Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
38
Yahu arkadaşlar benim makina 5000-6000 devir arasında sabit bir hızda giderken sanırım ateşlemeyi kesiyor.

Ben fena rüzgar yiyorum ondan kesiliyor çekiş diyordum ama bugün çok rüzgar yokkende aynısını yaptı üstelik bir ara o devirlerdeyken debriyajı sıkınca stop etti.

Böyle bir şikayet daha vardı forumda sanki , fikirleriniz nedir?

bu sorun bendede var ama bende rüzgardan die tahmin ediodum demekki deilmiş sanki böle bişe engellio motoru sonra devam edio öle demi sizinkide
 
Katılım
30 Mar 2011
Mesajlar
190
bu sorun bendede var ama bende rüzgardan die tahmin ediodum demekki deilmiş sanki böle bişe engellio motoru sonra devam edio öle demi sizinkide

evet öyle gerçekten ama bana sürekli yapmıyor aynı şeyi iki bilemedin üç kez yaptı bugünde acaip sıkıştırdım sürekli 90-110 aralığında gittim ama hiç yapmadı enteresan yani.
 
Katılım
19 Nis 2010
Mesajlar
227
Servisten çıkmadan bence 42 t dişlini taktır. Elerinde kesinlikle vardır. Zaten 2010 model ve öncesinin, yani eski kasaların orjinal arka dişlisi 42 t.

O bahsettiğin zincir sanırım oringli zincir, ben motoru aldığım gün serviste zincirinide değiştirtmiştim. Orjinal zinciri kadar sık esneme yapmıyor. Sırf bu yüzden değiştirdim zaten. Daha kalın baklalı ve sarı renkte.

tamam kardeşim teşekkür ederim. dişli ve zincir yaklaşık ne kadar tutar fiyat konusunda bilgin var mı?
 
Katılım
31 Mar 2004
Mesajlar
213
abi bide 20 bin de pegaso var orjinal makine çok temiz 93 model ama yatmış genelde yazlıkçı makinesi alınırmı 4000e ?

Gerçekten ilginç temizlikte bir makina bahsettiğin. Ben o makine yerine gittim CBF'i aldım. Onu almaya niyetlenmiştim mevcut Pgaso'muda yedek parça yaparım diyordum , o yaşta bir makinenin yedeğe ihtiyacı olur zaten düşününce vazgeçip cbf te olsa gittim sıfır araç aldım.

Benim pegaso 7-8 litre falan yakıyordu , performans filtre ve eksoz vardı bu makinede en az 7 litre yakar. Tek silindir titreşim var ama tork tercihi olanın vazgeçilmezi tek silindir , tercih meselesi , kafam kadar silindir var içinde. Max 170km/s hız yapıyor.

Eski makina her zaman sorun çıkaracaktır. Önemli olan eski ve sorun çıkarması değil. Antika BMW'ler , CBX-cb750'ler hala kullanılıyor. Önemli olan senin makinayı ne kadar sevdiğin ve çıkan arızalarına ne kadar tahammül edebileceğin , parça fiyatlarını gocunmadan kaldırabilmen. Sadece arıza değil sarf malzemeleride var bunun.

Zincir dişli 450 , arka lastik 450 , debriyaj balataları 200. 4lt yağ alıyor hesapla işte castrolden bir yağ değişimi ne kadar olacak. Arka amortisör 1500 liraydı , eksozlar 1500eur. Evet çok ama çok temiz duruyor ama üzerindeki eksozlar orjinal eksozları , hiç marş basmamış olsa bile çürümüştür artık onlar. Eksoz lazım olacak. Orjinal değilde en ucuzundan iki tane eksoz takmaya kalksan ne kadar tutacak? Arıza yapınca yine tam bir kaos , 200 den aşağı hortum bile alamazsın.

Bugün Bursa Enduro Festivaline yola çıkıyorum CBF'le, dişli değiştireyim uzun yolda küçük dişli rahat olur dedim , gittim bütün boylardan aldım 38-40-42 12lira tanesi yahu şaka gibi geldi bana:queen: İnsanın Pegaso'dan sonra CBF'te hergün yağ değiştiresi geliyor. Rodaj iyi olmazsa yağ eksiltirmiş , eksiltsin noolcak , motor yansa noolcak rektefiyesi 300 lira falanmış cbf'in. Yahu pegasonun bir egzantirik gergisi sadece 200 lira :) Hiçbirşey yapmadan motoru indirip , yerine koymak için 800lira istiyorlar. Her ay rektefiye yapasım geldi bu cbfle :queen:

Tercih meselesi. Pegaso halen duruyor , geçen yıl Ağustos sonunda marş rulmanı sıyırdı , vurdurmayla da çalışmıyor namussuz , sinirlendim attım serviste duruyor. Orjinal rulmana Ferco'da 1500 Eur dediler evet 1500 eur , gerçi 200 liraya BMW rulmanı bulduk , keyfim olursa açıp takıcam usta artık uğraşamam senin makinayla al kendin yap diyor.

Durumlar böyle , satmadım , satarmıyım bilemiyorum ama benimki ilandakine göre hurda görünümünde olmasına rağmen 4000 den aşağı vermem , 4000 veren çıkana kadar da benim Pegaso'm :bounce: İlandaki motor 6000'den çıktı satışa 3 sene önce hala da satılık üstelik 4000'e kadar düşmüş demek ki :queen:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşlar, motorum 1150 km de. Yarın servise götüreceğim ve sadece sibop ayarı yaptıracağım. Motorun sibop ayarı ihtiyacı var. Biraz önce dikkatlice dinledim. Soğukken çıkmadığını sandığım şıkırdama sesini motor yeni çalıştırıldığında da duydum. Isındığında ise aşırı artıyor ve kafada kask varken bile rahatlıkla ayırt edilebilen bir şıkırdama duyulabiliyor. Havalarda ısınmaya başladıkça daha da artmaya başladı. Müdahale edilmezse daha da artarak motor için sakıncalı olabilir. Kask varken dahi fark edilen şıkırdama kaskı çıkarttığımda inanılmaz rahatsız ediyor. Sonucu yarın akşam buraya yazarım. Motora başka hiç bir bakım unsuru yapılmayacak. Yağını 250 km de 15-50 ile şıkırdama sesini keser veya azaltır umuduyla değiştirmiştim zaten. Ama faydası olmamıştı. 1600-1700 km seviyelerinde 2. yağ değişimini yapıcam. 4000 km ye kadar o yağ ile giderim.

Sibop ayarı ihtiyacı olmayan motorlara servisler rutin 4000 km bakımında sibop ayarı yapıyorlar. Ama bu durumda ben 4000 i beklersem motor için iyi olmayabilir.

Bu arada foruma sabahın 07 sinden beri bişey yazılmamış. Hayret :) Uzun süredir böyle bir boşluk olmuyordu.
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
172
ekonomik yan çanta arayışında olan arkadaşlar yarın bim de 10 liralık çantar satılacak. yan çanta değil ama. bu bir piknik çantası :queen: ama ben fazla uzun yola çıkmıyorum ve de bütçeyi toparlarsam yakın gelecek te 7-8 bin arası scooter alma planım var. şimdilik bu çanta yeter gibi görünüyor. siz de eğer kısa soluklu iş görsün yeter derseniz bir bakın derim. hoşuma giderse iki tane alıp saplarından birleştirerek kullanırım. bir de piknik ötüsü var. http://www.bim.com.tr/ harbi harbi reklam yaptık ama inş. iş çıkarmaz başıma.:p haydi pikniğe :queen:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Bugün Bursa Enduro Festivaline yola çıkıyorum CBF'le, dişli değiştireyim uzun yolda küçük dişli rahat olur dedim , gittim bütün boylardan aldım 38-40-42 12lira tanesi yahu şaka gibi geldi bana:queen:

40 ideal, ama 38 i takma bence. 1. vites olur sana 38 dişte 2. vites gibi.

40 bile yolculu kullanımın varsa motora ağır geliyor, ama tek kişi kullanımda gayet iyi. Motor 2011 ise 42 t yi her şekil kullanımda takabilirsin. Çok az fark ediyor. Ama hissediyorsun. Keşke vitesli bisikletler gibi olsa, arka dişli değiştirebilsek bi hamleyle sürüşte :) Aslında bence motorun 6. vites ihtiyacı gerçekten var. Keşke 6 vites olsaydı. Canavar olurdu.
 
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
172
40 ideal, ama 38 i takma bence. 1. vites olur sana 38 dişte 2. vites gibi.

40 bile yolculu kullanımın varsa motora ağır geliyor, ama tek kişi kullanımda gayet iyi. Motor 2011 ise 42 t yi her şekil kullanımda takabilirsin. Çok az fark ediyor. Ama hissediyorsun. Keşke vitesli bisikletler gibi olsa, arka dişli değiştirebilsek bi hamleyle sürüşte :) Aslında bence motorun 6. vites ihtiyacı gerçekten var. Keşke 6 vites olsaydı. Canavar olurdu.

bu motor 6 vites olur da sabit 120 km hızla uzun yola çıkabilme kabiliyeti kazanırsa honda dahil tüm motosiklet üreticileri iflas eder. hondayı sürüm bile kurtarmaz :mrgreen:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
tamam kardeşim teşekkür ederim. dişli ve zincir yaklaşık ne kadar tutar fiyat konusunda bilgin var mı?

Zinciri 60 tl ye almıştım. Oring li kalın baklalı, sarı renk. Serviste orjinal dişli vardır. Benim 42 t yan sanayi. rialli.com dan almıştım. 15 ti idi. 15tl dişli +6,5 tl kargo 21.5 tl ye mal olmuştu bana dişli. Orjinal dişlinin fiyatını bilmiyorum. Ama yine olsun olsun 10-15 tl daha pahalıdır sanırım. 30 tl yi gececeğini pek sanmıyorum.
 
Katılım
19 Nis 2010
Mesajlar
227
Zinciri 60 tl ye almıştım. Oring li kalın baklalı, sarı renk. Serviste orjinal dişli vardır. Benim 42 t yan sanayi. rialli.com dan almıştım. 15 ti idi. 15tl dişli +6,5 tl kargo 21.5 tl ye mal olmuştu bana dişli. Orjinal dişlinin fiyatını bilmiyorum. Ama yine olsun olsun 10-15 tl daha pahalıdır sanırım. 30 tl yi gececeğini pek sanmıyorum.

cevapların için çok teşekkür ederim kardeşim. bugün servise gittim ve dişli olayını söyledimmm. bana arka dişliyi küçültmek yerine ön dişliyi büyültelim daha iyi olur dedi. işine öyle daha kolay geldiği için mi yoksa ön dişliyi büyütmenin gerçekten daha iyi olduğu için mi öyle dedi anlamış değilim:silent:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
cevapların için çok teşekkür ederim kardeşim. bugün servise gittim ve dişli olayını söyledimmm. bana arka dişliyi küçültmek yerine ön dişliyi büyültelim daha iyi olur dedi. işine öyle daha kolay geldiği için mi yoksa ön dişliyi büyütmenin gerçekten daha iyi olduğu için mi öyle dedi anlamış değilim:silent:

Belki ellerinde 42 t diş yoktur, olması lazım ama. Ön dişliyi 1 diş bile büyültürsen
arkayı ortalama 3 diş ufaltmış gibi hissedersin. Buda motora ağır gelebilir. Şu açıdan daha iyi olacağını söylemiştir. Arka dişlini 40 t yapmak la ayı. Motor uzun yolda çok rahatlar. Çok düşük devirlerle seyahat edersin. Mesela ben 90 km/h ta 7000 devir kullanıyorsam sen 6000 devirde gidersin. Ama kalkışların ağırlaşır, ivmelenmen çok yavvaşlar. Yolculu kullanıyorsan bayırda dur kalk çok zor olur. Işıklardan kalkarken iyi fırlayamassın. Kalkışlarda kavrama uzun olacağından debriyaj balatası için uzun vadede iyi olmayabilir. Servisin sana önerdiği ön dişi büyültme girişimi ile arka dişliyi 1 diş küçültmekten daha büyük bi oranda değişiklik yapmış olacaksın motoruna. Standartlarından oldukça sapacak vites aralıkların ve vites oranların. 42 t arka diş tüm bayilerde olması lazım ama istersen rialliden de alabilirsin, yan sanayi ama, bi olumsuzluğunu yaşamadım. Şeklende orjinal dişlinin aynı. Ön dişliyi büyültürsen, sonra pişman olup orjinalini takmak isteyebilirsin. Ama arkayı 42 t yaparsan böyle bi olumsuzlukla karşılaşmaycaksın. Zamanında 2009 model varken arka 40 t ve 41 t de denemiştim ama sonra 42 t ye geri dönmüştüm. Sök tak hiç te hoş olmuyor. O iki dişliyede verdiğim para ve kargo masrafınada yazık olmuştu o zaman. Arkadaki 43 t yi söktür. 42 t taktır. Kimseyi dinleme. Sadece 1 diş olduğundan zincirden bakla aldırman dahi gerekmiyor.
 
Katılım
19 Nis 2010
Mesajlar
227
Belki ellerinde 42 t diş yoktur, olması lazım ama. Ön dişliyi 1 diş bile büyültürsen
arkayı ortalama 3 diş ufaltmış gibi hissedersin. Buda motora ağır gelebilir. Şu açıdan daha iyi olacağını söylemiştir. Arka dişlini 40 t yapmak la ayı. Motor uzun yolda çok rahatlar. Çok düşük devirlerle seyahat edersin. Mesela ben 90 km/h ta 7000 devir kullanıyorsam sen 6000 devirde gidersin. Ama kalkışların ağırlaşır, ivmelenmen çok yavvaşlar. Yolculu kullanıyorsan bayırda dur kalk çok zor olur. Işıklardan kalkarken iyi fırlayamassın. Kalkışlarda kavrama uzun olacağından debriyaj balatası için uzun vadede iyi olmayabilir. Servisin sana önerdiği ön dişi büyültme girişimi ile arka dişliyi 1 diş küçültmekten daha büyük bi oranda değişiklik yapmış olacaksın motoruna. Standartlarından oldukça sapacak vites aralıkların ve vites oranların. 42 t arka diş tüm bayilerde olması lazım ama istersen rialliden de alabilirsin, yan sanayi ama, bi olumsuzluğunu yaşamadım. Şeklende orjinal dişlinin aynı. Ön dişliyi büyültürsen, sonra pişman olup orjinalini takmak isteyebilirsin. Ama arkayı 42 t yaparsan böyle bi olumsuzlukla karşılaşmaycaksın. Zamanında 2009 model varken arka 40 t ve 41 t de denemiştim ama sonra 42 t ye geri dönmüştüm. Sök tak hiç te hoş olmuyor. O iki dişliyede verdiğim para ve kargo masrafınada yazık olmuştu o zaman. Arkadaki 43 t yi söktür. 42 t taktır. Kimseyi dinleme. Sadece 1 diş olduğundan zincirden bakla aldırman dahi gerekmiyor.

kardeşim benim için yazdığın her harf için ayrı ayrı teşekkür ederim bana çok yardımcı oluyorsun ben acemi sayılırım çünkü kendimin ilk motoru olacak. senin sözünü dinleyeceğim bir de zinciride oringli ile değiştireceğim 100 tl civarında fiyat söylediler bana son olarak da siyah koruma demiri alacağım http://www.yildizticaret.com/pro/2179/178/HONDA-CBF-150-KORUMA-DEMIRI-KALIN koruma demirinin geniş olmasını ve yana yattığında gidonu korumasını istiyorum bu vermiş olduğum linkte var ama genişliği nasıl bilmiyorum
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Yolculuga 2 motor ciktik istanbulda depolari doldurduk baglandik teme geredeye ulastigimizda 2009 siyah olan motorun benzini bitmis yedekte gidiyordu. Depolari doldurduk doldurduk. Gri benim cbf 41 lira benzin aldi 358 km ortalama 115 kurus yakmis. Yola xikarken 903 km de idi. Giderken malum benim motorun rodaji yeni bittigi icin zorlamadim 90km - 110km arasinda kullandim hep. Bol bol da mola verdik.
Donuste molalari saymaSak 440 km mesafeyi ortalama 110 - 120 km ile 4 saatte aldik. Cbf gercekten rahat bir motor 110 km den sonra sanki vibrasyon var diyebilirim. Son hiz denememde 130 km gordum devir saati kirmiziyi gecti bir ara basa donecek sandim :):)
Kisacasi keyifli bir o kadarda yorucu bir yolculuk idi. Ara ara 600cc yi aradim. İzmitten sonra gaz kolum hep dipte idi ne sisme nede sorun cikmadi. Tek sorun kaskin vizorunu saat basi sineklerden temizlemek oldu. Suanda 1730km de ve gerede den aldigim yakit bitmedi yedege dusene kadar bekleyecegim.


Yakit duumuna gelince hic bos vitese atmadim agraasif ve devirli kullandim. 115 kuus yakti.

Güzel anlatım, teşekkürler. Yalnız bencede fazla zorlamasanız diyorum.

aynı sorun bende de olduğu gibi birçok kullanıcıda var. servise ilk götürdüğümde kampanayı temizlemişlerdi ses azasldı fakat zamanla eski halini aldı 1000 bakımında yine temizlediler bu sefer bayağı azaldı ses şu an az da olsa var.servise 3000 bakımına gitmeden önce telefonlaşıp yeni jantın servise getirilmesini isteyeceğim. yani jant değişimi şart. eski jantı gebzeye/hondaya gönderme durumu da var. ama servisim bana kolaylık sağlamak için eski jantı sökmeden yenisinin siparişini vermeye çalışacak bilgilerinize...

İlgili bir servismiş.

Ben artık kafayı yiyecem; benim motorum kaç defa denedim 40 tl benzin ile (9,47 lt) 325, 311,310,318 km lerde yedeğe geçiyor. ortalama hız 85 km devir 6500 geçmiyorum. hava filtresi ve buji yi değiştirdim fakat sonuç yine aynı. 2010 2850 km de tecrübe eden varsa cevaplarsa sevinirim.

Karbüratör temizliği o da olmazsa subap ayarı.

************* CBF 150 DE YAĞ DEĞİŞİM BİLGİSİNE SON NOKTA******************


Az önce honda dan arayan bir yetkili kendilerine sormuş olduğum yağ değişim ile ilgili soruma cevap verdi .

CBF 150 lerde yağ değişimi 1000-4000-8000-120000........ yada 6 ayda birdir. ( hangisi önce dolarsa).

Ticari kullanılan KURYE-PAKETÇİ motorlarında her 2000km de bir değişimini TAVSİYE EDİYORUZ. 2000km de yağ değişimi yapmayan motosikletlerin garantiden çıkması gibi bir şey söz konusu değildir.

eğer motosikleti ticari kullanmıyorsanız ; yağınızı kitapçıktaki gibi 6 ayda bir yada 1000-4000-8000..... gibi değiştirmenizde en ufak bir sakınca yoktur.


denmiştir.

****************************************************************

Çok güzel bir bilgi ama HONDA bizimle kafa buluyor. Servisler kafasına göre mi 2000 de bir gelin diyordu. Çok ayıp HONDA :farao:

Ben satmıyorum :) Bloudberg in ilanına bu yorumlar :) aksesuarları ve lastikleri düştükten sonra 3100 gibi bir para kalıyor ki o fiyata 2010 10000 altında normaldir fiyat. derim

@kizilkurt 4 senedir bekliyorum bir sezon daha beklerim :p

Bu arada liste yapalım, sen de katılımcı ol :) liste zaten çıkar.

Eğer indirim yapılacak ise renkli-mercekli ve angelli xenon almak isteyenler listesi
1-Kızılkurt
2-cbr125cbr
3- MMUCİT(Ama fiyata göre, durumum birazcık sıkışık)



Not: Kesin fiyat katılımcı listesine göre değiştir, ne kadar cok katılımcı o kadar düşük fiyat :cat:

Ekledim kendimi.

arkadaşlar bugün dikiz aynamın lastigi ile birlikte camı düşte 20 le giderken motor sarslımıodu yane nasıl düştü anlamadım kırıldı cam hemen servise gittim saolsun hiç sormadı bile hemen komple dikiz aynasını getirdi yenisini taktı başına böle bişe gelen varmı acaba daha önce

Benim de başıma geldi, hemde geceleyin. Sonra yollarda ayna aradık.

[/COLOR]arkadaşlar biraz geç haber verdim burada ama...
2010 cubufumu satıyorum ,maddi anlamda zor durumdayım şu sıralar :( bilginize..
hep derlerdi ya hani,doktordan ,bayandan v.s. temiz satılık diye.. işte bu cbf'te müzisyen'den temiz satılık diyorum. :)

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-honda-cbf150-2010-kirmizi-47460917/detay/

Hayırlı olsun, inş durumunu en kısa zamanda düzeltirsin.
xenonlar 70 e kadar düştü hemde bembeyaz gözalıcı ama mercek olayı neden bukadar gecikti,bana verilen mercek farı servis neden bitane getirtti yada neden bitane geldi

Bunlar cevapsız sorular. :)

Beyler yeni cbfin yakıtının eskisine göre düşükolduğu söleniyordu bu doğru mu? Sizin değerleriniz neler?

Doğrudur, karbüratör değişti bu sebepten. Ayrıca kesici de yok, aynı sebepten.

Arkadaşlar merhaba bende cbf150 almak istiyorum ama galiba far sorunu varmış. Acaba bu sorun sürüşü gerçekten çok etkiliyormu?
Birde benim ilk motorum olacak sizce 2.el almam dahamı mantıklı olur?

2. el al, ama temiz olsun, bakımlı olsun. Seni üzmesin.

Geçen hafta 1100km ye ulaştığımda servise gittim , ustamız yok haftaya gel dediler , yahu bir tek yağ değişecek dediysemde yağımı değiştirtemedim.
Bende eski ustama giderek elindeki markasını hatırlamadığım 15-40 bir yağ koydum.

Dün 1485km de servise gittim , garantinin işlemesi adına yeniden yağ değiştirdim. Kimseyede ben yağı zaten değiştirdim demedim. Çırağın motoru lifte sokamamasından kıllandıysamda ses etmedim. Stajer falandır birazdan usta gelir dedim. Birazdan yine gençten bir delikanlı geldi motor sıcakken yağ tapasını söktü hiç ses çıkarmadım. Castrol 20/40 actevo koydu , hiç ses etmedim. Arka kampanın fren milinin orası terleme yapmış , nedendir dedim hiç bilmiyorum valla dedi , bende hiç ses etmedim valla. 12 Lira tuttu onada ses etmedim. Çok sessiz geçen bir bakım oldu , hiç sesimi çıkarmadım :queen::queen:

Önümüzdeki hafta sonu Burso Enduro'nun festivaline gideceğim , dönüşte eski ustamda (eski dediğime bakmayın Pegaso hala onda baş usta yani :wiinkk:) Castrol 15-50 ile yağı değiştirmeyi düşünüyorum.1100km de yağ koyarken zinciride germiştim ama yağlamayı unutmuşum bu akşamda zinciri yağlayacağım.

Yeri gelmişken CBF150 ile ilgili deneyimlerimide yazayım.
İlk 150'inci kilometrede deneme amaçlı gazı köklemiştim ve 120km hıza ulaşmıştım. Sonrasında pek zorlamamaya dikkat ettim. 550km den sonra gittiğim Demirköy kampında , en ufağı 650cc olan Endurolarla yaptığımız grup sürüşüne ayak uydurabilmek için Demirköy virajlarında devri 7000 seviyesinde tutmak zorunda kaldım. 7000 devrin altında viraja girdiğimde motor toparlayamıyordu kendini , aynı zamanda viraja yaklaşırkende asvaltın traşlı olmasından dolayı fren kullanamayıp motor freni yapmak durumunda kaldım sürekli. Kamp dönüşü Saray'da , İstanbul istikametine giden gruptan ayrılıp Kırklareli üzerinden Edirne istikametine saptım. Şiddetli bir rüzgar ve yağmur altında sürekli son vites , dip gaz Edirne'ye geldim 110km nin üzerine hiç çıkamadım.

Şu anda CBF150'nin maksimum sürati 100km/s'e kilitlenmiş durumda. Beşinci viteste 100km/s'e 8500 devirde kilitlenip düz yolda ne devir , ne hız milim yükselemiyor. Bayır aşağıda 9000 devirin biraz üzerinde 110'a yaklaşabiliyor sadece. 4üncü viteste devir redline'ı falan geçiyor ama 5'te tırt.Sanırım rodajda başarılı olamadık. Bakalım yağ eksiltme durumu ne olacak :queen:

Bazı arkadaşların dediği gibi kadranımda titreme falan yok benim. Benzin göstergesine pek baktığım yok , yedeğe düştükçe benzin alıyorum. Henüz tüketim hesaplamış değilim. Tüketim kayıtlarını tutmaya yeni başladım. Şu anda çok sağlıklı olmasada durum şu şekilde.1315km de yedeğe geçtiği zaman benzin aldım.10,5litre , 44Lira. Şu anda 1515km deyim gösterge yarıdan biraz aşağıda.Benzin aldıktan sonra biraz daha netleşecek.

Titreşim var mı yok mu bilemiyorum.Yani biliyorum da neye göre kıyaslayayım onu bilmiyorum. Evet titreşim var özellikle 5000 devirde ama Pegaso ile kıyaslarsam ki başka referansım yok :) Hiç titreşimsiz bile diyebilirim.

Lastik konusuna daha önceki mesajımda değinmiştim. Durolar ıslakta kayıyor aga , kuruda kaydıracak kadar agresif bir hareketim olmadı şimdilik.

Frenlerden ses gelmedi şimdiye kadar , gidonu bırakınca ip gibi gidiyor , sağa sola çekişi , herhangi bir kasması yok.

Rolanti 1500 benim , durduğu yerde jikle çekiliyken 5000 devire kadar çıkabiliyor o esnada beton zemini titretebiliyor. Rolantiyi 4000 bakımından sonra düşürtmeyi düşünüyorum.

Dün eski ustam bir tur attı , çok seri olmuş 2011'ler dedi. Arka dişliyi 43 yapmışlar dedim. Hımm o yüzden çekiş artmış , son hız düşmüş o zaman dedi. 41 dişli vardı onu takalım dedi. 38 takalım dedim. 4'te 120 yaparsın , 5 attın mı 90 da kalırsın , 41 iyidir dedi. 38'den 42'ye hepsini alıp deneriz beya dedim. Hele şu 4000'i bi geçelimde :bounce:

Aldığım gün yağmurda gelmiştim eve. Eh çamurlandı haliyle , fotoğraf çekebilmek için köpük ve basınçlı suyla yıkattım , sol sinyal su almış , bir ara sinyali söküp kurulamak lazım. O günden beri yani yaklaşık 20 Nisandan beri yıkanmış , silinmiş , kurulanmış değil. Demirköy'ün çamuru tozu hala üzerinde , gece yol yapmaya kalkarsam en azından farı azcık silmek lazım , ampul görünmüyor çamurdan :bounce: Koltuğu siliyorum ama hanım kızıyor pantul çamurlanınca :farao:

Ha bide Demirköy'de sola yatırdım ben bunu güm diye , hiç çizilmedi bile ona şaşırdım. En azından siyal kırılmıştır diye düşündüm ama çizik bile çıkmadı o da çok enteresan geldi.:queen:

Sabah sabah aklıma gelenler şimdi bu kadar , geldikçe paylaşmaya devam :bounce:

Teşekkürler, galiba motorun canını çıkarmışsın. Dert etme, çok çok piston, silindir, sekman değişir. :queen:

merhaba arkadaşlar şu an scooterım var ama bu yaz allah nasip ederse cbf 150'imi alacağım aldığım zaman daha iyi konuşuruz

Araştır, ybr125 de iyi motordur.

Bu arada bende 12 bin bakımından yeni aldım motoru 140 Tl civarı bir para verdim anormalmiş gibi gelebilir belki ama beklenmedik şeyler çıktı

buji
hava filtresi
yağ
subap karb. ayarı
ön balata
ön amortsör yağları değişti

Motoru aldığın günden beri en ufak bir ön fren sıkışımda lap diye gömülürdü ön taraf.12bine geldiğimde artık iyice abarttı çakıl taşının üstünden geçsem 2 3 kere yaylanmaya başlar olmuştu iyice yumuşamıştı.Yağlar değişti şimdi maşşallah 10 numara olmuş ama malesef yaylar bozulmuş dedi ustam.Yay fiyatı araştırıp soruşturup olmazsa yaylarıda değiştireceğim.

Amartisör yağı zamanla eskir, ama yaylar niye eskimiş, çok mu çukura girdin.

Ödediğin fiyatın yaklaşık yarısı ön balata fiyatı, ona göre.


Olmamış :)

bu depodan 100km yol yaptıktan sonra basmaya başlamıştım. işe gidiş gelişlerde 120 ye çıktığım oluyor. rampalarda son gaz vs vs derken 348km de motor yedeğe düştü. 375km de benzinliğe girdim. 10.39litre 43.64 liralık benzin aldı depo. ilk depoda bundan çok çok daha az yakmıştım. ilk depoda 80i geçmemiştim ama. basınca sıkıştırınca motorum 2.77litre/100km ortalama yakmış .

Yinede iyi bir değer ama bence 7000 devri geçmeyin derim, unutmayın bu makina hasas.

Benimde 500 km yi yeni geçti bugün acık gezecem bende sıkıştırayım bakayım nefesi açılsın 4 gündür yatıyor zati kerata.

Bu arada herkes su yedeğe düşmekten bahsedip duruyor nedir bu yahu hangi şeklide kalması gerekli o okun bilen biri söylesin lütfen bide ok diyelim yedek kısmında duruyor yakıt bitince motor stop etmez mi bana pek güvenli gelmedi açıkçası sollarken falan bitti naapçaz vallahi bilmediğimden böyle konuşuyorum çok cahilce olduysa affola. :pale:



Vallaha nerede ne kadar bilemeycem ama Mutluhandan alma kardeşim acaip pahalı sıfır motor alırken sordum adama ön far korumaya 100 tl dedi bide öyle kapıdan giren biri olsak mazallah 200-300 diyeceklerdi herhalde. Bide hocam su YBR li fotoyu değiştirmemişsin hala göz zevkimizi bozma yeter yawwww. :queen::queen::queen:

Aslında hemen stop etmiyor, öksürüyor motor ve hız kaybediyorsun, tabiii hızın da düştüğünden sollama işini unut.
:)

Ama maharetliysen hemen düz yolda elinle musluğu aşağı çeviriyorsun, sonra devam.

Servisten çıkmadan bence 42 t dişlini taktır. Elerinde kesinlikle vardır. Zaten 2010 model ve öncesinin, yani eski kasaların orjinal arka dişlisi 42 t.

O bahsettiğin zincir sanırım oringli zincir, ben motoru aldığım gün serviste zincirinide değiştirtmiştim. Orjinal zinciri kadar sık esneme yapmıyor. Sırf bu yüzden değiştirdim zaten. Daha kalın baklalı ve sarı renkte.

Abi ön dişli ne alemde? Aynısı mıymış?

Bir de arkadaşlar, deneme yanılma yöntemi ile dişli değiştirmeyin, şu siteyi unutmayın.

www.sprocketcalculator.com
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
105
Amartisör yağı zamanla eskir, ama yaylar niye eskimiş, çok mu çukura girdin.

Ödediğin fiyatın yaklaşık yarısı ön balata fiyatı, ona göre.

Herhalde biraz fazla girdik genelde şehir içi kulandığım için sürekli tümsekler vs.. ile karşılaşıyorum gerçi ama o kadar etkiler mi bilemiyorum.Bunda azda olsa motoru aldığımdaki ayarlarında etkisi olduğunu düşünüyorum çünkü dediğim gibi ön frene azcık dokunsam motorun önü gömülürdü amartisör iyice sıkışırdı çok hassastı yani.Neyse şuan gayet güzel.
Yalnız balata fiyatının 70 TL gibi bir fiyat olması şaşırttı beni :pale: internetten baktığımda 20 liralara falan vardı. Yine servis benim düşündüğüm fiyata mal olduda ben balatayı 60-70 hesaplayarak düşünmemiştim ona rağmen düşündüğüm bir fiyata mal oldu bakım :)


@superkaos:Benim son bakımımdaki yağ 4binde değişti normalde ben 2 binde değiştirmeyi düşündüm ustam şöyle bir baktı yağa bu 4bin dayanır sağlam yağdır zaten 4bin olunca değiştirelim dedi (ipone markaydı yağ).Herneyse 4bin km dolduğunda motor 12bin kmye geldiğinde değiştirttim azalma vs... de olmadı.Ama ben yinede 2binde bir değiştirmeye devam edeceğim araya kış falan girdi o yüzden 4bin de değiştirdim servise pek gitmediğim için
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2010
Mesajlar
47
tam depo (yedek dahil) 576 km

son yaptığım denemede tam depo, yedek de dahil 576 km yaptım. Tabi yanıma 1 litrelik kola şişesinde yedek benzin bulundurarak yaptım bu deneyi. şehir içinde ve 20 km'lik düz yolda her gün yaklaşık 40 km yol katederek ve 65 km'yi hiç geçmeyerek buldum bu değeri...
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
38
son yaptığım denemede tam depo, yedek de dahil 576 km yaptım. Tabi yanıma 1 litrelik kola şişesinde yedek benzin bulundurarak yaptım bu deneyi. şehir içinde ve 20 km'lik düz yolda her gün yaklaşık 40 km yol katederek ve 65 km'yi hiç geçmeyerek buldum bu değeri...

süper ya bende deneyim bidaaki fullememde
 
Katılım
28 Mar 2011
Mesajlar
40
arkadaşlar bugün tank pad aldım. kendim yapıştırmayayım dedim reklamcıya gittim usta eli değsin diye:)

gelgelelim sonuca eğri oldu:mrgreen:

ya olmaz bukadar ağalar...

peki bilgisi olan yazsın lütfen ! çıkarıp bidaha yapıştırırsam tutar mı? ne yapabilirim? :D

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:23 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:15 ----------

Arkadaşlar saç kurutma makinasıyla ısıtıp çıkarmayı ve daha sonra düzgün takmayı düşünüyorum ne dersiniz?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 21:25 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 21:23 ----------

Bu arada 520 km.deyim. Planıma göre pazartesi'ye kadar 850 km. Ye ulaşacağım allah kısmet ederse.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst