- Katılım
- 22 Şub 2007
- Mesajlar
- 1,760
güzel motor hayırlı olsun alınca fotosunu cekte görelim
gecmiş olsun ybr alsaydın keşke:mrgreen:





son kez sorimde aklımda soru işareti kalmasın..
irc ön arka lastigini alıp degiştireyimmi?
kullanan arkadaşlar memnunmusunuz ?
:queen:
ybr de alabilirdin. devir göstergesi var. bakar bakar vites atardın.
2 gündür çinli choper a biniyorum motorumu özlediğimi hissettim .ale:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:14 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:54 PM ----------
geçtiğimiz pazar kuşadasına doğru ufak bir tur yaptık toplamda 300 km civarında. ..
Geziniz oldukça eykenceli geşmişe benziyor. Umarımm bende senelik iznimde bişeyler yapabilirim. Bu arada arka lastiğin markası nedir ? Diş desenlerinden orj. duro olmadığını anladım.
irc ön arka takım lastik 135 tl avcılarda..
sirkecide ise en son 100 tl idi
bakalım uygun bi takım irc veya dunlop alıcaz.
dunlop takımda 110 tl takma ücreti 30 tl (ohh yani)
hocam benim arka teker kalın ırc efeden 60 a aldım adamlar elden satıyolar zaten yan taraftan alıyosum servise gidiyosun o yan taraftakilerin selamını söylüyosun işçiliğine para almıyorlar ayrıca çok memnunum fren mesafesi çok kısa yolu bırakmıyor kayarken ötüyo benim ön tekerde kışlık olandan dönerken çok güven veriyor öneririmBende orijinal lastiklerden sonra IRC ön-arka takmayı düşünüyorum.
Deneyimlerini bekliyorum :cat:
Bugün 8000 bakımımı kendim yaptım. Buji konusunda biraz kararsız kalmıştım ama kitapçıktaki kodda olan bujiden aldım 10TL.
Sahte NGK'lar ile orijinalini nasıl ayırırız? Bilen varmı ?
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/63160-iki-buji-arasindaki-farklar.html
Bende orijinal lastiklerden sonra IRC ön-arka takmayı düşünüyorum.
Deneyimlerini bekliyorum :cat:
Bugün 8000 bakımımı kendim yaptım. Buji konusunda biraz kararsız kalmıştım ama kitapçıktaki kodda olan bujiden aldım 10TL.
Sahte NGK'lar ile orijinalini nasıl ayırırız? Bilen varmı ?
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/63160-iki-buji-arasindaki-farklar.html
Bu bujiyi söküp takmak kolay mı ? Bujinin üstündeki siyah kapağı çekerek mi çevirerek mi çıkartıyoruz ? Daha sonra bujiyi sökerken sadece anahtarla saat yönünün tersine doğru çevirmemiz yetiyor mu ? Ve yeni bujiyi takmak için yuvaya yerleştirerek saat yönünde iyice sıkıyormuyuz ? Bunun bi sıkma ayarı varmı ? Yani iyice sıkmalımıyız ? Motorun bi çok şeyini değiştirebiliriyorum gerektiği zaman, bi yanlız bu buji işine girmedim hiç![]()
ilk önce motor soguk olucak kesinlikle motorun soguk olması gerek buji sökülüp takılırken sıcakken çıkartmayı veya takmayı denemeyin,buji yatagının dişlerini bozup kapağa hasar verebilirsiniz!! çıkartmak için ilk önce üzerindeki pipoyu sağa sola döndürerek yukarı çekiyoruz, çıkınca buji anahtarını bujinin tam üstüne yerleştirip sola doğru yavaşça çeviriyoruz, biraz boşa çıkınca elle döndürüyoruz ve bujiyi çıkartıyoruz, takarkende gittiği yere kadar elle sağa dogru çeviriyoruz daha sonra anahtarla çok sıkmadan oturma kuvvetini hissedince bırakıyoruz azda sıkmıyoruz (kompresyon kaçağı) meydana gelebilir oturduğunu hissedince bırakıyoruz ..
Peki bu buji piposu bi elektrik bağlantısımıdır ? Bu pipodan çıkan bi siyah kablo motora bağlı sanırım. Yoksa sadece bu siyah kapak mı =? Buji anahtarı özel bi anahtarmı ? Avadanlıkta buji anahtarı varmıydı acaba, hatırlayamadım da.
evet buji piposu ateşleme elektriğini taşıyor avadanlıkta var buji anahtarı şimdi aklıma gelmiyor ama sanırım tepesindeki deliklere tornavida sokarak döndürüyordum öyle olması gerek kolay dene:cat:
Saol, motorun bi parçasını daha değiştirmeyi öğrendim sayende :cat:
Ben kullanmıyorum ama kullananlar gayet memun, bende lastiklerim bitince IRC ön arka alıcam inşallah.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:06 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:04 PM ----------
:queen:
ybr de alabilirdin. devir göstergesi var. bakar bakar vites atardın.
2 gündür çinli choper a biniyorum motorumu özlediğimi hissettim .ale:
---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:14 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:54 PM ----------
geçtiğimiz pazar kuşadasına doğru ufak bir tur yaptık toplamda 300 km civarında. ..
Geziniz oldukça eykenceli geşmişe benziyor. Umarımm bende senelik iznimde bişeyler yapabilirim. Bu arada arka lastiğin markası nedir ? Diş desenlerinden orj. duro olmadığını anladım.
arka lastik durosadece 100 lük.
deseni farklı . ön lastik orjinal dura baya virajlarda zorluyor beni. aslında öende bir lastik yapmak lazım..
(arka lastik ben aldığımda böyleydi. eleman 1 ay oldu takalı demişti -faturasıda ruhsatın arasında duruyordu sonradan gördüm)
---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:58 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:56 AM ----------
Bende orijinal lastiklerden sonra IRC ön-arka takmayı düşünüyorum.
Deneyimlerini bekliyorum :cat:
Bugün 8000 bakımımı kendim yaptım. Buji konusunda biraz kararsız kalmıştım ama kitapçıktaki kodda olan bujiden aldım 10TL.
Sahte NGK'lar ile orijinalini nasıl ayırırız? Bilen varmı ?
http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/63160-iki-buji-arasindaki-farklar.html
ben tork marka buji aldım çift tırnaklı 4 lira 2bin km oldu daha bir sıkıntı yok.
arkadaşlar otomobillerde motora konan ilk yağda mikron boyutlarda kurşun parçacıkları olur. bu rodaj sırasında aşındırıcı etkiyle parçaların birbirine alışmasını kolaylaştırır. bu motosiklette de böyle mi? 500de ilk yağımı değiştirip temiz koydursam iyi mi ederim kötü mü? ilk konulmuş olan yağın bu özellikte olup olmadığını bilen var mı?
arkadaşlar otomobillerde motora konan ilk yağda mikron boyutlarda kurşun parçacıkları olur. bu rodaj sırasında aşındırıcı etkiyle parçaların birbirine alışmasını kolaylaştırır. bu motosiklette de böyle mi? 500de ilk yağımı değiştirip temiz koydursam iyi mi ederim kötü mü? ilk konulmuş olan yağın bu özellikte olup olmadığını bilen var mı?