- Katılım
- 1 Ağu 2005
- Mesajlar
- 21,819
usta unce yukleyememeıstım ama resne tıkla :cat:
sağol dostum detaylı inceledim...:cat:
Bugün işe motorumla geldim.
Şunu anladım ki motorun devir/ kilometre ilişkisi;
yolun düzlüğüne, eğimine
rüzgara vs. vs. birçok etkene göre değişiyor.
Düz zannettiğim yol için konuşmak gerekirse
Kalkış 1.vites ile
20-25 km/h'e gelince - 2.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
30-35 km/h'e gelince - 3.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
40-45 km/h'e gelince - 4.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
60-70 km/h'e gelince - 5.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
Bu şekilde 60 civarı hızla gidince devirde 5000-5500 arasında değişiyor.
Bugünkü kullanımda ekonomik kullanmak için bu değerleri gözlemledim.
Yalnız işe gidiş geliş güzergahlarımda aşırı yoğun trafik olduğu için rahat rahat test edemedim.
Fakat dediğim gibi hafif aşağı meyilli bir yolda aynı devir değerleri ile kullanınca km/h cinsinden hızımız +10 +20 arası artıyor. (Çünkü motorun devrine yardımcı olarak yolun eğimi destek veriyor. Daha düşük devirde daha yüksek hızlara çıkabiliriz.)
Aynı şekilde hafif yokuş yukarı çıkarkende aynı devirde motorun hızı bir miktar düşüyor. (Yolun eğimi bize karşı geliyor, ve motorun bu karşı güce karşılık daha fazla devir çevirmesi gerekiyor vs. gibi )
Bu yüzden km/h çok güvenilir bir referans noktası değil, çünkü aynı devirde yola göre değişebilen bir değer.Devir saati birazda bu yüzden önemli
İlerki zamanlarda motoru düzgün trafiksiz bir alanda kullandıkça, yine bu tip detayları paylaşırım.
.
kankam yazdıkların bize 6-7 ay önce JR biraderin üzerine basa basa söylediği bizimde makaraya sardığımız değerler...60 da 5 mi atılır ülen diye çok taciz etmiştik kendisini...
ben 80 e gelmeden pek vites atmazdım...demek ki motor boşuna iflas etmemiş...ama yinede bu stil tad vermiyor aga...
gres konusunda haklısınız...biraz fazla olmuş...:cherry:
bu aradamotorun krank bir tur dönerse tekerleğinde bir tur döndüğünü düşünürsek... devir 1 olsa lastikte 1 tur doner ve 1 km hız yapar...yani bu yokuş aşağıda yukarıda olsa farketmez... krank 1 tur donerse otomatik olarak 1km hız yapar ..jr da dikkati çekmiş zaten...debriyajında sorun var...
170 gayme nerden çıktı mucit?
147 gaymeden gönderdik arkadaşlara![]()
147 de fazla ganga...
anlatımlarınız için hepinize teşekkür ederim.sanırım dişli değişiminden vazgeçtim.riske girmek istemem gerçekten dediğiniz gibi.subap ayarımda sanırım iyi.diğer işlemleride kolay şekilde gerçekleştirebilirim.iyiki varsınız tekrar teşekkürler.
dişli değişimi çok fantastik geliyor bana...bence değmez...
ismailim şu yokuş aşağı/yukarı konusunda sana katılmıyorum. yokuş yukarı da olsa aşağı da olsa aynı devirde arka teker aynı hızda döner aga.
önce ben dedim :mrgreen:
.
ayıptır ya önce ben dedim banane...![]()