Açılır çene kask için %40 falan denmiş o konuya açıklık getiriyim dedim,daha önce çok deneyimli abilerimiz testlerden sonuçlar göstererek bu konuya değindi.Kaliteli markaların açılır çeneli kaskları da en az fullface ler kadar sağlam.COX TRIP kullandığım için araştırma yapmak gereği duymuştum.Camın bulunduğu yer zaten birebir sağlamlıkta tek önemli fark çene kısmında,o bölümde çelik parçalarla güçlendirilmiş ve kaliteli bi kilit mekanizmasına sahip.Belli kalitedeki markaları tercih ederseniz 2 model arasında sadece 2 fark var:
1-Açılır çene kasklar 100-150gr daha ağır oluyor,
2-Açılır çene kaskın konforu muazzam derecede iyi,gezilerde kısa duraklamalarda ya da birileriyle konuşmanız gerektiğinde ya da bunaldığınızda tek harekette sorun çözülüyor.Kaskı nereye koyucam derdi kalmıyor.:cat:
Not: nolan n61 var ama artçı kaskı olarak kullanıyorum,cox çok daha rahat...
ilk olarak buradaki bir kaç eskik noktaya değinmek istiyorum.bende cox trip marka kaskları ve nolanları inceledim.evet nolan bir derece ama malesef cox için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.al eline kaskı ve o kilit yerindeki çene kısmını tutan kanca gibi şeylere dikkatlice bak.
kesinlikle fazla zorlamaya gelemeyecek türden şeyler.ayrıca çene açma düğmesi tam önde ve bas aç tipinde.yani düşüş esnasında olur olur, orası bir yere gelse çene kısmı aynen açılıyor.nolanda ise o kısım 2 ayrı harekette açılıyor.önde dışarı çıkıyor sonra aşağı bastırıyorsunuz ki açılsın çene kısmı.yani bir çarpma ile en azından kilit kısmı açılmayacak türden.
ben kaskımı çok yeni aldığım için ve çok fazla araştırmacı birisi olduğum için sanırım bu konudaki bilgilerim daha taze ve şunu biliyorum ki ben de ilk cox trip almayı düşünmüştüm ama kaskı elime alıp yukarıdaki kıstaslara baktığımda ve çok uzun yıllardır profesyonel derecede motor kullanan arkadaşlarım ile fikir alışverişi yaptığımda kesinlikle full-face de karar kıldım.
ikinci olarak eksik olan kısım ise çenesi açılır kaskların süratli gidişle çok fazla ses yaptığı ve kafayı daha çok oynattığıdır full-face e göre.bunun sebebi
1-daha ağır
2-aerodinamisi full face e göre daha az çünkü düz satıh değil, parçalı bir kask(kapalı halinden bahsediyorum)
3-çok arkadaşım ki yukarıda bahsettiğim çok sıkı motorcu olanlardan tutun da hiç tanımadığım diğer forumlardaki tüm topiclerde söylenen tek bir çok negatif nokta varki bence en önemlisi.
"bir çok kaza olayına şahit olduk ve hemen hemen yarıdan fazlasında çene kısmı genelde olay mahalinden uzakta, kopup fırlamış olarak bulundu" dendiği...
neyse sonuç olarak can sizin, keyif sizin, herkes kendi malına çok güvenir ama bu gibi bariz gerçeklere göz yummayalım lütfen...
hiç bir çeneden açılır kask bir full face kadar güvenilir olamaz.çünkü parçalı her şeyin mukavemeti tek parça maddelere göre çok daha azdır.