları için çok önemli olabilir ama biz istediğimiz sürati 5 sn. ya da sn. sora görsekte bişi çıkmaz önemli olan motoru üzmicek devirlerde kullanmak motoru bunun içinde sesi dinlemen yeterli ben motora ilk başlarken bunda zorlanıyordum bu sebepli devir saatine gereksinim duyuyordum ama şimdi hiç bakmıyorum ben bunu demek istedim dostum senin dediğin tabiki doğru ama burda bi çok yeni başlayan arkadaş var ve hepside kullanıyolar bu motorları demekki acemide olsa o kadar gerekli olmadığı anlaşılıyo bence :rendeer:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst