Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Haz 2007
Mesajlar
2
Arkadaşlar benim 2007, 12500 km olan ve hergün işten eve gelip gitmek için kullandığım vede hiçbir zaman motorumun son bakımında 500 cc yağ eksilttiğini ayrıca debriyajındada aşınma olduğu söylendi. Makina garanti kapsamında değil ve tahmini tamir maliyeti 300-400 TL denildi. Ben hayatımda Hondanın bukadar kalitesiz bir makine yapabileceği aklıma gelmezdi. Kara kara ne yapacağmı düşünüyorum.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Arkadaşlar, yeni kızımla şehir içi ilk 100km'yi yaptım. 2-3 konu var kafama takılan.

Herşeyden önce, en önemlisi; sabahları ısınma olayı. Vites boştayken jikleyi kendime doğru sonuna kadar çekiyor ve marşa basıyorum. Makine 4-5 saniye çalışıyor ama sonra stop ediyor. Illa gaz kolundan gaz vermem gerekiyor 5-10 saniye boyunca. Bu sorun neden kaynaklanabilir? Nasıl giderilir? (Bu arada makine 8500km'de) Yağ - buji - hava filtresi yeni değişti, zincir yeni yağlandı.

Orjinal lastiklerin çok şükür bi sıkıntısını yaşamadım ama yinede değiştirmek istiyorum. Ne önerirsiniz? Fiyat / Performans oranı olarak..? Michelin baktım, buz motor çifti için 200 lira demiş internet sitesinde. IRC falan tatmin eder mi? Yada başka alternatifler varmı?

Ilgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

Motorun hayırlı olsun NoVaRiX :rendeer:
kazasız belasız kullanırsın inşallah.

Bizim motorların jikle sistemi tam anlattığın gibi, yani bir sorun yok hepimizin motoru aynı şekilde çalışıyor. Bu bir sorun değil.
20-30 sn. gaz vermen gerekiyor hafif hafif, sonra yavaş yavaş kendine geliyor motor :) Bu süre ileride 15-20 sn civarına düşebilir.
Alışılagelmiş, jikleyi çekince rölantiyi artıran jiklelerden değil bizimkiler.


Lastik olarak ise Duroları ne kadar çabuk değiştirirsen o kadar iyi olur.
Ben ön-arka IRC kullanıyorum. 2000 km. civarı yol yaptım.
(Ön-arka 100TL'ye aldım ve kendim taktım.)
Durolardan kat kat iyi. Fren mesafesi hissedilir ölçüde kısaldı.
Ama michelin kullanan arkadaşlarda memnunlar.
Michelin için aradaki fiyat farkına değermi? burada karar senin.
Michelin kullanan arkadaşlarda memnunlar.
 
Katılım
14 May 2006
Mesajlar
2,188
Motorun hayırlı olsun NoVaRiX :rendeer:
kazasız belasız kullanırsın inşallah.

Bizim motorların jikle sistemi tam anlattığın gibi, yani bir sorun yok hepimizin motoru aynı şekilde çalışıyor. Bu bir sorun değil.
20-30 sn. gaz vermen gerekiyor hafif hafif, sonra yavaş yavaş kendine geliyor motor :) Bu süre ileride 15-20 sn civarına düşebilir.
Alışılagelmiş, jikleyi çekince rölantiyi artıran jiklelerden değil bizimkiler.


Lastik olarak ise Duroları ne kadar çabuk değiştirirsen o kadar iyi olur.
Ben ön-arka IRC kullanıyorum. 2000 km. civarı yol yaptım.
(Ön-arka 100TL'ye aldım ve kendim taktım.)
Durolardan kat kat iyi. Fren mesafesi hissedilir ölçüde kısaldı.
Ama michelin kullanan arkadaşlarda memnunlar.
Michelin için aradaki fiyat farkına değermi? burada karar senin.
Michelin kullanan arkadaşlarda memnunlar.

Çok teşekkür ederim cevabın için. Daha önce kullandığım tüm makinalarda jigleyi açıp çalıştırır ve beklerdim ısınmasını.. Demek CBF150 biraz farklıymış. Napalım, alışıcaz artık! :mrgreen:

Lastik konusunda neredeyse 2 katı kadar fark var. 95'e buldum ön-arka IRC.
Michelin ise 200 lira. Düşünüyorum, IRC ile 15.000km gitsem, bi çift daha alır bi 15.000 daha giderim.. Ancak michelin'nin fiyatına tekabül ediyor.. :)

Neyse, finansal durumuma göre şekillendiricem artık. Tekrar teşekkür ederim. :rendeer:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Arkadaşlar, yeni kızımla şehir içi ilk 100km'yi yaptım. 2-3 konu var kafama takılan.

Herşeyden önce, en önemlisi; sabahları ısınma olayı. Vites boştayken jikleyi kendime doğru sonuna kadar çekiyor ve marşa basıyorum. Makine 4-5 saniye çalışıyor ama sonra stop ediyor. Illa gaz kolundan gaz vermem gerekiyor 5-10 saniye boyunca. Bu sorun neden kaynaklanabilir? Nasıl giderilir? (Bu arada makine 8500km'de) Yağ - buji - hava filtresi yeni değişti, zincir yeni yağlandı.

Orjinal lastiklerin çok şükür bi sıkıntısını yaşamadım ama yinede değiştirmek istiyorum. Ne önerirsiniz? Fiyat / Performans oranı olarak..? Michelin baktım, buz motor çifti için 200 lira demiş internet sitesinde. IRC falan tatmin eder mi? Yada başka alternatifler varmı?

Ilgilenen arkadaşlara şimdiden teşekkürler.

kardeş ısınma olayında şansına küsücen...CBF 150 her daim ilk çalıştırmada manuel ısınır yani elle...kaçarı koçoru yok...huyu bu...gönül isterki bi otomatik jikle olsada dokunmaya gerek kalmasa...ama 2 veya 3 dakkeden sonra bakıyorsun rölantiye almış kendini...ama rölanti ayarı çok düşükse tam ısınmadan asla kendi kendine çalşmaz...






arkadaslar dostlar selamlar sevgıler merhabalar cbr dan sonra er5e ufak bırader olarak cbf 150 sahıbı oldum 2007 model 19000kmde tanıdık bı dostumuzdan aldım motoru su anda yaklasık 1000km den berı bırlıkteyız masallahı var uzmuyor bızı

üzmez...

Arkadaşlar benim 2007, 12500 km olan ve hergün işten eve gelip gitmek için kullandığım vede hiçbir zaman motorumun son bakımında 500 cc yağ eksilttiğini ayrıca debriyajındada aşınma olduğu söylendi. Makina garanti kapsamında değil ve tahmini tamir maliyeti 300-400 TL denildi. Ben hayatımda Hondanın bukadar kalitesiz bir makine yapabileceği aklıma gelmezdi. Kara kara ne yapacağmı düşünüyorum.

En son bakıma ne zaman gittin ve tecrübeli motorcumusun bunları sormak isterim...ben 45.000 kmdeyim debriyajımda henüz sorun yok...acemi kullanıcıysan debriyajdan elini çekmiyorsan bilinçsiz kullanıyosan bu sorunu yaşayabilirsin...debriyaj balataların yeri gelir 60-70-80 bin bile görebilir...motorun ilk sahibi değilsen motorun kmsi daha yüksektir km teli çekilmştir...vsvs sana en kral komplo teorilerini üretebilirim bu konuda...yağ eksiltme var...2000 de bir bakıma gidersen bu sorunu aşabilirsin...olması gereken periyaodik bakım stili budur...

300-400 dediği krank piston değişimi...işçilik dahil peşin 400 tutar...



şimdi kalbimizdeki cbf 150 nin özelliklerini yazalım...

cbf de şunlar olsa mükemmel olurdu...


1) Şu anki aydınlatmasının 3 katı güc olsaydı ve motor rölantisine bağlı olmayacaktı...

2) Arka kampana değilde disk olacaktı...

3)lastik ebadı en azından kalıbına göre gt 250 ye yakın bir ebat olabilirdi...cbf 250 ebadından büyük hyodan küçük mesela...

4) Daha iyi işçiliği olabilirdi...krank piston daha sağlam olabilirdi...makina biraz sıkıştırılınca büyük sorunlar çıkabilir...

sizler ne bekliyorsunuz...
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Bu kış veya yaza doğru artık YBR 125 veya CBF 150'ye geçme düşüncesindeyim. YBR'de daha az sorunlar var gibi ama altımda gerçekten küçük kalıyor. CBF'nin bu tür sorunları ise düşündürüyor. Gönlüm CBF'den yana ancak hala ne yapsam diye tereddütler içindeyim. :silent:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Bu kış veya yaza doğru artık YBR 125 veya CBF 150'ye geçme düşüncesindeyim. YBR'de daha az sorunlar var gibi ama altımda gerçekten küçük kalıyor. CBF'nin bu tür sorunları ise düşündürüyor. Gönlüm CBF'den yana ancak hala ne yapsam diye tereddütler içindeyim. :silent:

2004 yılında yeberem vardı gerçektende minum sorunsuz bi rmakina...gerçek bir efsane seni asla üzmez...parça kalitesi daha fazla...ama tipi kayık demode ve ebadları belli bir boyun altındakiler için bence...bücür motoru...:queen: eğer Leylek gibi iri biriysen tavsiye etmem...güler millet sende mutlu olmazsın bacakların ön çamurluğa gelir...:p


hep böyle görmek isteriz cıbıfcıları...

Konuyu Toplam 14 Üye okuyor. (8 Kayıtlı üye ve 6 Misafir)
mete_han, misguided, Levsy, NoVaRiX, KaPTaNH, blue white, AydoganX, hayaletavcisi
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
2004 yılında yeberem vardı gerçektende minum sorunsuz bi rmakina...gerçek bir efsane seni asla üzmez...parça kalitesi daha fazla...ama tipi kayık demode ve ebadları belli bir boyun altındakiler için bence...bücür motoru...:queen: eğer Leylek gibi iri biriysen tavsiye etmem...güler millet sende mutlu olmazsın bacakların ön çamurluğa gelir...:p

Evet mete_han leylek gibi sayılırım sanırım, 1.83 boy var, 73 kg'yim :p Altımda küçük kaldığını kendimi bir mağazanın camındaki yansımamdan görerek farkettim YBR ile bir yere giderken. Uzun süredir bu topiğin takipçisiyim ve özellikle senin veryansınlarını iyi takip ettim zamanında. Bakalım hayırlısı, CBF görünüyor gene ufukta.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Evet mete_han leylek gibi sayılırım sanırım, 1.83 boy var, 73 kg'yim :p Altımda küçük kaldığını kendimi bir mağazanın camındaki yansımamdan görerek farkettim YBR ile bir yere giderken. Uzun süredir bu topiğin takipçisiyim ve özellikle senin veryansınlarını iyi takip ettim zamanında. Bakalım hayırlısı, CBF görünüyor gene ufukta.

cbf bile benim altımda kelebek gibi kalıyor gerisini sen düşün...ama iri kafa granajı sayesinde en azından ucundan azcıkda olsa durumu krtarıyoruz...apaçi ve ybrdedeki bu çelimslzik çok kaybettiriyor...
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
cbf bile benim altımda kelebek gibi kalıyor gerisini sen düşün...ama iri kafa granajı sayesinde en azından ucundan azcıkda olsa durumu krtarıyoruz...apaçi ve ybrdedeki bu çelimslzik çok kaybettiriyor...

Yol yapmayı çok seviyorum, KT ile bile günde 600 km yol yaptığım oldu defalarca. Otobana çıktım mı kesintisiz gidiyorum neredeyse. Bu yaşıma kadar Karadenizin hiç görmediğim yerlerini KT ile gördüm. Beni bu noktada yağ yakma sorunları düşündürüyor ama uzun yoldaki konforu ve motorunun yağ yakma haricindeki sorunsuzluğu beni tatmin edecek gibi.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Yol yapmayı çok seviyorum, KT ile bile günde 600 km yol yaptığım oldu defalarca. Otobana çıktım mı kesintisiz gidiyorum neredeyse. Bu yaşıma kadar Karadenizin hiç görmediğim yerlerini KT ile gördüm. Beni bu noktada yağ yakma sorunları düşündürüyor ama uzun yoldaki konforu ve motorunun yağ yakma haricindeki sorunsuzluğu beni tatmin edecek gibi.

usta bak bu yağ yakma olayını fazla abartmamak lazım...kayıplar 2000 km de minumum normal standart kullanımda 50-150...maksimum 250-300 gram diyelim...dip gaz gittiğini düşünelim(zor bi ihtimal ama dip gaz hep) 2000 kmde 400 gr yakar...ve çoğu arkadaş bu işleri abarttığı için yağ ekleyip durular 500 kmde bir yağ oranını yükseltirler...servisim bakarki yağ çoğunda fazla çıkar...:p

makina konforlu ...gerçek olan bu...
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
usta bak bu yağ yakma olayını fazla abartmamak lazım...kayıplar 2000 km de minumum normal standart kullanımda 50-150...maksimum 250-300 gram diyelim...dip gaz gittiğini düşünelim(zor bi ihtimal ama dip gaz hep) 2000 kmde 400 gr yakar...ve çoğu arkadaş bu işleri abarttığı için yağ ekleyip durular 500 kmde bir yağ oranını yükseltirler...servisim bakarki yağ çoğunda fazla çıkar...:p

makina konforlu ...gerçek olan bu...

Zaman ayırıp bilgilendirdiğin için teşekkürler :rendeer::cat:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Zaman ayırıp bilgilendirdiğin için teşekkürler :rendeer::cat:

yani çantada yağla gezicen diye bir efsane geyik vardır öyle birşey yok emin ol...ben bi, ara 130 videoları çekerken 350-400 gr yedim...gerçek şu deli kullanıma dip gaza sürekli gelmiyor...2000 km dip gaz kimse kullanmayacağına göre sorun yok...

bu arada benim video başka video sitelerinede geçmiş...biri taşımıış iyide yapmış...:p ben sadece izlesene ve yutuba koymuştum...video75 dede çıktı vido...


http://www.youtube.com/watch?v=KLdMQjLXMIg

http://videoizle.video75.com/XYqZDwYKZVt/cbf-top-speed-kmh/

http://www.izlesene.com/video/amator-honda-cbf150-top-speed/956830

38.000 dede 5000 dede 125-130 çok rahat yapıyordum...
 
Katılım
20 Mar 2006
Mesajlar
3,261
Bu videoları bu topiği takip eden çoğu kişi biliyor :) 120-130 gibi hızlar ancak deneme amacıyla yapılacak hızlar zaten. Uzun yolda ortalama hız 90 olsun rampalarda bayılmasın en ideali bence bizim sınıf motosikletler için. Şu an KT ile tepmediğim yol kalmadı ancak otobanın uzuuun rampalarında 3. vitese düşmek kahrediyor insanı. Aynı yolda CBF ile belki 5. viteste rahatlıkla devam edebileceğimi düşünüyorum.
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
NoVaRiX@

Jikle olayına alışcaksın zamanla ilk başlarda bende çok zorlanıyordum ve ilk başlarda gerçektende uzun sürüyordu motoru ısıtmak ama zamanla kolaylaşmaya başladı:cat: Geçen hafta bakıma girdi motorum bakıma girmeden önce 10-15 sn elimi gazda tutardım anca ısınırdı bakımda rölantiyi ayarlattım ustaya 1150 devire ve şuan motoru çalıştırıp jikleyi ortaya kadar getiriyorum sonuna kadarda değil ve 5 sn gaz vermem yeterli oluyor:wiinkk:

Gelelim lastik olayına. IRC veya başka markanın nasıl olduğunu bilmem çünkü kullanmadım. Ancak duro ve michelin hakkında yorum yapabilirim sana. Duro hakkında konuşmaya gerek bile yok:) Bugün çıktım yola lastiğimin rodajını tamamlamaya 230 km yol yaptım ve lastiğin gerçekten iyi olduğunu anladım:wiinkk: Duroyla yattığım virajlara aynı şekilde yine yattım ve duro varken motor resmen kendini yana yana atıyordu ve hakimiyet zordu. Gidon yeri geliyor kendi halinde hareket ediyordu virajlarda ama bugün inanırmısın lastiğin yolu resmen tuttuğunu hissettim:wiinkk: Viraja girdiğim çizgi ile çıktığım çizgi aynıydı. En kısa zamanda arkayıda değiştircem. Güvenliği hissettim yani:cat:

Tercih senin benim görüşlerim bunlar sana git michelin al demiyorum tabikide ama izlenimlerim bunlar:rendeer:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Bu videoları bu topiği takip eden çoğu kişi biliyor :) 120-130 gibi hızlar ancak deneme amacıyla yapılacak hızlar zaten. Uzun yolda ortalama hız 90 olsun rampalarda bayılmasın en ideali bence bizim sınıf motosikletler için. Şu an KT ile tepmediğim yol kalmadı ancak otobanın uzuuun rampalarında 3. vitese düşmek kahrediyor insanı. Aynı yolda CBF ile belki 5. viteste rahatlıkla devam edebileceğimi düşünüyorum.


cbfnin bir üstünlüğüde torku...o bayılmalar sadece tek viteste kalıyor emin ol...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:48 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:47 PM ----------

[

Tercih senin benim görüşlerim bunlar sana git michelin al demiyorum tabikide ama izlenimlerim bunlar:rendeer:

Bence bu markalar kesinlikle tercih edilmeli...düşünsenize asırlık lastik şirketlerinin bir ürününü kullanıyorsunuz...diğer yandan ne idüğü belirsiz bir kaç marka var...IRC ninde 50 lira olduğunu düşünürsek 10-15 veya 20 lira fazla verip marka lastik almak en mantıklısı...
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
cbfnin bir üstünlüğüde torku...o bayılmalar sadece tek viteste kalıyor emin ol...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:48 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:47 PM ----------



Bence bu markalar kesinlikle tercih edilmeli...düşünsenize asırlık lastik şirketlerinin bir ürününü kullanıyorsunuz...diğer yandan ne idüğü belirsiz bir kaç marka var...IRC ninde 50 lira olduğunu düşünürsek 10-15 veya 20 lira fazla verip marka lastik almak en mantıklısı...

Aynen katılıyorum abi:cat: Tercih edilebilecek zaten 3-4 marka var ve ortalama fiyatlarını alırsak 60 lira civarı hepsinin michelin ise 90! 30 lira için değmezmi:wiinkk:

Bakalım birde yağmurda test ettiğimde eğer iyi bir performans verirse hemen arkayada çakcam michelin. Ortasında kanal yokya lastiğin o yüzden yağmurda bir numara yapabilirmi diye düşünmüyor değilim ama yapmıyacağı konusunda da ümitliyim sonuçta kendini ispatlamış bir lastik ve böyle bir - yönü olmaz heralde.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Aynen katılıyorum abi:cat: Tercih edilebilecek zaten 3-4 marka var ve ortalama fiyatlarını alırsak 60 lira civarı hepsinin michelin ise 90! 30 lira için değmezmi:wiinkk:

Bakalım birde yağmurda test ettiğimde eğer iyi bir performans verirse hemen arkayada çakcam michelin. Ortasında kanal yokya lastiğin o yüzden yağmurda bir numara yapabilirmi diye düşünmüyor değilim ama yapmıyacağı konusunda da ümitliyim sonuçta kendini ispatlamış bir lastik ve böyle bir - yönü olmaz heralde.

o ebad lastiklerle ben kaymamanın mümkün olmadığını düşünemiyorum...o riski minimuma indirir belki ama yinede en azından HYO kadar lastik olmalı bir motorda...bunlar bisiklet lastiği gibi güvensiz...canımız bunlaramı emanet diyorum bazen...usta 90 biraz pahalı yav...:p
 
Katılım
4 Ağu 2009
Mesajlar
324
bencede tecrubelerımle yorumluyorum mıchelın aradakı az farkla tercıhım olurdu hos on arka benımkındede ırc var benden oncekı sahıbı yenı takmıs ama bıraz eskıtıp bende mıchelın yada pırellı lastık almayı dusunuorum bıde cbflerımıze xenon far takan arkadaslar var mı ben takalı 2 hafta oluo h7 8000k xenon taktım sadece gecelerı kunlanıorum sımdılık bı sıkıntı yok acaba aku konusunda sıkıntı yasarmıyız veyatta yasayan kunlanıcılar oldu mu? bu arada selamlar mete üstad manısadan murat ben(anlarsın hatırlarsın galıba:) )
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684


öndeki motosiklet benim arkadaki de özcan35 in. bendeki ön lastik aynı şekilde balon yapma nedeniyle değişti. 90*90*18 ebatlarında dunlop 70 lira
arkadaki motor da 80*100*18 michelen lastik var o da 90 lira
90*90 lastik şehir içinde esnemelerin de yeteri kadar iyi değil. çünkü amortisör mesafesi azaldı kafa öne düştü.. uzun yolda gezme olayı tamamen bitti. 90 lık geniş taban dan kaynaklı. 80*100*18 bulmak izmirde pek kolay olmuyor.
sonuç: ön lastik ebat ım 90*90*18 dunlop
arka 100*90*18 duro
virajlarda kedi gibiyim :)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
? bu arada selamlar mete üstad manısadan murat ben(anlarsın hatırlarsın galıba:) )

Blue Whıte nikli BARIŞ kardeşim kendisi bizzat taktı o dalgayı...

tanıyamadım usta...kusura bakma...

[virajlarda kedi gibiyim :)


kanka inan DURO ile 26.000 km yaptım....

IRC ile 15.000...

şimdi Pırellideyim vs...

ama bu farkları çok çok ayıredemedim...ama bir gsr 600 le sana lastik hamuru hakkında konuşabilir neyin daha uygun olacağını söyleyebilirim...cbf ile yatamayan ben büyük cc de bisiklet gibi oynarım...

asıl yetenek düşük cc kullananlarda...:cat:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst