Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
15-50 koyuyolarmış aradım..

Eğer bu yağdan koyuyorlarsa sorun olmaması lazım. Yeri gelmişken; serviste motorunuzu yağı değişirken hiç bakmıyormusunuz ne koyuyorlar vs. diye. İnsan merak eder yahu :)

Uzun yoldan dolayı bahsettiğin terleme problemini yapacağını zanetmiyorum. Nice 1000(bin)-2000(ikibin) km.lik gezilere çıkıldı bu cbf150'lerle. (Bkz. Cihan'ın gezileri vs.)

Ya sendeki motorda fabrikasyon bir problem var yada aşırı sert kullanıyorsun. Hazır garanti içindeyken götür servise, gerekiyorsa sıfırlasınlar motoru.
 
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
149
Eğer bu yağdan koyuyorlarsa sorun olmaması lazım. Yeri gelmişken; serviste motorunuzu yağı değişirken hiç bakmıyormusunuz ne koyuyorlar vs. diye. İnsan merak eder yahu :)

Uzun yoldan dolayı bahsettiğin terleme problemini yapacağını zanetmiyorum. Nice 1000(bin)-2000(ikibin) km.lik gezilere çıkıldı bu cbf150'lerle. (Bkz. Cihan'ın gezileri vs.)

Ya sendeki motorda fabrikasyon bir problem var yada aşırı sert kullanıyorsun. Hazır garanti içindeyken götür servise, gerekiyorsa sıfırlasınlar motoru.

300 km sonra bakıma gircek 12.000 o günü bekliyim diorum. haftaya cumrtesi götürrürüm yağ sızdırma derken contadan akmış biraz süğrekli gelmiyo genelde çin malalrı bunu yapar 3 4 bındne sonra hepsi hondada yapması şaşaırtt

İstanbul'da honda servislerinde içeri almıyolar gerçi ben2 yere gittim mototal en büyük honda satış yeri ist değil türkiye'de camdan görebılıyosun motora napıldığını anca
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
300 km sonra bakıma gircek 12.000 o günü bekliyim diorum. haftaya cumrtesi götürrürüm yağ sızdırma derken contadan akmış biraz süğrekli gelmiyo genelde çin malalrı bunu yapar 3 4 bındne sonra hepsi hondada yapması şaşaırtt

İstanbul'da honda servislerinde içeri almıyolar gerçi ben2 yere gittim mototal en büyük honda satış yeri ist değil türkiye'de camdan görebılıyosun motora napıldığını anca


Şu terleme olayının fotoğraflarını çekip, burada paylaşabilirmisin ?

Aşağıdaki resimler aykan isimli arkadaşın, uzun süre önce motorunda yaşadığı bir problemdi.

Seninkide buna benzer şekildemi?

p1020129pl3.jpg


p1020130if6.jpg
 
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
149
Şu terleme olayının fotoğraflarını çekip, burada paylaşabilirmisin ?

Aşağıdaki resimler aykan isimli arkadaşın, uzun süre önce motorunda yaşadığı bir problemdi.

Seninkide buna benzer şekildemi?

p1020129pl3.jpg


p1020130if6.jpg

Akşam koyarım onun üstündeki üst kapak siyah contadan gelmiş biraz, bu arkadaştaki sorun neydi sıkıştırmamı??
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Akşam koyarım onun üstündeki üst kapak siyah contadan gelmiş biraz, bu arkadaştaki sorun neydi sıkıştırmamı??

Bu arkadaşımız biraz sıkıntılı bir arkadaştı. Tuttururdu illa ben ön tekerden tasarruf edecem, hiç eskitmeyecem diye :p:p :mrgreen::mrgreen:

Murat (aykan), nerelerdesin birader, ses ver :)

dsc01588so1.jpg


dsc01596xa2.jpg


dsc01586ak6.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:04 ----------

Akşam koyarım onun üstündeki üst kapak siyah contadan gelmiş biraz, bu arkadaştaki sorun neydi sıkıştırmamı??

Birde senin makineye şu ana kadar subap ayarı yapıldımı hiç?

Bahsettiğin üst kapak subap ayarı yapılınca açılır. Eğer düzgün sıkılmadıysa veya ayar sonrası servis yeni conta takmamışsa (eskiyi kullanmışsa) yağ kaçırması normaldir.
 
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
149
Bu arkadaşımız biraz sıkıntılı bir arkadaştı. Tuttururdu illa ben ön tekerden tasarruf edecem, hiç eskitmeyecem diye :p:p :mrgreen::mrgreen:

Murat (aykan), nerelerdesin birader, ses ver :)

dsc01588so1.jpg


dsc01596xa2.jpg


dsc01586ak6.jpg


---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:04 ----------



Birde senin makineye şu ana kadar subap ayarı yapıldımı hiç?

Bahsettiğin üst kapak subap ayarı yapılınca açılır. Eğer düzgün sıkılmadıysa veya ayar sonrası servis yeni conta takmamışsa (eskiyi kullanmışsa) yağ kaçırması normaldir.

Yeni conta taktığını zannetmıyorum yağ kaçağı görmeyınce 4.000 8000 de yapıldı subap ayarı

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:50 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:22 ----------

Yıpranma varsa değişiyolrmış kaçak varsa sorun olur diyo ama terlemeyse bi sorun oalcağını zannetmıyorum dıo
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Yıpranma varsa değişiyolrmış kaçak varsa sorun olur diyo ama terlemeyse bi sorun oalcağını zannetmıyorum dıo

İdeal olan; her subap ayarında (daha doğrusu silindir üst kapağının her açılışında) contanın yenilenmesidir. Ben bu şekilde biliyorum.

Belki de conta değişince senin bu sorunun ortadan kalkacak. Şimdi senin yaşadığın duruma düşmekmi mantıklı yoksa hazır kapak açılmışken contayı da yenilemekmi daha mantıklı? Sonuçta 3-5 TL maliyeti olan ve kritik derecede önemli bir parça.

Servisler neden dikkat etmez bu durumlara ?

CBF150 Conta takımı : 7 TL
productimage-picture-bestpar-3-conta-takimi-honda-cbf-150-ms660747477.jpg
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
İdeal olan; her subap ayarında (daha doğrusu silindir üst kapağının her açılışında) contanın yenilenmesidir. Ben bu şekilde biliyorum.

Belki de conta değişince senin bu sorunun ortadan kalkacak. Şimdi senin yaşadığın duruma düşmekmi mantıklı yoksa hazır kapak açılmışken contayı da yenilemekmi daha mantıklı? Sonuçta 3-5 TL maliyeti olan ve kritik derecede önemli bir parça.

Servisler neden dikkat etmez bu durumlara ?

CBF150 Conta takımı : 7 TL
productimage-picture-bestpar-3-conta-takimi-honda-cbf-150-ms660747477.jpg
p1020130if6.jpg


bu yerdeki terlemeyi benim motorum da yapıyordu. nedenini bilmemekle birlikte, ince yağ koyunca daha çok terleme yapıyor tabi.

bu terleyen kısım subap ayarı yapılırken sökülmüyor. bunun üzerindeki kısımın apağı sökülüyor. ona da subap kapağı mı ne diyorlar.

subaplar bu terleyen kapakta. terleyen kapağı sökünce silindir gözüküyor.

yanlış mıyım.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
bu yerdeki terlemeyi benim motorum da yapıyordu. nedenini bilmemekle birlikte, ince yağ koyunca daha çok terleme yapıyor tabi.

bu terleyen kısım subap ayarı yapılırken sökülmüyor. bunun üzerindeki kısımın apağı sökülüyor. ona da subap kapağı mı ne diyorlar.

subaplar bu terleyen kapakta. terleyen kapağı sökünce silindir gözüküyor.

yanlış mıyım.



Doğrusun Halil :) Subap ayarı yapılırken resimdeki yağ kaçağı olan yer sökülmüyor.
Yalnız dikkat ettiysen @superkaos'un motoru bu resimdeki yerden terleme yapmıyormuş. Üst kısımdaki siyah contanın oradan terleme yaptığını belirtmişti.

Bkz: :)
Akşam koyarım onun üstündeki üst kapak siyah contadan gelmiş biraz, bu arkadaştaki sorun neydi sıkıştırmamı??
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
Doğrusun Halil :) Yalnız dikkat ettiysen @superkaos'un motoru bu resimdeki yerden terleme yapmıyormuş. Üst kısımdaki siyah contanın oradan terleme yaptığını belirtmişti.

Bkz: :)

en üst kapaktansa servisin ihmali işte. halbuki sökmüşken taksa temiz olur iş.5 lira da para alır:cherry: neden böyle yarım iş yapıyorlarsa
 
Katılım
26 Şub 2010
Mesajlar
5
arkadaslar merhaba
honda cbf aldım bu ay ııcnde gaziantepteyım cok memmunum ama kafaya taktım xenon lamba takdıracagım ıstanbulda xenon toptncısı arkadasım arasdırdı h4-2 dıyor kısa xenon uzun holojen 12.000 kelvın dusunuyorm h4 oldugundan emın ol yınede dedı sız bılıyormusunuz
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
arkadaslar merhaba
honda cbf aldım bu ay ııcnde gaziantepteyım cok memmunum ama kafaya taktım xenon lamba takdıracagım ıstanbulda xenon toptncısı arkadasım arasdırdı h4-2 dıyor kısa xenon uzun holojen 12.000 kelvın dusunuyorm h4 oldugundan emın ol yınede dedı sız bılıyormusunuz

kafanı uzat ampüle h4 se üzerinde h4 yazar
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
arkadaslar merhaba
honda cbf aldım bu ay ııcnde gaziantepteyım cok memmunum ama kafaya taktım xenon lamba takdıracagım ıstanbulda xenon toptncısı arkadasım arasdırdı h4-2 dıyor kısa xenon uzun holojen 12.000 kelvın dusunuyorm h4 oldugundan emın ol yınede dedı sız bılıyormusunuz

Merhaba, yeni motorun hayırlı olsun.
Xenon taktıracaksan iyice araştır, sonra hareket et.
En çok bilinen yanlışlardan birisi kelvin değerinin yükseldikçe daha iyi aydınlattığı zannedilmesidir.

Bu bilgi kökten yanlıştır. Kelvin derecesi ışığın rengini belirler, lümen ise şiddetini belirler.
Xenon ampulunun K değeri ne kadar artarsa ışığın gücüde o kadar düşer. Osram Philips GE gibi markaların tamamının orjinal xenon ampulleri 4300K dır. Aydınlatma seviyesi en yüksek ampullerde onlardır.

K değeri dahada yükseldikçe ışığın rengi değişir daha güzel görünebilir fakat ışık şiddeti azalıcaktır. Yaklaşık değerler aşağıdaki görülebilir.

4300K = 3200 lümen
6000K = 2800 lümen
8000K = 2300 lümen
10000K = 1800 lümen

kelvin01su6.jpg


www.Geceucusu.com sitesini detaylıca araştırmadan xenon işine bulaşmayın derim. :cat:

Ekleme : Şu resimde aydınlatıcı olacaktır.
Bizim standart ampuller "tungsten light" olarak geçiyor resimde.
temperature.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
arkadaslar merhaba
honda cbf aldım bu ay ııcnde gaziantepteyım cok memmunum ama kafaya taktım xenon lamba takdıracagım ıstanbulda xenon toptncısı arkadasım arasdırdı h4-2 dıyor kısa xenon uzun holojen 12.000 kelvın dusunuyorm h4 oldugundan emın ol yınede dedı sız bılıyormusunuz

Motosikletin hayırlı olsun,hem adaşız hem hemşeriyiz.Tanışıp görüşelim.
 
Katılım
7 Nis 2009
Mesajlar
434
h4-2 değil h4-3 dü yanlış hatırlamıyorsam, bir ara aydoğan ile baya bi kurcalayıp niyetlendik iyive derine dalıncada yalan olduydu :D

o değilde aydoğan eklediğin grafiğe göre bizim ampüller kaç mumluk desek yeri :D oyüzden aydınlatmıyormuş demekki meret :D
 
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
h4-2 değil h4-3 dü yanlış hatırlamıyorsam, bir ara aydoğan ile baya bi kurcalayıp niyetlendik iyive derine dalıncada yalan olduydu :D

o değilde aydoğan eklediğin grafiğe göre bizim ampüller kaç mumluk desek yeri :D oyüzden aydınlatmıyormuş demekki meret :D

Ya biz bizim orjinal yuvaya uygun en kaliteli ampülü de taksak değşien bişey olmaz dimi :p
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
h4-2 değil h4-3 dü yanlış hatırlamıyorsam, bir ara aydoğan ile baya bi kurcalayıp niyetlendik iyive derine dalıncada yalan olduydu :D

o değilde aydoğan eklediğin grafiğe göre bizim ampüller kaç mumluk desek yeri :D oyüzden aydınlatmıyormuş demekki meret :D

Evet H4-3 olduğu zaman hem kısa, hemde uzunlar xenon oluyor.
Sipariş verdiğimiz hain çin'li, ürünü gönderseydi belki gaza gelip şimdi ikimizde xenonlu geziyor olabilirdik. :mrgreen::cherry:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 20:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 20:30 ----------

Ya biz bizim orjinal yuvaya uygun en kaliteli ampülü de taksak değşien bişey olmaz dimi :p

Ben taktım, :) güya beyaz ışık verecekti.
Orijinal fara göre daha açık bir sarı renk veriyor ama 2 hafta bile dayanmadı patladı gitti.
Kalitelisi bulunursa belki olabilir.
Benim denediğim ampul şuydu :

productimage-picture-tw-far-ampul-12-v-35-35-w-halogen-mavi-ms157538529_t_w200_h200.jpg


http://www.rialli.com/urunler/motor...w-far-ampul-12-v-35-35-w-halogen-mavi-ms1575/
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst