Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
arda ne ustalar gördüm ben biliyonmu ama hiç biride benimkadar usta değildi emin ol onlar ne biliyorlarsa ben 10kat fazlasını biliyorum neden dicen şimdiye kadar 10 tane usta değiştirdim hepsinde de aynı hastalık vardı hep daha fazla bozuyorlardı her götürüşümde bir evvelkinden daha fazla kötü oluyordu motorum artık götürmüyorum çünkü cebimde metalik bırakmadılar adamlar taktığı parçaya değil basit birişe harcadıkları 4-5saatinparasınıalıyorlar yaniişçiliği çok alıyorlar bizde ulan adam 4saat uğraştı normal diyoruz halbuki o iş 1saatlikiş ama işte ustalar böyle genelde babasının oğlu değilsen acımıyorlar :cherry: :rendeer: hatta bi tanesine imanım gevrildi dedim banane anammı doğurdu seni dedi hadi uyur bakalım dövermisin severmisin:rendeer:

evet hakısın arkadasım aynen katılıyorum önüne gelen usta zaten her yerde servisler işcilik olmasa batar zaten parayı işçilik saat ücretlerinden kazanıyorlar esas yedek parcadan degil ancak honda servisine götürüyorsan motoru orada ustaların on numara deneyimli oldugunu gayet açık söyleyebilirim düzenli egitimlere gidip güncel modellerin mekanik ve elektronik aksam tecrübelerini yapıyorlar ancak motorla ilgisi olmayan motorcu geçinen adamlar her zaman yapmak yerine bozarlar motoru basıma geldi bende yasadım:bounce:ancak aralarında ardanında dedigi gibi istisna usatlar vardır .
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Ara 2006
Mesajlar
1,444
sadece 1 sorum olacak hayatında hiç bir kere bile motosiklet kullanmamış birine önerirmisiniz ?

Arkadaşım, ben de neredeyse hiç kullanmamış biriydim, ama gidip önce ehliyet aldım, kursta vitesli motoru az buçuk çözdüm, ama daha çok okuyarak, netten ve kitaplardan (Motosiklet Teorisi-Reşat Arbaş. Tavsiye ederim) öğrendim işin mantığını ve aldıktan sonra bir hafta pratik yaptım, şimdi çok memnunum. Merak etme kullanabilirsin, ama almadan önce mutlaka bir şekilde bir kaç saat bile olsa vitesli motor kullanmalısın. En mantıklısı da Gelişim Sürücü Kursu gibi işini düzgün yapan bir kursa gidip ehliyet alırken öğrenmendir. Sonrası da eğitim, eğitim...:) (Nette ara, bir sürü eğitim veren yer var.)
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Ara 2006
Mesajlar
144
Arkadaşım, ben de neredeyse hiç kullanmamış biriydim, ama gidip önce ehliyet aldım, kursta vitesli motoru az buçuk çözdüm, ama daha çok okuyarak, netten ve kitaplardan (Motosiklet Teorisi-Reşat Arbaş. Tavsiye ederim) öğrendim işin mantığını ve aldıktan sonra bir hafta pratik yaptım, şimdi çok memnunum. Merak etme kullanabilirsin, ama almadan önce mutlaka bir şekilde bir kaç saat bile olsa vitesli motor kullanmalısın. En mantıklısı da Gelişim Sürücü Kursu gibi işini düzgün yapan bir kursa gidip ehliyet alırken öğrenmendir. Sonrası da eğitim, eğitim...:) (Netten ara bir sürü eğitim veren yer var.)
teşekkkür ediyorum bu motosiklet teorisi-reşat arbaş demişin onu nerden bulabilirim google ye aratsam bulurmuyum ?
 
Katılım
7 Eyl 2006
Mesajlar
203
motorumu seviyorum

yağmurlu havalarda çok dikkatli olun cok acaip kayıyo arkadaşlar ben motoru üniversitenin garajına koyuyom bilen bilir valla bugun kampüste zemin ıslaktı birden bi öğretim üyesi son model arabasıyla bi çıktı bir virajda önüme frene bastım ama 2 saniyede terledim valla kızak gibi kaydım direk giderken yan döndüm ve çarpmadan paçayı kurtardım kaza bişi deyil hasarı öderdim de hoca beni sınıfta bırakırdı valla onu hiçbişey telafi edemz lastikler çok kayıyo ıslak zemindeeeeeee:salut: :pr:
ama Honda hayat onda...:cat:
 
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
Arkadaslar ya tankın şeklinden dolayı acaba depoüstü çantası takılabiliyor mu ben depo üstü çanta almayı düşünüyorum da!yoksa uygun bir depo üstü çanta yokmu?Kuryeler gibi şehir içinde arka çanta kullanmak istemiyorum...
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Arkadaslar ya tankın şeklinden dolayı acaba depoüstü çantası takılabiliyor mu ben depo üstü çanta almayı düşünüyorum da!yoksa uygun bir depo üstü çanta yokmu?Kuryeler gibi şehir içinde arka çanta kullanmak istemiyorum...

birader motorun yok konuşuyon...neymiş depo üstü...bırakalım bu işleri arkadaşım...motoru olmayanlar hemencek terk etsin bakim bu diyarı...vurun motorsuzlara...:queen: :cherry: :wiinkk:
 
Katılım
7 Tem 2006
Mesajlar
2,052
birader motorun yok konuşuyon...neymiş depo üstü...bırakalım bu işleri arkadaşım...motoru olmayanlar hemencek terk etsin bakim bu diyarı...vurun motorsuzlara...:queen: :cherry: :wiinkk:


konuştuklarınız yazdıklarınız aleyhinize delil olarak kullanılacaktır dikkatli olun...:queen: :queen: :queen:
2nisan'da cvp vericem bu sözlerine:bounce:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
15 Kas 2006
Mesajlar
492
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
evet hakısın arkadasım aynen katılıyorum önüne gelen usta zaten her yerde servisler işcilik olmasa batar zaten parayı işçilik saat ücretlerinden kazanıyorlar esas yedek parcadan degil ancak honda servisine götürüyorsan motoru orada ustaların on numara deneyimli oldugunu gayet açık söyleyebilirim düzenli egitimlere gidip güncel modellerin mekanik ve elektronik aksam tecrübelerini yapıyorlar ancak motorla ilgisi olmayan motorcu geçinen adamlar her zaman yapmak yerine bozarlar motoru basıma geldi bende yasadım:bounce:ancak aralarında ardanında dedigi gibi istisna usatlar vardır .

Ankara Efe Hondaya asla Goturmem motoru:)
Ankara Metin Usta diye aratın bakayım sen değilmiydin murat abı ılgılenmıyor Honda diye:)
 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
93
Ben servis için Kızıltoprak taki Honda yı düşünüyorum , buradan memnun olan yada olmayan varmı ? Bu arada 25 YTL ye Casrol un sprey zincir yağını alıp bu öğlen motorun zincirini yağladım. Bu arada zincirimin sanki biraz bol oldugunu gordum , motor askıda 1. viteste çalışıyoken zincir sallana sallana çalışıyordu , bu normal midir ?

Soru 2 ben yaklaşık 72 kiloyum. Arkama 80 kiloluk bir arkadaş aldım ve neredeyse motorun önü havaya kalktı ve sürüş konforum çok düştü , bunun için amortisrümü ayarlamam gerekiyor yoksa yapacak birşey yok mu ?
 
Katılım
3 Eki 2006
Mesajlar
2,606
sadece 1 sorum olacak hayatında hiç bir kere bile motosiklet kullanmamış birine önerirmisiniz ?
Bende bu zamana kadar hiç motor kullanmamıştım.İlk motorum cbf 150 ve öğrenmem 10dk yı aldı.10dk da öğredim ve ogün içinde 7km gidip eve getirdim motoru.Fakat sunuda unutmamak lazım.1)Araba ehliyetim olduğundan gaz debriyaj ayarını kullanmayı biliyorum.2)bisiklet tecruben iyi olması gerekiyor.:) bunlar tamamsa pek sorun yaşayacağını sanmıyorum.Saygılar:rendeer:

Ben servis için Kızıltoprak taki Honda yı düşünüyorum , buradan memnun olan yada olmayan varmı ? Bu arada 25 YTL ye Casrol un sprey zincir yağını alıp bu öğlen motorun zincirini yağladım. Bu arada zincirimin sanki biraz bol oldugunu gordum , motor askıda 1. viteste çalışıyoken zincir sallana sallana çalışıyordu , bu normal midir ?

Soru 2 ben yaklaşık 72 kiloyum. Arkama 80 kiloluk bir arkadaş aldım ve neredeyse motorun önü havaya kalktı ve sürüş konforum çok düştü , bunun için amortisrümü ayarlamam gerekiyor yoksa yapacak birşey yok mu ?

motorun arkası çökünce cooper tarzına benziyor:cherry: tam istediğim tarz:wiinkk: :) :queen:
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Ocak 2007
Mesajlar
1,921
tınaztepedeyim kardeş inşaat mühendisliği 1. sınıf:rendeer:

çok güzel sana okul hayatında başarılar...
bende jeofizikte araştırma görevlisiyim...motorunla görürsem durdururum seni şaşırma....hatta serpene takılıyorsan kasada beni bulabilirsin kime sorsan gösterir serpende yıllarımı verdim kampuse :D

mayıs ayında alıcam bi tane cbf senden bi sürüş dersi alalım...
görüşmek üzere...
 
Katılım
22 Mar 2005
Mesajlar
1,096
Ben servis için Kızıltoprak taki Honda yı düşünüyorum , buradan memnun olan yada olmayan varmı ? Bu arada 25 YTL ye Casrol un sprey zincir yağını alıp bu öğlen motorun zincirini yağladım. Bu arada zincirimin sanki biraz bol oldugunu gordum , motor askıda 1. viteste çalışıyoken zincir sallana sallana çalışıyordu , bu normal midir ?

Soru 2 ben yaklaşık 72 kiloyum. Arkama 80 kiloluk bir arkadaş aldım ve neredeyse motorun önü havaya kalktı ve sürüş konforum çok düştü , bunun için amortisrümü ayarlamam gerekiyor yoksa yapacak birşey yok mu ?
Aynı yağı 16 TLye Praktiker'den almıştım. Alışveriş yaptığın yeri değiştir bence :)
Artçı konusuna gelince... Artçı alınca motorun kontrolü çok zorlaşıyor. Hızı baya bir düşürmen gerekiyor. Arka amorsitör ayarı baya bi rahatlık getirecektir sanırım. Zaten kitapçıkta tavsiye edilen de bu. Deneyip görmek lazım.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Ben servis için Kızıltoprak taki Honda yı düşünüyorum , buradan memnun olan yada olmayan varmı ? Bu arada 25 YTL ye Casrol un sprey zincir yağını alıp bu öğlen motorun zincirini yağladım. Bu arada zincirimin sanki biraz bol oldugunu gordum , motor askıda 1. viteste çalışıyoken zincir sallana sallana çalışıyordu , bu normal midir ?

Soru 2 ben yaklaşık 72 kiloyum. Arkama 80 kiloluk bir arkadaş aldım ve neredeyse motorun önü havaya kalktı ve sürüş konforum çok düştü , bunun için amortisrümü ayarlamam gerekiyor yoksa yapacak birşey yok mu ?


arkadasım o yağ castrolün o ring zimcirler için üretilen chain wax çok pahalıya almıssın bu yagın gercek piyasa fiyatı 25 ytl degil 15 ytl dir ayrıca bundan kullanmanı tavsiye etmem bizim motorlarda o ring zincir yok kullanırsın ancak zincir ses yapacaktır ama avantajı daha az kirlenecektir bence ince yag kullan ve ayda bir gaz ve bir diş fırcasıyla zinciri temizle o bolluk bendede var normal degildir 2 cm normal bolluk olması gereklidir ancak ben zinciri her gerdigimde 50 km mesafede tekrar bollastıgını görüyorum servise gidip 100-150 km de bir gerdirsen iyi olur sanırım ileride bakla almak isteyecek çogumuzunkilerden çünki zincir çok cabuk koyuveriyor ve çıkardıgı ses bazen sinir bozucu olabiliyor amortisörleride cok sert yapmamakta yarar var eyer ağır bir artçıyı sürekli taşımıyorsan veya sürekli yük tasımıyorsan amortisörlerin orta sertlikte kalması uygun olacaktır nekadar sert olursa konfor bozulur denedim yol tutusa hiç bi faydası yok ayrıca!

 
Katılım
27 Mar 2006
Mesajlar
93
Yağı Pendik teki Honda nın yetkili Motor servisinden almıştım , uyarılarınız için teşekkürler, bende servislerimi oradamı yaptırsam diyodum :pr:

Zincirde herhangi bir ses duymuyorum hareketliliği yağlarken farkettim , tahminim 2 - 3 cm kadar bi esneklik vardı oda bir sorun teşkil etmiyordur sanırım. Amortisoru kendim ayarlayabilirmiyim , Şu anda hangi konumda oldugunu nasıl anlayacağım , bununla ilgili fotograf vs. si olan varmı ?
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Yağı Pendik teki Honda nın yetkili Motor servisinden almıştım , uyarılarınız için teşekkürler, bende servislerimi oradamı yaptırsam diyodum :pr:

Zincirde herhangi bir ses duymuyorum hareketliliği yağlarken farkettim , tahminim 2 - 3 cm kadar bi esneklik vardı oda bir sorun teşkil etmiyordur sanırım. Amortisoru kendim ayarlayabilirmiyim , Şu anda hangi konumda oldugunu nasıl anlayacağım , bununla ilgili fotograf vs. si olan varmı ?

2 cm esneklik normal sınırlardadır çünki ayaklık inince sürücü ve yolcu zincire baskı yapıp gerecektir ancak bu acıklık 4 cm kadar olursa zincir atabilir lastik kitlenebilir zincir gerginligi ve bakımını o yüzden ihmal etmemelisiniz amortisörü kendi alet takım cantasındaki ayar anahtarıyla ayarlayabilirsiniz ayrıntılı bilgi için kullanım klavuzunun 15 sayfasına bakın hangi konumda oldugunu eyer amortisör hiç ellenmediyse orta sertlik ayarındadır.
kazasız sürüşler:cat:

Aynı yağı 16 TLye Praktiker'den almıştım. Alışveriş yaptığın yeri değiştir bence :)
Artçı konusuna gelince... Artçı alınca motorun kontrolü çok zorlaşıyor. Hızı baya bir düşürmen gerekiyor. Arka amorsitör ayarı baya bi rahatlık getirecektir sanırım. Zaten kitapçıkta tavsiye edilen de bu. Deneyip görmek lazım.

sende 1 ytl pahalıya almıssın:p :mrgreen: :bounce:
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
20,993
Motosikleti
Forza250-cygnusL
Arkadaşlar çok temiz bir cbf150 var..Almak isteyen olursa motor ankarada......

Boşverin yetkili servis işini...İşinden iyi anlayan ustan olsun gerisi hava....:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst