- Katılım
- 23 Şub 2008
- Mesajlar
- 575
çok sıkı bir motosikletci dostum yakın da ybr den inip cbf e binecek ismi onda kalsın
sağol...evet yeni slogan...cbf ile 90 ı geçme...
sağol ...kuryeciler makinanın ırzına geçiyorlar ama motor açılmamışı var bende anlamadım...ben belki fazla paranoyağım...olabilir...gamsız olunca bişeyi görmüyosun...
canım kardeşim redlıne diye bir şey yok...5000 den 39000 e kadar yeri geldiğinde normal sürüş yeri geldiğinde ise maksimum gidildi...buna redlıne sürüş denmez...bence redlıne sürekli yapacak bir kullanıcıda yok...
ama kuryeler o tarz kullanmaya alışmışlardır ve normal gelir artık o sürüş...ama 40.000 de motorun yağ eksiltme mantığını çözemedim...aslında başka mevzularda varda anlatmak istemiyorum bu yenilemeyle alakalı...foruma yazmak istemediğim detaylar...yani yağ eksiltiyor diye motöru sıfırladım dersem yalan yazmış olurum...bende kalsın...ben para gitsin huzur gelsin peşindeyim...elimde mahkum mmotora ihtiyac var işe gidip geliyorum geziyorum vs elim ayağım kilo nedeniyle bağımlı kaldım vs...ale:
50 bin ömrü var bence hatalı bir söylem...zaten 99.999 devirmiş makinada gördüm gam yememde bir 130 videosu seni yanıltmasın...ben istisna değilim...standart kullancııyım...sert kullanım doğrudur ama sıkıştırmadan sadece düşük devirlerde İstanbul içinde...zaten 120 yi nerde göreceksinki şehiriçi trafiğinde...dur kalklar belli sabit düz hızlar vs...
sana krak bilyalarımızın ne kadar dandik olduğunu söylemiştim değilmi...hatırla...yani o krank bilyaları 5000/2000/30.000 de bile dağılarak krank isteyebilirdi makinamız..sıkıştırmayı kenara bırak yağ sorununuda boşver...KRANK BİLYALARIMIZ inanılmaz dandik ve her an başımıza gelebilecek bir durum hepimizi bulabilir...:wiinkk:
yani temiz kullanımda tabiki ömrü artar yüzbinlerce kmyi görür ama insan psikoljisi değişkendir...ben ilk 5000 kız gibi kullandım sonra sert kullanıma geçtim...motora tanıdıüğım rahat rodaj devresi 5000 di...sonra başladım istediğim şeyleri yaptırmaya...peki Cihan ve Birolu tanırsın...onlar dişli değişimiyle ve servise bile girmeden 135 lere çıktılar...motorları banamsın demediler...ben keriz ise hep 2000 de bir servise damladım onlara güvendim motör onlara emanetti...noldu kdv ödedim başka bişey olmadı...yani sıkıştırmayla motor bitseydi Cihan ve Birolunkiler çoktaaan bitmişti en dip gaz en seri kullanım onlarda çünkü...benim motor zaten beni bile zor çekiyor...o hızlara her zaman ulaşmam mümkün değil...
bende bundan sonra artık aşırı köklemicem...sonucta parçaların 1 yıl garantisi var...artık 100.000 e gider düldül büyük konuşmayayım...
peki şu soruya cevağ ver lütfen...ybr 125 ve özellikle apaçiler dip gaz sert kullanılmalarına rağmen neden yağ eskiltmezler...aynı blok yaklaşık aynı hacim onlardada var...bence sorun krank piston ve silindir alaşım kalitesinde...daha sağlam olabilirdi ama değil...benim pistonu görsen şaşardın...2 tarafda karşılıklı ezilme vardı yağın nedne buharlaştığı belliydi yani...yani foto mak yoktu yanımda ama pistonumun hali şu şekildeydi...
kırmızı kısımları yok sayın...yağ işte bu noktada buharlaşıyor...şimdi bunun sorumlusu sence ne olabilir...sıkıştırmaylamı alakası var...
![]()
Bence sakın ybr kullanırken cbf i deneme. Motorunu beğenmez olursunBen benimkinden daha iyi motorlara binince cbf imden kısa süreliğine soğuyorum. Sonra mecburen kanım kaynıyor tekrar. Bu saaten sonra Ybr ye binmektese 40-50 binde bir veya ne zaman gerekirse 350 tl verir sıfır motor yaptırırım. Yine de yine cbf e binerim.
Ben bunlari söyleyecegim ama cbf 150 topigi tarafidan topa tutulmak istemiyorum
Genelde ybr den cbf e geçiş yapılıyor, ben cbf ten ybr ye geçen duymadım. 1500-2000 km de bir yaktığı 100 gram yağ olsun, kınalı kuzumu hiç bişeye değişmemNe yani Motosikletten inelim de bisiklete mi binelim, geçen bi ybr solladım. çift şeritli bi yolda. Bi baktım aynaya. Sağ şeritten hemen arkama sola çıktı. Amacım yarışmak vs kesinlikle değildi. Böyle şeyi
sevmem lzaten. Ama bi baktım peşime düştü, 3-5 metre arkamda geçme girişimlerinde.. ben onu geçtim ya beni geçicek yani. Hiç yapmadığım şeyi yaptım kapattım gazı, 110-115 km/h oldu hızım, baktım aynada küçüldü küçüldü. Sonra takip ettim, sağ şeride geçti yemeyince. Şimdi sen deyosun ki ybr al. Bence sakın ybr kullanırken cbf i deneme. Motorunu beğenmez olursunBen benimkinden daha iyi motorlara binince cbf imden kısa süreliğine soğuyorum. Sonra mecburen kanım kaynıyor tekrar. Bu saaten sonra Ybr ye binmektese 40-50 binde bir veya ne zaman gerekirse 350 tl verir sıfır motor yaptırırım. Yine de yine cbf e binerim.
Dediğinizi yaptım, aynı duyguları hissetmedim. :bounce:
15-20 Km. daha yavaş gidiyor diye Ybr'mi satmayı hiç düşünmedim.
Honda kullanan pek çok kişide gördüğüm bir özellik, yine çıktı karşıma.
Markanıza toz kondurmuyorsunuz.
Burnunuzdan kıl aldırmıyorsunuz.
Kusura bakmayın ama, honda bu ayıplı motoru piyasaya çakmış, belki bilerek, belki bilmeden siz de almışsınız.
Üretim hatası bu kadar aşikarken hala savunuyorsunuz.
Hem de rakibi gördüğünüz bir motoru (YBR) küçümseyerek, hesapta makaraya sararak...
Markaya yakışmayan bu utanç verici hadise için kaç kişi firmaya mesaj attı? Kaç kişi sorguladı bu durumu?
Kaç kişi tepkisini ortaya koydu? Ne yaptınız bu durum için?
Sineye çekip kabullenmek zorunda kalmanız anlaşılır ama, diğer motoru kakalamanız hiç ahlaki değil. :bounce:
Yoldan çevireceğiniz kurye Ybr'lerinin 100 bin üzeri Km. yapmış olduğunu, hiç kapak açmadığını ve yağ yakmadığını görebilirsiniz.
Kuryelerle konuşun, cbf150'den Ybr'ye dönmeyi düşünen bir yığın insan görürsünüz.
Dünya turu yapan Ybr'lerden de haberdarsınızdır umarım. :bounce:
Bu başlığı ilk mesajlardan itibaren tekrar okursanız, döndürülen saçma rekabeti, daha piyasaya bile çıkmamışken, nasıl yerlere-göklere sığdıralamadığını, daha açık görebilirsiniz. :bounce:
:bounce:
Arkadaşlar metehanın motoru 39000 km de piston segman istemiş.Benim kide 39000 kmde ama fren balataları bile değişmedi.sadece zincirini ve lastikleri değiştim o da 3000 km önce.Benim ustadan duyduğum bu makineler sağlam çıktımı tam çıkıyor ama arada böyle çürük elmalarda var demek ki.Biraz şansa kalmış.Benim motor kitlenene kadar ben devam edecem![]()
Topa tutacak bir şey yok. Durum bu, gerçekler bu.
Keşke yaşanmasaydı, herkes ağzının tadıyla binseydi motoruna.
Var olan motorlar, el değiştirerek kullanılmaya devam edecek, başka çare yok.
Ama sıfırını tavsiye etmeyelim artık.
İnsanları bile bile ladese sürüklemeyelim.
Firmanın malına çeki düzen vermesini talep edelim, almayalım, aldırmayalım bu hatalı motorları.
Düşüncelerim yanlışsa, özür dilerim.
Herkesin çarşısı pazar olsun. :rendeer:
Topa tutacak bir şey yok. Durum bu, gerçekler bu.
Keşke yaşanmasaydı, herkes ağzının tadıyla binseydi motoruna.
Var olan motorlar, el değiştirerek kullanılmaya devam edecek, başka çare yok.
Ama sıfırını tavsiye etmeyelim artık.
İnsanları bile bile ladese sürüklemeyelim.
Firmanın malına çeki düzen vermesini talep edelim, almayalım, aldırmayalım bu hatalı motorları.
Düşüncelerim yanlışsa, özür dilerim.
Herkesin çarşısı pazar olsun. :rendeer:
Abi hak veriyorum elbette yazdıklarınızın bi çoğuna. Elbette herkez gibi aldım yerecek halim yok kullanırken övücem tabi. Bunu anormal karşılamalısınız. Ayrıca Ybr nin problemsiz uzun km ler yapması vs vs. Şekil olarak kanım kaynamıyor. Ne yapiyim. Dediğiniz gibi cbf ten ybr ye sadece kuryeler geçiyor haklısınız. Adam şahini doğanı satarmı yaBen kurye değilim bu arada bilmelisiniz. Verdiğiniz örnek şeye benziyor. Taksiciler şahi
nlerini doğanlarını satsınlar o zamanNeden bu arabaları kullanıyorlar sizce. Şöyle sağlam bişey alsınlar. Parçasının ybr kadar ucuz olması gerekmiyor. Ben ticaret yapmıyorum motorumla. Ticaret yapanların amacı en düşük maliyet/en büyük fayda dır. Bende kurye olsaydım tereddütsüz sıfır ybr yi çekerdim. Dolayısıyla özel hayatımda kullanıyorum ve genel kullanımım yolculu. Cbf in de ybr gibi motor kalitesine sahip olmasını isterdim ama bu kalitede olmadığını bende biliyorum. Dediğim gibi beni pişman ettirenekar cbf ten inmeyi de düşünmüyorum. Hı bir gün pişman ettirirse de çekinmeden paylaşmasını da bilirim.
Ayrıca gözünü seveyim abi, dünya turu yapacak ekenomim olsaydı cbf e binermiydim hiç, bana güzel ülkemizi gezdirsin yeter. Bu arada ben ybr nin motor aksamı kalitesini kabul ediyorum, lafım yok.
Abi Honda cbf 150 yede ayıplı motor demişsiniz ya. Valla o zaman piyasada sadece ybr 125 var ayıpsızAbi cbf e gelenekadar ne problemli motorlar var piyasada. Bu ortamdan da mı takip etmiyorsunuz.
Ya ben ybr yi küçümsemedim de makaraya sarmadım da, sadece cbf i neden tercih ettiğimi neden ybr almadığımı veya almayacağımı anlatıyorum hep. Bu forumlar neden var =? Cbf ten inipte ybr ye binilirmi ? binilirse neden binilir veya neden binilmez bunları yazıp duruyoruz en başından beri, her kesin ezelden beridir tartıştığı konular bunlar. Neden bu kadar köpürdünüz anlayamadım.
"Bisiklet" diyerek makara yaptığınız Ybr'ler yağ yakmıyor, 30-40 binde krank kesmiyor, bilya vs. dağıtmıyor. Haberiniz var mı?" Demişsiniz. Abi bunları bilmeyen yok. Buna rağmen bende diyorum ki. Şu anda cbf ten inip te ybr ye binmem. Bisiklete binmiş izlenimini hisettiğim ybr sürüşümü daha farklı nasıl izah edebilirdim ? Veya kalbiniz kırılmasın diye daha farklı kelimeler arayıp bulmaya neden çalışayım ki. Veya tamam. Şöyle diyiyim: (Daha çelimsiz ve zayıf grenaj ve kafa yapısıyla cbf ten sonra sürüşte bana güven vermedi). Tatmin oldunuz mu =?
Yaptığım motoru ybr vs karalamak değil. Ben neden cbf i aldığımı ybr yide neden almayacağımı veya almadığımı anlatmaya çalışıyroum. Trafikte yaşadıklarımı anlatıyorum. Anlatmayayım mı ? Yazdıklarınızı okuduğumda, sizin cbf i karalamak adına ybr yi ön plana çıkararak övme girişiminizin daha şiddetli ve agresif olduğunu görüyorum. Ben diyorum ki ybr nin motor aksamı cbf ten kalitelidir. Bunu hiç bir zamna inkar etmedim. Problem nerede =?
Öyle bi yazmışınız ki benim motorunuzu karaladığımı düşünerek. Hangimiz karalama çabası içinde acaba.
(Yazık... İnsanlar paralarını, emeklerini döküyorlar.
4 bin lira verip, özürlü / kusurlu motor alıyorlar.
Kimseyi yanlış yönlendirmeye hakkımız yok)
Bunu yazan siz değilmisiniz ?
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:02 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:58 PM ----------
Arada her araç içersinde problemliler çıkar, buna hatta biraz şanslı olmak bile denilir. Elektronik eşyada da böyledir mesela. Her hangi bir markayı bu yüzden şu markanın motorları ... km de biter vs vs gibi standartlaştırmak, devamında marka veya modeli kötülemek doğru olmaz.
---------- Mesaj ekleme zamanı: 23:04 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 23:02 PM ----------
Gültekin abi yanlış düşünce yok. Sadece insan psikolojisi bu işte. Kargaya yavrusu şahin görünür derler. Bizimkide böyle. Her kez malını sever, kollar, savunur. Bu doğamızda var. Yanlış anlaşıldıysam özür dilerim. Amacım bu değildi. Ama bi ara sadece kendimi kaybetmişim yazarken hanımın yanımda dikildiğini bile fark etmemişim. Transa geçmiş gibi yazıyosun dedi bana. Bu ne sitesi dediBende boşver dedim
![]()
Gültekin abi bende cbf kullandım 12000 km yol yaptım biliyorsunuz sonra sattım ve innova aldım ybr de vardı ama hevesim kaldı gerçekten cbf 5 değişik arıza ile beni çileden çıkartmıştı sunu diyeceğim kullanan arkadaşlar kusura bakmasın honda adına yakışmayan bi motor üretmiş acil bi kalite artırımına ihtiyacı var ben şahsen tekrar ybr alacagım innovayıda abime vereceğim cbf bidaha almayı düşünmüyorum bu motor asla 4000tl etmez...........
Ya bırakın metehan motoru patlatmış kendi kabahatidirGenelde ybr den cbf e geçiş yapılıyor, ben cbf ten ybr ye geçen duymadım. 1500-2000 km de bir yaktığı 100 gram yağ olsun, kınalı kuzumu hiç bişeye değişmemNe yani Motosikletten inelim de bisiklete mi binelim, geçen bi ybr solladım. çift şeritli bi yolda. Bi baktım aynaya. Sağ şeritten hemen arkama sola çıktı. Amacım yarışmak vs kesinlikle değildi. Böyle şeyi
sevmem lzaten. Ama bi baktım peşime düştü, 3-5 metre arkamda geçme girişimlerinde.. ben onu geçtim ya beni geçicek yani. Hiç yapmadığım şeyi yaptım kapattım gazı, 110-115 km/h oldu hızım, baktım aynada küçüldü küçüldü. Sonra takip ettim, sağ şeride geçti yemeyince. Şimdi sen deyosun ki ybr al. Bence sakın ybr kullanırken cbf i deneme. Motorunu beğenmez olursunBen benimkinden daha iyi motorlara binince cbf imden kısa süreliğine soğuyorum. Sonra mecburen kanım kaynıyor tekrar. Bu saaten sonra Ybr ye binmektese 40-50 binde bir veya ne zaman gerekirse 350 tl verir sıfır motor yaptırırım. Yine de yine cbf e binerim.