Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
ismail var gücünle araştırma yapıyorsun helal sana honda kazayla topiğe girse sana ve diğerlerine ya maaş bağlar :) yada susurluk gibi ortadan kaldırır....
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
ismail var gücünle araştırma yapıyorsun helal sana honda kazayla topiğe girse sana ve diğerlerine ya maaş bağlar :) yada susurluk gibi ortadan kaldırır....

valla sorma ismail hocama uysak ömür boyu satmıcaz motorları ve torunlara vasiyet etcez sakın satmayın gidin ismail dedenize danışın ona sorun herşeyi:mrgreen:

ama çok faydalı bilgiler ufak tefek pratik bilgiler...ah sakaryada yaşıcaktım ki orda garajımda bu cbfi öyle bi hale getirirdim ki off off:)
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
valla sorma ismail hocama uysak ömür boyu satmıcaz motorları ve torunlara vasiyet etcez sakın satmayın gidin ismail dedenize danışın ona sorun herşeyi:mrgreen:

ama çok faydalı bilgiler ufak tefek pratik bilgiler...ah sakaryada yaşıcaktım ki orda garajımda bu cbfi öyle bi hale getirirdim ki off off:)

ismail dedelerine kalsa o gene saattrımaz hata susun bakiyim ben sizin gibiyken der bi başlar teknik özelliklerden toruna torbaya tekrar aşık eder cbf yii ben ankara yaşıyor olsam veya ismail kazayla samsunda olsa gölge gibi dolanırım etrafında iki püf nokta kapabilmek için ankarada yatan bir cevher var.ne hondası bu japonlar kazayla ismaili keşfetse her dalda patent alırr :queen: ne olur ne olmaz bu japonlar topiğe sızar mızar biz gene temkinlini davranalım anlamsınlar olayı ismail bu yağ olayını yenimi öğrenmiş pehh falan de yoksa torunlar ismail dedesini göremez müco:queen::cat:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:13 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:50 ----------

..................

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:16 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:13 ----------

........
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Slm arkadaslar. Uzun zamandır siteye giremiyordum. Onceden sirket bil baglanıyordum simdi kapattılar. Giremiyorum. Bu mesajını da cepten yazıyorum. Bakıyorumda cbf topigi yine gumbur gumbur gidiyor. İnsallah his birinizde yaramaz bir durum yoktur. Bu arada ben 7-8-9mayısta Nevsehir gezisi yaptım ama fotoları yukleyemedim. İsteyen arkadaslar mer-mok.com dan bakabilirler. Hepinize Kazasız keyifli surusler dilerim.
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
bu ara bi stıkır planlıyorum motora kaba bi montaj yaptım şimdilik böğle bişey nasıl gider motora
24m8hzt.jpg

Kaba taslak olduğunu söylemişsin daha ince ayrıntılarla daha hoş durur kanaatindeyim:)

Bende Erdi Arıkan'ın yani soyadı benzeşmesi var o arkadaşla bizim:p
Tam hatırlamıyorum ama onun ön camda Atatürk portresi vardı herhalde..
Onun gibi birşey istiyorum oda sticer şeklinde mi kendisine sorucaktımda bayadır göremiyorum..Bilen varsa söyleyebilir mi:p
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Günaydın arkadaşlar

ismail aga benım 2006 model ybrde metzeller vardı tubless ancak modelını tam bılmıyorum

Murat; bu desen Metzelerin ME22 modeli işte.
ME22%286%29.gif

Distribitör firmanın dediğine göre türkiyede tubeless olanı (sanayi jargonuyla dubleks :)) satıllmıyor. Sadece Türkiye'de iç lastikli olan modelleri var. CBF150'de bu lastiği tubeless olarak kullanmak tehlikeli. Çünkü yanakları iç lastikli bir yapıya sahip.

Ha sağda solda bunu tubeless olarak takan ve "dubleks taktım çok güzel oldu abi, 1 yıldır kullanıyorum hiçbişey olmadı taş gibi lastik." söylemleri var.

Ama motosiklet üstündeyken sadece 2 lastik yere temas ediyor. Olası bir sert frenaj veya sert kasiste bu lastiğin jant yanağından çıktığını düşünmek bile korkutucu.

ismail var gücünle araştırma yapıyorsun helal sana honda kazayla topiğe girse sana ve diğerlerine ya maaş bağlar :) yada susurluk gibi ortadan kaldırır....

:cherry::cherry: Eyvallah Ferhat sağolasın.
Bu ortam hepbirlikte olduğumuz sürece güzel:rendeer:

Honda'nın yetkili servislerinden bu sayfaları okuyanlar var emin ol.
Okusunlar ve müşterilerini "yolunacak kaz" olarak görmekten vazgeçsinler.
Bu sayfanın en altına bakarsan sürekli kayıtlı bazı üyeler ve genelde 10 civarıda kayıtsız üye yani misafir var.
Kim dersin bu misafirler:)

Umarım yetkili servislerden bu satırları okuyanlar foruma üye olup aramıza katılırlar ve biz bilmediklerimizi onlardan öğreniriz, onlarda bu ortamdan yararlanırlar. Ama genelde bizde "ben en iyisini bilirim" mantığı olduğu için az bir olasılık.

Slm arkadaslar. Uzun zamandır siteye giremiyordum. Onceden sirket bil baglanıyordum simdi kapattılar. Giremiyorum. Bu mesajını da cepten yazıyorum. Bakıyorumda cbf topigi yine gumbur gumbur gidiyor. İnsallah his birinizde yaramaz bir durum yoktur. Bu arada ben 7-8-9mayısta Nevsehir gezisi yaptım ama fotoları yukleyemedim. İsteyen arkadaslar mer-mok.com dan bakabilirler. Hepinize Kazasız keyifli surusler dilerim.

Gezgin kardeşim cidden merak etmeye başlamıştık. Uzun süredir gözükmüyordun ortalarda. Bu kadar arayı açma. :)
 
Katılım
1 Eki 2006
Mesajlar
149
yakın zamanda 4.00 bakımına sokucam cbf 150 mi neler değişiyo 4.000 bakımında ve mototal shell yağ koyuyor şu an 3.700 de cumrtesiye kadar 3.800 olur götütücem
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
yakın zamanda 4.00 bakımına sokucam cbf 150 mi neler değişiyo 4.000 bakımında ve mototal shell yağ koyuyor şu an 3.700 de cumrtesiye kadar 3.800 olur götütücem

4.000 bakımında hava filtresi kontrol edilir kirlenmişse değiştirilir, ama muhtemelen basınçlı hava tutup tekrar takarlar.
Birde motor yağı değişir.
Zincir gerginliği,yağlanması, fren boşluğu ayarı vs. gibi rutin kontroller yapılır. Başka bir işlem yok.

6 binde de standart bakım olur 8 bin kilometrede buji değişir.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Aydoğan bu konuya ağırlık verelim çünkü çok önemli, biraz araştırayım lastik konusu dahada önemli yanlız lastiklerin üzerinde 2609 yani 2009 26 haftası gibi tarihler mevcut buna dikkat çekmek istedim,2005 den bu yana beklemiş güneşe maruz kalmış lastikler piyasada çok fazla lastik alırken 2 seneyi geçirmemek gerek.

Buldum buldum. Raf ömrü 3 yılmış :)



[/url]

Servis sorumlusunun ve mahle arkası ustamın dediğide 2 yıl...enteresan bişey anlatayım shınko ön lastiğim var önde zaman içinde ön titremeye başladı...ama desenlerde damla erime yok...sanki sıfır lastik...ama birde baktım desenler yavaş dışarı atmaya başlıyor denge ondan boazuluyormuş meğer...bu dediğim olay 114-15 aylık ön lastikd eoluyor...

iyi akşamlar cbf ciler muhabbet gene koyulaşmış akşamdan akşama giriyorum sayfalarca yazı yazılmış oku oku bitmiyor :) sizlere bikaç sorum olacak motorum ısınınca sibob sesi artıyor bugün beya ısındı yolda oksoz sesinden çok çıkı çıkı yaparak gitttim :) bu normalmidir. Birde günlük kilometre sayacım 170 lere falan geldiğinde ilk hanesi 6 oluyor 670 gibi bunu kısa yoldan nasıl çözerim yardımlarınız için şindiden teşekkür.

kadran bozuk hacı garantiden münkünse değiştirt...

bu ara bi stıkır planlıyorum motora kaba bi montaj yaptım şimdilik böğle bişey nasıl gider motora
[/IMG]

fena durmamış...ama kafada olmamış..yanlar güzel tabi...:cat:




hacı benım on arka lastıklerde ırc onde nf28 modelını arkada ıse nr47 modelını kunlanıyorum oldukca memnunum:queen::)
ama dedıgım gıbı bı daha degıstırme ıhtıyacım olursa fılan ve o arada motoruda satmazsam kesınlıkle mıchelın pılot sporty alırım ama:wiinkk:
]


argadaşım baramız var mişlen taktırdık Allahıma pinlerce kez şükür...servet düşmanlığı yapmayıng...:pIRC falan böyle markalarla uğraşmayın aslanım...kurtarın kendinizi bu kısırdöngüden...:p

lastikler ikiye ayrılır...Michelın ve diğerleri...:queen::cherry:

Slm arkadaslar. Uzun zamandır siteye giremiyordum. Onceden sirket bil baglanıyordum simdi kapattılar. Giremiyorum. Bu mesajını da cepten yazıyorum. Bakıyorumda cbf topigi yine gumbur gumbur gidiyor. İnsallah his birinizde yaramaz bir durum yoktur. Bu arada ben 7-8-9mayısta Nevsehir gezisi yaptım ama fotoları yukleyemedim. İsteyen arkadaslar mer-mok.com dan bakabilirler. Hepinize Kazasız keyifli surusler dilerim.

vay biraderim hoşgeldin özlettin kendini...her daim bekleriz ...

Bende Erdi Arıkan'ın yani soyadı benzeşmesi var P

Allah sonunu benzetmesin...:p
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Metehan hocam;
Sendeki michelinlerin tarihleri neymiş dikkat ettinmi?
2010 üretimi lastiklermi?
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
SM Mevcut Kasım 2004?den bu yana üretilen tüm araçlara uygun

SL Mevcut 1998'de duyurulan API sınıfı. Hala kullanılıyor.

SJ Neredeyse eskidi 1996 yılında duyuruldu. Kullanılmakta.


SH Eskidi 1996 ve daha yaşlı motorlar için.

SG Eskidi 1993 ve daha yaşlı motorlar için.

SF Eskidi 1988 ve daha yaşlı motorlar için.

SE Eskidi 1979 ve daha yaşlı motorlar için.

SD Eskidi 1971 ve daha yaşlı motorlar için.

SC Eskidi 1967 ve daha yaşlı motorlar için.

SB Eskidi Çok eski motorlar için.

SA Eskidi En eski motorlarda kullanılan tip.
.


Aydoğan hemen bakıcam şimdi lastiğe abi...muhtemelen eski üretimdir...

Bu arada Mototal Honda da 15/50 motul yağ kalmamış 10/40 kalmış ve onunda sınıfı SG imiş...yok hacı biz uygun sınıfta yağ bulamıcaz...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 11:39 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 11:33 ----------

göremedim valla üretim yılını detaylı 2 tarafıda inceledim...
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Lastiğin tek tarafında yazar genelde. Yani ya sağ yanaktadır ya sol yanakta.
Ufak bir içe baskı şeklinde "4508" veya "3309" gibi bir ibare olur.

tamam hacı 4309 yazıyor...

:mrgreen::mrgreen:

Abi Soyaddan belli:mrgreen:
Arikanlar böyle galiba..
Bendede var biraz apaçilik arada geliyo:p


Allah sonumuzu hayır etsin biraderim...bende motoru yenileyince ne alakaysa apaçiliğe ara verdim...
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
yaw kurtuldum sonunda şu pis benzinden abi ne berbat bişeymiş bu ya neyse yeni benzinle şimdi fatihe geldim 110 km ile titreşimsiz yolculuk yapma keyfine vardım be:mrgreen:titreşim ne berbat bişeymiş:)

birde geliyorum ışıklarda durdum sonra yeşil yandı tam geçicem pat diye bi ses geldi motor stop etti sonra çalıştırdım bişey yok devam ettim bunu neden yaptı karburatordeli pisliklerimi atıyor eksozdan?
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Bu arada Mototal Honda da 15/50 motul yağ kalmamış 10/40 kalmış ve onunda sınıfı SG imiş...yok hacı biz uygun sınıfta yağ bulamıcaz...

15W-50

Halbsynthetisches Motorradöl für Bikes mit 4-Taktmotoren mit oder ohne integriertem Getriebe, Nass- oder Trockenkupplung. Auch für Motoren, welche die Euro-2 oder Euro-3 Anforderungen erfüllen.

Standards: API SL/SJ/SH/SG, JASO MA

Verpackung 1 und 4 Liter
MOTUL'un sitesinde (Almanya) 15-50 SL standardında gözüküyor.
http://www.motul.de/i/prd/prod_motor/5100_ester_4t_15w_50.htm
Bu durumda önemli bir ihtimal var.
MOTUL'un Türkiyede distiribitörü olmadığı için ve çokda bulunmadığı için zamanla stok yapan uyanık bazı firmalar eski tarihli yağları bize itelemeye çalışıyor olabilirler.
Yağın kutusunun arkasındaki özelliklere ve tarihe dikkat etmemiz lazım.

tamam hacı 4309 yazıyor...

2009 un 43.haftası üretimi yani 2009'un 10.ayına tekabül ediyor.
Bu durumda senin lastikler fabrikadan çıkalı daha 7-8 ay olmuş.
Daha taze sayılırlar :cat: Güle güle gönül rahatlığıyla kullan :)
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
meto dot yazar yanındada tarih bidaha bak..

yazmıyor hacı 2 yanağada baktım...4 sayılı tarih yok...ne ararsan var rakam bazında ama 4 sayılı ama 08/09/10 falan bişey yok...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 12:09 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:03 ----------

MOTUL'un sitesinde (Almanya) 15-50 SL standardında gözüküyor.
http://www.motul.de/i/prd/prod_motor/5100_ester_4t_15w_50.htm
Bu durumda önemli bir ihtimal var.
MOTUL'un Türkiyede distiribitörü olmadığı için ve çokda bulunmadığı için zamanla stok yapan uyanık bazı firmalar eski tarihli yağları bize itelemeye çalışıyor olabilirler.
Yağın kutusunun arkasındaki özelliklere ve tarihe dikkat etmemiz lazım.



2009 un 43.haftası üretimi yani 2009'un 10.ayına tekabül ediyor.
Bu durumda senin lastikler fabrikadan çıkalı daha 7-8 ay olmuş.
Daha taze sayılırlar :cat: Güle güle gönül rahatlığıyla kullan :)

Eyvallah hacı şimdi oldu...Bencede bu tür pahalı maliyetli konularda distribütör değilsen elindeki nakit kadar stok yapabilirsin...yani sermayeyi bu tarz lastiklere bağlamazsın diye düşünüyorum...talepde olunca bu malın stokda çürüme ihtimali zayıf...:cat:

Motul konusunda ise artık zaten SJ sınıfı bulmak galiba yeterli olacak...onu bulursak öpüp motorumuza ve başımızın üzerine koyucaz...:cherry:

Müco Petrol Ofisinin hangi istasyonundan almıştın aklımızda olsun...
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst