Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 May 2011
Mesajlar
97
Arkadaşlar, 2011 modellerde 43 t olan arka zincir dişlimi, eski kasaların, yani 2010 ve öncesi kasaların orjinal arka dişlisi olan 42 t ile değiştirdim. Motor inanılmaz rahatladı. www.rialli.com dan aldım. Bir günde geldi. Dişli 15+Kargo 6.5 tl. =21.5 tl. ye mal oldu. Değişim işlemini kendim yaptım. Deneme amaçlı kısa bir süreliğine 110 km/h a çıktım. Motor 8500 devirde idi. Daha önce bu hızı düz yolda hiç görememiştim. Şimdiye kadar hiç 105 km/h ı geçemeyen motor 110 ü gördü. 80-90 km/h seyahatleri daha keyifli bir hal aldı. Motor bu hızlarda eskisi kadar bağırmıyor.

İşlemi kendim yaptım, fakat sadece dişli ve dişlinin bağlı olduğu kısmı söktükten sonra bi tamirciye götürmem gerekti. Dişlinin somunları çok sıkı, ingiliz anahtarıyla falan elle açılmıyor. Mengene ile bi tezgaha sabitlemeniz ve
tabanca kullanmanız gerekiyor. Bu işlem içinde ücret almadılar. Ustanın 2 dk sını bile almadı zaten. Artık vites oranı vb eski kasalar gibi. Önceden uzun yolda 90 km/h a sabitlediğimde bile yüksek olan devir rahatsız ederdi. Şimdi bu hızlarda devir gayet rahat. Önceden 5. viteste 80/km/h ile yol alırken 6500 devir kullanan motor şu anda bu hızı 6000 devirde yapıyor. Değişiklik sadece 1 diş sayısı olduğu için kalkışta zorlanma ivmelenmede bi olumsuzluk ta yok.

2011 yeni kasa cbf i olan herkeze şiddetle tavsiye ederim.

kardeşim dayanamadın demi hemen oynadın makinayla:)umduğun gibi olmasına sevindim.bende yapmayı düşünüyorum.yanlız düz yolda 110 u geçememen kilometrendenmi kaynaklanıyor.makinan henüz rahatlamamış olabilirmi.ben 75 kiloyum yan çantalara rağmen 110 rahat biraz mesafedede 120 ye gelebiliyorum 1400 km de motorum.sürekli sıkıştırarak kullanan biride deyilim.50 km de bir gazı açıyorum birkaç km gidip normal tempoya düşüyorum.bir kere çantasız denedim hissedilir bir fark oluyor 120 rahat çıkıyor ve ısrar edersen 130 sınırlarına geliyor.ama herzaman söylüyorumki bunda hemfikiriz bizim motorlarda yüzümüze tebessüm veren hız 80 90 km dir:)üst hızlar anlık ihtiyaçlara hizmet eder.amaç gezmek keşfetmek
 
Katılım
27 Haz 2009
Mesajlar
662
kardeşim dayanamadın demi hemen oynadın makinayla:)umduğun gibi olmasına sevindim.bende yapmayı düşünüyorum.yanlız düz yolda 110 u geçememen kilometrendenmi kaynaklanıyor.makinan henüz rahatlamamış olabilirmi.ben 75 kiloyum yan çantalara rağmen 110 rahat biraz mesafedede 120 ye gelebiliyorum 1400 km de motorum.sürekli sıkıştırarak kullanan biride deyilim.50 km de bir gazı açıyorum birkaç km gidip normal tempoya düşüyorum.bir kere çantasız denedim hissedilir bir fark oluyor 120 rahat çıkıyor ve ısrar edersen 130 sınırlarına geliyor.ama herzaman söylüyorumki bunda hemfikiriz bizim motorlarda yüzümüze tebessüm veren hız 80 90 km dir:)üst hızlar anlık ihtiyaçlara hizmet eder.amaç gezmek keşfetmek

Bu disli meselesi benimde kafami kurcaliyor pazar gunu 700km yaptim 120km ye cok rahat ulaaiyorum ancak motor cok yuksek devirde calisiyor bu disliyi degistirirsem ne kadar fark olacak ve en onemlisi garantiden susermi motor . Sehir icinde kesinlikle yeterli bir motor uzun yolda sabit1000km ile giderkende yeterli diyebilirim
 
Katılım
2 Ara 2010
Mesajlar
325
cbf mi mondial 150 mc mi derken sonunda bende cbf almaya karar verdim alacağım inşallah bu motorun yanlara şu büyük endurolara takılan yan çantaların aparatları takılıp yan çanta takabiliyoruz değil mi arkadaşlar artçısız kendim bineceğim arkaya da bi top case taktım mı tamamdır Türkiye turu yapmaya hazırız :))

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:52 ----------

buldum işte bu ilandaki gibi : http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...inden-full-full-honda-cbf-150-49442012/detay/
motorumu aldığım zaman bende bu şekil yapmayı planlıyorum
Genel de uzun yol yapacağımdan 100-110 gibi hızlarda daha rahat gitmesi için dişlilerle oynamayı planlıyorum sizce ön dişliyi mi büyültmek sağlıklı yoksa arka dişliyi ufaltmak mı ?
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Şub 2010
Mesajlar
441
Ben artık kafayı yiyecem; benim motorum kaç defa denedim 40 tl benzin ile (9,47 lt) 325, 311,310,318 km lerde yedeğe geçiyor. ortalama hız 85 km devir 6500 geçmiyorum. hava filtresi ve buji yi değiştirdim fakat sonuç yine aynı. 2010 2850 km de tecrübe eden varsa cevaplarsa sevinirim.
 
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
172
Ben artık kafayı yiyecem; benim motorum kaç defa denedim 40 tl benzin ile (9,47 lt) 325, 311,310,318 km lerde yedeğe geçiyor. ortalama hız 85 km devir 6500 geçmiyorum. hava filtresi ve buji yi değiştirdim fakat sonuç yine aynı. 2010 2850 km de tecrübe eden varsa cevaplarsa sevinirim.

aynı miktarda benzinle benim motorum 290 km gitti. iki kişi 230 km si şehirlerarası. hız ortalama 100. yola başladığımızda km saatimiz 1200 ü gösteriyordu. 100/3.23 lt bana normal geldi :silent: . artçıyı atarsak(Allah korusun :) yakıt değerlerimiz aynı gibi
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
aynı miktarda benzinle benim motorum 290 km gitti. iki kişi 230 km si şehirlerarası. hız ortalama 100. yola başladığımızda km saatimiz 1200 ü gösteriyordu. 100/3.23 lt bana normal geldi :silent: . artçıyı atarsak(Allah korusun :) yakıt değerlerimiz aynı gibi

anaa valla kardeş 3.23 olduktan sonra bi anlamı kalmıyoki valla kafa 1 milyon oldu düşünmekten..

şimdi kango 1.5 araçla sakaryaya 200 km yol 100-110 gidiyorum 10 litre yakıyor dizel bi gidiş 35 tl...

cbfle gitsem 6.5 litre 200 km 27 lira filan yapıyo güncel fiyatlarla,hem benzin fiyatı arttı hem cbfin yakıtı noluyo arkadaş:)arabayla gitmek daha karlı oluyo gitcem otogardan yolcu toplıcam valla:)
 
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
172
anaa valla kardeş 3.23 olduktan sonra bi anlamı kalmıyoki valla kafa 1 milyon oldu düşünmekten..

şimdi kango 1.5 araçla sakaryaya 200 km yol 100-110 gidiyorum 10 litre yakıyor dizel bi gidiş 35 tl...

cbfle gitsem 6.5 litre 200 km 27 lira filan yapıyo güncel fiyatlarla,hem benzin fiyatı arttı hem cbfin yakıtı noluyo arkadaş:)arabayla gitmek daha karlı oluyo gitcem otogardan yolcu toplıcam valla:)

sorun senin arabanda abicim 100 km de 5lt yakıyo hemde dizel ::sas:: eski 125 cc motorum ortalama 4.4 lt yaktığından cbf in yakıtını gözüm görmüyor :queen: şu an testteyim 100 km olunca fulleyim bakalım şehiriçi kaç lt yakacak??
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
sorun senin arabanda abicim 100 km de 5lt yakıyo hemde dizel ::sas:: eski 125 cc motorum ortalama 4.4 lt yaktığında cbf in yakıtını gözüm görmüyor :queen: şu an testteyim 100 km olunca fulleyim bakalım şehiriçi kaç lt yakacak??

gittik arabanın en az yakanını aldık şimdi cbf alcam diyelim bu kadar yaktıktan sonra arabaya binerim daha iyi:)ama arabada uzun yolda az yakıyo şehir içi 6-7 oluyo ama yinede kurtarıyo kocaman araba...cbf şöyle 2 litre filan yaksa süper olcak:)
 
Katılım
28 Kas 2005
Mesajlar
1,910
Ben otoyolda kullanıyorum genelde. Hızım en fazla 100 olur, zaman zaman o da. Yakıtı ise 20 tl'ye 200 km civarıdır hep.
 
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
107
slm herkeze
arkadaşlar arka frene bastığımda tak tak şeklinde bir vurma sesi geliyor bu sizlerdede oluyormu acaba.

dosrum dahja cbf alamadım fren konusunda kullanıcı bilgisi veremem ama benim mondial de geri giderken arka freni kullanın ca balata geri sarıyor ileri giderken ilk basışta tak diiye vuruyor ondan olamı acaba seninkide dedim ama kullanan arkadaşlar jant falan diyor ama ne ise
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
cbf mi mondial 150 mc mi derken sonunda bende cbf almaya karar verdim alacağım inşallah bu motorun yanlara şu büyük endurolara takılan yan çantaların aparatları takılıp yan çanta takabiliyoruz değil mi arkadaşlar artçısız kendim bineceğim arkaya da bi top case taktım mı tamamdır Türkiye turu yapmaya hazırız :))

---------- Mesaj ekleme zamanı: 16:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:52 ----------

buldum işte bu ilandaki gibi : http://www.sahibinden.com/ilan/vasi...inden-full-full-honda-cbf-150-49442012/detay/
motorumu aldığım zaman bende bu şekil yapmayı planlıyorum
Genel de uzun yol yapacağımdan 100-110 gibi hızlarda daha rahat gitmesi için dişlilerle oynamayı planlıyorum sizce ön dişliyi mi büyültmek sağlıklı yoksa arka dişliyi ufaltmak mı ?

Ön dişliyi büyütemezsiniz zincir dişlinin bulunduğu yerdeki kapağa sürtebilir. Arka dişliyi küçültmek daha mantıklı olur.
 
Katılım
12 Mar 2009
Mesajlar
172
gittik arabanın en az yakanını aldık şimdi cbf alcam diyelim bu kadar yaktıktan sonra arabaya binerim daha iyi:)ama arabada uzun yolda az yakıyo şehir içi 6-7 oluyo ama yinede kurtarıyo kocaman araba...cbf şöyle 2 litre filan yaksa süper olcak:)

hocam 2 yaksa bu sefer koklamasını isteriz :) arabaya binerim daha iyi demişsin ya şaka olarak algılıyorum bunu :p Allah izin verirse endurolara bineceğiz daha :cherry:. o zaman bize deli dersin heralde:mrgreen: yakıt sarfiyatımın normal olduğunu düşünüyorum çünkü bol bol rampa inip çıktım iki kişiyle dip gaz 150 cc bu sonuçta limitleri belli. yol canavarı scania kamyonlarla savaştım ve bunun sonucunda 3.23 lt yaktım. aynı yolu tek başıma sakin sakin 2.4 - 2.6 lt ye gidip gelebilirdim ki arada dağlar kadar far yok. o canavar edasıyla yol alan kamyonların aynalarımda küçüldüğünü görmek paha biçilemez :flower:
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
bu depodan 100km yol yaptıktan sonra basmaya başlamıştım. işe gidiş gelişlerde 120 ye çıktığım oluyor. rampalarda son gaz vs vs derken 348km de motor yedeğe düştü. 375km de benzinliğe girdim. 10.39litre 43.64 liralık benzin aldı depo. ilk depoda bundan çok çok daha az yakmıştım. ilk depoda 80i geçmemiştim ama. basınca sıkıştırınca motorum 2.77litre/100km ortalama yakmış .
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
bu depodan 100km yol yaptıktan sonra basmaya başlamıştım. işe gidiş gelişlerde 120 ye çıktığım oluyor. rampalarda son gaz vs vs derken 348km de motor yedeğe düştü. 375km de benzinliğe girdim. 10.39litre 43.64 liralık benzin aldı depo. ilk depoda bundan çok çok daha az yakmıştım. ilk depoda 80i geçmemiştim ama. basınca sıkıştırınca motorum 2.77litre/100km ortalama yakmış .

çok basmassanız ileride daha da az yakacaktır. Ben yine şehir içi ve biraz şehir dışı karışık yaktım 408 km ( çorluya gidip gelmiştim160 km şehirler arası) de yedeğe düştüm. benim 100km/2.5 den yukarı çıkmıyor sanki :) çok sıkıştırmayın bence
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
bu depodada biraz sıkıştırırım sonrasında 80 civarı en ideal hız o şekilde kullanırım zaten. motorun ciğerleri biraz açılsın diye 500km den sonra sıkıştırmaya başladım.
 
Katılım
11 Şub 2011
Mesajlar
442
selamlar tekrar herkese, 2,3sayfa önceden tartışılan ilan da aksesuar fiyatlarında koruma demiri fiyatları vardı.benim ön far koruma ve kuyruk(diğer adıyla çanta)demirine ihtiyacım var. İstanbul da en uygun nerede bulurum nekadar dır? Teşekkür her zamanki gbi şimdiden.
 
Katılım
30 Mar 2011
Mesajlar
190
bu depodada biraz sıkıştırırım sonrasında 80 civarı en ideal hız o şekilde kullanırım zaten. motorun ciğerleri biraz açılsın diye 500km den sonra sıkıştırmaya başladım.

Benimde 500 km yi yeni geçti bugün acık gezecem bende sıkıştırayım bakayım nefesi açılsın 4 gündür yatıyor zati kerata.

Bu arada herkes su yedeğe düşmekten bahsedip duruyor nedir bu yahu hangi şeklide kalması gerekli o okun bilen biri söylesin lütfen bide ok diyelim yedek kısmında duruyor yakıt bitince motor stop etmez mi bana pek güvenli gelmedi açıkçası sollarken falan bitti naapçaz vallahi bilmediğimden böyle konuşuyorum çok cahilce olduysa affola. :pale:

selamlar tekrar herkese, 2,3sayfa önceden tartışılan ilan da aksesuar fiyatlarında koruma demiri fiyatları vardı.benim ön far koruma ve kuyruk(diğer adıyla çanta)demirine ihtiyacım var. İstanbul da en uygun nerede bulurum nekadar dır? Teşekkür her zamanki gbi şimdiden.

Vallaha nerede ne kadar bilemeycem ama Mutluhandan alma kardeşim acaip pahalı sıfır motor alırken sordum adama ön far korumaya 100 tl dedi bide öyle kapıdan giren biri olsak mazallah 200-300 diyeceklerdi herhalde. Bide hocam su YBR li fotoyu değiştirmemişsin hala göz zevkimizi bozma yeter yawwww. :queen::queen::queen:
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
38
Benimde 500 km yi yeni geçti bugün acık gezecem bende sıkıştırayım bakayım nefesi açılsın 4 gündür yatıyor zati kerata.

Bu arada herkes su yedeğe düşmekten bahsedip duruyor nedir bu yahu hangi şeklide kalması gerekli o okun bilen biri söylesin lütfen bide ok diyelim yedek kısmında duruyor yakıt bitince motor stop etmez mi bana pek güvenli gelmedi açıkçası sollarken falan bitti naapçaz vallahi bilmediğimden böyle konuşuyorum çok cahilce olduysa affola. :pale:



Vallaha nerede ne kadar bilemeycem ama Mutluhandan alma kardeşim acaip pahalı sıfır motor alırken sordum adama ön far korumaya 100 tl dedi bide öyle kapıdan giren biri olsak mazallah 200-300 diyeceklerdi herhalde. Bide hocam su YBR li fotoyu değiştirmemişsin hala göz zevkimizi bozma yeter yawwww. :queen::queen::queen:

ok yukarıya doğru ilen normoldesin aşagı alırsan yedek depoya gecer arkadaşım
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst