Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
2 Kas 2009
Mesajlar
491
Arkadaşlar Yardım Talebi ve Bilgi Paylaşımı: Benim cbf 150 morsikletim var sol arka sinyali kırdım bu ay vizeye girmem gerek onun için sol arka sinyali almam için kople takım halinde stop ve sağ sinyalide almalıyım bu da 85 lira civarı. Buraya kadar tamam ama benim söyle bir fikrim var bir kaç kişiye sordum olmaz dediler ama deneyen varmı merak ediyorum ve aydınlanmak istiyorum... Ön sinyal 40 lira ve sağ ön sinyali sol arka sinyale uydurabilirmiyiz çevirince şekil aynı oluyor ama uyuyormu bilmiyorum, mantık ve şekil olarak oluyor. Acele cevap!

kardeş aynı sorun benim sinyaldede vardı vizeye gitmesi gerekiyordu bende çok kafa yordum bir sağ ön sinyal alayım da dış camını kesip biçip yapıştırayım diye ama kısa bir araştırmadan sonra sağ ön sinyalin 20 tl, arka stop lambasınında 60 tl olduğunu öğrenince aradaki farkın uğraşmaya deymeyeğini düşündüm ve 60 liraya komple arka stop alıp servise taktırdım hiç uğraşmadım ama takması biraz uğraştırıyo arka grenajları komple söküp öyle takılması gerekiyor benim yeni aldığım sıralardı sökmeye cesaret edemedim biryerleri kırar dökerim diye servisteki arkadaşlar hallettiler sağolsunlar..

şekil konusunda haklısın arka sinyaller ön sinyallerin ters dönmüş hali tek farkları sadece önlerde 5 kat, arkalarda 6 kat çizgi var.. :cat:
 
Katılım
25 Nis 2009
Mesajlar
1,524
Motosikleti
Hornet
Nerelerde kaldın Emrah. Merak etmiştik. İstanbul'a dönüş yaptın demek. Hayırlı olsun. :)

Yağ yakıyordan kastın tam olarak nedir? Kaç km.de ne kadar yağ eksiltti?
Egsozdan çıkan siyah duman görebiliyormusun?

Oringli zincir düşünürsen 50 TL'ye DBC oringli zincir gönderebilirim sana.

Ön arka dişliyide sanırım 20-25 TL civarına istanbul sirkeciden halladebilirsin.

Kışlık lastik konusunda Pirelli Mandrakaru'yu tek geçerim ama bulmak biraz sıkıntılı. Birde bu lastiği iç lastikli, şambiyelli olarak kullanman gerekiyor.
Tubeless olanını görmedim henüz, eğer bulursan bizede haber ver :)

Dişli lastik istiyorsan bunları alacaksın. Bizim motora tam uyan ölçüleri var.

Aslında geleli baya oldu abi..Fakat taşınmaydı..Netti falan onlar biraz uzun sürdü..
Yağ yakma olayı şöyleki abi..
En son girdiğimde Metehan abinin anlattığı gibi dur kalk..Hızlı yetişiyim basıyım gaza derken..İster istemez motoru fazla sıkıştırıyorum herhalde..

Kullanıma göre bazen 300 bazen 700-750 km'de bir yağ çubuğuna baktıqımda en alt seviyede oluyo..

ilk çalıştırdığımda beyaz duman atiyo..Sonrasında duman gözükmüyo.(Bu ekzoz çıkışının eski sahibi tarafından genişletilmesindende olmuş olabilir.)

Zincir konusuna gelince abi..Ayın 5'ini beklemem şart :p
Yardımcı olursan çok sevinirim o zaman..

Lastik konusundada mişlen istiyorum fakat..Kışta geliyo..Nasıl yapıcam bilmiyorum.



Lastiklerle ilgili bir seçenek daha irc nin dişli ama nasıldır performansı bilemem ,bir dönem almayı düşünüp araştırmıştım, yeni bir model demişlerdi irc den

productimage-picture-9090-18-nr48-tubeless-irc-dis-lastik40121.jpg

http://www.rialli.com/urunler/motor...i/9117__9090-18-nr48-tubeless-irc-dis-lastik/

Güzel lastiğe benziyo..Alternatifler arasına aldım..Teşekkür ederim:)
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Selamlar arkadaşlar makyajlı versiyon cbf den bir haber varmı (aydogan) senin vardır:)
 
Katılım
16 Nis 2010
Mesajlar
303
Arkadaşlar Yardım Talebi ve Bilgi Paylaşımı: Benim cbf 150 morsikletim var sol arka sinyali kırdım bu ay vizeye girmem gerek onun için sol arka sinyali almam için kople takım halinde stop ve sağ sinyalide almalıyım bu da 85 lira civarı. Buraya kadar tamam ama benim söyle bir fikrim var bir kaç kişiye sordum olmaz dediler ama deneyen varmı merak ediyorum ve aydınlanmak istiyorum... Ön sinyal 40 lira ve sağ ön sinyali sol arka sinyale uydurabilirmiyiz çevirince şekil aynı oluyor ama uyuyormu bilmiyorum, mantık ve şekil olarak oluyor. Acele cevap!


Eğer sadece muayneden geçmek için yapılcaksa bu işlem gerek yok. Geçenlerde sattığım er5 te sinyal kırıktı bi tane sarı ampül taktık ve öle geçtik.Ama sorun olup olmamasına garanti veremem sonra fırça yemeyelim :)
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Selamlar arkadaşlar makyajlı versiyon cbf den bir haber varmı (aydogan) senin vardır:)

Aykan usta, henüz ses seda yok, geçenlerde sitemizin üyesi anesmotor'dan Hakan Bey'e de bu konuyu özellikle sordum. Yeni gelen 2011 modellerinde hiçbir farkı olmadığını söyledi.

Makyajlı kasa ne zaman gelecek, hala meçhul :silent:
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
Sanada günaydın Ferhat :) Nasıl geçti yolculuk?

şehir içi trafiğinden dolayı ankra ya hep motorla gelmek istemiştim arabayla şehir içi çok yordu beni ilk gelişim olduğu içinde olabilir.ama dönüş çok iyi geçti yavaş yavaş tesislerde dura dura geldim samsun yoluna girdiğimde ise başladım yolda rüya göre göre gelmeye.:p iki kere ucuz atlattım bilmiyorum motorda sizde de oluyormu ben gece 40-45 dakıkalık mesefade ana yolda motorun üzerinde rüya gördüğüm bile oluyor uyumayacağım diyorum kaskın önünü açıyorum ama o halde bile anlık dalıyorum refüjlerin dibinde açıyorum gözümü.şaka gibi insan motorun üzerinde uyrmu demeyin uyuyor :pale: konudan konuya atladım ama ismail inşallah birdahaki gelmemde motorumla gelirim hem tanışırız :rendeer:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 09:54 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 09:36 ----------

arkadaşlar benim ilerde almak istediğm motor endro tarzı bir motor önümde iki üç yıl gibi bir zaman var para biriktirip böyle bi motor almak istiyorum bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim
1-600 cc motorlarda 2 silindir mi? 4 silindirmi?
2-600 cc motorlarda hangi marda
3-yakıt tüketimi en AZ olan
4-yedek parçası uygun
bu özellillerde bir makine ilerleyen yıllarda allah nasip ederse almak isterim.
Aslında cbf 600 çok yakışıklı ve kaslı duruyor ama çok para :cherry: ben o parayı biriktirdiğimde almak istediğim modeli arkeolojik kazılarda bulup etnografya müzesine koyarlar
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
şehir içi trafiğinden dolayı ankra ya hep motorla gelmek istemiştim arabayla şehir içi çok yordu beni ilk gelişim olduğu içinde olabilir.ama dönüş çok iyi geçti yavaş yavaş tesislerde dura dura geldim samsun yoluna girdiğimde ise başladım yolda rüya göre göre gelmeye.:p iki kere ucuz atlattım bilmiyorum motorda sizde de oluyormu ben gece 40-45 dakıkalık mesefade ana yolda motorun üzerinde rüya gördüğüm bile oluyor uyumayacağım diyorum kaskın önünü açıyorum ama o halde bile anlık dalıyorum refüjlerin dibinde açıyorum gözümü.şaka gibi insan motorun üzerinde uyrmu demeyin uyuyor :pale: konudan konuya atladım ama ismail inşallah birdahaki gelmemde motorumla gelirim hem tanışırız :rendeer:

Aman Ferhat bahsettiğin durumlar çok tehlikeli, madem gözler dalmaya başlıyor çekeceksin ilk tesise rahat rahat en az 2 saat uyuyacaksın .
Şakaya gelmez biliyorsun.
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
311
Aman Ferhat bahsettiğin durumlar çok tehlikeli, madem gözler dalmaya başlıyor çekeceksin ilk tesise rahat rahat en az 2 saat uyuyacaksın .
Şakaya gelmez biliyorsun.

evet gelmez zaten kenara çekiyorum uyumak için gözüme uyku girmiyor çıldırıyorum o zaman yola çıkıyorum başlıyorum esnemeye sonra kenara çekiyorum tık yok...kafayı yiyeceğim akşamda aynısı oldu..
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
Aykan usta, henüz ses seda yok, geçenlerde sitemizin üyesi anesmotor'dan Hakan Bey'e de bu konuyu özellikle sordum. Yeni gelen 2011 modellerinde hiçbir farkı olmadığını söyledi.

Makyajlı kasa ne zaman gelecek, hala meçhul :silent:

Bu motorun durumuda beat gibi olacak sanırım bir degişiklik şart cbf lere bayide gördüklerimde siyah rengin biraz daha parlak oldugunu farkettim belkide pisikolojiktir..kontak degişmiş sadece ama cbf gene aynı motor...ben alırsam innova i ile cbf arsında alıcam bir makyaj olsaydı daha iyi olurdu....2008 de kullandıgım mavi cbf ile aynı olmazdı.....gerçi mavide kalkmış.
 
Son düzenleme:
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
arkadaşlar benim ilerde almak istediğm motor endro tarzı bir motor önümde iki üç yıl gibi bir zaman var para biriktirip böyle bi motor almak istiyorum bilgisi olan varsa paylaşırsa sevinirim
1-600 cc motorlarda 2 silindir mi? 4 silindirmi?
2-600 cc motorlarda hangi marda
3-yakıt tüketimi en AZ olan
4-yedek parçası uygun
bu özellillerde bir makine ilerleyen yıllarda allah nasip ederse almak isterim.
Aslında cbf 600 çok yakışıklı ve kaslı duruyor ama çok para :cherry: ben o parayı biriktirdiğimde almak istediğim modeli arkeolojik kazılarda bulup etnografya müzesine koyarlar

Bu motor seçimi konusu çok karışık. Mümkünse; boş kaldıkça aklında olan modellerin topiklerine girerek kullanıcı yorumlarını okumalısın. Biliyorum uzun sürecektir :) ama ancak böyle bir fikir elde edilebilir.

Bana kalırsa enduro düşünüyorsan Bmw f650 veya Yamaha xt600'leri araştırabilirsin.

Yalnız CBF600 demişsin o motorda enduro değil, naked denilen çıplak kategorsine giriyor.

Honda'nın endurosu olsun dersen, Transalp olabilir.
Ör: http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-xl-600-transalp-efsane-transalp/detay
 
Katılım
4 Eyl 2010
Mesajlar
23
kask

kendi adıma rica ederim :wiinkk: çok ucuz kaskların bile en ucuz 60-70tl olduğunu varsayarsak , 100tl ye karbon-fiber ve bu ağırlıkta ,çıkarılabilir pad li , sesi bukadar izole eden başka kask bulamamıştım ben de , yurtdışı fiyatları da daha pahalı, yani fiyat/performans olarak herkese tavsiye edebileceğim bir kask. Aldıktan sonra yorumlarını beklerim.

[ımg]http://img29.imageshack.us/img29/9347/61234433726794286741264.jpg[/ımg]
arkadaşlar aranıza bir hafta önce katıldım. Bir sürü moto form siteleri var. Fakat sizin siteniz kadar dost canlısı ve neşeli site yok.tabii bu da katılımcıların kalitesi ile doğru orantılı.
Motoru 20 sene önce kullanmıştım.51 yaşında sonra tekrar bu sevda beni kendine çekti. Tabii ayvalıkta ikamet etmemin de bu konuda etkisi oldu.bir haftada sizler sayesinde çok şey öğrendim.çünkü bizim zamanımızda herşey çok iptidai idi. Size komik gelecek ama benzine yağ koyuyorduk, deniz motorları gibi.
Kullanmaya başladığımda işin gerçeği bayağı zorluk çektim.hatta şu anda size önemli bir problemimde bahsetmek istiyorum.
Gaz kolunun başlangıcı ( kalkarken ve vites değiştirdikten sonra) sanki takılıyor gibi geliyor ve motor ani olarak ileri hamle yapıyor.bu olay acemilik mi yoksa gerçekten takılıyor mu anlayamadım.normalde gazı başlangıçta artırdığımda hafif bir boşlutan sonra yavaş yavaş gaz vermesi lazım gibi geliyor bana. Tabii motor kullnmaya yeniden başladığımda bu sorunun benden mi yoksa motordan mı anlayamadım ve bu olay birazda moralimi bozmadı desem yalan olur. Kendi kendime benn motor kullanmayı unuttum herhalde diyorum.yardımalrınız acilen bekliyorum.
Kask konusuna gelince sizin önerileriniz neticesinde kendime scorpion exo dmz , eşime de ( beden ölçüsünde aynı marka bulamadığım için) nsfp uno siyah kask ( ingiliz marka)siparişi verdim.muhtemelem cuma günü elime geçer.
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Bu motorun durumuda beat gibi olacak sanırım bir degişiklik şart cbf lere bayide gördüklerimde siyah rengin biraz daha parlak oldugunu farkettim belkide pisikolojiktir..kontak degişmiş sadece ama cbf gene aynı motor...ben alırsam innova i ile cbf arsında alıcam bir makyaj olsaydı daha iyi olurdu....2008 de kullandıgım mavi cbf ile aynı olmazdı.....gerçi mavide kalkmış.

Mavi rengi Ankara'da sadece bir kaç kuryede gördüm. En az satılan renk olduğundan eminim. Bu yüzden artık mavi satılmıyor olabilir.

Sendeki eski cbf150'de maviydi :) Dursaydı şimdi üretimden kalktığı için mavi meraklısı birine iyi fiyattan satabilirdin :mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:57 ----------

arkadaşlar aranıza bir hafta önce katıldım. Bir sürü moto form siteleri var. Fakat sizin siteniz kadar dost canlısı ve neşeli site yok.tabii bu da katılımcıların kalitesi ile doğru orantılı.
Motoru 20 sene önce kullanmıştım.51 yaşında sonra tekrar bu sevda beni kendine çekti. Tabii ayvalıkta ikamet etmemin de bu konuda etkisi oldu.bir haftada sizler sayesinde çok şey öğrendim.çünkü bizim zamanımızda herşey çok iptidai idi. Size komik gelecek ama benzine yağ koyuyorduk, deniz motorları gibi.
Kullanmaya başladığımda işin gerçeği bayağı zorluk çektim.hatta şu anda size önemli bir problemimde bahsetmek istiyorum.
Gaz kolunun başlangıcı ( kalkarken ve vites değiştirdikten sonra) sanki takılıyor gibi geliyor ve motor ani olarak ileri hamle yapıyor.bu olay acemilik mi yoksa gerçekten takılıyor mu anlayamadım.normalde gazı başlangıçta artırdığımda hafif bir boşlutan sonra yavaş yavaş gaz vermesi lazım gibi geliyor bana. Tabii motor kullnmaya yeniden başladığımda bu sorunun benden mi yoksa motordan mı anlayamadım ve bu olay birazda moralimi bozmadı desem yalan olur. Kendi kendime benn motor kullanmayı unuttum herhalde diyorum.yardımalrınız acilen bekliyorum.
Kask konusuna gelince sizin önerileriniz neticesinde kendime scorpion exo dmz , eşime de ( beden ölçüsünde aynı marka bulamadığım için) nsfp uno siyah kask ( ingiliz marka)siparişi verdim.muhtemelem cuma günü elime geçer.

Değerli @suysal59,
Ne güzel yaş gözetmeksizin bu sevdaya kapılmışsınız. Allah size ve eşinize kazasız belasız uzun kilometreler nasip etsin. :rendeer:

Kasklar da hayırlı olsun. Umarım sağlamlığını test etme fırsatınız olmaz.

Bahsettiğiniz gaz kolunun takılmasını tam olarak anlayamadım.

Normalde gaz elciğinin standart çalışma mantığı şöyledir.
gaz.jpg


Bu resme göre bir kontrol ederseniz eğer motorun, 2 ile 6 mm arası bir boşluktan sonra gaz yemesi gerekiyor.

Bir ihtimal motorun gaz teli yağsız kalmış ve takılma yapıyor olabilir.

Ucunda iğne olan bir şırınga yardımıyla teli kolayca yağlayabilirsiniz.

Kazasız sürüşler...
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
arkadaşlar aranıza bir hafta önce katıldım. Bir sürü moto form siteleri var. Fakat sizin siteniz kadar dost canlısı ve neşeli site yok.tabii bu da katılımcıların kalitesi ile doğru orantılı.
Motoru 20 sene önce kullanmıştım.51 yaşında sonra tekrar bu sevda beni kendine çekti. Tabii ayvalıkta ikamet etmemin de bu konuda etkisi oldu.bir haftada sizler sayesinde çok şey öğrendim.çünkü bizim zamanımızda herşey çok iptidai idi. Size komik gelecek ama benzine yağ koyuyorduk, deniz motorları gibi.
Kullanmaya başladığımda işin gerçeği bayağı zorluk çektim.hatta şu anda size önemli bir problemimde bahsetmek istiyorum.
Gaz kolunun başlangıcı ( kalkarken ve vites değiştirdikten sonra) sanki takılıyor gibi geliyor ve motor ani olarak ileri hamle yapıyor.bu olay acemilik mi yoksa gerçekten takılıyor mu anlayamadım.normalde gazı başlangıçta artırdığımda hafif bir boşlutan sonra yavaş yavaş gaz vermesi lazım gibi geliyor bana. Tabii motor kullnmaya yeniden başladığımda bu sorunun benden mi yoksa motordan mı anlayamadım ve bu olay birazda moralimi bozmadı desem yalan olur. Kendi kendime benn motor kullanmayı unuttum herhalde diyorum.yardımalrınız acilen bekliyorum.
Kask konusuna gelince sizin önerileriniz neticesinde kendime scorpion exo dmz , eşime de ( beden ölçüsünde aynı marka bulamadığım için) nsfp uno siyah kask ( ingiliz marka)siparişi verdim.muhtemelem cuma günü elime geçer.

Gaz teliniz kopmak üzere olabilir birkaç tel tutuyor olabilir geç olmadan servise gidin benim kopmuştu.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:29 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:26 ----------

Mavi rengi Ankara'da sadece bir kaç kuryede gördüm. En az satılan renk olduğundan eminim. Bu yüzden artık mavi satılmıyor olabilir.

Sendeki eski cbf150'de maviydi :) Dursaydı şimdi üretimden kalktığı için mavi meraklısı birine iyi fiyattan satabilirdin :mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:57 ----------



Kanka valla akıl edemedik tüh beee köşe olmuştuk şimdi:queen:ya mavileri siyaha boyadılar metehan bi ara baya bi bahsetmişti olabilirmi acep:silent:
 
Katılım
4 Eyl 2010
Mesajlar
23
Mavi rengi Ankara'da sadece bir kaç kuryede gördüm. En az satılan renk olduğundan eminim. Bu yüzden artık mavi satılmıyor olabilir.

Sendeki eski cbf150'de maviydi :) Dursaydı şimdi üretimden kalktığı için mavi meraklısı birine iyi fiyattan satabilirdin :mrgreen:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:11 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:57 ----------



Değerli @suysal59,
Ne güzel yaş gözetmeksizin bu sevdaya kapılmışsınız. Allah size ve eşinize kazasız belasız uzun kilometreler nasip etsin. :rendeer:

Kasklar da hayırlı olsun. Umarım sağlamlığını test etme fırsatınız olmaz.

Bahsettiğiniz gaz kolunun takılmasını tam olarak anlayamadım.

Normalde gaz elciğinin standart çalışma mantığı şöyledir.
gaz.jpg


Bu resme göre bir kontrol ederseniz eğer motorun, 2 ile 6 mm arası bir boşluktan sonra gaz yemesi gerekiyor.

Bir ihtimal motorun gaz teli yağsız kalmış ve takılma yapıyor olabilir.

Ucunda iğne olan bir şırınga yardımıyla teli kolayca yağlayabilirsiniz.

Kazasız sürüşler...

teşekkür ederim. yarın denerim
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
Bu resme göre bir kontrol ederseniz eğer motorun, 2 ile 6 mm arası bir boşluktan sonra gaz yemesi gerekiyor.

Bir ihtimal motorun gaz teli yağsız kalmış ve takılma yapıyor olabilir.

Ucunda iğne olan bir şırınga yardımıyla teli kolayca yağlayabilirsiniz.


gerek yok:p

gaz kütüklüğünün altında yağlama deliği var,wd40'ın ucunu içine sokup basın:cat:
 
Katılım
9 Eyl 2010
Mesajlar
6
150 CC bir motor yokuş yukarı gayet normal şekilde hız ve devrini düşürür.
Bende Ankara'da cinnah caddesi yokuşuna 90 km/s ile girdikten sonra sert yokuşun ortalarına doğru 3.vites ve 60 km/s hızlara düşüyorum. Bu gayet doğal. Otomobillerin bile sert yokuşlarda hızları düşer ki bizim motor 150 cc. gayet normal.

Senin hız düşmesinden kastın 1.vitese kadar düşmekmi? Detaylandırabilir misin?


aga saol cevap yazmışın da ben anlatamadım benim problem yolda giderken mesela viraja giriyoz ne yaparsın gazı kesiyosun haliyle viraj bitti gaz veriyorum hemen almıyo 2 - 3 sn sonra gazliyo yani 60 la giyoum mesela gazı kestim tekrar verdim hemen gazı almıyo kesiyo bi 2 sn sonra felan gazı alıyo nasıl bi problemse anlamadım gitti
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
150 CC bir motor yokuş yukarı gayet normal şekilde hız ve devrini düşürür.
Bende Ankara'da cinnah caddesi yokuşuna 90 km/s ile girdikten sonra sert yokuşun ortalarına doğru 3.vites ve 60 km/s hızlara düşüyorum. Bu gayet doğal. Otomobillerin bile sert yokuşlarda hızları düşer ki bizim motor 150 cc. gayet normal.

Senin hız düşmesinden kastın 1.vitese kadar düşmekmi? Detaylandırabilir misin?


aga saol cevap yazmışın da ben anlatamadım benim problem yolda giderken mesela viraja giriyoz ne yaparsın gazı kesiyosun haliyle viraj bitti gaz veriyorum hemen almıyo 2 - 3 sn sonra gazliyo yani 60 la giyoum mesela gazı kestim tekrar verdim hemen gazı almıyo kesiyo bi 2 sn sonra felan gazı alıyo nasıl bi problemse anlamadım gitti

debriyajında olabilir , hava filtrende de yada buji de de :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst