Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Motor çalşınca yağ kartere çalkalanır. Sabah süzülmüş olur. soğukken bakın.
Murat kardeş Honda nın yag kontrolu için yazdıgı - Motor 10 dak calıştırılır stop edilir 5 dak bekledikten sonra yag kontrolu yapılır. Bunun amacı Soguk kış gunlerinde yag kontrolu sabah erken yaparsan gece boyunca sogukta durun motorun içindeki yag iyice koyulaşır. Bu şekildeki ölçümde yag seviyesi cok az eksik görünebilir. Fakat yaz gunlerinde bu pek farketmeyecektir.
En dogru yag kontrolu kullanım kılavuzunda yazdıgı sekilde yapılmalıdır...

NOT: Yag kontrolu esnasında yag cubugu sıkılmamalı, sadece duz bir sekilde yerine takıp cıkartılmalı. Yerine tam olarak tektıgınız da yaklaşık olarak 2-3 mm daha (Yag cubugu diş mesefesi kadar) fazla asagıya inmiş oluyor. Bu da yag sevisinin cubuk üzerinde biraz daha fazla görünmesine denen olur...

Ayrıca- Bujı sedece motor ısıtılırken kullanır demişsin. Sanırım bu jıkle diyecektiniz...
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Benim motorum kapalı yerde durduğundan aşırı soğuk havaya maruz kalmıyor. O yüzden çalıştırmadan bakabilirim dediğiniz üzere.

buji yi jikle olarak düzelttim. Teşekkürler :cat:
 
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Bu arada arkadaşlar cumartesi gunu yolum mersin Ekintaş yamaha bayisi yakınlarına düştü. Ugrayıp ik imuhabbet etttim. Birde YBR 250 ye bakıyım dedim ama YBR 250 yoktu. 250 nin fiyatından bayilerde yakınıyor.. 1 tane gertirmişler zor satmışlar şimdi sipariç üzerine getiriyoruz diyor. Ayrıca 2009 ybr 125 e hakkında da konuştuk. Bayinin dedigi cok bir degişiklik yok. Tip olarak yeni degil eski 2004 ile aynı. terk degişiklikler Dublekx lastik cantlar 5 koluu. oyle duyuk degişikli yok diyor
 
Katılım
23 Kas 2008
Mesajlar
4,377
Bu arada arkadaşlar cumartesi gunu yolum mersin Ekintaş yamaha bayisi yakınlarına düştü. Ugrayıp ik imuhabbet etttim. Birde YBR 250 ye bakıyım dedim ama YBR 250 yoktu. 250 nin fiyatından bayilerde yakınıyor.. 1 tane gertirmişler zor satmışlar şimdi sipariç üzerine getiriyoruz diyor. Ayrıca 2009 ybr 125 e hakkında da konuştuk. Bayinin dedigi cok bir degişiklik yok. Tip olarak yeni degil eski 2004 ile aynı. terk degişiklikler Dublekx lastik cantlar 5 koluu. oyle duyuk degişikli yok diyor



Bakalım honda yeni yılda CBF 150 nin tipiyle oynıcakmı:mrgreen::mrgreen: bence oynamasın boyle enduro gibi :):)

Bu arada sizlere sorum olcak son yapdıgınız hızları oğrenebılırmıyım bu topıcdekı herkezın:):)
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Bakalım honda yeni yılda CBF 150 nin tipiyle oynıcakmı:mrgreen::mrgreen: bence oynamasın boyle enduro gibi :):)

Bu arada sizlere sorum olcak son yapdıgınız hızları oğrenebılırmıyım bu topıcdekı herkezın:):)

Hız olayına bu kadar takılma bence, düzde 105 km/h tan yukarı çıkamayanlarda var. 120 km/h a çıkanlarda. ortalama 110 km/h diyelim. Sonuçta bi racing değil. ss değil. uzun yolculuklarında rahatlıkla sabit 95-100 km/h yolculuk yapabilirsin.
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Dün mesai bitmeden son anda yazdıgım için yetiştiremedim. Ben Honda CBF 150 aldıgımı söyledim.
Söyle bi mootora baktı. Titreşim var mı diye sordu. Yok dedim
-Ne zaman aldın
Subat 2008
-Kaç km oldu
12450 km
-Artcı ayaklıklarında titreşim var mı.?
(Bazan motoru agabim kullanıyor ben artcı oluyorum bu sebeple artcı ayaklıgında titreşim olmadıgını biliyorum. Kaldıki ben ayaklarımın altından çok gıdıklanırım..) Hatta bazan eşimle giderken test ediyorum. 3. vitesde 70-80 km hıza cıkıyorum sonra yavaşlayakar eşime -Ayaklarında titreşim oldumu diye soruyorum.. -Yok diyor.
-Kesinlikle yok dedim.
Kısa bir sessizlikten sonra
-Zaten söz konusu motor olunca Honda veya Yamaha dan sasmayacaksın dedi.
Bu arada 2009 YBR 125 in fiyatının :3750 YTL
YBR 250 ise: 9700 YTL oldugunu soyledi...
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
1 viteste yüksek devirlerde ayaklarda hafif titreşim oluyor . Onun dışında yok.

Ayrıca @uniqe devir saati çıkartılabiliyor ama bu motora zarar verebilir. Garantiden de çıkartabilir. Çünkü laf olsun diye değil motoru korumak için konulmuş.

Baktığımızda gt 250 r vb devir kesici olmayan makinaların krank kırma sorunlarının olduğunu görüyoruz.

Devir kesici faydalı birşey.
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Uniqe
Arkadaşım son hız olayı tamamen motoru kullanana bağlı bence eğer motoru iyi açmışsa son hızı yüksektir yani max. 120-125 km dir. Daha fazlasını gideceğini sanmıyorum bu motorun ve km si biraz yüksek olan arkadaşlar buna daha iyi karar verebilir diye düşünüyorum benim motorum daha 3.400 km de ilk aldığıma göre daha iyi gidiyor motor yani açılıyor yavaş yavaş ve bu halde düzde 110 km hafif eğimde 115 km gördüm açılacağı da en fazla 5-10 km daha bence:cat:

Yağ konusunda da bence katalogda yazılan gibi 3-5 dk çalıştırılıp sonra ölçülmesidir yani bana görede mantıklı olan budur. Yağ normal halini almalı ve sonra ölçülmeli, soğuk motorda yağı ölçersin ama motor ısındığında aynı seviyede kalmaz yağ seviyesi ve tutarlı bir ölçüm olmaz kanaatimce:wiinkk:

Titreşim olayınada gelince gerçekten tercih edilecek bir motor çok az titreşim var (tabi motoru çok devirli kullanırsan) yok sayılacak kadar ve bu kadar olmasıda doğal hiç olmaması anormal olur heralde:)
 
Katılım
10 Tem 2006
Mesajlar
2,748
arkadaşlar elcik koruması isteyen varsa elimde var,
haberiniz ola şu ana kadar bir haftada 9 çift gönderdim arkadaşlara,
isteyen olursa gönderebilirim
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Bence kaliteli kışlık bir eldiven üşüme sorununu çözecektir.
 
Son düzenleme:
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
bence de hiç gerek yok elcik ısıtmaya, şurda adam gibi soğuklar 2-3 ay bişey sürüyor zaten, artık kışlar bile eskisi gibi soğuk geçmiyor. Eldiven, elcik koruma.. işini görür. Hem elcik ısıtmayı tak çıkar işi olacaktır. Elektirik tesisatının uygun olup olmadığını bilemiyorum. O mevlayı, motorunun ihtiyacı olan başka bi şekilde değerlendirebilirsin. Mesela tur camı al 50 ytl. Ben kullanıyorum ve memnunum, göğsüne rüzgar almıyorsun. Karşıdan göğsüne gelen rüzgarla sen mücadele etmiyorsun. Cam karşılıyor ve rüzgara direnmen gerekmiyor. Bi kaç kere orj.. camı taktımda. Hızımı kesiyormu acaba vs diye. Hızımıda kesmiyor. üşüdüğümü ve montumun göğsüme yapıştığını fark ettim. Tekrar uzun camı taktım. Şimdi o cama bişey olsa orj.. camı asla takmam, hemen yenisini alırım. Gerçekten kışın bi ayrıcalık sağlıyor. Neyse, başka bişey de olabilir. Motor koruma demirin vardır belki, far koruma demiri al. Depo kılıfı al vs vs.. :)

Birde ben far aydınlatmalarından memnun değilim. Orjinal far ayarı zaten iyi değil. Far çok yukarı bakıyor. Kısa idare eder.. Uzunu açınca aydınlık dağılıyor. Alttaki ayar somununu gevşeterek biraz farın kafasını aşağı eydim. Oldukça fark etti daha iyi oldu. Şimdi uzun uzun gibi, kısa kısa gibi, ama yinede farlarımız iyi değil. Bizim motorlara uyan 35/35 beyaz far ampulü varmı piyasada ? Ama osram, bosh, philips vs kalite.. öğrendiğim kadarıyla piyasa işlerinin ömrü kısa imiş ve hemen patlıyormuş.
 
Son düzenleme:
Katılım
8 Ocak 2005
Mesajlar
1,029
ben kuryelerin kullandığı gidona takılan el kılıflarından kullanıyorum,görüntü tabiki çok kötü ama fonksiyon olarak bence süper,devamlı motosiklet kullanan ve eldivene rağmen elleri üşüyenlere tavsiye ederim.bu arada bugün depoyu fulledim,karışık kullanımda 385 km,11,65 lt max.aldırabildik,toplam 32 ytl.tüketimim var ,sanırım normal.plaka lambasını ve ön park lambasını dipsiz led ampul taktım,güzel oldu fırsat bulursam fotoğrafını çeker eklerim.herkese kazasız sürüşler...

not:max.gördüğüm hız,çok dik bir yokuşun inişinde üzerinde eğilerek 125:mrgreen:,ama tasvip etmiyorum,bunu evinizde denemeyin:p normalde düzde 105km/h sürati geçmiyor ben kullanırken.saygılar,sevgiler...
 
Katılım
4 Nis 2005
Mesajlar
145
Elinde devir saatli kadran versa o zaman haber yap!
Satışta patlama yapman garanti!
 
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Bilgisi olanlar şu devir saati konusunda birşeyler karalayabilirse sevinirim.

Devir saati takmak isteyenler ne yapmalı . Devir saatini alıp servsinin yolunu mu tutmalı ?
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Bu tarz varsa elinde veya alabilirsen parasını gönderirim. Nasıl bağlantı yapılıyor ?

Garantiyi etklilemez değil mi ?

Teşekkürler
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
ticari değil demiştim ama ticari olacak gibi ben bi bakayım ebay dan, bulursam ucuzunu sana mesaj atarım indüksiyon bobininin giriş kısmından da olur servise bakıma giderken rahatça çıkarabilirsin geçen hafta olsaydı bu linkteki ürünü alırdık 29 dolar +12 dolar kargo demiş fiyat uygun mu sence

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Part...id=p4506.c0.m245&_trkparms=65:2|39:1|240:1318
bu linkte var ister sen al istersen bi ara ben sana alayım
 
Son düzenleme:
Katılım
4 Ağu 2008
Mesajlar
1,597
Ticari olmaz ya neden olsun. Fiyatı uygun bence . Gerçi ben analog istiyordum :(

Yani o ibren'nin yükselmesi olayı falan :) Analog bulursak olur. 50 $ a kadar çıkarım. Beni uzun süre idare eden ve doğru devri göseren birşey olsun yeter.
 
Katılım
21 Kas 2007
Mesajlar
3,832
http://www.leroybeal.net/motorcycles/arod/mods/tachometer/tachometer.html
şu tarz bi şey olur ben sana alıp alamayacağımla ilgili mesaj atarım bir hafta içinde
aksilik olmazsa
10 günde geliyor abd den yaklaşık kargo tabi gümrükte sorun çıkmazsa çıkarsa ben kendime almış sayarım ödeme yapmazsın
gittigidiyor üstünden de ödeme yapabilirsin bana yada varsa tanıdığın osmaniyede
elden de alırım parayı
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst