Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
aldım arkadaşlar hayırlısıyla bugün akşam üstü aldım 30 km yol yaptım :) çok mutluyum çok güzel duruyor motor gerçekten gri çok hoşuma gitti :) hepinize çok teşekkür ederim allah cümlemizi kazadan beladan korusun... çanta koruma demiri ve yan ayaklık da taktırdım çanta da gri renk :) ve ışıklı. crux2006 arkadaşım inşallah en yakın zamanda sende motoruna kavuşursun resim çekemedim çekince yüklerim arkadaşlar

Hayırlı uğurlu olsun kardeş resimleri ve izlenimlerini bekliyoruz...
 
Katılım
24 Haz 2009
Mesajlar
225
Bu motorlarda uzun soluklu yokuş aşağı inişte kompresyon (motor freni) yapmak motorda herhangi bi probleme sebep verebilir mi?

@TheNightHawk 2011 model hariç bütün modellerde devir kesici vardır diye tahmin ediyorum.
 
Katılım
19 Şub 2010
Mesajlar
441
aldım arkadaşlar hayırlısıyla bugün akşam üstü aldım 30 km yol yaptım :) çok mutluyum çok güzel duruyor motor gerçekten gri çok hoşuma gitti :) hepinize çok teşekkür ederim allah cümlemizi kazadan beladan korusun... çanta koruma demiri ve yan ayaklık da taktırdım çanta da gri renk :) ve ışıklı. crux2006 arkadaşım inşallah en yakın zamanda sende motoruna kavuşursun resim çekemedim çekince yüklerim arkadaşlar

Kardeşim ALLAH kazasız belasız binmek nasip etsin inşallah.
- arkadaşlar bir yağ yakma muhabbetidir almış başını gidiyor. Bırakın bu motoru hangi motoru sıkıştırırsanız o motor yağ yakar terleme yapar, motora binmek demek illaki tam gaz açmak yada motora 130 km yapmaya uğraşmak mıdır? cbf 150 videolarına bakıyorsunuz yok 125 km yaptı yok 130 km yaptı, anlamıyorum.
- diğer konu; yine bir hız kesici var mı yok mu? eğer yoksa şimdi ne olcak. sonuç yine aynı. yoksa ne olacak, sanki motorun üzerine çıkınca hep 10000 devirde mi kullanacaksınız. nedir bu hız sevdası anlamıyorum.
Bu motora ticari amaçlı binenleri bilmiyorum ama, ben motora binmek istiyorum diyen arkadaşlar, motor sevgi işidir, motora binecekseniz binmeden 10 dk önce motorunla konuşarak tozunu almak, hadi yavrum biraz hava alalım demek, en ideali 4000 5000 devirde kullanmak yolunu bulunca 7000 deviri görmek bence en ideali.
- sonuç olarak kaç bin devir yaparsanız yapın, kaç km hız yaparsanız yapın, kaç araç sollarsanız sollayın, kırmızı ışık yanınca hep beraber olursunuz. bu motor bence motoru sevecek ve sürüş zevkini insana yaşatacak şekilde tasarlanmış, sürat ve tork isteyenler için değil. ALLAH tüm iki teker sürücülerini kazadan beladan esirgesin inşallah. Hayırlı cumalar.
 
Katılım
24 Haz 2009
Mesajlar
225
Güntekin dostum ne güzel yazmışsın.Bu yazının altına aynen imzamı atarım:)Kesinlikle seninle aynı fikirdeyim.

Sonuçta sürat motoru değil topu topu 150cc lik bi motor.Amacı o değil bi kere.Nedir bu yarışlar,max hız denemeleri ve hız karşılaştırmaları.150 cc lik bi motordan ne bekliyorsunuz neden bu kadar sınırlarını zorluyorsunuz?Bende bunu anlamıyorum.Her nereye bakarsam bakayım 3 konudan 2 si motorun hızı ile ilgili.Bu durumu çok garipsiyorum.Devir kesici ile ilgili de sadece tek bi düşüncem var honda bunca zamandır yapmadığı şeyi kalkıpta neden 2011 model makinalarda yaptı?Ne değişti de neden böyle bi risk faktörünü açık açık kullanıcıların önüne serdi?Umarım devir kesicinin olmamasından kaynaklanacak piston,krank vs vs gibi yedek parçaların satışını artırmak amacıyla böyle bi işe el atmamıştır.Umarım öyle değildir.Motorumu ALLAH nasip ederde alırsam son hızlarını denemeyeceğimin belki garantisini bile verebilirim.Son olarak da güntekin arkadaşımın dediği gibi motor sevda işidir.Onlara iyi bakın diyorum...

ALLAH cümlemizi kazadan beladan korusun.Hayırlı cumalar...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:35 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:34 ----------

Peki size bi soru:) Motor kompresyonda iken benzin yakarmı?
 
Katılım
24 Haz 2009
Mesajlar
225
Cevap için teşekkürler.

Peki yaktığı miktar hakkında birşey söyleyebilecekmisin AydoganX
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Cevap için teşekkürler.

Peki yaktığı miktar hakkında birşey söyleyebilecekmisin AydoganX

Yaktığı miktar konusunda net birşey söyleyemem. Ölçmek lazım, ama nasıl :)
Yukarıdaki enjeksiyon ve karbüratörlü motorlar arasındaki bu farkı, değişik otomobillerdeki yol bilgisayarları ile test etmiştim.
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
aldım arkadaşlar hayırlısıyla bugün akşam üstü aldım 30 km yol yaptım :) çok mutluyum çok güzel duruyor motor gerçekten gri çok hoşuma gitti :) hepinize çok teşekkür ederim allah cümlemizi kazadan beladan korusun... çanta koruma demiri ve yan ayaklık da taktırdım çanta da gri renk :) ve ışıklı. crux2006 arkadaşım inşallah en yakın zamanda sende motoruna kavuşursun resim çekemedim çekince yüklerim arkadaşlar


Hayırlı uğurlu olsun nice mutlu km lerce binersin inşallah...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 19:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 19:04 ----------


Kardeşim ALLAH kazasız belasız binmek nasip etsin inşallah.
- arkadaşlar bir yağ yakma muhabbetidir almış başını gidiyor. Bırakın bu motoru hangi motoru sıkıştırırsanız o motor yağ yakar terleme yapar, motora binmek demek illaki tam gaz açmak yada motora 130 km yapmaya uğraşmak mıdır? cbf 150 videolarına bakıyorsunuz yok 125 km yaptı yok 130 km yaptı, anlamıyorum.
- diğer konu; yine bir hız kesici var mı yok mu? eğer yoksa şimdi ne olcak. sonuç yine aynı. yoksa ne olacak, sanki motorun üzerine çıkınca hep 10000 devirde mi kullanacaksınız. nedir bu hız sevdası anlamıyorum.
Bu motora ticari amaçlı binenleri bilmiyorum ama, ben motora binmek istiyorum diyen arkadaşlar, motor sevgi işidir, motora binecekseniz binmeden 10 dk önce motorunla konuşarak tozunu almak, hadi yavrum biraz hava alalım demek, en ideali 4000 5000 devirde kullanmak yolunu bulunca 7000 deviri görmek bence en ideali.
- sonuç olarak kaç bin devir yaparsanız yapın, kaç km hız yaparsanız yapın, kaç araç sollarsanız sollayın, kırmızı ışık yanınca hep beraber olursunuz. bu motor bence motoru sevecek ve sürüş zevkini insana yaşatacak şekilde tasarlanmış, sürat ve tork isteyenler için değil. ALLAH tüm iki teker sürücülerini kazadan beladan esirgesin inşallah. Hayırlı cumalar.



kesinlikle imzalanacak bir metin...tebrikler aynı duygularla sürüyoruz...
 
Katılım
23 May 2010
Mesajlar
219
Bugün Efe honda ya gittim,2011 yeni cbf 150 siyah renk-Kırmızı sticker li olanından sipariş verdim..Önümüzdeki hafta içinde teslim alıcaz bakalım..Devir saati koymaları iyi olmuş birde kesiciyi kaldırmışlar,ekzos ve karbüratörde yenilenmiş söylediklerine göre...ama yeni tipleri eskiye oranla stickerlar falan daha güzel olmuş..hayırlısı..
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
aldım arkadaşlar hayırlısıyla bugün akşam üstü aldım 30 km yol yaptım :) çok mutluyum çok güzel duruyor motor gerçekten gri çok hoşuma gitti :) hepinize çok teşekkür ederim allah cümlemizi kazadan beladan korusun... çanta koruma demiri ve yan ayaklık da taktırdım çanta da gri renk :) ve ışıklı. crux2006 arkadaşım inşallah en yakın zamanda sende motoruna kavuşursun resim çekemedim çekince yüklerim arkadaşlar

Hayırlı olsun. :rendeer:

Bu motorlarda uzun soluklu yokuş aşağı inişte kompresyon (motor freni) yapmak motorda herhangi bi probleme sebep verebilir mi?

Motorun subaplarını açıp kapatan zinciri bollaştırabilir diye duydum ama bence motor freni iyi birşey, kullanmaya devam et:cat:

Kardeşim ALLAH kazasız belasız binmek nasip etsin inşallah.
- arkadaşlar bir yağ yakma muhabbetidir almış başını gidiyor. Bırakın bu motoru hangi motoru sıkıştırırsanız o motor yağ yakar terleme yapar, motora binmek demek illaki tam gaz açmak yada motora 130 km yapmaya uğraşmak mıdır? cbf 150 videolarına bakıyorsunuz yok 125 km yaptı yok 130 km yaptı, anlamıyorum.

Güntekin hocam dediklerine katılıyorum ama sınırları zorlamak insanın doğasında olan birşey. En sakin kullananlarımız bile yol müsaitken son süratine bakmaz mı motorun? Sebep motoru tanımak, onun limitlerini bilmektir. Tabii senin lafın bununla yarışanlara(ya da yarışmaya çalışanlara :)) Ayrıca biliyorsun uzun süre hangi devirde gittiğimizi bilmeden kullandık motoru. Bunun sonucu motor zara gördüyse bu bizim suçumuz mudur?

- diğer konu; yine bir hız kesici var mı yok mu? eğer yoksa şimdi ne olcak. sonuç yine aynı. yoksa ne olacak, sanki motorun üzerine çıkınca hep 10000 devirde mi kullanacaksınız. nedir bu hız sevdası anlamıyorum.
Bu motora ticari amaçlı binenleri bilmiyorum ama, ben motora binmek istiyorum diyen arkadaşlar, motor sevgi işidir, motora binecekseniz binmeden 10 dk önce motorunla konuşarak tozunu almak, hadi yavrum biraz hava alalım demek, en ideali 4000 5000 devirde kullanmak yolunu bulunca 7000 deviri görmek bence en ideali.

Buna da katılıyorum ama uzun yolda bizim makine ile hızlı gitmek için 6000 ve üzeri şart. Aksi halde kamyonlar bile sıkıştırabilir sizi ki başıma gelmedi değil.
Ayrıca devir kesici bence motorun emniyet valfidir yoksa insanın doğasında var. Onuda geçtim, 2. el motor alacaklar için bile devir kesici iyi birşey. Keza üretici için de. Sonuçta 2 yıl garantili mal.


- sonuç olarak kaç bin devir yaparsanız yapın, kaç km hız yaparsanız yapın, kaç araç sollarsanız sollayın, kırmızı ışık yanınca hep beraber olursunuz. bu motor bence motoru sevecek ve sürüş zevkini insana yaşatacak şekilde tasarlanmış, sürat ve tork isteyenler için değil. ALLAH tüm iki teker sürücülerini kazadan beladan esirgesin inşallah. Hayırlı cumalar.

Buna da katılmamak elde değil ama yine ama :) trafikde bazen hızlı ve kıvrak olmak ya da yokuşta diğer araçlardan daha çabuk hızlanabilmek önemli oluyor. Yalan yok ben bu makinenin emsallerine göre daha torklu olmasına aldandım. :p

Sonuçta dediklerinize katılıyorum, kimin için dediğiniz de azbuçuk anladım bu lafları(apaçi olsalar gerek) AMA işin birde bu boyutları var. Şehir dışı 100 km sbt hız ve bazen ani olarak 110-120 beni tatmin eder ya da işimi görür diyeyim ama makina zarar görecekse iş kötü. :cyclopsan

Yani motorun ilk başlarında devir kesici var sonra yok; yine ilk başlarda devir göstergesi yok şimdi var.
Benim aklım ermiyor vesselam. Birde türkiyede tatlı tatlı motosiklet kullanabileceğim bir yer varsa bilmek isterim. Genelde hep akraksiyonlu oluyor.:queen:

ALLAH cümlemizi kazadan beladan korusun.Hayırlı cumalar...



Herkese hayırlı cuma'lar...

Hayırlı cumalar. Amin.
 
Katılım
21 Haz 2010
Mesajlar
79
aykan : teşekkür ederim dostum sorularınızı cevaplıya bilirim ama daha 30 km yol yapabildim. ilk başta hoşuma giden özelliği farlar gaza bağlı değil bu hoşuma gitti bilmiyorum belki sizin düşünceniz farklıdır ama bence iyi olmuş.


alper150zc : dostum 4250 motorun fiyatı 200 de plaka ruhsat masrafları için verdim motorcuya 4450 anahtar teslim fiyatı


kimi : teşekkür ederim :)


GÜNTEKİN: teşekkür ederim kardeşim ALLAH cümlemizi kaza beladan korusun


Bruce 65: inşallah arkadaşım temennimiz o honda ya güvenerek aldık bakalım hayırlısı

mmucit : teşekkür ederim dostum forum u takip ediyordum bayadan beri verdiğin bilgilerle herkezin kararına yardımcı oluyorsun ve soruları cevaplıyorsun inşallah bilgi paylaşımın hep devam eder

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:04 ----------

EGELİ: hayırlı olsun dostum
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
aykan : teşekkür ederim dostum sorularınızı cevaplıya bilirim ama daha 30 km yol yapabildim. ilk başta hoşuma giden özelliği farlar gaza bağlı değil bu hoşuma gitti bilmiyorum belki sizin düşünceniz farklıdır ama bence iyi olmuş.



---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:04 ----------


ooo bak bu çok iyi olmuş demek statörde değişmiş farların direk yanması iyi olmuş bikaç resim eklede görelim cbf ini...bide bişiy sorucam yolda ilerlerken km göstergendeki çubukta titreme varmı?beni çok kızdıran bi olaydı 3 defa tel değişmişti ancak titriyordu meğer paneldeki dişlilerdenmiş sende anormal bişiy varmı??
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Güntekin hocam güzel söylemişsin katılıyorum.



Motor karbüratörlü ise bir miktar yakar, enjeksiyonlu ise yakmaz.
Söz konusu cbf150 olduğu için benzin yakacaktır yani:)

Herkese hayırlı cuma'lar...

karbüratörlü motorlarda çoğu zaman yakut pompalama işi eksantiriğe bağlı bir diyafram pompa ile sağlanır. Eksantirik döndüğü sürece yakıt pompalandığından motor stop düğmesinden motoru bile kapatsanız motor viteste ise bu sefer de yakıtı ateşlemeden eksoza verecektir. Yakıt yakmadan yokuş aşağı inmenin bizim motorlarda tek yolu motoru düğmeden susturup vitesi de boşa almaktır. Bu durum ise tekrar çalıştırma durumunda yanlış vites seçilirse binicinin motordan düşmesine sebep olabileceğinden (arka tekerin kilitlenmesi gibi, zincir kopartma gibi) çok tehlikeli bir harekettir. 1 litre yakıt tasarruf edeceğiz diye kimse canından olmasın. Bırakın motor freninde yakıt yansın.

Enjeksiyonlu motorlarda yakıt pompası vardır ve enjektöre elektrik gelmediği sürece yakıt püskürtülmediğinden yakıt ekonomisi yapılabilmektedir.

Yakıt akışını kesen ecotronik karbüratörler de mevcuttur ama kompleks yapısından dolayı bizimki gibi basit bir motor için çok lüks kaçabilir. :queen:


Daha önce forumda yeni motorda statorun değiştiğinden bahsedilmişti. Stator değişince bizim motorlarda yaşanan rölantide farımızın pili bitmek üzere olan el feneri gibi yanmasının önüne geçilmiştir. Ayrıca karbüratörde ek bir fiş vardı. Belki otomatik jikle falan vardır. Yenilerde jikle kolu hala var mı?
 
Katılım
19 Şub 2010
Mesajlar
441
thenightHawk - Daha önce forumda yeni motorda statorun değiştiğinden bahsedilmişti. Stator değişince bizim motorlarda yaşanan rölantide farımızın pili bitmek üzere olan el feneri gibi yanmasının önüne geçilmiştir. Ayrıca karbüratörde ek bir fiş vardı. Belki otomatik jikle falan vardır. Yenilerde jikle kolu hala var mı?[/QUOTE]

yenilerde jikle kolu var, ben 15 gündür kafayı yiyorum karbüratördeki yeni elektrik ve enjeksiyonvari zımbırtıyı çözemedim, elektrik bağlantısını kesiyoruz hiç bir değişiklik olmuyor, acaba dedik sabahları jikle ile 20 30 saniye çalıştırmak zorundayız onun için mi filan diye ama nafile, ybr 125 lerde aynı sistem olduğunu duydum forumdaki ybr cilerde aynı konuyu tartışıyor.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:58 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:48 ----------

mmucit kardeşim istisnalar olabilir tabiki, olacaktır da, benim anlatmak istediğim bu olay bu topikte belki de farkında olmadan paranoya haline geldi. kimse bilinçli ve teknik bir yorum yapmıyor, herkes acaba diyor. belki fabrikayla konuşma imkanımız olsa şu hız kesici muhabbetini karbüratördeki ilave sistem gereksiz hale getirmiştir, araştırıyorum. her türlü değişim gelişimin göstergesidir. ben yorumlara genel anlam katmak istedim, bugün hangi motoru getirirsen getir sıkışınca, ama segmandan, ama pistondan, ama silindir kapağından mutlaka bir yerinden kaçıracaktır. inanmayacaksın belki ama ben bujiyi yerinden fırlatan motor gördüm(arabada). tekrar herkese hayırlı geceler diliyorum.
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
yeni motor alan arkadaşlar ; motorlarınız hayırlı olsun. allah kaza bela ceza dan uzak sürmenizi nasip etsin. ( ne dua oldu bea)

ankaradan yeni cbf i alan arkadaşım motoru kaça mal ettiniz? bende alacağımda :)

honda gs1 eğitimine katıldım, 2 gün cbf 150 lerle çalıştık, son gün cbf 500 lerle 3 er tur attık ki cbf 150 alma fikrimi kesinleştirmeme sebep oldu en azından 5-10.000km kadar kullanmak üzere.

fuarda motosiklet.net standına uğradım kimsecikler yoktu dolaysıyla kimseyle tanışma fırsatım olmadı.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
YENI MOTOR ALAN ARAKDASLARA UZUCU HABER OTV 250CC E KADAR OLAN MOTORLARDA 22DEN 8 DUSTU YANI DUN ALANLAR ZARAR ETI g.olsun MUTHIS HABER RUYA OLMALI CBF 150 UCUZLADI BE 3800 FALN OLDU GALIBA.D:D::D
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst