- Katılım
- 4 Ağu 2009
- Mesajlar
- 324
Evvet beyler...
Soruyorum:
Viteslerimle ilgili ufakbir sorunum var,artık sorunmudur değilmidir bilemicem.Şimdi sabah motoru ilk çalıştırdığımda,viteslerim çok güzel geçiyor,yanlız biraz ilerledikten sonra ''1 veya 2 km''kadar,viteslerde geçiş sorunu yaşıyorum,hepsi için geçerli değil sadece (1 ve 2.) viteste sorun yaşıyorum,geçişler sanki takılıyormuş veya debriyaj ayırmıyormuş gibi oluyor.
Dediğim gibi sadece 1. ve 2. viteste oluyor,özellikle vitesi yükseltirken oluyor...
bu hortum benim cok pis kompresyona maruz kalan motorun fısladığı yer olabilr mi? (yoksa ben paranoyak mıyım :mrgreenevet evet kesin orası. emniyet valfi mi var nedir? soracağım ilk servise gidince.
Evvet beyler...
Soruyorum:
Viteslerimle ilgili ufakbir sorunum var,artık sorunmudur değilmidir bilemicem.Şimdi sabah motoru ilk çalıştırdığımda,viteslerim çok güzel geçiyor,yanlız biraz ilerledikten sonra ''1 veya 2 km''kadar,viteslerde geçiş sorunu yaşıyorum,hepsi için geçerli değil sadece (1 ve 2.) viteste sorun yaşıyorum,geçişler sanki takılıyormuş veya debriyaj ayırmıyormuş gibi oluyor.
Dediğim gibi sadece 1. ve 2. viteste oluyor,özellikle vitesi yükseltirken oluyor...
Castrol 10/40
Debriyajın çok aşağıda mı kavrıyor ? Yani bırakır bırakmaz kavrıyor mu ? Öyleyse biraz gevşelt yukarıda kavrasın. Bendede benzer bir sorun oluyordu. Sürekli debriyajı yukarıda bırakmak durumunda kalıyordum. Belki seninde sorunun çözülür.
@Jr.
Evren kitapçıktaki yeri eklerken senin sorun aklıma gelmemişti ama bahsettiğin gibi motor çalışırken bi dinlemek lazım.rölantide ve gaz verirken bi dinle ses gelecekmi oradan.
@Şanveren
Havalar ısındı 10-40 biraz kışlık bir yağ, yani ince, doğal olarak bu havalarda motor sıcaklığı arttıkça yağ çok inceliyor ve vitesler kemikli geçmeye başlıyor.
İlk çalıştırmada viteslerin sorunsuz geçmesi bu tezi doğruluyor.
15-40 motosiklet yağı kullanarak bir denemeni tavsiye ederim. :cat:
selam arkadaşlar bu ayın üçünde parasını nakit verdiğim halde hala motorum gelmedi hondayı aradım inceleyip bana geri döneceklerini söylediler (incelemede bir 10 gün sürmezse) anlayacağınız paramızla rezil olduk lanet olsun inanın hiç hevesim falan kalmadı ve hondaya bu durumu yakıştıramadım 10 günde gebzeden konyaya bir tane cbf 150 getiremediler ya hem helal olsun hemde yazıklar olsun diyorum artık sabah erkenden gidip paramı geri almayı düşünüyorum.
arkadaşlar her keze merhaba bugun istanbuldan ermoto dan prelli lastik sipariş vermiştim geldi yarın bakım yapılacak ama honda servisi bana çok uzak mecbur eski bir usta var ona yaptıracağım yapılacak olanlar dbc oringli zincir 15/40 castrol motor yağı orjinal kalpin lastiği ön arka prelli lastik buji temizlenip takılacak. hava ayarını nasıl yapacağiz makine yok birde bu işlemlre yapılırken dikkat etmem gereken bir nokta varmı.. ustada dan çok sizin yazdıklarınız tatmin edip rahatlatıyorr..
selam arkadaşlar bu ayın üçünde parasını nakit verdiğim halde hala motorum gelmedi hondayı aradım inceleyip bana geri döneceklerini söylediler (incelemede bir 10 gün sürmezse) anlayacağınız paramızla rezil olduk lanet olsun inanın hiç hevesim falan kalmadı ve hondaya bu durumu yakıştıramadım 10 günde gebzeden konyaya bir tane cbf 150 getiremediler ya hem helal olsun hemde yazıklar olsun diyorum artık sabah erkenden gidip paramı geri almayı düşünüyorum.
gebzeden daha ucuzamı getiricekler di ? antalyadan yada alnyadan alsan problem olurmuydu ? spariş üzerine ufak seyler spariş verdikte motor biraz büyük gelir
konyada servis yok bildigim kadarıyla umarım problem olmaz dıcem ama problem olacak en yakın 1000 bakımı var
yinede hakkında hayırlısı olsun , geç olsunda güç olmasın demişler
:cat:
@mimoza_cbf
Merhabalar Ferhat;
-Pirelli lastikler gayet güzeldir. İyi yapmışsın, takarken lastiğin tarihine dikkat et, eski lastik alma. Bildiğim kadarıyla raf ömürleri 3 yıl civarı lastiklerin.
Lastiğin sağ yada sol yanağında "4509" (2009'un 45.haftası demek) , 3208 (2008 yılının 32.haftası) manasına geliyor. Birçok kişi dikkat etmez buna fakat belli bir süre sonra lastiğin hamur özelliği kayboluyor ve dişler sağlam olsa bile yol tutuşu kötüleşiyor.
O yüzden 2010 yılının lastiklerinden almaya çalış, olmazsa 2009'un son haftalarında üretilmiş olsun.
-Zinciri zaten ben yollamıştım, eğer ön ve arka dişlinin durumu kötüyse kontrol et, aşınmışsa eski dişliye yeni zinciri takma. Eğer dişlilerde aşınma varsa, zinciri yeni dişlilerle kullan. Yoksa yeni taktığın zincirin ömrü çok kısa olur.
Ön dişli kapağını sökmüşken gördüğün yağ birikintilerini vs. gazyağı ve bir fırça ile temizle, yeni temiz zinciri, eski ve pis yağlı dişlilere takma
Kaplin lastiklerini takarken ekstra dikkat edilecek bir durum yok. Arka jant çıkacak zaten. Jant ve lastiği takarken fren müşürünün yani stop lambalarının çalışıp çalışmadığını kontrol et. Arka balataların olduğu kısmı balata tozlarından arındır ve ufak bir fırçayla temizle. Biriken balata tozları fren performansını azaltır ve jantın ısınmasına sebep olur..
Bujinin ise normalde 8bin km.de bir değişmesi lazım. Senden önceki sahibi buji değişimi yapmışmı ? Yaptıysa eğer çıkan buji orijinal değilse (NGK CPR8EA-9) yakıt tüketimi artar ve motor sağlığı açısından kötü olur. Orijinal bujiyi kullan.
Başka da aklıma birşey gelmiyor. Hava filtresi değişimi zaten çok basit 4 tane vidası var. 7 lira bişey değiştir gitsin temizlemeye değmez.
AydoganX;
ilgin ve yardımların için çok teşekkür ediyorum bilgi gerçekten paylaştıkça çoğalıyor![]()