Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Haftasonu balatalarımı değiştirdim.
Daha önce bir kaç kez rialliden aldığım çin malı olan balataları kullanmıştım. Sırf fiyatı uygun diye, sanırım 4-5 TL civarı birşeydi :) Çin malı olan ucuz balataları tavsiye etmiyorum. Manetteki hassasiyet azalıyor.

Balatalarım daha bitmemesine rağmen, fren performansından memnun olmadığım için EBC marka balataları denemeye karar verdim.

Sonuç : "Daha önce niye takmamışım bu EBC balataları" dedim.:)
Motosikletin orijinal Honda balatalarından daha kaliteli bir balata olduğuna kanaat getirdim.

Fren manetinin hassasiyeti çok iyileşti ve neredeyse "stoppie" yapabilecek kadar keskin bir tutuşu var.

Bilmeyenler için Honda orijinal balataları için servis parça kodu : 06455-KRF-H60 : fiyarı en son sorduğumda 85 TL civarındaydı.

EBC markasının CBF150'ye uyan balata kodu : FA197
Fiyatı : 35 TL.

Fiyat performans oranı olarak kullandığım en iyi balata olan EBC'yi tavsiye edebilirim. (Made in U.K. (İngiltere))

Bakalım balataların ömrü ne kadar gidecek

Taktığım balataların fotoğrafları:

Abi çin malından sonra bu balatalar sana ferrari balatası gibi gelmişir. :p

Hayırlı olsun.

mmucit : cevap için teşekkür ederim. orta sertliğe aldım. yükümüzle beraber 120-122kg falandık. en serti denemedim ama orta sertlik iyi gibiydi.
330km yaptık. popomuz fena ağrıdı gün sonunda :)

kefken gezimiz saat 8.45 te istanbul dan otoban üzerinden izmit e gittik 4 motor. 1 dl650, 1 deauville, 1 piaggio skipper ve cbf150. hepimiz artçılıydık. ilk 2 motor bizim için sürekli 80-90 gitti. skipper için yavaşladık ara sıra.

izmit ten kandıra yolunda giderken kahvaltı yaptık saat 10-10.30 gibi. oradan kefken e devam.

herkes getirdiklerini çıkardı, mangalı hazırlarken denize girdik, ayıptır söylmesi harikaydı :)

neyse kömür ateşinde çayımızı bitip ,toplanıp yola çıktığımızda saat 6 yı geçmişti sanırım, karanlığa kalacağımız belli oldu çünkü dönüşte ağva-şile üzerinden istanbul a göndecektik. ağva ya kadar gittik, bir tanıdığımız otele ayak üstü selam verip devam ettik yola, şile merkezden önceki PO da bir mola verdiğimizde saat 8.30 olmuştu. orman yolunda genelde 40-50km ile ancak ilerleyebildiğimizden saat baya ilerlemiş oldu, hava kararırken artık şile den ümraniyeye inerken yol çalışması başlayınca ayrıldık çünkü 4 lü konvoy olarak trafikte yol almak doğru olmayacağı için her koyun kendi bacağından asılmaya başladı:)

lakin şile yolunda tamirat olduğundan anlamsız bir trafik vardı yinede 2 tekerin canını seveyim 4 teker ve üzeri tekerlek sahipleri mahsur kalmıştı resmen.

eve gelmemiz saat 10 oldu ve günü yorgun argın bitrdik :)

güzel ve keyifli bir gündü.

genel olarak cbf150 ile gördüğüm bir yerden sonra insanın bizim gibi "kuru" poposu olunca fena ağrıyor ( ben 70kg eşim 46kg) :)

aslında genelde motorun gidebildiği 80-90 hızları yolculuk için ideal. yolda adam gibi gidip taciz edebilecek olanlara erkenden çaktırmadan destur çekince pek problem olmuyor (şeridin ortasından gitmeden şeridin gereken tarafına yanaşarak benim şeridimi taciz etmesini engelleyerek).

Ancak gerçekten biraz daha rahat edeyim yada sıkıştırmaya kalkanın önüne atlayıp kendini kurtarmak adına büyük hacim gerçekten güzel birşey. bakınız = suzuki dl650 , çevre yolunda 1-2 akıllı gireceği kavşağın dibine kadar gidip "ben bu motorun önünden geçerim" düşüncesiyle tam taciz edeceği sırada her seferinde hüsrana uğradılar .. :)


depo full dü 330km oldu kırmızı çizgiye gelmedi daha ama az kaldı. özellikle geri dönüş yolunda sıklıkla 2-3-4 . viteslerde hızlanma gerektiğinden dönüşte daha fazla yaktığımızı düşünüyorum.

cbf im 2010 model, geçen salı yağı bujisi değişip subap ayarı yapılmıştı..

Güzel anlatım, teşekkürler. Metehan abinin dediklerini yanlış anlama, o iyi niyetli yaklaşıyor ama üslübu birazcık sert. :)

Keşke herkes adam gibi kullandığı aracın eğitimini alsa, ama maalesef. Sonuçta trafik oldukça tehlikeli bir yer.

güzel gezi olmuş. bir arkadaş tatile gitmişti cbf ile ve ardçılı, adını unuttum . altlarına minder koymuşlardı ve rahat ettiklerini yazmıştı.

Kuryeler de öyle yapıyor. :cat:

Değerli kardeşim öncelikle güzergah boyunca çektiğin güzel kareler varsa seçtiklerini paylaşman hoş olurdu...Kefkene gitmeyeli bayağı oldu...:cat:


Sonrasında şundan bahsedeyim...sen TR karayollarında hız limitine uyulmadığını biliyorsun...o hızlarda yapacağın sabit yolculuk hayatını riske atar ve diğer araçları da çileden çıkarır...bu bir risktir...neden risk alasın...4-5 motor 80-90 la gitmek ve arkada aracların hızını düşürmek bana abes geliyor...

şeridin ortasından gitmiyorum diyorsun ama bence yeteri kadar sağa da yanaşmıyorsun...seni suç.lamak istemiyorum ama 5 motor senin kadar bilinçlimiydi...

aslında araclar seni sıkıştırmıyor...sen yol düzenine uygun değilsin...tek motor olsan seni anında sollar ama grup iseniz ve bir nevi konvoy oluştuysa ve düzenin dışında bir hızınız varsa buna hakkınız olduğunu sanmıyorum...en az 100 le gitmen gerekiyor...100+ hızlara ulaşamadığın için sen suçlu değilsin...sabit düşük hızla grup oluşturduğunuz için hatalısın...özellikle gidiş geliş bölgelerinde kamyonların yüklüyken bile ulaştığı hızlar düşünülürse bence 4 tekerlere bu zulümü yaşatmanın anlamı yok...ne mi yapılmalı...yüksek cc motorlarla asla aynı anda yola çıkılmamalı...onlardan senin hızına uyum sağlaman asla beklenmemeli...yapılacak şey buluşma yerinde saat verilerek buluşma...her cc kendi segmentinde ki motorlarla gitmeli...


yılda bir kez yapılan Yuvacık tarzı organizasyonları kastedmiyorum...bu tarz uzun soluklu kişisel gezilerde büyük cclere ve tek arzusu 100 den fazla hızla gitmek olanlara zulüm etmenin bir anlamı yok...inan hayatın içinde bu yok...yani sen ve grubun 80-90 la gidecek rampada motor bayıldığında 60-65-70 e düşecek ve diğer araçlara yol verilmeyecek...sence kabus olan kim...:wiinkk: ne hikmettir beni genelde kimse sıkıştırmıyor...neden...çünkü araçlar ile uyum içindeyim...

yol hakkının ne olduğunu biliyorum...üçkaatcı olan genelde benim...ama kornayla gönül alarak kafa selamıyla tatlı dille bir şekilde araya girip uyuyorum...uzun yolda ise en sağda 80-90 la gidebiliyorum...ne kamyon ne tır ne arac kimsenin huzurunu bozmadan..bugüne kadar arkama sıfır yanaşıp datt datt diye kimseleri çıldırtmadım...şehir içinde bana bazen riskli yaklaşmalar olmuştur ama yol verme olayında değil...diğer aracların beni arac statüsüne sokup sıfır yaklaşma psikolojisi yüzünden oldu...

hatanın genelde motosiklet de olduğunu biliyorum...trafik de nerede duracağını nerede hangi şeritte olacağını bilmeyen o kadar fazla ki...o yüzden sinek muamelesi görüyoruz...adam çekil diyor...kadın şoferler bir iş bilmeyen motosikletler iki beni çileden çıkarıyor...adam aynaya hayatta bakmııyor...motorcu aynaya bakmazsa ölür...

Son dediğine %100 katılıyorum, hatta her aracın durmadan aynalarını kontrol etmesi gerektiğini düşünüyorum.

Hatta hatta herkes trafik kurallarını bilmeli ve onları uygulamalı, ama burası türkiye :p

Değer pek normal değil gibi görünüyor evet :) O değerleri foruma yazarken aklımda kalanları yazmıştım.Eve gidince aldığım benzin fişine işlediğim km'leri gerçek litreden hesaplayınca 4lt ye çıktı 100km tüketimi.

Evet fazla zorluyorum öyleki rampada 5'inci vites 7000 devirde 100km hızla çıkarken hız yavaş yavaş düşmeye başlayınca 4 atıyorum , devir 8500'e fırlıyor , sürat artmasa bile , süratin düşmesi duruyor taaki devir redline'ı aşana , hız yavaş yavaş artmaya başlayana kadar 4'le devam edip sonra yükseltiyorum vitesi , yükseltincede 7500 devir 100km hızdan hızlanmaya başlamış oluyor yavaş yavaş.

Forumlardan takip ettiğim kadarıyle cbf150'de ne kadar zorlarsan zorla 3-3.2 den fazla tüketim pek görülmüş şey değil. Motor şu anda 3200km de 4000 olsun , 4000 bakımında karbüratör ve sübab ayarlarına baktırırım diyorum. Bu şekilde bile kullanımda yağ eksiltmesi yok ama egzantirik gergisinin kapağında hafif terleme var.

Abi motorun canını çıkaracaksın, bilesin. Sana 500 lük motor lazım, onun da parçaları pahalı. :)
 
Katılım
20 Haz 2011
Mesajlar
9
Selam dostlar,

Forumu büyük bir dikkatle takip ediyorum, inşallah bende yakında yanınıza bir cbf li olarak katılırım. Buradaki engin bilgili arkadaşlardan çok şey öğreneceğim gibime geliyor. Herşey süper:cat:

Hoşçakalın.
 
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
172
bütün viteslerin arası kısa 5. vites 5000 d/dk da 60 km hıza ulaşıyor :cat:

arkaya 42 dişli takan oldu mu? cbf le iki kişi amasya-istanbul gibi bir çılgın projem var 42 lik dişli takmayı düşünüyorum daha küçüğünü takıpta memnun kalan var mı acaba yardım lütfen??
 
Katılım
20 Haz 2011
Mesajlar
9
evet kardeş ben kazıklandım beklemekten sıkıldığım için, ikinici el piyasası düşmediği için, ilimizde bayiinin battığı için, . plaka dahil 4000 lira para saydım. ben kazıklandım siz kazıklanmayın ..

Arkadaşlar selam,

Geçmiş sayfalara gözatarken yukardaki gibi birşey okudum, ben bugün mutluhanı aradım bana da bu fiyatı verdiler plaka dahil 4.000 lira. Bu fiyat faiş bir fiyatmıdır acaba? Sitelerinde moturun fiyatı 3.850 olarak gözüküyor artı plaka bence makul bir fiyat sanki ama kafam karıştı biraz ? Yardımcı olabilirmisiniz.
 
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
107
alllllllllllaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh geldi motor arkadaşlar gittim baktım kızıl bir ejderhaya benziyor deli birşey .plaka falan hazırlanacak cuma engeç dediler manyak heyacanlıyım makiananın kendisine 4015 tl koruma demiri 150 alarm 63 kappa k 35 çanta 200 branda 50 oldu sıkı birde klit gerek off:mrgreen:
 
Katılım
23 May 2011
Mesajlar
1,296
alllllllllllaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh geldi motor arkadaşlar gittim baktım kızıl bir ejderhaya benziyor deli birşey .plaka falan hazırlanacak cuma engeç dediler manyak heyacanlıyım makiananın kendisine 4015 tl koruma demiri 150 alarm 63 kappa k 35 çanta 200 branda 50 oldu sıkı birde klit gerek off:mrgreen:

seni ilk ben tebrik ediimm hayırlı olsun motorun :)
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
CBF 150 nin 4 ve 5. vitesler arası çok mu kısa yoksa ayarmı gerekiyor?

Evet yeni kasalarda 43 t arka diş kullandıkları için böyle, arkayı 42 t yaparsan baya fark ediyor. Motor rahatlıyor, tüm viteslerin arası kısa 1. vites bile ihtiyaç fazlası kısa, sanki traktörün takviye vitesi gibi ve kompresyon gereksiz aşırı güçlü. 42 t dişli eski kasaların orj ..dişlisi. Yetkili servisinde gönül rahatlığı ile taktırabilirsin. 43 t ile motor tüm viteslere çabuk çabuk doyuyor. Hemen vites istiyor. 80-90 km/h seviyelerinde bile devir doyma noktasına ulaşıyor. 42 t bu açıdan 43 e nazaran iyi.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:33 ----------

bütün viteslerin arası kısa 5. vites 5000 d/dk da 60 km hıza ulaşıyor :cat:

arkaya 42 dişli takan oldu mu? cbf le iki kişi amasya-istanbul gibi bir çılgın projem var 42 lik dişli takmayı düşünüyorum daha küçüğünü takıpta memnun kalan var mı acaba yardım lütfen??

Evet ben taktım, 43 t çok gereksiz bi dişli bence. yeni kasalar zaman kaybetmeden arka dişlilerini 42 t yapmalılar. Hatta mümkünse motor alındığı gün servisten çıkmadan. 43 t ile uzun yol yapmak motora çin işkencesi gibi bişey olur. Daha küçüğünü şehir içi kullanımın çoksa, yolculu kullanımın çoksa tavsiye etmem. Ama 42 t her durumda rahatlıkla takabilirsin. 2009 model vardı daha önce 40-41 t dişli denemiştim. Dik bayır dur-kalk şehir içi ağırlaşan kalkış sorun olmuştu ve tekrar 42 t takmıştım. 42 en ideal dişli modifi bence. Daha fazla küçültme.
 
Katılım
20 Haz 2011
Mesajlar
9
alllllllllllaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh geldi motor arkadaşlar gittim baktım kızıl bir ejderhaya benziyor deli birşey .plaka falan hazırlanacak cuma engeç dediler manyak heyacanlıyım makiananın kendisine 4015 tl koruma demiri 150 alarm 63 kappa k 35 çanta 200 branda 50 oldu sıkı birde klit gerek off:mrgreen:


hayırlı olsun kardeş güle güle kullan, darısı benim başıma :p
 
Katılım
19 Haz 2011
Mesajlar
10
alllllllllllaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh geldi motor arkadaşlar gittim baktım kızıl bir ejderhaya benziyor deli birşey .plaka falan hazırlanacak cuma engeç dediler manyak heyacanlıyım makiananın kendisine 4015 tl koruma demiri 150 alarm 63 kappa k 35 çanta 200 branda 50 oldu sıkı birde klit gerek off:mrgreen:

hayırlı olsun
benimkide temmuzun ilk haftası gelecek. gümüş gırı.
darısı başıma :)
 
Katılım
10 Kas 2008
Mesajlar
458
5000 devirde bayağı titreşim oluyor tıpkı Ybr 125 Esd deki gibi sebep ise Euro 3

düşen torkun sebebide bu ve bu yüzden Honda mühendisleri dişliyi değiştirmişler bence mantıklı
 
Katılım
14 Mar 2009
Mesajlar
46
üstat mete han şu yolda seyir olayına diyeceğim var yaklaşık 9 aydır motor kullanıyorum ben işgal ettiğim şeridin ortasından gidiyorum olabildiğince ve kesinlikle diğer araçların hızına uyum sağlamak önemli arkadan gelen aracın önünde bir engel gibi seyir etmemek gerek hız konusuna katılıyorum bir senkron olmalı muhakkak

buarada haziran da dediler tır geliyor yolda dediler ses yok ne oldu acep benim makina

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/newreply.php?do=postreply&t=22974#ixzz1PwJprOlU

Arkadaşlar bana da şeridi ortalamak veya sağından gitmek hep mantıklı gelirdi taa kiii motosiklet teori ve kapalı alan eğitimi alana kadar.. Eğitmenimizin dediği şu bu konu hakkında: yolu 3 bölüme ayırın. şeridin solu, ortası ve sağı. orta bölümü ben tercih etmiyorum genelde çünkü lastik basmadığı için çok tozlu, kirli, yağ, mazot kalıntıları olabiliyor hele ki trafik ışıklarına yakın bölgelerde.. yolun solu ve sağında trafiğin el verdiği düzeyde seyredin. bunun için de iyi bir görüşünüz, iyi bir motosikletiniz..... olmalı. şu soruyu yönelttim. yol uygun olduğunda ve tabi trafik, bu bölümlerden siz hangisini tercih ediyorsunuz? cevabı: şeridin sol tarafını yani sol araç tekerinin geldiği noktayı söyledi..

buradan bütün arkadaşlarıma tavsiyem kapalı alan, güvenli sürüş eğitimi almalarıdır. hiç bilmediğiniz ve dikkat etmediğiniz şeyler öğrenecek belkide hayatınızı kurtarmaya yönelik bir eğitim almış olacaksınız..
 
Katılım
2 Eyl 2010
Mesajlar
69
motorum daha 180 km. oldu ama sanki bana çok fazla şırıltı sesi var gibi geliyor. çok rahatsız edici bir ses bu... ilk bakımda acaba sibop ayarı yapılıyor mu?
 
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
172
Evet yeni kasalarda 43 t arka diş kullandıkları için böyle, arkayı 42 t yaparsan baya fark ediyor. Motor rahatlıyor, tüm viteslerin arası kısa 1. vites bile ihtiyaç fazlası kısa, sanki traktörün takviye vitesi gibi ve kompresyon gereksiz aşırı güçlü. 42 t dişli eski kasaların orj ..dişlisi. Yetkili servisinde gönül rahatlığı ile taktırabilirsin. 43 t ile motor tüm viteslere çabuk çabuk doyuyor. Hemen vites istiyor. 80-90 km/h seviyelerinde bile devir doyma noktasına ulaşıyor. 42 t bu açıdan 43 e nazaran iyi.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:37 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 18:33 ----------



Evet ben taktım, 43 t çok gereksiz bi dişli bence. yeni kasalar zaman kaybetmeden arka dişlilerini 42 t yapmalılar. Hatta mümkünse motor alındığı gün servisten çıkmadan. 43 t ile uzun yol yapmak motora çin işkencesi gibi bişey olur. Daha küçüğünü şehir içi kullanımın çoksa, yolculu kullanımın çoksa tavsiye etmem. Ama 42 t her durumda rahatlıkla takabilirsin. 2009 model vardı daha önce 40-41 t dişli denemiştim. Dik bayır dur-kalk şehir içi ağırlaşan kalkış sorun olmuştu ve tekrar 42 t takmıştım. 42 en ideal dişli modifi bence. Daha fazla küçültme.
teşşekür ederim :rendeer:ilk fırsatta taktıracağım :cat::cat:
 
Katılım
13 Eki 2009
Mesajlar
112
yav arkadaşlar şu ümraniye D&B motora bişey söyleyin de versin artık motorumu.nisanın 23 ünden beri sıra bekliyorum.


YAZIK BANA YAA:salut: BEN DE TEBRİKLERİ KABUL ETMEK İSTİYORUM.

böle giderse firmanın önünde benzin döküp yakacam (eski) kaskımı haaa!:p
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
bütün viteslerin arası kısa 5. vites 5000 d/dk da 60 km hıza ulaşıyor :cat:

arkaya 42 dişli takan oldu mu? cbf le iki kişi amasya-istanbul gibi bir çılgın projem var 42 lik dişli takmayı düşünüyorum daha küçüğünü takıpta memnun kalan var mı acaba yardım lütfen??

O proje için sağlam sinirler ve popo(affedersiniz) gerekiyor. :)

alllllllllllaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh geldi motor arkadaşlar gittim baktım kızıl bir ejderhaya benziyor deli birşey .plaka falan hazırlanacak cuma engeç dediler manyak heyacanlıyım makiananın kendisine 4015 tl koruma demiri 150 alarm 63 kappa k 35 çanta 200 branda 50 oldu sıkı birde klit gerek off:mrgreen:

Hayırlı olsun.

Arkadaşlar bana da şeridi ortalamak veya sağından gitmek hep mantıklı gelirdi taa kiii motosiklet teori ve kapalı alan eğitimi alana kadar.. Eğitmenimizin dediği şu bu konu hakkında: yolu 3 bölüme ayırın. şeridin solu, ortası ve sağı. orta bölümü ben tercih etmiyorum genelde çünkü lastik basmadığı için çok tozlu, kirli, yağ, mazot kalıntıları olabiliyor hele ki trafik ışıklarına yakın bölgelerde.. yolun solu ve sağında trafiğin el verdiği düzeyde seyredin. bunun için de iyi bir görüşünüz, iyi bir motosikletiniz..... olmalı. şu soruyu yönelttim. yol uygun olduğunda ve tabi trafik, bu bölümlerden siz hangisini tercih ediyorsunuz? cevabı: şeridin sol tarafını yani sol araç tekerinin geldiği noktayı söyledi..

buradan bütün arkadaşlarıma tavsiyem kapalı alan, güvenli sürüş eğitimi almalarıdır. hiç bilmediğiniz ve dikkat etmediğiniz şeyler öğrenecek belkide hayatınızı kurtarmaya yönelik bir eğitim almış olacaksınız..

Katılıyorum, :cat:

motorum daha 180 km. oldu ama sanki bana çok fazla şırıltı sesi var gibi geliyor. çok rahatsız edici bir ses bu... ilk bakımda acaba sibop ayarı yapılıyor mu?

İstersen yaparlar, yoksa yok.

yav arkadaşlar şu ümraniye D&B motora bişey söyleyin de versin artık motorumu.nisanın 23 ünden beri sıra bekliyorum.


YAZIK BANA YAA:salut: BEN DE TEBRİKLERİ KABUL ETMEK İSTİYORUM.

böle giderse firmanın önünde benzin döküp yakacam (eski) kaskımı haaa!:p

Yak ama benzin de pahalı. :p
 
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
172
O proje için sağlam sinirler ve popo(affedersiniz) gerekiyor. :)

sabırlı ve inatçı bir insanımdır :bounce: toto olayına gelince dandik bir seleye sahip bisikletle 40 km uzaklıktaki köyümüze iki defa gittim. ve 7-8 km si yokuş olduğu halde yürümeyeceğim diye inat edip 1. viteste yol aldım. cbfin selesi müthiş abi üzerinde neredeyse bağdaş kurasım geliyor. 200 km de bir mola verirsem sorun olmaz herhalde. ama kötü bir huyumda var yola çıktığım zaman duraklamaları hiç sevmem bir an önce yolun bitmesini arzularım. bu yapım bana bir gün suzuki bandit GSF 600s aldırtacak :queen: hadi hayırlısı :)
 
Katılım
9 Ağu 2010
Mesajlar
257
(kudret696) Slm arkadaşım o şırıltı dediğin sen cbf lerin kronik sorunu ne ayarı yaptırırsan yaptır o sesi kesemeyeceksin birazda olsa azaltabilrsn ama tamamen kesmek mümkün değil sibop ayarını çok sıkı yaptırırsan çok sıkarlarsa minumuma iniyor ses ama buseferde motorda başka sorunlar patlak veriyor 5 senelik cbf 150 tecrübeme dayanarak söylüyorum
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
üstat mete han şu yolda seyir olayına diyeceğim var yaklaşık 9 aydır motor kullanıyorum ben işgal ettiğim şeridin ortasından gidiyorum olabildiğince ve kesinlikle diğer araçların hızına uyum sağlamak önemli arkadan gelen aracın önünde bir engel gibi seyir etmemek gerek hız konusuna katılıyorum bir senkron olmalı muhakkak

buarada haziran da dediler tır geliyor yolda dediler ses yok ne oldu acep benim makina:silent:

aga inan o şeridin sağınd aolursan sorun yok...arkandaki araç anlıyor seni sol şeride kayıp veya ortalayıp seni rahatsız etmeden geçiyor...emniyet şeridine çizgisine ne kadar yakın olursan senin için o kadar iyi...emniyete girebilecek araçlara veya emniyet şeridinde olan araçlara tabi ki dikkat ama ben bir sakatlık olursa kendimi emniyetr şeridinde bulmak istiyorum...tercih senin...unutma trafiğe uyum çok önemli...150 cc makinama göre hareket ediyorum er 6 n olsa daha başka olurdu tabi...

AbiGüzel anlatım, teşekkürler. Metehan abinin dediklerini yanlış anlama, o iyi niyetli yaklaşıyor ama üslübu birazcık sert. :)


Son dediğine %100 katılıyorum, hatta her aracın durmadan aynalarını kontrol etmesi gerektiğini düşünüyorum.

Hatta hatta herkes trafik kurallarını bilmeli ve onları uygulamalı, ama burası türkiye :p


. :)

canekinle biz zaten ahbabız Kalamıştan...:p beni anlamıştır...:p

mucit seni düğün için tebrik ettim önceki mesajlarımda görürsün...galiba farketmedin...aklına bişey gelmesin yani...:rendeer:

alllllllllllaaaaaaaaaaaahhhhhhhhhhh geldi motor arkadaşlar gittim baktım kızıl bir ejderhaya benziyor deli birşey .plaka falan hazırlanacak cuma engeç dediler manyak heyacanlıyım makiananın kendisine 4015 tl koruma demiri 150 alarm 63 kappa k 35 çanta 200 branda 50 oldu sıkı birde klit gerek off:mrgreen:

hayırlı olsun iki foto atın yav sevabına...

hayırlı olsun
benimkide temmuzun ilk haftası gelecek. gümüş gırı.
darısı başıma :)

hadi bakam hayırlısı olsun alanlara...inşallah unutmadık kimseyi...

Arkadaşlar bana da şeridi ortalamak veya sağından gitmek hep mantıklı gelirdi taa kiii motosiklet teori ve kapalı alan eğitimi alana kadar.. Eğitmenimizin dediği şu bu konu hakkında: yolu 3 bölüme ayırın. şeridin solu, ortası ve sağı. orta bölümü ben tercih etmiyorum genelde çünkü lastik basmadığı için çok tozlu, kirli, yağ, mazot kalıntıları olabiliyor hele ki trafik ışıklarına yakın bölgelerde.. yolun solu ve sağında trafiğin el verdiği düzeyde seyredin. bunun için de iyi bir görüşünüz, iyi bir motosikletiniz..... olmalı. şu soruyu yönelttim. yol uygun olduğunda ve tabi trafik, bu bölümlerden siz hangisini tercih ediyorsunuz? cevabı: şeridin sol tarafını yani sol araç tekerinin geldiği noktayı söyledi..

buradan bütün arkadaşlarıma tavsiyem kapalı alan, güvenli sürüş eğitimi almalarıdır. hiç bilmediğiniz ve dikkat etmediğiniz şeyler öğrenecek belkide hayatınızı kurtarmaya yönelik bir eğitim almış olacaksınız..

evet lastik hizası zaten şerit içinde belirgin olarak görünüyor...:cat:

sabırlı ve inatçı bir insanımdır :bounce: toto olayına gelince dandik bir seleye sahip bisikletle 40 km uzaklıktaki köyümüze iki defa gittim. ve 7-8 km si yokuş olduğu halde yürümeyeceğim diye inat edip 1. viteste yol aldım. cbfin selesi müthiş abi üzerinde neredeyse bağdaş kurasım geliyor. 200 km de bir mola verirsem sorun olmaz herhalde. ama kötü bir huyumda var yola çıktığım zaman duraklamaları hiç sevmem bir an önce yolun bitmesini arzularım. bu yapım bana bir gün suzuki bandit GSF 600s aldırtacak :queen: hadi hayırlısı :)

aga duraklamadna olmaz...yoksa totoşun kuyruk sokumunda sana resmen batar...birde selenin değdiği bölge her adımında acıyor...deri tahriş oluyor...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst