Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Slm Aydoğan, bi kaç sorum olacak. Takmış olduğun benzin filtresinin, benzini süzme esnasında benzin akışını yavaşlatma ve bununla beraber motorun çalışma karakterinde bi olumsuzluk benzeri bi durum oluşmadı değil mi ? Gaz yemesinde, seriliğinde vb bi olumsuzluk yoktur sanıyorum ?

Birde fotoğraflardan motor bloğuna oldukça yakın olduğunu görüyorum. Sürüş anında aşırı ısınan motor bloğuna filtrenin sarsıntı ile değerek erime, deforme olma vb gibi bi ihtimal varmı ? Veya bloğa yaklaşmayacak kadar yeteri seviyede gergin mi ? Bunun için, bloğa değmemesi için bi önlem alman gerektimi takma esnasında ?

Selamlar Ethem hocam;
İlk başta aynı sorular benimde kafama takılmıştı :) Benzini süzme esnasında bir yavaşlatma vs. olmuyor.
Dün Sincan'da bir işim vardı. Etlik-Sincan arası yaklaşık 30 km. civarında. Çoğunlukla da dipgaz gittim ve geldim.
Fırsattan istifade bunuda denemiş oldum. Dip gaz'da tekleme öksürme gibi bir durum yaşamadım.

Zaten filtre açıktayken motoru çalıştırıp gaz verince bile benzinin akışı gözükebiliyor. Motor orta ayakta ve dipgaz yaptığım zaman bile öyle hortumdan boşanırcasına fazla bir benzin tüketimi yok :)
Filtrenin kenarından hafif hafif süzülüyor benzin.

Isınma konusunda ise kullandıkça yine ara ara kontrol edeceğim, şimdilik olumsuzluk yok.
Akünün üstündeki gri kapağı taktığım zaman iç kısmında gizli şekilde kalıyor filtre, dışardan gözükmüyor, doğal olarakta motor bloğu ile arasında grenaj bir nevi sıcağa engel olmuş oluyor.

Sarsıntı ile motor bloğuna değecek kadar oynama yapma payı yok. Ama dediğim gibi zaten gri akü kapağı bir nevi bunun muhafazası gibi görevde görüyor.
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
ismail yeni projelere imza atıyor arkadaşlar,yani honda bu işi niye düşünmemiş ismail de olmasa yandık...yanlız uzun süredir motor su görmemiş
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
ismail yeni projelere imza atıyor arkadaşlar,yani honda bu işi niye düşünmemiş ismail de olmasa yandık...yanlız uzun süredir motor su görmemiş

Yağmur sonrası bir gündü, o yüzden kirli biraz(cık). :)
Hem akü kapağının arkasındaki kısımları bile temizleyen kaç kişi varki aramızda :cherry: Oraları temizlemek evliya sabrı gerektirir.
 
Katılım
8 Ağu 2008
Mesajlar
1,890
İsmail eline sağlık,akıllıca bir iş çıkarmışsın.Süper:cat::rendeer:

Yeni açılan bir başlık var (cbf150 devir sati takılmış)

Hadi gözümüz aydın,kulaklarımız manisa:cherry:
 
Katılım
28 Ağu 2010
Mesajlar
21
arkadaşlar şu anda yurt dışındayım.5 ay sonra türkiyeye dönüyorum.motoru istanbulda garaja bıraktım.tam iki ay oldu.krize girdim resmen.motosikletimi çok özledim.napcam bilmiyorum yaaaaaaaaaaaaavvvvvvv.:)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
İsmail eline sağlık,akıllıca bir iş çıkarmışsın.Süper:cat::rendeer:

Yeni açılan bir başlık var (cbf150 devir sati takılmış)

Hadi gözümüz aydın,kulaklarımız manisa:cherry:

Bakalım; ilgili konuda arkadaşa sordum, Türkiye'ye adetli getirme imkanı olursa çok iyi olur.

Daha önce de söylemiştim bağlantısında sorun çıkacağını düşünmüyorum, sonuçta bu motor seri üretim ve Honda TR gösterge panelini adeta araklamış.
Devir saymak için olan çıkışın aktif olması lazımdı. Ki öyleyliş gerçekten, arkadaş teyit etti bunu.

Şimdi tek problem bu paneli getirtebilmek (Gerçi öncedende yine bu problem değilmiydi :cherry:)
 
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
149
Arkadaşlar haftasonu yeni kapı bandırma yapıp akşam serinliğinde cbf 150 limle bozcadaya gittim dün dönerken gündüz hafif sıcaktı 80 90 zaman zaman 100 lü hızlarda seyrettımarka bagajım doluydu ben dahil motor 110 kg tasıyordu. motorum 11.500'de üst kapak contasından hafif motor yağı sızıntısı var ayrıca yağ koyma kapağından da terleme yapmış bi sıkıntı yaratırmı yola 1000 km'lik yağla çıktım 600 km yaptı 400 km sonra bakıma gircek
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Arkadaşlar haftasonu yeni kapı bandırma yapıp akşam serinliğinde cbf 150 limle bozcadaya gittim dün dönerken gündüz hafif sıcaktı 80 90 zaman zaman 100 lü hızlarda seyrettımarka bagajım doluydu ben dahil motor 110 kg tasıyordu. motorum 11.500'de üst kapak contasından hafif motor yağı sızıntısı var ayrıca yağ koyma kapağından da terleme yapmış bi sıkıntı yaratırmı yola 1000 km'lik yağla çıktım 600 km yaptı 400 km sonra bakıma gircek

Aykan'dan sonra ilk kez senden duyuyorum bu terleme olayını. Oda sürekli tekteker vs. gibi aksiyonlara girişiyordu, o yüzden diye düşünüyorduk.
Sende motoru sürekli sıkıştırarakmı kullanıyorsun yoksa?

Birde kullandığın yağın markası ve viskozitesi nedir? Yanlış yağ kullanımından dolayı bu terletmeyi yapabilir.

Ne olursa olsun önemli bir sorun, servise göstermende fayda var. Ama işinin ehli bir servise git.
 
Katılım
24 May 2008
Mesajlar
143
Aynı terleme dediğiniz olay bendede var. Yağ tıpasının olduğu yerde çok hafif yağ birikiyor. Şuan motoru yeni yıkadım. İlerleyen günlerde gene yaparsa makro bir çekimini yaparım :) saygılar..
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
arkadaşlar motorumun dün akşam hem uzunları hem kısaları kesti şimdi hatırladım yazayım dedim,ismail burda osram da yok normal motor için olanlardan koysak sıkıntı yaratırmı.bizim usta sarı çok güzel yanan ampul var gel takarız dedi.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
arkadaşlar motorumun dün akşam hem uzunları hem kısaları kesti şimdi hatırladım yazayım dedim,ismail burda osram da yok normal motor için olanlardan koysak sıkıntı yaratırmı.bizim usta sarı çok güzel yanan ampul var gel takarız dedi.

Yolu aydınlatsında gerisi pek önemli değil. Bizim farların gaz verince şiddeti arttığı için kalitesiz ampuller daha kısa sürede patlıyor, bunun haricinde fark olacağnı zannetmiyorum.
Zaten ucuz bir parça ampul 3 yada 5 TL civarı olması lazım.
 
Katılım
13 Mar 2009
Mesajlar
406
Piyasada 250 € olan Revit Liteon Mont
Anes Motor Farkı ile 8 taksitle 299 TL.
KARGOSUDA ÜCRETSİZ..

0212 216 20 16
0554 880 05 75



 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Aşağıdaki animasyonun solundaki kutulara tıkladıkça, motor renk değiştiriyor. :)
Türkiye'deki mavi bunun gibi olsaydı bol bol mavide görürdük.

[media]http://www.honda-sundiro.com/images/UpPic/201012210142170.swf[/media]
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Hakan Bey bilseydim biraz daha beklerdim mont için :p ben indirimli halini bile pahalıya almış oldum , indirimden önbce haberimiz olsa çok güzel olurdu.
 
Katılım
13 Mar 2009
Mesajlar
406
Hakan Bey bilseydim biraz daha beklerdim mont için :p ben indirimli halini bile pahalıya almış oldum , indirimden önbce haberimiz olsa çok güzel olurdu.

Kısmet diyelim :) Kış geldiğinden dolayı yazlıklarda kampanya yapacağım. Ayrıca revitin kırmızı yağmurluklarını 125 TL den takım olarak satmaya karar verdim.
 
Katılım
7 Eki 2008
Mesajlar
1,124
Kısmet diyelim :) Kış geldiğinden dolayı yazlıklarda kampanya yapacağım. Ayrıca revitin kırmızı yağmurluklarını 125 TL den takım olarak satmaya karar verdim.

Biliyorum yeri değil arkadaşlar, ama Hakan Bey'den Revit Lite on altına siyah renk pantolon indirimi rica etsek :) Ayrıca Saadullah Bey e selamlar :rendeer:
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
149
Aykan'dan sonra ilk kez senden duyuyorum bu terleme olayını. Oda sürekli tekteker vs. gibi aksiyonlara girişiyordu, o yüzden diye düşünüyorduk.
Sende motoru sürekli sıkıştırarakmı kullanıyorsun yoksa?

Birde kullandığın yağın markası ve viskozitesi nedir? Yanlış yağ kullanımından dolayı bu terletmeyi yapabilir.

Ne olursa olsun önemli bir sorun, servise göstermende fayda var. Ama işinin ehli bir servise git.

Sıkıştırmaktan ziyada uzun yol yapıorm bi çıkıorm 80 90 100 kmde bir mola 10 15 dakika o şekilde 230 270 km li 7 8 kere yol yaptım motor nisan başı 0 aldım şu anda 11.600 km'de :) Mototal'da shell koyuyolar oraya götüryrm 100'ü geçmiyorum anca araç solalrken vs uzun yolda 90 95 li hızlarda gidiyorum genelde
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Sıkıştırmaktan ziyada uzun yol yapıorm bi çıkıorm 80 90 100 kmde bir mola 10 15 dakika o şekilde 230 270 km li 7 8 kere yol yaptım motor nisan başı 0 aldım şu anda 11.600 km'de :) Mototal'da shell koyuyolar oraya götüryrm 100'ü geçmiyorum anca araç solalrken vs uzun yolda 90 95 li hızlarda gidiyorum genelde

Shell ama hangi numaralı, hangi tip yağı? Otomobil yağı koyan servis bile gördük.
Bu yüzden hangi numaralı yağı koyduğun önemli.
Birde koyulan yağ SJ standardını karşılıyormu?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst