Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Yağ yakma sorunu olsa bile bu uzun kilometlerde 50-100 gram'ı geçmez. CBF 'lerin kronik bir sorunu olduğu söylenir ama.
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
arkkadaşlar merhaba 300 sayfa okudum bastan yag yakma sorunları falan vardı bu sorunlar 2008 2009 serıden kalan motorlarda varmıdır

Bende böyle bir sorun olduğunu duydum ama benim motorda böyle bir sorun yok denecek kadar az 2.000 km civarı kullandım yağ değiştikten sonra çok az bir azalma oldu ilave ettim biraz yani sorun yaratacak kadar birşey olduğunu zannetmiyorum:cat:

Sonuçta 5.000 km yağına bakmadan kullancak halimiz yok ya:) Zaten bakımı 4.000 km de bir yani unutsan bile motorun yağsız kalmaz:wiinkk:
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Arkadaşlar ben hala bu motorun uzun süre bekledikten sonra çalışmasına daha doğrusu çalışmamasına bir çözüm bulamadım.lütfen görüşlerinizi bildirin. Yaklaşık 20 gün kadar motoru çalıştırmadım. Dün çaıliştırmak istedim.ancak 30 dakika kadar uğraşmama rağmen çalıştıramadım. Bir ara alır gibi oldu ama nafile nerde ise akü bitti. motor daha 2000 km de. sorun bujidemi yoksa başka birşeydemi anlayamadım Çıldıracağım. yardım lütfennn

Motorun 20 gün yatması sonucu neden calışmadıgınız anlayamadım, ama bir motorun çalışmasına engel teşkil eden başlıca sorunlar.
1: Buji ateşleme yapmıyor olabilir.(2000 km de bir motor için bu ihtimal zayıf)
2: Motora benzin gelmiyor olabilir. Benzini kontrol et. yada benzin hiç yoktur.
3: Akü dicem ama akünü saglam oldugu anlaşılıyor...
 
Katılım
4 Ağu 2005
Mesajlar
3,759
csem66 acemi oldugunuzun ihtimalini dusunerek jikleyi denedinizmi(denemeyenleri biliyorum ondan soruyorum)
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
cbf 150 yi çok seviyorum tam bana göre bir motor ama her geçen gün çaktırmadan fiyatı artıyor. bir de geçen sene ares motorda axes karta 11 taksit falan yapıyordu o da 5 taksite inmiş. Bu gidişte doğru dürüst motor sahibi olamayız herhalde..Rüyalarıma giriyorsun cbf 150..
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
arkkadaşlar merhaba 300 sayfa okudum bastan yag yakma sorunları falan vardı bu sorunlar 2008 2009 serıden kalan motorlarda varmıdır

uzun süreli yüksek devirde sürüş, gaz tam kapalı uzun süreli kullanım vb. yağ yakmasına sebep oluyor, ama bu şekilde kullanmıyorsan sorun olmaz. Motoru kastırmazsan yağ yakma olmuyor. 100 km/h ın üzerinde uzun yolculuklar yapılıyorsa belirli aralıklarla seviyenin kontrolünü öneririm. Bu bilgiyi bana bakım için gittiğimde yetkili servis verdi ve bende bunu yaşayarak gördüm. devamlı hızlı köklü kullandığım bi dönem 800 km sonra yağ ilavesi yapmam gerekmişti 200-300 ml kadar. Bu 2008-2009 diye değişmiyor. Benimki 2009 model 4 aylık motor. Sert uzun süreli kullanırsam benimkide eksiltiyor. Ama artık tempoyu düşürdüm.90-100 ü geçmiyorum. Zaten motor kapatmadan bu mevsimde gittiğim en uzun yol 30-40 km. ve ihtiyaç duyduğumda şehir içi 3-5 dk lık kullanım. Bu şekilde bi kullanımda yağ eksiltmiyor. Yani bu şekilde yağ yakması, kesinlikle rahatsız etmez ve cbf in tercih edilmemesi için bir sebep olamaz.
 
Son düzenleme:
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
lastik ebadları

ethemm76 kardeşım selamlar ben lastikler hakkında bilgi rica edicem,bunların ebatlarını değiştirsek daha hacimli mesala CBF 250nin lastiklerini taksak,motora bir zararı varmı yakıtı etkilermi?bakıyorum mondial 125te bile daha hacimli lastikler var ve görüntüyü çok etkiliyor.CBF150 nin iskeletine göre biraz ince duruyor lastikler ne dersin?:silent:
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
ethemm76 kardeşım selamlar ben lastikler hakkında bilgi rica edicem,bunların ebatlarını değiştirsek daha hacimli mesala CBF 250nin lastiklerini taksak,motora bir zararı varmı yakıtı etkilermi?bakıyorum mondial 125te bile daha hacimli lastikler var ve görüntüyü çok etkiliyor.CBF150 nin iskeletine göre biraz ince duruyor lastikler ne dersin?:silent:

Bizim arka lastik orj..90 lık.. 100 ve 110 luk lastik bizim janta oluyor. Fakat, ivmelenmende ve maksimum hızında düşme olabilir. geniş lastiğin ince lastiğe nazaran yola temas eden yüzeyi daha fazla olduğundan kaynaklanır bu olumsuzluklar. (neden yarış bisikletlerinin lastikleri ince mesela) Özellikle iki kişi bindiğinde çekişten düşme ve son hızda azalmayı daha çok hissedersin. Bu ve benzeri durumların başıma gelebileceği endişesiyle ben geniş lastik almaktan vazgeçtim. Motorunda değiştireceğim parçaların ebatlarını kapasitelerini vb. değiştirmeni tavsiye etmem. Ama marka kalite vs. daha iyilerini temin imkanın varsa değiştirebilirsin. geniş lastik konusunda ısrarla istersen, 100 lük taktır. 110 luk fazla gelebilir. bizim orj.. lastikten 1 cm daha geniş 100 lük lastik. ve tam verim alabilmek için hava basıncını sıklıkla kontorol etmen gerekir. 2-3 bar bile bu lastiğin basıncı düşse çekişin düşer. Çünki düşük lastik basıncı, lastiğin ezilerek yola daha geniş yüzeyinin temas etmesine sebep olur, sürtünmeyi arttırır ve çekişi düşürür. Bunu orjinal lastiktede hissedersin ama geniş lastikte daha çok hissedersin. Bide bu lastiklerin fiyatları birden yükseliyor. Misal bizim orj ebat pirelli dunlop vs 65-70 ken bir boy genişi 120-150 gibi olması lazım. Durular ucuz ama bunuda kimse tavsiye etmiyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Bizim arka lastik orj..90 lık.. 100 ve 110 luk lastik bizim janta oluyor. Fakat, ivmelenmende ve maksimum hızında düşme olabilir. geniş lastiğin ince lastiği nazaran yola temaz eden yüzeyi daha fazla olduğundan kaynaklanır bu olumsuzluklar. (neden yarış bisikletlerinin lastikleri ince mesela) Özellikle iki kişi bindiğinde çekişten düşme ve son hızda azalmayı daha çok hissedersin. Bu ve benzeri durmların başıma gelebileceği endişesiyle ben geniş lastik almaktan vazgeçtim. Motorunda değiştireceğim parçaların ebatlarını kapasitelerini vb. değiştirmeni tavsiye etmem. Ama marka kalite vs. daha iyilerini temin imkanın varsa değiştirebilirsin. geniş lastik konusunda ısrarla istersen, 100 lük taktır. 110 luk fazla gelebilir. bizim orj.. lastikten 1 cm daha geniş 100 lük lastik. ve tam verim alabilmek için hava basıncını sıklıkla kontorol etmen gerekir. 2-3 bar bile bu lastiğin basıncı düşse çekişin düşer. Çünki düşük lastik basıncı, lastiğin yola daha geniş bir yüzeyinin temas etmesine sebep olur ve çekişi düşürür. Bunu geniş lastikte daha çok hissedersin. Bide bu lastiklerin fiyatları birden yükseliyor. Misal bizim orj ebat pirelli dunlop vs 65-70 ken bir boy genişi 120-150 gibi olması lazım. Durular ucuz ama bunuda kimse tavsiye etmiyor.

Bende yazı atlattıktan sonra 100 lük taktırmayı düşünüyorum bana pek bir dezavantajı olmaz gibi geliyor yani hızlanma konusunda falan ama (olursada deneyip görcez artık:)) olursa bile virajlardaki ve fren meseafesindeki avantajları daha ağır basıyo benim için:)
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
ethemm76 verdiğin bilgiler için teşekkürler,dediğin gibi yapmayı düşünüyorum,90 lık öne,100 lük arkaya olacak şekilde taktıracağım inşallah.ben maximum sınırda kullanmıyorum motoru zaten onun için ozcan kardeşin dediği gibi bunun viraj ve frende faydalı olacağını düşünüyorum.selamlar,kazasız cezasız sürüşler herkese.:cat:
 
Katılım
10 Ocak 2009
Mesajlar
26
slm arkadaslar cbf 150 cok hosuma giden bir motosiklet ama nasip olmadı.elimdeki çin motorunu verip honda almaya gittim olmaz dediler yamahaya gittim hayır dediler.tvs apache almak zorunda kaldım çinliden bıkmıstım 16 kez krank kecesi deyiştirdik garantili motora bende deyiştirdim cbf in yedek parcalarının fiyatları nasıl acaba bilgisi olan varmı,mesela karbüratör,egzost,jant gibi simdiden tesekkürler arkadaslar herkese kazasız belasız bol km ler
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
slm arkadaslar cbf 150 cok hosuma giden bir motosiklet ama nasip olmadı.elimdeki çin motorunu verip honda almaya gittim olmaz dediler yamahaya gittim hayır dediler.tvs apache almak zorunda kaldım çinliden bıkmıstım 16 kez krank kecesi deyiştirdik garantili motora bende deyiştirdim cbf in yedek parcalarının fiyatları nasıl acaba bilgisi olan varmı,mesela karbüratör,egzost,jant gibi simdiden tesekkürler arkadaslar herkese kazasız belasız bol km ler
CBF 150 sınıfının 1 numarası. Yedek parca biraz pahalı gelebilir ama motor tamamiyle hakkını veren bir motor. Bilgin olsun...:cat::cat::cat:
 
Katılım
22 Ara 2006
Mesajlar
842
Motosikleti
2022-SYM Jet 14 200 + 2011-KLX250 + 2015-KTM Duke 200(arızalı yatış)
CBF 150 sınıfının 1 numarası. Yedek parca biraz pahalı gelebilir ama motor tamamiyle hakkını veren bir motor. Bilgin olsun...:cat::cat::cat:

Yedek parçanın neresi pahalı arkadaşlar insaf edin...

Komple motor 320YTL'ye yenileniyordu Eylül ayında... Ne kadar pahalı olabilir ki.

Grenajlar ve bazı aksam Çinli arkadaşlarından tabii ki pahalı. Ama her zaman değiştirmiyoruz ki.
 
Katılım
30 Mar 2006
Mesajlar
1,055
Arkadaşlar 353 Sayfayı Okumak Ciddi Bir Zaman Alacağı Için Direk Sormak Istyrm Size :)

şubat Sınavlarıyla Ehliyeti Halledip Nisan-mayıs Gibi Motoru Netleştirmeyi Düşünüyorum
Aklımda Cbf 150 Var
Fakat Piyasaya Ilk çıktığı Zamandan Beri Hep Teknik Bazı Konularda Sorun Yarattığını Duyuyorum
Sizlere Sormak Istediğim
- Ne Gibi Sorunlar Yaşıyorsunuz
- Ne Kdar Benzin Yakıyor
-max çıktığı Hız Nedir.? (bunu Hız Yapmak Için Değil Motorun Kapasitesini Anlayabilmek Için Soruyoru Yanlış Anlaşılmasın Ltfen)
- Ne Sıklıkla Ne Bakımı Yapılması Gerekiyor, Maliyeti Nedir
-garanti Kapsamı Ne Kadar Süre Ve Kasamadığı En Var

Bunun Harcinde Bilmem Gerekn Varsa Da Eklrseniz Sevnrm
 
Katılım
29 Eyl 2007
Mesajlar
6,279
Arkadaşlar 353 Sayfayı Okumak Ciddi Bir Zaman Alacağı Için Direk Sormak Istyrm Size :)

şubat Sınavlarıyla Ehliyeti Halledip Nisan-mayıs Gibi Motoru Netleştirmeyi Düşünüyorum
Aklımda Cbf 150 Var
Fakat Piyasaya Ilk çıktığı Zamandan Beri Hep Teknik Bazı Konularda Sorun Yarattığını Duyuyorum
Sizlere Sormak Istediğim
- Ne Gibi Sorunlar Yaşıyorsunuz
- Ne Kdar Benzin Yakıyor
-max çıktığı Hız Nedir.? (bunu Hız Yapmak Için Değil Motorun Kapasitesini Anlayabilmek Için Soruyoru Yanlış Anlaşılmasın Ltfen)
- Ne Sıklıkla Ne Bakımı Yapılması Gerekiyor, Maliyeti Nedir
-garanti Kapsamı Ne Kadar Süre Ve Kasamadığı En Var

Bunun Harcinde Bilmem Gerekn Varsa Da Eklrseniz Sevnrm

muratcan arkadasimiz burda olsaydi en iyi cevabi o verirdi size kendisi profssional bi cbf 150 kullanicisidir:wiinkk::cat:
 
Katılım
13 Eki 2008
Mesajlar
304
ben 5000 deyim teknik olarak bişe görmedim daha lastik havalarında bile degişiklik olmadı

100 km ye 2.5 lt civarı kullanmana baglı 3üde bulabilir

düz yolda 100 110 arası yokuş aşagı ben 125 gördüm

1000 4000 8000 ilk binde 25 tl 4000 de 50 tl

2 yıl garanti kapsamında
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
- Oldukça ekonomik. Çok fazla yaktığını düşünmedim hiç. Litre veya kuruş hesabı vermem ama yakıt konusu sizi üzmez emin olun.

-Vitesleri uzun tutarsanız 120 yi görüyorsunuz. 90 a kadar hızlanma düşmüyor.

- İlk bakıma (1000km) Cumartesi günü gideceğim. Daha sonra 2000 de bir gidilmesi gerekiyor. 8000 de buji değişiyor.

-2 yıl garantisi var.


Kişisel görüşüm. Çok memnunum. İyiki cbf te karar kılmışım Oldukça büyük konforlu ver performanslı. Aynı zamanda ekonomik. .

Beklentilerini karşılayacağından eminim.

Bu da benim motorum

DSC01343.jpg
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşlar 353 Sayfayı Okumak Ciddi Bir Zaman Alacağı Için Direk Sormak Istyrm Size :)

şubat Sınavlarıyla Ehliyeti Halledip Nisan-mayıs Gibi Motoru Netleştirmeyi Düşünüyorum
Aklımda Cbf 150 Var
Fakat Piyasaya Ilk çıktığı Zamandan Beri Hep Teknik Bazı Konularda Sorun Yarattığını Duyuyorum
Sizlere Sormak Istediğim
- Ne Gibi Sorunlar Yaşıyorsunuz
- Ne Kdar Benzin Yakıyor
-max çıktığı Hız Nedir.? (bunu Hız Yapmak Için Değil Motorun Kapasitesini Anlayabilmek Için Soruyoru Yanlış Anlaşılmasın Ltfen)
- Ne Sıklıkla Ne Bakımı Yapılması Gerekiyor, Maliyeti Nedir
-garanti Kapsamı Ne Kadar Süre Ve Kasamadığı En Var

Bunun Harcinde Bilmem Gerekn Varsa Da Eklrseniz Sevnrm

Bir kaza vs düşme motoru düşürme yaşamadığın sürece oldukça ekonomik bir motosiklet.. bende 4300 km deyim 1000 bakımına 20 ytl 4000 bakımına 60 ytl verdim. - Ne Sıklıkla Ne Bakımı Yapılması Gerekiyor, diye sormuşsun. Bunu bilmen gerekmiyor. Sadece servise 1000-4000-8000.... her dörtbinde bir götürüyorsun. Servis motora kaç km deyse o km de nerelerini kontrol etmesi gerektiğini, temizlemesi veye değiştirmesi gerektiğini biliyor ve yapıyor. Sende ayrıca şikayetin varsa söylüyorsun (fren boşluğu, debriyaj boşluğu, zincir boşlğu vs) hallediliyor ve problemsizce binilmeye devam edilebiliyor. Bu süre zarfında, diğer bakımına kadar senin dikkat etmen gereken bi kaç şey var. Motor yağ seviyesinin kontrolü ve zincir bakımını (temzilenmesi, yağlanması, gevşekse gerdirilmesi) kendin yapman gerekiyor. Başka bir işlem yapman gerekmiyor servis bakımına kadar. Uzun süreli sert, redline kullanımda yağ yakma olayı görebilirsin ama bu seni rahatsız etmez. Zaten sakin kullanırsan yağ yakmadığını da görürsün. Ben 4000 km de bir bakımların haricinde aradaki 2000 km de bir yağını değiştirmeni tavsiye ederim. Bunu şehir içi kullanımın çoksa mutlaka yapmanı öneririm. Mesela soğuk olduğu için uzun yol yapamadım ve 300 km yi iki buçuk ayda şehir içinde yaptım. Şimdi ben yağ değiştirmek için 8000 km bakımının gelmesini beklersem ve devamlı bu şekilde kullanırsam motora yazık etmiş olurum. bir sene belki daha bile fazla aynı yağ ile kullanmış olurum. Ben kendi şehir içi - şehirler arası kullanımımı kendimce orantıladığımda 2000 km veya 4 ay. Hangisi önce dolarsa yağ değiştiricem. Kendine böyle bir ölçü belirle ve sorunsuzca bin.

Son hız 110-125 km/h arası üz yolda 105-110 km/h ı geçemeyenlerde var 120 - 125 km/h yapanlarda, bu motorun nasıl açıldığı, rodajının nasıl yapıldığına, sürücünün ağırlığına göre değişebiliyor (100 kg adamla 60 kg adamın çıkabildiği maksimum hızlar farklı olacaktır). Ayrıca benim anladığım kadarıyla 10-15 bini devirmiş motorlar daha iyi kaçıyorlar.90-100 km/h la rahatlıkla uzun süreli sürüş yapabilirsin.
 
Son düzenleme:

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst