Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
aklımdaki fikir senn de söylemenle iyice olgunlaşmış oldu:cat:. Bi de metehan abimiz gelsin onun da fikirlerni alalım elbet sesmizi duyar:p

Evet, Metoda her durum ve probleme yorum vardır. Bende kendimce fikrimi söyliyeyim, amortisör anahtarını uzatan bi parça varya, anahtarın arkasına sokuluyor. Onun daha uzunundan temin edilebilirse amortisör ayarı daha kolay yapılabilir. Anahtarın uzunluğunu arttırabiliseniz, ayar yapmak için uygulamanız gereken güç azalacaktır.. Honda bunu düşünmemiş sanırım. 5-10 cm daha uzun yapsalarmış o uzatma aparatını daha rahat ayar yapılabilirmiş, sadece avadanlığa sığdırmaya çalışmışlar hepsi bu. Bu arada ufak bi tavsiye, amortisürünüzün ayarını değiştirmek istemesenizde, en azından senede bi kaç kere sertleştirip yumuşatın, yoksa dış etkenlerden, zamanla oksitlenmeden ve çok uzun süredir ayar değişikliği yapılmıyorsa kıpırdatmanız zor olabilir. Ben motoru aldıktan 1 sene sonra eski amortisöre ilk hareketi vermekte hayli zorlanmıştım.
 
Son düzenleme:
Katılım
18 May 2009
Mesajlar
470
Evet, Metoda her durum ve probleme yorum vardır. Bende kendimce fikrimi söyliyeyim, amortisör anahtarını uzatan bi parça varya, anahtarın arkasına sokuluyor. Onun daha uzunundan temin edilebilirse amortisör ayarı daha kolay yapılabilir. Anahtarın uzunluğunu arttırabiliseniz, ayar yapmak için uygulamanız gereken güç azalacaktır.. Honda bunu düşünmemiş sanırım. 5-10 cm daha uzun yapsalarmış o uzatma aparatını daha rahat ayar yapılabilirmiş, sadece avadanlığa sığdırmaya çalışmışlar hepsi bu. Bu arada ufak bi tavsiye, amortisürünüzün ayarını değiştirmek istemesenizde, en azından senede bi kaç kere sertleştirip yumuşatın, yoksa dış etkenlerden, zamanla oksitlenmeden ve çok uzun süredir ayar değişikliği yapılmıyorsa kıpırdatmanız zor olabilir. Ben motoru aldıktan 1 sene sonra eski amortisöre ilk hareketi vermekte hayli zorlanmıştım.

evet o uzatma demirini kullandım ama tekrar yumuşatırken hiç kımıldamadı bile benm de aklıma ozzy73 arkadaşımızın dediği gibi motosikletn üstüne birini oturtup denemek geldi, bugün müsait olursam yapcam. Teşekkür ediyorum:rendeer:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Metehancım, valla ariyim çok istedim. inan çok aklımdan geçtin ama inan ki dün sabah 09:00 da eve geldim. 14:30 kadar uyuyamadım. 14:30 da uyudum. 16:30 da servisten aradılar. Motorunuz hazır diye. yola düştüm 3 vasıta minibüslerde giderken uyudum, motorla gelirken tek gözü dinlendire dinlendire geldim :) Akşam oldu saat 21:00 gibi eve geldim, Bi zahmet , gözlerim yana yana foruma yazdım merak eden ark..lkarın hepsi okusun diye. Duş yaptım yinede kendime gelemedim. 23:00 da sevise bindim. Serviste uyudum. Yani son 24 saat içinde 2 saat uyudum. Telefonu elime alacak halim inan yoktu. Kritiğini inşallah gerçek hayatta buluşur ve o şekilde yaparız.

.


kanka çok takma bu işlere...iş düzenini bozarsın ..değmez...ruh gibi dolaşırsın...üretim hatası iyiki garanti kapsamında gümledi...yoksa işin zordu...


uzun zamandır girmiyodum MT ye .13800 km. oldu sorunsuz bi şekilde :cat:tüm cbf ciler cümleten selamlar :rendeer:

alüküme selam...13.800 km değil be hacı...:pyazmaya utanır insan...:p


ya amortisörümü sertleştirdim güzel oldu ama geri yumuşatamadım:pr: şu an hamlamış kollarımla yazıyorum:farao: :silent: :p

yannız o sertlik ayarı çok zor bişey...ileri geri oynancak bişey değil sölim...benimki hardda serviste ustam yaptı ve elleri çok acımıştı...

nedemek toprağam :) gerçi pek yardımcı olamadık ya..
buralarda bu motordan sorumlu devlet bakanı olacaktı metehan isminde ama daha henüz düşmemiş topiclere :p


kanka inanmıcan ön fren hidrolik zımbırtısını amortisörle alakalı sanıyodum...etoş uyandırdı...:p

Evet, Metoda her durum ve probleme yorum vardır. Bende kendimce fikrimi söyliyeyim, amortisör anahtarını uzatan bi parça varya, anahtarın arkasına sokuluyor. Onun daha uzunundan temin edilebilirse amortisör ayarı daha kolay yapılabilir. Anahtarın uzunluğunu arttırabiliseniz, ayar yapmak için uygulamanız gereken güç azalacaktır.. Honda bunu düşünmemiş sanırım. 5-10 cm daha uzun yapsalarmış o uzatma aparatını daha rahat ayar yapılabilirmiş, sadece avadanlığa sığdırmaya çalışmışlar hepsi bu. Bu arada ufak bi tavsiye, amortisürünüzün ayarını değiştirmek istemesenizde, en azından senede bi kaç kere sertleştirip yumuşatın, yoksa dış etkenlerden, zamanla oksitlenmeden ve çok uzun süredir ayar değişikliği yapılmıyorsa kıpırdatmanız zor olabilir. Ben motoru aldıktan 1 sene sonra eski amortisöre ilk hareketi vermekte hayli zorlanmıştım.



o parça parmak koparır tikat...:cat:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Yaw kardeşler hasta olduk motor tepesinde yatıyoruz ilaç milaç.. Tamda Meto kardeşimin dediği gibi oldu. En sonunda motor sevdasına uyku düzensiliği ile başladı ve yataklara düştük. Adapazarına motoru teslim almaya gitmek için evden çıkarken, kapanmasında yetişeyim diye alel acele evden çıktım. Üzerime bişey almayı unutmuşum, dönüşte saat 18-19:00 sıralarında havanın serinlediği o saatlerde 70 km sürüş yaptım. Ben buna yoruyorum ama hadi hayırlısı diyelim. Boğazlar şişik, hafif ateş, uyku düzensizliği, iştahsızlık, halsizlik derken bakalım ne zaan iyileşicez. Metocum seni dün gece aramıştım. Bi arkadaşın açtı telefonu ve (tam olarak anlamını bilmesemde) Transferde olduğunu söyledi. Bende Karamürsel' den Etherm dersiniz diye selam bıraktım. Arkadaşın söylemeyi unuttuysa bilgin olsun, bende gece vardiyesindeydim. Gece 3-4 sıralarıydı. Unutmuş olabilir :)

Metocum senden yüksek km kullanan sanırım forum ortamında yok veya ben bilmiyorum. Bi kaç sorum olucak. Deb balatan değiştimi ? Eğer değiştiyse hangi km de ? Zincir mutlaka değiştirmişsinde ön arka zinvir dişlilerini değiştirdin mi ? Hangi km de ? Bide bunları servis kontrol ediyor ve ömrünün bittiğini söylüyor ve değiştiriyor mu ? Yoksa kullanıcı olarak senin gözlemin altında ve senin teklifinle mi değiştiriliyor ? Bide hacım son olarak fiyatlarını hatırlıyormusun orj. deb balatası, ve değiştiyse ön arka zincir dişlisi ?
 
Son düzenleme:
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
Yaw kardeşler hasta olduk motor tepesinde yatıyoruz ilaç milaç.. Tamda Meto kardeşimin dediği gibi oldu. En sonunda motor sevdasına uyku düzensiliği ile başladı ve yataklara düştük. Adapazarına motoru teslim almaya gitmek için evden çıkarken, kapanmasında yetişeyim diye alel acele evden çıktım. Üzerime bişey almayı unutmuşum, dönüşte saat 18-19:00 sıralarında havanın serinlediği o saatlerde 70 km sürüş yaptım. Ben buna yoruyorum ama hadi hayırlısı diyelim. Boğazlar şişik, hafif ateş, uyku düzensizliği, iştahsızlık, halsizlik derken bakalım ne zaan iyileşicez. Metocum seni dün gece aramıştım. Bi arkadaşın açtı telefonu ve (tam olarak anlamını bilmesemde) Transferde olduğunu söyledi. Bende Karamürsel' den Etherm dersiniz diye selam bıraktım. Arkadaşın söylemeyi unuttuysa bilgin olsun, bende gece vardiyesindeydim. Gece 3-4 sıralarıydı. Unutmuş olabilir :)

Metocum senden yüksek km kullanan sanırım forum ortamında yok veya ben bilmiyorum. Bi kaç sorum olucak. Deb balatan değiştimi ? Eğer değiştiyse hangi km de ? Zincir mutlaka değiştirmişsinde ön arka zinvir dişlilerini değiştirdin mi ? Hangi km de ? Bide bunları servis kontrol ediyor ve ömrünün bittiğini söylüyor ve değiştiriyor mu ? Yoksa kullanıcı olarak senin gözlemin altında ve senin teklifinle mi değiştiriliyor ? Bide hacım son olarak fiyatlarını hatırlıyormusun orj. deb balatası, ve değiştiyse ön arka zincir dişlisi ?

evet bunları bende merak ediyorum acaba hangi km lerde değişiyo ve fiyatı nedir ? metehan abi bizi bilgilendirir sanırım.
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
İyi denk geldi yaw, merak ettiğim bi çok şeyi telefonda duymuş oldum ama, yinede diğer arkdaşların da bilmesi için burayada yazman iyi olur. Bide şunu sorucam ya, Hani motorunu sıfırladıktan sonra ilk 1000 km de 300 gr yağ eksilttiğini söylemiştin. Bunda bi değişme, iyileşme oldu mu ? Şimdiki motorun orj motora nazaran bi eksisi var mı ? Mesela keçelerden yağ kaçağı vs gözlemliyormusun ? Veya çekiş kullanım, orjinal motoru aratıyor mu ? Yoksa hiç bir fark yok mu =? Bide öncesinde geniş taban şimdi ise orjinal ebat lastik kullanan bi kullanıcısın. Yani ikisinide kullandın. Sürüşte, virajlarda bi fark varmı ? Benim orjinal duruların dişleri kaybolmak üzerede. 20 veya 24 bin bakımında ön arka değiştirmeyi düşünüyorum. Benim kafamdan geniş taban değil de orjinal ebat almak geçiyor. Ne dersin =?
 
Son düzenleme:
Katılım
2 Ocak 2005
Mesajlar
436
persembe ve cuma günü toplam 850 km yol yaptım.km de ortalama 92 kurus yaktı,çok iyiymiş valla :)
yanlız far aydınlatması gercekten kötüymüş. bende 2230bitiş itibariyle 6000k xenon taktım, 2,5 saat uğraştım yerine olmuyordu neyse sonuçta mükemmellll oldu yaa, tebrik ediyorum kendimi :p
birde ön uzun cam aldım, motorun görüntüsünü bence daha güzelleştirdi. şimdi bide ethem76 bana 40 dişliyi yollarsa hersey tamamdır :D
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
2,748
şahsen 30 bin km cbf 150 kullandım, bu sürade ne debriyaj balatası değiştirdim, ne km teli kopardım, nede fren telini değiştirdim,
motosiklet aksamında full orjınal olarak 30 bin km yi 2 yıl 2 ayda bitirdim ve motorumu büyütmek amacı ile sattım,
cbf 150 kullanmış biri olarak gerçekten kullanılacak bir motosiklet, gerek yumuşak vitesleri olsun, gerek fren mesafesi olsun, herşeyi ile mükemmel bir motosiklet'ti.
kullananlar gerçekten şanslı.
 
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
345
Bende mavi cbf 150 almak istiyorum başlangıç olarak... Başlık çok iyi olmuş, motor hakkıında her türlü bilgi mevcut. teşekkürler
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
persembe ve cuma günü toplam 850 km yol yaptım.km de ortalama 92 kurus yaktı,çok iyiymiş valla :)
yanlız far aydınlatması gercekten kötüymüş. bende 2230bitiş itibariyle 6000k xenon taktım, 2,5 saat uğraştım yerine olmuyordu neyse sonuçta mükemmellll oldu yaa, tebrik ediyorum kendimi :p
birde ön uzun cam aldım, motorun görüntüsünü bence daha güzelleştirdi. şimdi bide ethem76 bana 40 dişliyi yollarsa hersey tamamdır :D

40 ıda yollarım 41 ide sorun değil. istersen 2 sinide yollarım, ben dişli değişikliğinden memnun olmayanlar grubundanım :) Bence ikisinide dene, hangisi kafana yatarsa unu kullan. Ama yolculu kullanıyorsan 41 i tavsiye ederim. 1 dişli bile fark ediyor. Kargo adresini özelime yaz. Akabinde kargoya veririm. 2 sinide gönderirim.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Bi arkadaşın açtı telefonu ve (tam olarak anlamını bilmesemde) Transferde olduğunu söyledi. Bende Karamürsel' den Etherm dersiniz diye selam bıraktım. Arkadaşın söylemeyi unuttuysa bilgin olsun, bende gece vardiyesindeydim. Gece 3-4 sıralarıydı. Unutmuş olabilir :)

Metocum senden yüksek km kullanan sanırım forum ortamında yok veya ben bilmiyorum. Bi kaç sorum olucak. Deb balatan değiştimi ? Eğer değiştiyse hangi km de ? Zincir mutlaka değiştirmişsinde ön arka zinvir dişlilerini değiştirdin mi ? Hangi km de ? Bide bunları servis kontrol ediyor ve ömrünün bittiğini söylüyor ve değiştiriyor mu ? Yoksa kullanıcı olarak senin gözlemin altında ve senin teklifinle mi değiştiriliyor ? Bide hacım son olarak fiyatlarını hatırlıyormusun orj. deb balatası, ve değiştiyse ön arka zincir dişlisi ?

evet kanka transferdeydim...aramışın şarjtayken sonra unuttum...:p

bu mesajları senle konuştuktan sonra okudum...inanırmısın...:p



evet bunları bende merak ediyorum acaba hangi km lerde değişiyo ve fiyatı nedir ? metehan abi bizi bilgilendirir sanırım.


debriyaj balata fiyatını kısa bir zaman önce sordum yazdım son 10 sayfada mutlak var hatırlaymadım..ama değiştirince on hıza performansa çok katkısı oluyor...:p

Bende mavi cbf 150 almak istiyorum başlangıç olarak... Başlık çok iyi olmuş, motor hakkıında her türlü bilgi mevcut. teşekkürler

mavi işi zevk işi...ama cırtlak mavi...
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
İyi denk geldi yaw, merak ettiğim bi çok şeyi telefonda duymuş oldum ama, yinede diğer arkdaşların da bilmesi için burayada yazman iyi olur. Bide şunu sorucam ya, Hani motorunu sıfırladıktan sonra ilk 1000 km de 300 gr yağ eksilttiğini söylemiştin. Bunda bi değişme, iyileşme oldu mu ? Şimdiki motorun orj motora nazaran bi eksisi var mı ? Mesela keçelerden yağ kaçağı vs gözlemliyormusun ? Veya çekiş kullanım, orjinal motoru aratıyor mu ? Yoksa hiç bir fark yok mu =? Bide öncesinde geniş taban şimdi ise orjinal ebat lastik kullanan bi kullanıcısın. Yani ikisinide kullandın. Sürüşte, virajlarda bi fark varmı ? Benim orjinal duruların dişleri kaybolmak üzerede. 20 veya 24 bin bakımında ön arka değiştirmeyi düşünüyorum. Benim kafamdan geniş taban değil de orjinal ebat almak geçiyor. Ne dersin =?

lastik olarak ön lastiğin ebatı ile oynama hocam. ön lastik de balon nedeniyle değiştirdim 2 hafta oldu dunlop aldım 90*90*18 kalın ve yanaksız oldu.. virajdaa yatması daha iyi ama yatırmadan direksiyon çevirdiğinde tepkimeleri düştü. ince tanab daha iyi.
2. el aldım motoru biliyorsun benden önceki sahbi arka lastiği değiştirmiş zaten. yine duro takmış ama 100 lük arka lastiğin kalın olması inanılmaz yere basıyor..
bir iki fotoğraf da ekliyeyim...

Tel kırığı lastiğin sağ tarafında. tabandan kırdı teli .
Yeni lastiğim.

bu da arka lastik 100 lük duro.



99999
3 yaşına basacak makinam 10. ayda. Benden önceki sahibi fazla kullanmamış.


elim değmişken birkaç foto daha basayım dedim.
 
Katılım
23 Ağu 2006
Mesajlar
345
mavi işi zevk işi...ama cırtlak mavi...

her rengiyle güzel bu alet. Aslında herşey tamamda bir maddi sıkıntı söz konusu mete_han abi. Para var iken almadım şuan bin pişmanım :pr:
---

Ehliyetimi aldım B+A2, korumalık kıyafetlerim ve motorum eksik. :salut:
---

Çok kararlıyım ne yapıp edip, bu kış motor sahibi olacağım.:pr:
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
dunlop marka
90-90-18 ebat
70 lira izmir motostop kahramanlarda
pirelli de kampanya varmış o da 70 den 65 düşmüş bilginize.
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819

yağmurlar başladı beyler...motor az keyif verecek artık...tüm hafta yağışlı...sütoğlanlar garaja çekmişlerdir...:p


her rengiyle güzel bu alet. Aslında herşey tamamda bir maddi sıkıntı söz konusu mete_han abi. Para var iken almadım şuan bin pişmanım :pr:
---

Ehliyetimi aldım B+A2, korumalık kıyafetlerim ve motorum eksik. :salut:
---

Çok kararlıyım ne yapıp edip, bu kış motor sahibi olacağım.:pr:


haydi hayırlısı ya nasip...olacak inşallah...ama mavi alma la:p




Kaptan; dostum bu lastiğin markası, modeli ve fiyatı hakkında bilgi verebilirmisin?

[][/URL]


bende 2 gün önce arka lastiği değiştirdim...pırellı 65 gayme tuttu...90-90...

eskisi ırc idi 20.000 km kullandım sonra çivi giren yerden az balon yapmış...:p

dunlop marka
90-90-18 ebat
70 lira izmir motostop kahramanlarda
pirelli de kampanya varmış o da 70 den 65 düşmüş bilginize.

pırellı 65 kanka...:cat:


önemli uyarı...hava filtresi 7 lira...fltreye hava vurup temiz diye aldanmayın...4.000 de bir değiştirin...bi Çağlayan eşek ossurtan rampasını 2 de çıkamıyordu motörüm..hava filtresinide değişmesin demiştim...şimdi değişti olay filtredeymiş...:p
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst