Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
:queen:
gecmiş olsun ybr alsaydın keşke:mrgreen:

ybr de alabilirdin. devir göstergesi var. bakar bakar vites atardın.


2 gündür çinli choper a biniyorum motorumu özlediğimi hissettim . :pale:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:14 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:54 PM ----------

geçtiğimiz pazar kuşadasına doğru ufak bir tur yaptık toplamda 300 km civarında. ..



Ben en çok bu fotoğrafı sevdim. çok güzel katolog fotosu gibi :)





 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
Kaptan BABA güzel fotolar..
saolasın paylaşım için.
son kez sorimde aklımda soru işareti kalmasın..
irc ön arka lastigini alıp degiştireyimmi?
kullanan arkadaşlar memnunmusunuz ?
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
son kez sorimde aklımda soru işareti kalmasın..
irc ön arka lastigini alıp degiştireyimmi?
kullanan arkadaşlar memnunmusunuz ?

Ben kullanmıyorum ama kullananlar gayet memun, bende lastiklerim bitince IRC ön arka alıcam inşallah.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:06 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:04 PM ----------

:queen:

ybr de alabilirdin. devir göstergesi var. bakar bakar vites atardın.


2 gündür çinli choper a biniyorum motorumu özlediğimi hissettim . :pale:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:14 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:54 PM ----------

geçtiğimiz pazar kuşadasına doğru ufak bir tur yaptık toplamda 300 km civarında. ..


Geziniz oldukça eykenceli geşmişe benziyor. Umarımm bende senelik iznimde bişeyler yapabilirim. Bu arada arka lastiğin markası nedir ? Diş desenlerinden orj. duro olmadığını anladım.
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
irc ön arka takım lastik 135 tl avcılarda..
sirkecide ise en son 100 tl idi :)
bakalım uygun bi takım irc veya dunlop alıcaz.
dunlop takımda 110 tl takma ücreti 30 tl (ohh yani)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
irc ön arka takım lastik 135 tl avcılarda..
sirkecide ise en son 100 tl idi :)
bakalım uygun bi takım irc veya dunlop alıcaz.
dunlop takımda 110 tl takma ücreti 30 tl (ohh yani)

Bende orijinal lastiklerden sonra IRC ön-arka takmayı düşünüyorum.
Deneyimlerini bekliyorum :cat:

Bugün 8000 bakımımı kendim yaptım. Buji konusunda biraz kararsız kalmıştım ama kitapçıktaki kodda olan bujiden aldım 10TL.
Sahte NGK'lar ile orijinalini nasıl ayırırız? Bilen varmı ?

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/63160-iki-buji-arasindaki-farklar.html
 
Katılım
19 May 2009
Mesajlar
229
Bende orijinal lastiklerden sonra IRC ön-arka takmayı düşünüyorum.
Deneyimlerini bekliyorum :cat:

Bugün 8000 bakımımı kendim yaptım. Buji konusunda biraz kararsız kalmıştım ama kitapçıktaki kodda olan bujiden aldım 10TL.
Sahte NGK'lar ile orijinalini nasıl ayırırız? Bilen varmı ?

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/63160-iki-buji-arasindaki-farklar.html
hocam benim arka teker kalın ırc efeden 60 a aldım adamlar elden satıyolar zaten yan taraftan alıyosum servise gidiyosun o yan taraftakilerin selamını söylüyosun işçiliğine para almıyorlar ayrıca çok memnunum fren mesafesi çok kısa yolu bırakmıyor kayarken ötüyo benim ön tekerde kışlık olandan dönerken çok güven veriyor öneririm
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Bende orijinal lastiklerden sonra IRC ön-arka takmayı düşünüyorum.
Deneyimlerini bekliyorum :cat:

Bugün 8000 bakımımı kendim yaptım. Buji konusunda biraz kararsız kalmıştım ama kitapçıktaki kodda olan bujiden aldım 10TL.
Sahte NGK'lar ile orijinalini nasıl ayırırız? Bilen varmı ?

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/63160-iki-buji-arasindaki-farklar.html

Bu bujiyi söküp takmak kolay mı ? Bujinin üstündeki siyah kapağı çekerek mi çevirerek mi çıkartıyoruz ? Daha sonra bujiyi sökerken sadece anahtarla saat yönünün tersine doğru çevirmemiz yetiyor mu ? Ve yeni bujiyi takmak için yuvaya yerleştirerek saat yönünde iyice sıkıyormuyuz ? Bunun bi sıkma ayarı varmı ? Yani iyice sıkmalımıyız ? Motorun bi çok şeyini değiştirebiliriyorum gerektiği zaman, bi yanlız bu buji işine girmedim hiç :)
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Bu bujiyi söküp takmak kolay mı ? Bujinin üstündeki siyah kapağı çekerek mi çevirerek mi çıkartıyoruz ? Daha sonra bujiyi sökerken sadece anahtarla saat yönünün tersine doğru çevirmemiz yetiyor mu ? Ve yeni bujiyi takmak için yuvaya yerleştirerek saat yönünde iyice sıkıyormuyuz ? Bunun bi sıkma ayarı varmı ? Yani iyice sıkmalımıyız ? Motorun bi çok şeyini değiştirebiliriyorum gerektiği zaman, bi yanlız bu buji işine girmedim hiç :)

ilk önce motor soguk olucak kesinlikle motorun soguk olması gerek buji sökülüp takılırken sıcakken çıkartmayı veya takmayı denemeyin,buji yatagının dişlerini bozup kapağa hasar verebilirsiniz!! çıkartmak için ilk önce üzerindeki pipoyu sağa sola döndürerek yukarı çekiyoruz, çıkınca buji anahtarını bujinin tam üstüne yerleştirip oturmasını sağlıyoruz sola doğru yavaşça çeviriyoruz, biraz boşa çıkınca elle döndürüyoruz ve bujiyi çıkartıyoruz, takarkende gittiği yere kadar elle sağa dogru çeviriyoruz daha sonra anahtarla çok sıkmadan oturma kuvvetini hissedince bırakıyoruz azda sıkmıyoruz (kompresyon kaçağı) meydana gelebilir oturduğunu hissedince bırakıyoruz ..
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
ilk önce motor soguk olucak kesinlikle motorun soguk olması gerek buji sökülüp takılırken sıcakken çıkartmayı veya takmayı denemeyin,buji yatagının dişlerini bozup kapağa hasar verebilirsiniz!! çıkartmak için ilk önce üzerindeki pipoyu sağa sola döndürerek yukarı çekiyoruz, çıkınca buji anahtarını bujinin tam üstüne yerleştirip sola doğru yavaşça çeviriyoruz, biraz boşa çıkınca elle döndürüyoruz ve bujiyi çıkartıyoruz, takarkende gittiği yere kadar elle sağa dogru çeviriyoruz daha sonra anahtarla çok sıkmadan oturma kuvvetini hissedince bırakıyoruz azda sıkmıyoruz (kompresyon kaçağı) meydana gelebilir oturduğunu hissedince bırakıyoruz ..

Peki bu buji piposu bi elektrik bağlantısımıdır ? Bu pipodan çıkan bi siyah kablo motora bağlı sanırım. Yoksa sadece bu siyah kapak mı =? Buji anahtarı özel bi anahtarmı ? Avadanlıkta buji anahtarı varmıydı acaba, hatırlayamadım da.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Peki bu buji piposu bi elektrik bağlantısımıdır ? Bu pipodan çıkan bi siyah kablo motora bağlı sanırım. Yoksa sadece bu siyah kapak mı =? Buji anahtarı özel bi anahtarmı ? Avadanlıkta buji anahtarı varmıydı acaba, hatırlayamadım da.

evet buji piposu ateşleme elektriğini taşıyor avadanlıkta var buji anahtarı şimdi aklıma gelmiyor ama sanırım tepesindeki deliklere tornavida sokarak döndürüyordum öyle olması gerek kolay dene:cat:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
evet buji piposu ateşleme elektriğini taşıyor avadanlıkta var buji anahtarı şimdi aklıma gelmiyor ama sanırım tepesindeki deliklere tornavida sokarak döndürüyordum öyle olması gerek kolay dene:cat:

Saol, motorun bi parçasını daha değiştirmeyi öğrendim sayende :cat:
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Saol, motorun bi parçasını daha değiştirmeyi öğrendim sayende :cat:

aklıma gelmişken söyleyeyim eğer boyunuz 1,70 üzeriyse amortisörü hard konumuna getirip motoru biraz daha kaldırabiliyorsunuz ben hep böyle kullanıyordum gerçekten çok zevkli oluyordu biraz sert oluyor ama yolu daha iyi hissediyorsunuz amortisör konum anahtarıda avadanlıkta var ama çevirmek biraz güç ve sabır işi çevirirken biraz kafayı yedirebilir çok serttir....
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
Ben kullanmıyorum ama kullananlar gayet memun, bende lastiklerim bitince IRC ön arka alıcam inşallah.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:06 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:04 PM ----------

:queen:

ybr de alabilirdin. devir göstergesi var. bakar bakar vites atardın.


2 gündür çinli choper a biniyorum motorumu özlediğimi hissettim . :pale:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:14 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı Dün 23:54 PM ----------

geçtiğimiz pazar kuşadasına doğru ufak bir tur yaptık toplamda 300 km civarında. ..


Geziniz oldukça eykenceli geşmişe benziyor. Umarımm bende senelik iznimde bişeyler yapabilirim. Bu arada arka lastiğin markası nedir ? Diş desenlerinden orj. duro olmadığını anladım.

arka lastik duro :) sadece 100 lük.
deseni farklı . ön lastik orjinal dura baya virajlarda zorluyor beni. aslında öende bir lastik yapmak lazım..
(arka lastik ben aldığımda böyleydi. eleman 1 ay oldu takalı demişti -faturasıda ruhsatın arasında duruyordu sonradan gördüm)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:58 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:56 AM ----------

Bende orijinal lastiklerden sonra IRC ön-arka takmayı düşünüyorum.
Deneyimlerini bekliyorum :cat:

Bugün 8000 bakımımı kendim yaptım. Buji konusunda biraz kararsız kalmıştım ama kitapçıktaki kodda olan bujiden aldım 10TL.
Sahte NGK'lar ile orijinalini nasıl ayırırız? Bilen varmı ?

http://www.motosiklet.net/forum/mt-atolye-teknik-servis/63160-iki-buji-arasindaki-farklar.html

ben tork marka buji aldım çift tırnaklı 4 lira 2bin km oldu daha bir sıkıntı yok.
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
motorum 8000 kmde 7000 kmde iken 2.el olarak almıştım..
bujiden yana bi sııkıntım yok zaamanı gelince degiştirim..
amortisr ayarını bi türlü ögrenemedim..
metehan abi sagolsun resimli olarak anlatmıştı fakat ben yinede yapamadım
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
arkadaşlar otomobillerde motora konan ilk yağda mikron boyutlarda kurşun parçacıkları olur. bu rodaj sırasında aşındırıcı etkiyle parçaların birbirine alışmasını kolaylaştırır. bu motosiklette de böyle mi? 500de ilk yağımı değiştirip temiz koydursam iyi mi ederim kötü mü? ilk konulmuş olan yağın bu özellikte olup olmadığını bilen var mı?
 
Katılım
10 Haz 2008
Mesajlar
193
arkadaşlar otomobillerde motora konan ilk yağda mikron boyutlarda kurşun parçacıkları olur. bu rodaj sırasında aşındırıcı etkiyle parçaların birbirine alışmasını kolaylaştırır. bu motosiklette de böyle mi? 500de ilk yağımı değiştirip temiz koydursam iyi mi ederim kötü mü? ilk konulmuş olan yağın bu özellikte olup olmadığını bilen var mı?

Bence 1000 km de değiştirin bir zararını görmessiniz.Zaten serviste 1000km de gelin diyor.
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
arkadaşlar otomobillerde motora konan ilk yağda mikron boyutlarda kurşun parçacıkları olur. bu rodaj sırasında aşındırıcı etkiyle parçaların birbirine alışmasını kolaylaştırır. bu motosiklette de böyle mi? 500de ilk yağımı değiştirip temiz koydursam iyi mi ederim kötü mü? ilk konulmuş olan yağın bu özellikte olup olmadığını bilen var mı?

ilk bakım 1000 km de yapılıyor, ilk bakımda bende servise sorduğumda içindeki yağın rodaj yağsı olduğunu söyledi farklı bi özzelliği varmı bilemiyorum tabi.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst