Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Haz 2011
Mesajlar
159
şu an yeni kasa cbf im in 43 olan arka dişlisini 40 diş olarak değiştirdim.eski haliyle 5. Viteste 5000 devirde 60 km yaparken şuan aynı değerlerde sürat 68-69 km lere çıktı.buda tek kullanan ve dur kalk trafiğine girmeyen ben için gayet güzel bir değer.sonuç olarak makine bağarmaya daha yüksek süratte başlıyor.bir nevi motor 6 vites oldu:) artçılı kullanmayan ve genelde uzun mesafe dur kalksız kullanacak olanlara tavsiye ederim.gerek sürat gerek yakıt ekonomisi gerek motorun fazla devir çevirmemesi lehinize olacaktır.
 
Katılım
19 Nis 2010
Mesajlar
227
arkadaşlar motorumun yağı değişeli daha 200 km falan oldu 10w-40 repsol yağ ile ama ben kendim yağını 15w-50 mobil ile değiştirmek istiyorum. nedeni motor aşırı ısındığında motordan zırıltı gelmesi.. soğukken canavar kesiliyor sesde hiç bir sorun yok. ama aşırı ısındığında motordan zırıltı geliyor sübab ayarını elletmeyi düşünmüyorum.. ege bölgesindeyim ve hava gerçekten çok sıcak.. 15w-50 mobil tam sentetik yağ ile değiştireceğim bakalım değişen birşey olacak mı? gözlemlerimi sizlerle paylaşırım.

birde motorun dişlisinin gerçekten küçülmesi lazım.. motor hemen vites istiyor ve 6. vites olsa çok rahatlayacak
 
Katılım
19 Nis 2010
Mesajlar
227
arkadaşlar motorumun yağı değişeli daha 200 km falan oldu 10w-40 repsol yağ ile ama ben kendim yağını 15w-50 mobil ile değiştirmek istiyorum. nedeni motor aşırı ısındığında motordan zırıltı gelmesi.. soğukken canavar kesiliyor sesde hiç bir sorun yok. ama aşırı ısındığında motordan zırıltı geliyor sübab ayarını elletmeyi düşünmüyorum.. ege bölgesindeyim ve hava gerçekten çok sıcak.. 15w-50 mobil tam sentetik yağ ile değiştireceğim bakalım değişen birşey olacak mı? gözlemlerimi sizlerle paylaşırım.

birde motorun dişlisinin gerçekten küçülmesi lazım.. motor hemen vites istiyor ve 6. vites olsa çok rahatlayacak

arkadaşlar birde alacağımızın yağın üzerinde tam sentetik ve 4T ve motosiklet işsareti olması şart mı acil cevap verirseniz sevinirm çünkü şimdi gidip yağ alacağım
 
Katılım
10 Haz 2011
Mesajlar
159
arkadaşlar motorumun yağı değişeli daha 200 km falan oldu 10w-40 repsol yağ ile ama ben kendim yağını 15w-50 mobil ile değiştirmek istiyorum. nedeni motor aşırı ısındığında motordan zırıltı gelmesi.. soğukken canavar kesiliyor sesde hiç bir sorun yok. ama aşırı ısındığında motordan zırıltı geliyor sübab ayarını elletmeyi düşünmüyorum.. ege bölgesindeyim ve hava gerçekten çok sıcak.. 15w-50 mobil tam sentetik yağ ile değiştireceğim bakalım değişen birşey olacak mı? gözlemlerimi sizlerle paylaşırım.

birde motorun dişlisinin gerçekten küçülmesi lazım.. motor hemen vites istiyor ve 6. vites olsa çok rahatlayacak

VALLA BEN ESKİ KASA MOTORUMDA SIFIRDAN BERİ 10w50 CASTROL KULLANDIM.VİTES GEÇİŞİ OLSUN SESİ OLSUN ISINMASI OLSUN GAYET MEMNUNDUM FAKAT 30 BİN KM LERDE YAĞ EKSİLTMEYE BAŞLADI.
ŞU ANKİ 0 MOTORUMDA HONDA KONŞUK MOTORUN TAHSİYESİ ÜZERİNE 15w50 MOBİL KULLANIYORUM.FAKAT SİZİNDE BAHSETTİĞİNİZ GİBİ MOTOR SOĞUKKEN SES SÜPER ISININCA BANDO MIZIKA TAKIMI İÇERDE BAŞLIYOR KONSERE VE MOTOR BLOKLARININ ÇOK ISINDIĞINI GÖZLEMLEDİM.

DİŞLİ KONUSUNDA KESİNLİKLE 43T GEREKSİZ OLMUŞ.43 T İLE KUULLANIP DEVİR SAATİNE BAKMA ALIŞKANLIĞI OLMAYAN BAYA KİŞİ MOTORU YİYEYEBİLİR.MOTOR ÇOK ÇABUK RED LINE YE GİRİYOR.1 VİTESTE GEREKSİZ KISA OLMUŞ.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:22 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:20 ----------

arkadaşlar birde alacağımızın yağın üzerinde tam sentetik ve 4t ve motosiklet işsareti olması şart mı acil cevap verirseniz sevinirm çünkü şimdi gidip yağ alacağım

4t olması şarttt.tam sentetik terciği sana kalmış.yarı sentetikte kullanabilirsin.mineralde o bütçe meselesi :)
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
sabırlı ve inatçı bir insanımdır :bounce: toto olayına gelince dandik bir seleye sahip bisikletle 40 km uzaklıktaki köyümüze iki defa gittim. ve 7-8 km si yokuş olduğu halde yürümeyeceğim diye inat edip 1. viteste yol aldım. cbfin selesi müthiş abi üzerinde neredeyse bağdaş kurasım geliyor. 200 km de bir mola verirsem sorun olmaz herhalde. ama kötü bir huyumda var yola çıktığım zaman duraklamaları hiç sevmem bir an önce yolun bitmesini arzularım. bu yapım bana bir gün suzuki bandit GSF 600s aldırtacak :queen: hadi hayırlısı :)

Hadi hayırlısı. :)

mucit seni düğün için tebrik ettim önceki mesajlarımda görürsün...galiba farketmedin...aklına bişey gelmesin yani...:rendeer:

Abi estağfirullah, ben farketmemişimdir. Teşekkürler.

Arkadaşlar bu hafta cumartesi düğünüm için tebrik eden ve etmeyen tüm arkadaşlara teşekkürlerimi sunaraktan; hepimize kazasız, belasız sürüşler ve hayatta ve ahirette mutluluklar diliyorum.:rendeer:

arkadaşlar birde alacağımızın yağın üzerinde tam sentetik ve 4T ve motosiklet işsareti olması şart mı acil cevap verirseniz sevinirm çünkü şimdi gidip yağ alacağım

Motosiklet ve 4T olmalı, sj sınıfı ve üstü olursa bizim motosiklete uygundur.
 
Katılım
9 Ağu 2010
Mesajlar
257
Tüm cbf 150 ler ısınınca çatır çatır ses yapıyor benimki yapıyor seninki yapıyormu diye sormaya gerek yok cbf 150 ısınınca bambaşka bir motor oluyor rahatsız edici biçok ses çıkıyor adamı çıldırtır o sesler soğuk iklim motorumu yapmışlar ne :mrgreen:
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
65
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
1 haftada başıma gelenler pişmiş tavuğun başına gelmemiştir.
-İlk önce annem artçı olarak arkama binerken motordan düştü ve ön çapraz bağları koptu, ameliyat oldu.
-4 gün önce sağ aynam kırıldı.
-3 gün önce sol aynam kırıldı.
-2 gün önce boğaz köprüsünde polis çevirdi. Motoru bağladı.
-Dün motoru ehliyetli bir arkadaşımla yedieminden çıkardık. Eve gelirken arka lastik patladı.

Motoru alalı 2 ay oldu başım beladan kurtulmadı.

Nedir bu ya anlamadım valla. Moralim acayip bozuldu.

Arkadaşlar bakırköy civarında arka lastiği değiştirtebileceğim bir tamirci var mı bildiğiniz?
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Arkadaşlar motorumu 3 gün önce 700 km de iken sattım, biraz nakit sıkışıklığı oldu bu hafta durumu çözdüm az bir zararla, tekrar cbf alıcam haftaya gelicek bu sefer renkte takıldım 3 üncü kez cbf sahibi olmak biraz garip olucak:)ama inanın piyasada başka seçenek yok.......
 
Katılım
18 Mar 2011
Mesajlar
385
1 haftada başıma gelenler pişmiş tavuğun başına gelmemiştir.
-İlk önce annem artçı olarak arkama binerken motordan düştü ve ön çapraz bağları koptu, ameliyat oldu.
-4 gün önce sağ aynam kırıldı.
-3 gün önce sol aynam kırıldı.
-2 gün önce boğaz köprüsünde polis çevirdi. Motoru bağladı.
-Dün motoru ehliyetli bir arkadaşımla yedieminden çıkardık. Eve gelirken arka lastik patladı.

Motoru alalı 2 ay oldu başım beladan kurtulmadı.

Nedir bu ya anlamadım valla. Moralim acayip bozuldu.

Arkadaşlar bakırköy civarında arka lastiği değiştirtebileceğim bir tamirci var mı bildiğiniz?

kardeş büyük geçmiş olsun. bence bunlar birer ihtar. bende motoru sevemedim hatta bindikçe nefret ettim . dünyada iki deli varmış hani biri motora binen diğeride arkasına binen. çok büyük risk . arabada emniyet kemeri soran polisler motorun tehlikelerinden haberi yok sanırım. kimse laflarımdan mana çıkarmasın. herkez biliyorki motor tehlikeli bir alet ne kadar iyi sürerim motorum güvenli dersen de trafikte saygınlığın yok.
 
Katılım
2 Eyl 2010
Mesajlar
69
(kudret696) Slm arkadaşım o şırıltı dediğin sen cbf lerin kronik sorunu ne ayarı yaptırırsan yaptır o sesi kesemeyeceksin birazda olsa azaltabilrsn ama tamamen kesmek mümkün değil sibop ayarını çok sıkı yaptırırsan çok sıkarlarsa minumuma iniyor ses ama buseferde motorda başka sorunlar patlak veriyor 5 senelik cbf 150 tecrübeme dayanarak söylüyorum

gidişinde mekaniğinde baş ağrıtmayacaksa ses'e göre birşey yok o zaman duymayabilirimde:queen:
 
Katılım
19 Tem 2007
Mesajlar
31
Sonunda cbf im geldi dün aldım bugünü 108 km ile kapattım yarın km yapmaya devam :cherry: cbf e ilk defa bindim ve çok rahatmış gerçekten daha önce ybr em vardı buna binince ybr ile kıyaslanamaz bile. Tek korktuğum nokta şu RODAJ herkes başka birşey diyor ve hangini yapacağımı şaşırdım sağır bırakmaktan çok korkuyorum şuana kadar vitesi genelde 6-7 bin devirde değiştirdim bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim motorunu yeni alan herkese hayırlı olsun :rendeer:
 
Katılım
19 Nis 2010
Mesajlar
227
Sonunda cbf im geldi dün aldım bugünü 108 km ile kapattım yarın km yapmaya devam :cherry: cbf e ilk defa bindim ve çok rahatmış gerçekten daha önce ybr em vardı buna binince ybr ile kıyaslanamaz bile. Tek korktuğum nokta şu RODAJ herkes başka birşey diyor ve hangini yapacağımı şaşırdım sağır bırakmaktan çok korkuyorum şuana kadar vitesi genelde 6-7 bin devirde değiştirdim bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim motorunu yeni alan herkese hayırlı olsun :rendeer:

hayırlı olsun kardeşim allah kazadan beladan korusun.. 6-7 bin devir bence çok rodaj için BENCE ilk 1000 km 5000-5200 devir arası kullan ve 2 kişi binmemeye gayret et. sonrada zaten yavaş yavaş arada basmaya başlarsın
 
Katılım
25 May 2011
Mesajlar
125
Sonunda cbf im geldi dün aldım bugünü 108 km ile kapattım yarın km yapmaya devam :cherry: cbf e ilk defa bindim ve çok rahatmış gerçekten daha önce ybr em vardı buna binince ybr ile kıyaslanamaz bile. Tek korktuğum nokta şu RODAJ herkes başka birşey diyor ve hangini yapacağımı şaşırdım sağır bırakmaktan çok korkuyorum şuana kadar vitesi genelde 6-7 bin devirde değiştirdim bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim motorunu yeni alan herkese hayırlı olsun :rendeer:

Resimleri bekliyoruz. Hayırlı ugurlu olsun. Rodaj içinde arkadasın dedıgı dogru 7binlere çıkmamaya dikkat et.
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
1 haftada başıma gelenler pişmiş tavuğun başına gelmemiştir.
-İlk önce annem artçı olarak arkama binerken motordan düştü ve ön çapraz bağları koptu, ameliyat oldu.
-4 gün önce sağ aynam kırıldı.
-3 gün önce sol aynam kırıldı.
-2 gün önce boğaz köprüsünde polis çevirdi. Motoru bağladı.
-Dün motoru ehliyetli bir arkadaşımla yedieminden çıkardık. Eve gelirken arka lastik patladı.

Motoru alalı 2 ay oldu başım beladan kurtulmadı.

Nedir bu ya anlamadım valla. Moralim acayip bozuldu.

Çok geçmiş olsun, her şey kader. Bence sen ehliyet alana kadar biraz ara ver istersen.

Arkadaşlar motorumu 3 gün önce 700 km de iken sattım, biraz nakit sıkışıklığı oldu bu hafta durumu çözdüm az bir zararla, tekrar cbf alıcam haftaya gelicek bu sefer renkte takıldım 3 üncü kez cbf sahibi olmak biraz garip olucak:)ama inanın piyasada başka seçenek yok.......

Sana tavsiyem koruma demiri al :p

Sonunda cbf im geldi dün aldım bugünü 108 km ile kapattım yarın km yapmaya devam :cherry: cbf e ilk defa bindim ve çok rahatmış gerçekten daha önce ybr em vardı buna binince ybr ile kıyaslanamaz bile. Tek korktuğum nokta şu RODAJ herkes başka birşey diyor ve hangini yapacağımı şaşırdım sağır bırakmaktan çok korkuyorum şuana kadar vitesi genelde 6-7 bin devirde değiştirdim bu konuda yardımcı olursanız çok sevinirim motorunu yeni alan herkese hayırlı olsun :rendeer:

Devir bencede yüksek, merak etme bu makina sağır kalsa bu senin lehinedir, bz. metehan abi. 130 yapıyordu ama :pale:
 
Katılım
31 Mar 2004
Mesajlar
213
şu an yeni kasa cbf im in 43 olan arka dişlisini 40 diş olarak değiştirdim.eski haliyle 5. Viteste 5000 devirde 60 km yaparken şuan aynı değerlerde sürat 68-69 km lere çıktı.buda tek kullanan ve dur kalk trafiğine girmeyen ben için gayet güzel bir değer.sonuç olarak makine bağarmaya daha yüksek süratte başlıyor.bir nevi motor 6 vites oldu:) artçılı kullanmayan ve genelde uzun mesafe dur kalksız kullanacak olanlara tavsiye ederim.gerek sürat gerek yakıt ekonomisi gerek motorun fazla devir çevirmemesi lehinize olacaktır.


Bende yaklaşık 1000km kadar 40 dişli ile kullandım. Son hızım sadece 5km farketti o da rüzgarsız havada. Fakat çekiş düştü , dolayısıyle debriyaj kullanımı arttı , sonuç olarak tekrar 43 dişliye döndüm.

Motor ufak olduğu için hava şartlarından çok etkileniyor. Rüzgar , havanın nemi gibi değişkenler motorun karakteristiğini farkedilir derecede etkiliyor.

Bizim coğrafyada (Tekirdağ-Çorlu) motor 40 dişli ile düz yolda 105-110km max hız yaparken , Bursa'ya gidişim esnasında (hangi bölge olduğunu tam hatırlamıyorum) çok hızlı bir şekilde 120km/s hızı gördüğü zamanlar oldu.
Fakat Çorlu'ya döndükten sonra yine çekiş ve hız düşüklüğü yaşandı.

40 dişli , kullanım ve coğrafyaya göre bir tercih sebebi olabilir ama bizim burada benim kullanımımda ben fayda-zarardan ziyade, zevk alamadığım için 43 e geri döndüm . Belki ilerleyen zamanlarda birde 42 denerim ;)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:32 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:24 ----------

Abi motorun canını çıkaracaksın, bilesin. Sana 500 lük motor lazım, onun da parçaları pahalı. :)

650 var ama parçalarını geç benzin yetişmiyor :queen:

Zaten canı çıksa ne olur ki 200lük bir silindir yaparız modifiye bahanesi olur :bounce:

Bahsettiğim tüketim değerleri 40dişli için geçerliydi , geçengün 43'e geri döndüm sanki tüketim daha da düştü gibi. Yeni benzin alırken farkı göreceğiz.
 
Katılım
10 Haz 2011
Mesajlar
159
bende yaklaşık 1000km kadar 40 dişli ile kullandım. Son hızım sadece 5km farketti o da rüzgarsız havada. Fakat çekiş düştü , dolayısıyle debriyaj kullanımı arttı , sonuç olarak tekrar 43 dişliye döndüm.

Motor ufak olduğu için hava şartlarından çok etkileniyor. Rüzgar , havanın nemi gibi değişkenler motorun karakteristiğini farkedilir derecede etkiliyor.

Bizim coğrafyada (tekirdağ-çorlu) motor 40 dişli ile düz yolda 105-110km max hız yaparken , bursa'ya gidişim esnasında (hangi bölge olduğunu tam hatırlamıyorum) çok hızlı bir şekilde 120km/s hızı gördüğü zamanlar oldu.
Fakat çorlu'ya döndükten sonra yine çekiş ve hız düşüklüğü yaşandı.

40 dişli , kullanım ve coğrafyaya göre bir tercih sebebi olabilir ama bizim burada benim kullanımımda ben fayda-zarardan ziyade, zevk alamadığım için 43 e geri döndüm . Belki ilerleyen zamanlarda birde 42 denerim ;)

[sıze=1]---------- mesaj ekleme zamanı: 09:32 ---------- ilk mesajı ekleme zamanı 09:24 ----------[/sıze]



650 var ama parçalarını geç benzin yetişmiyor :queen:

Zaten canı çıksa ne olur ki 200lük bir silindir yaparız modifiye bahanesi olur :bounce:

Bahsettiğim tüketim değerleri 40dişli için geçerliydi , geçengün 43'e geri döndüm sanki tüketim daha da düştü gibi. Yeni benzin alırken farkı göreceğiz.

dediğn gibi motorun hacmi ufak hava koşulları eğim artçılı kullanım hatta deponun doluluk durumu bile çekişte gidişte farklılık gösteriyor.ben istanbulda 40 diş kullanıyorum keza günde 70 km yol yapıyorum ve paralı yolda artçısız yapıyorum.yani dur kalk ile aşırı eğimli yol ile işim yok.benim şartlarıma 40 diş gayet uygun.şehir içi dur kalk trafik için 43 diş uygun fakat biraz uzun soluklu düz yollar için bence değil motor yüksek dewirlerde çalışıyor çünkü.
 
Katılım
20 Haz 2011
Mesajlar
9
1 haftada başıma gelenler pişmiş tavuğun başına gelmemiştir.
-İlk önce annem artçı olarak arkama binerken motordan düştü ve ön çapraz bağları koptu, ameliyat oldu.
-4 gün önce sağ aynam kırıldı.
-3 gün önce sol aynam kırıldı.
-2 gün önce boğaz köprüsünde polis çevirdi. Motoru bağladı.
-Dün motoru ehliyetli bir arkadaşımla yedieminden çıkardık. Eve gelirken arka lastik patladı.

Motoru alalı 2 ay oldu başım beladan kurtulmadı.

Nedir bu ya anlamadım valla. Moralim acayip bozuldu.

Arkadaşlar bakırköy civarında arka lastiği değiştirtebileceğim bir tamirci var mı bildiğiniz?


Arkadaşım çok geçmiş olsun, motoru aldıktan sonra bir kan felan akıtsaydın veya bir fakir fukara ufaktan bir yardım etseydin daha kötü şeylerde başına gelebilirmiş ( yapmamışsan diye söylüyorum belkide yapmışsındır ) allah daha büyük sorunlardan korusun.
 
Katılım
6 Eki 2007
Mesajlar
2,237
Uzun yol bujisi bulamıyorum : NGK CPR9EA-9

Kullanım Klavuzunda belirtilen uzun yol bujisini almak istiyorum. Fakat serviste yok. İnternette araştırma yaptım satan yer bulamadım. (NGK CPR9EA-9) satılan yer biliyorsanız paylaşın. iyi sürüşler...
 
Forumdan Uzaklaştırıldı
Katılım
11 Nis 2006
Mesajlar
65
Bilgiledirme: Bu mesajı yazan kullanıcının üyeliği iptal edilmiştir.
Arkadaşım çok geçmiş olsun, motoru aldıktan sonra bir kan felan akıtsaydın veya bir fakir fukara ufaktan bir yardım etseydin daha kötü şeylerde başına gelebilirmiş ( yapmamışsan diye söylüyorum belkide yapmışsındır ) allah daha büyük sorunlardan korusun.


Sağol dostum teşekkürler.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:26 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:16 ----------

Çok geçmiş olsun, her şey kader. Bence sen ehliyet alana kadar biraz ara ver istersen.


Teşekkürler sağol. Evet biraz ara vermem lazım. Haklısın.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst