Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
usta unce yukleyememeıstım ama resne tıkla :cat:

sağol dostum detaylı inceledim...:cat:

Bugün işe motorumla geldim.
Şunu anladım ki motorun devir/ kilometre ilişkisi;

yolun düzlüğüne, eğimine
rüzgara vs. vs. birçok etkene göre değişiyor.

Düz zannettiğim yol için konuşmak gerekirse

Kalkış 1.vites ile :)
20-25 km/h'e gelince - 2.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
30-35 km/h'e gelince - 3.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
40-45 km/h'e gelince - 4.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)
60-70 km/h'e gelince - 5.vites'e alıyoruz (Devir 5000~5500 civarı)

Bu şekilde 60 civarı hızla gidince devirde 5000-5500 arasında değişiyor.

Bugünkü kullanımda ekonomik kullanmak için bu değerleri gözlemledim.
Yalnız işe gidiş geliş güzergahlarımda aşırı yoğun trafik olduğu için rahat rahat test edemedim.

Fakat dediğim gibi hafif aşağı meyilli bir yolda aynı devir değerleri ile kullanınca km/h cinsinden hızımız +10 +20 arası artıyor. (Çünkü motorun devrine yardımcı olarak yolun eğimi destek veriyor. Daha düşük devirde daha yüksek hızlara çıkabiliriz.)

Aynı şekilde hafif yokuş yukarı çıkarkende aynı devirde motorun hızı bir miktar düşüyor. (Yolun eğimi bize karşı geliyor, ve motorun bu karşı güce karşılık daha fazla devir çevirmesi gerekiyor vs. gibi )

Bu yüzden km/h çok güvenilir bir referans noktası değil, çünkü aynı devirde yola göre değişebilen bir değer.Devir saati birazda bu yüzden önemli

İlerki zamanlarda motoru düzgün trafiksiz bir alanda kullandıkça, yine bu tip detayları paylaşırım.


.


kankam yazdıkların bize 6-7 ay önce JR biraderin üzerine basa basa söylediği bizimde makaraya sardığımız değerler...60 da 5 mi atılır ülen diye çok taciz etmiştik kendisini...:p en düşük tüketim değerlerini bu devirlerde yakalamak mimkin...:rendeer:

ben 80 e gelmeden pek vites atmazdım...demek ki motor boşuna iflas etmemiş...ama yinede bu stil tad vermiyor aga...:pale:

gres konusunda haklısınız...biraz fazla olmuş...:cherry:


bu aradamotorun krank bir tur dönerse tekerleğinde bir tur döndüğünü düşünürsek... devir 1 olsa lastikte 1 tur doner ve 1 km hız yapar...yani bu yokuş aşağıda yukarıda olsa farketmez... krank 1 tur donerse otomatik olarak 1km hız yapar ..jr da dikkati çekmiş zaten...debriyajında sorun var...

:) 170 gayme nerden çıktı mucit?

147 gaymeden gönderdik arkadaşlara :)

147 de fazla ganga...:pale:

anlatımlarınız için hepinize teşekkür ederim.sanırım dişli değişiminden vazgeçtim.riske girmek istemem gerçekten dediğiniz gibi.subap ayarımda sanırım iyi.diğer işlemleride kolay şekilde gerçekleştirebilirim.iyiki varsınız tekrar teşekkürler.

dişli değişimi çok fantastik geliyor bana...bence değmez...

ismailim şu yokuş aşağı/yukarı konusunda sana katılmıyorum. yokuş yukarı da olsa aşağı da olsa aynı devirde arka teker aynı hızda döner aga.



önce ben dedim :mrgreen:

.


ayıptır ya önce ben dedim banane...:p
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
dün ehliyet için görüşme yaptım 280+110da ehliyet masrafı dendi ankarada. fiyatlar uygunmudur? ehliyet ardından kurs düşünüyorum. motor işini ciddi düşünmek görüşmek lazım. ankaralı arkadaşlarla oturup 1 çay kahve içip 1e 1 konuşmak isterim.

abolgi ozelden msn adresimi attım. konuşalım goruşelim.

metehan aga 6-7 ay arkamdan geliyorsunuz ama olsun :mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:45 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:34 ----------

bu aradamotorun krank bir tur dönerse tekerleğinde bir tur döndüğünü düşünürsek... devir 1 olsa lastikte 1 tur doner ve 1 km hız yapar

aga bu nasıl anlatımdır ya harikasın :mrgreen::mrgreen:
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
metehan aga 6-7 ay arkamdan geliyorsunuz ama olsun :mrgreen:

haklısın aga seni dinlemedik bak gerçekler bizi tokatladı...:p


aga bu nasıl anlatımdır ya harikasın :mrgreen::mrgreen:


Aydoğanın 40 yılda bir açığını yakaladık aga keyfini çıkar...:queen:
 
Katılım
7 Eyl 2010
Mesajlar
180
bu topic 1 ocakta 1000.sayfaya ulaşacak galiba :D bir gittim geldim 2 sayfa dolmuş.maşallah :)))

dişli değişikliğini unuttum bile..üstadlar değiştirme diyorsa vardır bir bildikleri..saygılar :)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
bu topic 1 ocakta 1000.sayfaya ulaşacak galiba :D bir gittim geldim 2 sayfa dolmuş.maşallah :)))

dişli değişikliğini unuttum bile..üstadlar değiştirme diyorsa vardır bir bildikleri..saygılar :)

değiştirme demekten kastım değiştirenleri gördük...ahım şahım bir gelişme ilerleme olmadı...emek para kaybı sadece...

Konuyu Toplam 22 Üye okuyor. (6 Kayıtlı üye ve 16 Misafir) mete_han, abolgi, boudberg, vk1956, AydoganX, jr.

özlenen tablo bu...
 
Katılım
7 Eyl 2010
Mesajlar
180
değiştirme demekten kastım değiştirenleri gördük...ahım şahım bir gelişme ilerleme olmadı...emek para kaybı sadece...

Konuyu Toplam 22 Üye okuyor. (6 Kayıtlı üye ve 16 Misafir) mete_han, abolgi, boudberg, vk1956, AydoganX, jr.

özlenen tablo bu...

haklısın metehan abi.orjinalliği fazla bozmamak gerek.adamlar hesaplamış ve bunu yapmış :)
bu arada, kısa bir zaman da yazılarını takip etmeme rağmen ben bile bu topiğin sensiz olamayacağını anlamıştım. iyi ki geldin :) (yanlış anlamasın diğer paylaşımcılar) ....ve iyi ki varsınız sayın cbf150 paylaşımcıları diye konuyu toparlayayım bari :rendeer:
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Ismail benim debriyaj balatam hazır buluşup halledelim yağ değişimine düşünüyordum ama önemli değil.
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
192
devir satiyle kullanmak zevklı olmakla bı yana motorsıkletı dogru kullanıyorumu ortaya koyan bır durum soz konusu
mesela ben genelde tırmanma vitesi olarak 4, vitesı kullanır orta gazda gıderdım motorun sesı kısıldıkca devirden dusuyor bayılıyor falan zannederdım ama oyle degil 4, vites ve 4000 devirde45 km hızla falan motor uyuma moduna geçiyor tatlı tatlı gidiyor
ama yok benım acelem var tırmansın dersen 6500-7000 devirle 75 le falan tırmanırsın
evvela hepimizin bildigi gibi bu makınaların huyu sakın sakın bagırtmadan yolculuk etmek için yapılmıs sankı
kesınlıkle surat ve akresiflik için degil ,hanı yılan gıbı kıvrılır .su gıbı akarya buda oyle bır şey
:cat::rendeer::queen:
 
Katılım
14 Mar 2009
Mesajlar
46
Slm millet...

metehan hocam hoşgeldin.. değerli yorumların her zaman bizim için önemli..

Forumun son 10 sayfasına göz attığımızda bizim için önemli sonuçlar elde ettik.. En başta motosikletimizi gereksiz yere zorluyoruz, bu da motorun bitmesine yol açıyor.. sonuç; bir araca devir göstergesi şart...

değerli katkılarından dolayı forumda görüş bildiren tüm arkadaşlara teşekkürler... :flower:
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
günaydın arkadaşlar herkese merhabalar uzun süredir gerek sıkıntı gerek vakit sıkıntısından dolayı yazamıyordum..bu arada efsaneler de geri dönmüş jr.metehan abii :) hoşgeldiniz
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Biraz kafam dağınık da,

Zaman zaman işler karışabiliyor hayatta, ben de o dönemde sayılırım.

Tabii Allah beterinden korusun.

İnşallah önemli bir mevzu yoktur mucit.

Ismail benim debriyaj balatam hazır buluşup halledelim yağ değişimine düşünüyordum ama önemli değil.

Katılıyorum, yokuşta debriyajın kaçırıyor ismail.

Benim de 150-200 km. sonra yağ değişimi yapmam gerekiyor.
Senin yağ değişimi için kaç km. var?

Honda diye aldık hiç paylaşım yapılmadı ah keşkem Cbf 150 alaydım :pr:
Toplam 7 sayfa 5 ini ben yazmışım.:p
http://www.motosiklet.net/forum/mot...ari-bilgi-paylasim-basligi-7.html#post2221779

Gel hocam gel sende bizim topacta takıl.

bu topic 1 ocakta 1000.sayfaya ulaşacak galiba :D bir gittim geldim 2 sayfa dolmuş.maşallah :)))

dişli değişikliğini unuttum bile..üstadlar değiştirme diyorsa vardır bir bildikleri..saygılar :)

750-800'lü sayfalarda bi gecede 8-10 sayfa atladığı zamanlar oluyordu.
Neler geçti :) 9 Serisi buji dayanışması, YBR aynası dayanışması vs. vs.
(Yahu benim motorda da hala cpr9 serisi yaz bujisi var, bu hafta sonu onu cpr8 serisi ile değiştireyim :) )
Topik nerdeyse mIRC'e dönmüştü o zamanlarda :)

Aydoğanın 40 yılda bir açığını yakaladık aga keyfini çıkar...:queen:

:mrgreen: Hatasız kul olmaz aga;
ben hiçbir zaman "ben bilirim" moduna girmem, beni bilirsin :cat:
Konuyu tartışacağız ki bizde doğrusunu öğreneceğiz...

Bugün sabahki ölçümlerimde de pek bişey anlayamadım :)
Sanki yine aynı değerler vardı.
Birde çok soğuk yahu Ankara, hem termal iç eldiven, hemde kışlık bering eldiven kullanmama rağmen ellerim dondu bugün sabah.:pale:

dün ehliyet için görüşme yaptım 280+110da ehliyet masrafı dendi ankarada. fiyatlar uygunmudur? ehliyet ardından kurs düşünüyorum. motor işini ciddi düşünmek görüşmek lazım. ankaralı arkadaşlarla oturup 1 çay kahve içip 1e 1 konuşmak isterim.

İnşallah bir gün ayarlayıp buluşalım :cat:
Profilimde MSN adresim mevcut, istersen ekleyebilirsin.

günaydın arkadaşlar herkese merhabalar uzun süredir gerek sıkıntı gerek vakit sıkıntısından dolayı yazamıyordum..bu arada efsaneler de geri dönmüş jr.metehan abii :) hoşgeldiniz

Günaydın Ferhat, ne zamandır yazmıyorsun merak etmiştik,
arada sırada ses ver :):rendeer:
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
İsmail ben bu yağ ile kaç km yaptığımı karıştırdım, yani ne zaman değiştirmem gerektiğini bilmiyorum. ama 6. depo benzinimi koydum yani takribi 2500km olmamıştır daha. Ama değiştirebiliriz sorun değil. Olmazsa bir kaba alır durumuna bakar tekrar koyarız.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
İsmail ben bu yağ ile kaç km yaptığımı karıştırdım, yani ne zaman değiştirmem gerektiğini bilmiyorum. ama 6. depo benzinimi koydum yani takribi 2500km olmamıştır daha. Ama değiştirebiliriz sorun değil. Olmazsa bir kaba alır durumuna bakar tekrar koyarız.

Ok. Murat abi.
Benimde 2000 km olmasına 100-200 km. kaldı.
Yazdan kalma 15w-50 Motul var hala karterde.
Malum havalar soğudu iyice 10w-40 koyacağım.

Ben o zaman debriyaj balatasını alıyım,
yetiştirebilirsek bu haftasonu pazar günü debriyaj balatalarını değiştiririz.

Sende ara saclar mevcutmu? Birde sendeki debriyaj balataları hangi marka?
Genelde balatalarla birlikte ara saclarında değişmesi gerekiyormuş.
 
Katılım
8 Eki 2010
Mesajlar
78
ismailim şu yokuş aşağı/yukarı konusunda sana katılmıyorum. yokuş yukarı da olsa aşağı da olsa aynı devirde arka teker aynı hızda döner aga.

dediğinin olması için debriyajın kaydırması gerek.

rampa yukarı ya da ruzgarlı havada motor düzdeki gibi hızlanamaz evet ama bunun nedeni düzdeki gibi devirlenememesidir. istersen tekeri yerden kes havada gaz ver yine de aynı devirde aynı hızı gösterir. (tabi hız göstergesini arka tekere bağlayabilirsek)

motorun döndüğü devir dişliler vasıtasıyla bir katsayıyla çarpılır ve arka teker ona göre bir devirde döner. dediğin gibi olması için arada biyerde devir kaybı olması gerekir. bu da ancak kaçıran debriyaj ile olur.

mesela "Fakat dediğim gibi hafif aşağı meyilli bir yolda aynı devir değerleri ile kullanınca km/h cinsinden hızımız +10 +20 arası artıyor. (Çünkü motorun devrine yardımcı olarak yolun eğimi destek veriyor. Daha düşük devirde daha yüksek hızlara çıkabiliriz.) demişsin ya,

yolun eğimi gazı bırakırsan devir ile hızı aynı anda artırır. devir sabitken hız artar mı aga :wiinkk:

Aynen katılıyorum.
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Ok. Murat abi.
Benimde 2000 km olmasına 100-200 km. kaldı.
Yazdan kalma 15w-50 Motul var hala karterde.
Malum havalar soğudu iyice 10w-40 koyacağım.

Ben o zaman debriyaj balatasını alıyım,
yetiştirebilirsek bu haftasonu pazar günü debriyaj balatalarını değiştiririz.

Sende ara saclar mevcutmu? Birde sendeki debriyaj balataları hangi marka?
Genelde balatalarla birlikte ara saclarında değişmesi gerekiyormuş.

bende ara saclar yok heralde paketi açıp bakmadım, balatalar da hint malıydı heralde, sarı bir kutusu vardı eve gidince bakmam lazım. ASK gibi bişeydi heralde

resim buldum heralde buydu. Ucuz da bişeymiş ben toptan aldıydım, kaliteli bir şey değilse ucuzmuş orjinalini takayım. Sen gidip orjinal alıcaksan bir takım bana alabilir misin. Pazar günü değiştirelim. Ama yağışlı olabilir hava.

productimage-picture-debriyaj-balatasi-333677131.JPG
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Hmm birde debriyaj kapak contası gerekecek bize.

Velomoto'da 9 TL'ye tayvan malı balata varmış.
https://www.velomoto.com.tr/urun.php?kod=435-101&kategori=180

Tam emin olamadım, sence orijinal mi kullanalım ?
Fiyat farkı var biraz.

Servisteki orijinal ürün fiyatları (Anes motor) :
Balata set olarak (5 adet ) : 60 TL
Ara saclar: 15 TL
Kapak contası : 12 TL

Online sipariş verirsek zaten ücretsiz kargo ile gönderiyorlar.
Servise gitme derdinden kurtuluruz böylece. Çünkü benimde pek servise uğrayacak vaktim olmuyor.
 
Katılım
19 Şub 2010
Mesajlar
441
:) Debriyaj balatalarını değiştirmem gerektiğinin belirtisi bunlar.
TheNightHawk ile birlikte debriyaja bi operasyon yapacaktık ama vakit ayarlayamadık kaldı.

Yarın işe giderken sabah daha erken çıkıp bu devir-km ilişkisini boş bir yolda tekrar detaylıca inceleyeceğim.

Hafif meyilli yolda daha çabuk devirlenen motor ve km/h beni bu konuda yanıltmışta olabilir.

@Elviss_78 ve @GÜNTEKİN;
Sizde de devir saati var , sizin durumlar nasıl?
"devir/hız" ilişkisini bide sizlerden dinlesek iyi olacak :)

Bugün sabah erkenden, özellikle devir saatini denemek için düz yola çıktım. hava güneşli rüzgar yok. 4 defa tekrar ettim. sonuçlar;
1 nci vites 0-20 km/h
2 nci vites 20-30 km/h
3 ncü vites 30-40 km/h
4 ncü vites 40-50 km/h
5 nci vites 55 km/h 60 km hıza ulaşmak istediğimde 4000 deviri görüyor. aynı olayı 4 kez test ettim veriler değişmedi. Sanki normali 5000 devir gibi geliyor, çünkü ekonomi aralığının sonunda vites değiştirdiğim zaman motor toplayamıyor. 5 nci viteste 100 m mesafede 60 km yi ucu ucuna görüyor.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Hmm birde debriyaj kapak contası gerekecek bize.

Velomoto'da 9 TL'ye tayvan malı balata varmış.
https://www.velomoto.com.tr/urun.php?kod=435-101&kategori=180

Tam emin olamadım, sence orijinal mi kullanalım ?
Fiyat farkı var biraz.

Servisteki orijinal ürün fiyatları (Anes motor) :
Balata set olarak (5 adet ) : 60 TL
Ara saclar: 15 TL
Kapak contası : 12 TL

Online sipariş verirsek zaten ücretsiz kargo ile gönderiyorlar.
Servise gitme derdinden kurtuluruz böylece. Çünkü benimde pek servise uğrayacak vaktim olmuyor.

Rialli'de ise ASK marka balata 10 lira
http://www.rialli.com/urunler/motor...aj-balatasi-takim-ask-125-150cc-cg-serisi-5-/

Ara saclar 5 lira
http://www.rialli.com/urunler/motor...li-debriyaj-balata-ara-saci-ybr125agk-ms1013/

---------- Mesaj ekleme zamanı: 14:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 14:20 ----------

Bugün sabah erkenden, özellikle devir saatini denemek için düz yola çıktım. hava güneşli rüzgar yok. 4 defa tekrar ettim. sonuçlar;
1 nci vites 0-20 km/h
2 nci vites 20-30 km/h
3 ncü vites 30-40 km/h
4 ncü vites 40-50 km/h
5 nci vites 55 km/h 60 km hıza ulaşmak istediğimde 4000 deviri görüyor. aynı olayı 4 kez test ettim veriler değişmedi. Sanki normali 5000 devir gibi geliyor, çünkü ekonomi aralığının sonunda vites değiştirdiğim zaman motor toplayamıyor. 5 nci viteste 100 m mesafede 60 km yi ucu ucuna görüyor.

Teşekkürler test için. :cat:
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Demekki ara saç değiştiren pek olmuyor bana vermediler. Orjinale gerek yok ben yan sanayiciyim :) kapak contasına ihtiyaç olacağını sanmam. Sana bırakıyorum ben seçimi arasaç ve kapak contası konusunda bana fark etmez.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst