- Katılım
- 1 Eki 2006
- Mesajlar
- 149
Shell ama hangi numaralı, hangi tip yağı? Otomobil yağı koyan servis bile gördük.
Bu yüzden hangi numaralı yağı koyduğun önemli.
Birde koyulan yağ SJ standardını karşılıyormu?
15-50 koyuyolarmış aradım..
Shell ama hangi numaralı, hangi tip yağı? Otomobil yağı koyan servis bile gördük.
Bu yüzden hangi numaralı yağı koyduğun önemli.
Birde koyulan yağ SJ standardını karşılıyormu?
15-50 koyuyolarmış aradım..
Eğer bu yağdan koyuyorlarsa sorun olmaması lazım. Yeri gelmişken; serviste motorunuzu yağı değişirken hiç bakmıyormusunuz ne koyuyorlar vs. diye. İnsan merak eder yahu
Uzun yoldan dolayı bahsettiğin terleme problemini yapacağını zanetmiyorum. Nice 1000(bin)-2000(ikibin) km.lik gezilere çıkıldı bu cbf150'lerle. (Bkz. Cihan'ın gezileri vs.)
Ya sendeki motorda fabrikasyon bir problem var yada aşırı sert kullanıyorsun. Hazır garanti içindeyken götür servise, gerekiyorsa sıfırlasınlar motoru.
300 km sonra bakıma gircek 12.000 o günü bekliyim diorum. haftaya cumrtesi götürrürüm yağ sızdırma derken contadan akmış biraz süğrekli gelmiyo genelde çin malalrı bunu yapar 3 4 bındne sonra hepsi hondada yapması şaşaırtt
İstanbul'da honda servislerinde içeri almıyolar gerçi ben2 yere gittim mototal en büyük honda satış yeri ist değil türkiye'de camdan görebılıyosun motora napıldığını anca
Şu terleme olayının fotoğraflarını çekip, burada paylaşabilirmisin ?
Aşağıdaki resimler aykan isimli arkadaşın, uzun süre önce motorunda yaşadığı bir problemdi.
Seninkide buna benzer şekildemi?
![]()
![]()
Akşam koyarım onun üstündeki üst kapak siyah contadan gelmiş biraz, bu arkadaştaki sorun neydi sıkıştırmamı??
Akşam koyarım onun üstündeki üst kapak siyah contadan gelmiş biraz, bu arkadaştaki sorun neydi sıkıştırmamı??
Bu arkadaşımız biraz sıkıntılı bir arkadaştı. Tuttururdu illa ben ön tekerden tasarruf edecem, hiç eskitmeyecem diye:mrgreen::mrgreen:
Murat (aykan), nerelerdesin birader, ses ver
![]()
![]()
![]()
---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:07 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:04 ----------
Birde senin makineye şu ana kadar subap ayarı yapıldımı hiç?
Bahsettiğin üst kapak subap ayarı yapılınca açılır. Eğer düzgün sıkılmadıysa veya ayar sonrası servis yeni conta takmamışsa (eskiyi kullanmışsa) yağ kaçırması normaldir.
Yıpranma varsa değişiyolrmış kaçak varsa sorun olur diyo ama terlemeyse bi sorun oalcağını zannetmıyorum dıo
İdeal olan; her subap ayarında (daha doğrusu silindir üst kapağının her açılışında) contanın yenilenmesidir. Ben bu şekilde biliyorum.
Belki de conta değişince senin bu sorunun ortadan kalkacak. Şimdi senin yaşadığın duruma düşmekmi mantıklı yoksa hazır kapak açılmışken contayı da yenilemekmi daha mantıklı? Sonuçta 3-5 TL maliyeti olan ve kritik derecede önemli bir parça.
Servisler neden dikkat etmez bu durumlara ?
CBF150 Conta takımı : 7 TL
![]()
bu yerdeki terlemeyi benim motorum da yapıyordu. nedenini bilmemekle birlikte, ince yağ koyunca daha çok terleme yapıyor tabi.
bu terleyen kısım subap ayarı yapılırken sökülmüyor. bunun üzerindeki kısımın apağı sökülüyor. ona da subap kapağı mı ne diyorlar.
subaplar bu terleyen kapakta. terleyen kapağı sökünce silindir gözüküyor.
yanlış mıyım.
Akşam koyarım onun üstündeki üst kapak siyah contadan gelmiş biraz, bu arkadaştaki sorun neydi sıkıştırmamı??
Doğrusun HalilYalnız dikkat ettiysen @superkaos'un motoru bu resimdeki yerden terleme yapmıyormuş. Üst kısımdaki siyah contanın oradan terleme yaptığını belirtmişti.
Bkz:![]()
en üst kapaktansa servisin ihmali işte. halbuki sökmüşken taksa temiz olur iş.5 lira da para alır:cherry: neden böyle yarım iş yapıyorlarsa
arkadaslar merhaba
honda cbf aldım bu ay ııcnde gaziantepteyım cok memmunum ama kafaya taktım xenon lamba takdıracagım ıstanbulda xenon toptncısı arkadasım arasdırdı h4-2 dıyor kısa xenon uzun holojen 12.000 kelvın dusunuyorm h4 oldugundan emın ol yınede dedı sız bılıyormusunuz
arkadaslar merhaba
honda cbf aldım bu ay ııcnde gaziantepteyım cok memmunum ama kafaya taktım xenon lamba takdıracagım ıstanbulda xenon toptncısı arkadasım arasdırdı h4-2 dıyor kısa xenon uzun holojen 12.000 kelvın dusunuyorm h4 oldugundan emın ol yınede dedı sız bılıyormusunuz
arkadaslar merhaba
honda cbf aldım bu ay ııcnde gaziantepteyım cok memmunum ama kafaya taktım xenon lamba takdıracagım ıstanbulda xenon toptncısı arkadasım arasdırdı h4-2 dıyor kısa xenon uzun holojen 12.000 kelvın dusunuyorm h4 oldugundan emın ol yınede dedı sız bılıyormusunuz
h4-2 değil h4-3 dü yanlış hatırlamıyorsam, bir ara aydoğan ile baya bi kurcalayıp niyetlendik iyive derine dalıncada yalan olduydu
o değilde aydoğan eklediğin grafiğe göre bizim ampüller kaç mumluk desek yerioyüzden aydınlatmıyormuş demekki meret
![]()
h4-2 değil h4-3 dü yanlış hatırlamıyorsam, bir ara aydoğan ile baya bi kurcalayıp niyetlendik iyive derine dalıncada yalan olduydu
o değilde aydoğan eklediğin grafiğe göre bizim ampüller kaç mumluk desek yerioyüzden aydınlatmıyormuş demekki meret
![]()
Ya biz bizim orjinal yuvaya uygun en kaliteli ampülü de taksak değşien bişey olmaz dimi![]()