- Katılım
- 11 Eki 2007
- Mesajlar
- 2,838
Arkadaşlar, 2011 modellerde 43 t olan arka zincir dişlimi, eski kasaların, yani 2010 ve öncesi kasaların orjinal arka dişlisi olan 42 t ile değiştirdim. Motor inanılmaz rahatladı. www.rialli.com dan aldım. Bir günde geldi. Dişli 15+Kargo 6.5 tl. =21.5 tl. ye mal oldu. Değişim işlemini kendim yaptım. Deneme amaçlı kısa bir süreliğine 110 km/h a çıktım. Motor 8500 devirde idi. Daha önce bu hızı düz yolda hiç görememiştim. Şimdiye kadar hiç 105 km/h ı geçemeyen motor 110 ü gördü. 80-90 km/h seyahatleri daha keyifli bir hal aldı. Motor bu hızlarda eskisi kadar bağırmıyor.
İşlemi kendim yaptım, fakat sadece dişli ve dişlinin bağlı olduğu kısmı söktükten sonra bi tamirciye götürmem gerekti. Dişlinin somunları çok sıkı, ingiliz anahtarıyla falan elle açılmıyor. Mengene ile bi tezgaha sabitlemeniz ve havalı tabanca kullanmanız gerekiyor. Bu işlem içinde ücret almadılar. Ustanın 2 dk sını bile almadı zaten. Artık vites oranı vb eski kasalar gibi. Önceden uzun yolda 90 km/h a sabitlediğimde bile yüksek olan devir rahatsız ederdi. Şimdi bu hızlarda devir gayet rahat. Önceden 5. viteste 80/km/h ile yol alırken 6500 devir kullanan motor şu anda bu hızı 6000 devirde yapıyor. Değişiklik sadece 1 diş sayısı olduğu için kalkışta zorlanma ivmelenmede bi olumsuzluk ta yok.
2011 yeni kasa cbf i olan herkeze şiddetle tavsiye ederim.
İşlemi kendim yaptım, fakat sadece dişli ve dişlinin bağlı olduğu kısmı söktükten sonra bi tamirciye götürmem gerekti. Dişlinin somunları çok sıkı, ingiliz anahtarıyla falan elle açılmıyor. Mengene ile bi tezgaha sabitlemeniz ve havalı tabanca kullanmanız gerekiyor. Bu işlem içinde ücret almadılar. Ustanın 2 dk sını bile almadı zaten. Artık vites oranı vb eski kasalar gibi. Önceden uzun yolda 90 km/h a sabitlediğimde bile yüksek olan devir rahatsız ederdi. Şimdi bu hızlarda devir gayet rahat. Önceden 5. viteste 80/km/h ile yol alırken 6500 devir kullanan motor şu anda bu hızı 6000 devirde yapıyor. Değişiklik sadece 1 diş sayısı olduğu için kalkışta zorlanma ivmelenmede bi olumsuzluk ta yok.
2011 yeni kasa cbf i olan herkeze şiddetle tavsiye ederim.