Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059

linklerde bişey var heralde açılmadı...ya desene sirkeciden alıcam zenonu ordan alırım merceğide mercekli zenon takalım daha ii:)şimşek gibi sellektor hoşuma gitti:)
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
925
Eğer mercek alıcaksan,uzun kısa xenona ampule gerek yok,zaten mercek hallediyor sellektör ve uzun kısa olayını mücahit,hemde yıldırım hızı ile.:):cat:

Zaten takan bi arkadaşın motorunda görsek,herkes taktıracaktır bu mercek olayını,o nasıl sellektör öyle yaw sanki gökyüzünden asfalta yıldırım düşercesine.::sas::::sas::
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Xenon konusu açılmışken genelde yanlış bilinen bir doğruyuda paylaşayım:

1823.jpg
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Eğer mercek alıcaksan,uzun kısa xenona ampule gerek yok,zaten mercek hallediyor sellektör ve uzun kısa olayını mücahit,hemde yıldırım hızı ile.:):cat:

Zaten takan bi arkadaşın motorunda görsek,herkes taktıracaktır bu mercek olayını,o nasıl sellektör öyle yaw sanki gökyüzünden asfalta yıldırım düşercesine.::sas::::sas::

anladım evet hem mercek alıp hem uzun kısa zenon almak sacmalık olur:)mercekte zaten motor var sellektoru o halledicek:)en kötü ihtimal bu hafta sonuna kadar takmış olurum mercekli zenonu...
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
925
Ben 8000 k kullanıyorum,mavisimsi gibi benimde ampul,aydoğan güzel bir konuya deyinmiş,tam beyaz ışık isteyen 5000 k ideal bence.:)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
Abi merceği ampulu söküp ampulun yerine mercek takılacak, ampulun yeri biraz daha büyüyeceği için sorun yok,bu topu takıcan farın içine oynar başlıklı hemide.:p
mercek takınca zaten far atomunun bi özelliği güzelliği kalmıyacak,altı delik üstü delik olsa bile,bi silikon sıktın mı dıştan daha bi şeycikler olmaz,zaten merceği takınca senin motor kara,far atomunuda karadın mı,şahane bir görüntü çıkar ortaya,sadece mercek ön plana çıkacak.:):cat:

Ama şunuda unutma e-5 te öndeki araca yıldırım gibi sellektör yapan bir tek bu mercek farlı xenonlardır.:cyclopsan

Hani şu bmw'ler mercedes'ler varya yıldırım gibi sellektör çakıyor,bu yıldırımın çakması bu resimde hareket eden parçanın sayesinde oluyor.:cat::cat::cat:

][/URL]

tamam kanka mevzuyu anladımda far atomu tası çıkacakmı yerinden...çıkarmadan olacak değilmi bu iş...ben bu saatten sonra uğraşmamda miller sırf uzun kısa yapmak için bunla uğraşmasın bence...kanka yanlışsam düzelt...mercekli takmak için neden gerekir...göz almasın ve trafikte sorun çıkmasın veya uzun yakabilmek için mi...hacı bildiğim kadarıyla takılan zenonun ışığının önemli bir kısmını alır götürür...kapatır yani perdeleme yapacak...yani ışık her daim yanıyor perdeleme yapacak bu sistem göz kırpma gibi bişey...:cat:

birol kardeş bu mercekli uzun kısa zenonun fiyatı nedir biliyormusun...gidip sadece kısa h4 zenon alıcaktım ama yaptımmı bunu yapmak daha mantıklı hem merceklı hemde yıldırım gibi sellektör kulağa hoş geliyor:)



kanka kendinmi yapcan ne planladın...

bu arada cbf ybr ve tvs hakkında yüzeysel bir tets yapmışlardı onu buldum eskilerden bir dergiden...



bu linkten daha kolay okursunuz...


http://img367.imageshack.us/i/2tekercbf4yazimn8.jpg/
 
Son düzenleme:
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
mete abi evet kendim takıcam yaparım bu işi benim cuptan tecrubem var:)birde mercekli olmasının iki nedeni var hem uzun kısa sellektor yapmak hemde muanede uzun kısa farım olucak sorunumda olmıcak...mercek takınca evet mercek perde gorevı yapıyor ışık yanıyor ama perdeleyerek kısalar yanmış oluyor benımde düşüncem o yönde ama sadece zenon takmak yerıne böle yapmak daha mantıklı gelıyor sonradan ugrasmıyım...
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
h4 zenon kullanırsan uzun kısan zaten olacak.. mercek ışığın dağılmasını engeller. vizede merceksiz zenonlar zaten geçmiyor :)
ben size başka bir şey söylüyeyim. merceği silikonla tutturacaksınız , far içindeki aynayı artık kullanmayacağından başka renk de olabilir ..
mercekli farlara takılan zenonların başka olduğunu duymuştum :)

farın içini yani aynasını inceleyin. aynanın üst kısmında tırtıklı bir alan var . bu tırtıklı alan zenon da duvara yansıttığınızda çizgi çizgi şekiller çıkartıyor. yani bizim motorların far aynaları zaten zenon için ideal bir şekil değil :)
bu mercek işini 3-4 aydır düşünüp hesaplıyorum. farı yerinden sökmek için yan krenajları sökmek ölüm geliyor. komple ön tarafı açmadan sadece farı almanın bir yöntemi varmı ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:25 ----------

Eğer mercek alıcaksan,uzun kısa xenona ampule gerek yok,zaten mercek hallediyor sellektör ve uzun kısa olayını mücahit,hemde yıldırım hızı ile.:):cat:

Zaten takan bi arkadaşın motorunda görsek,herkes taktıracaktır bu mercek olayını,o nasıl sellektör öyle yaw sanki gökyüzünden asfalta yıldırım düşercesine.::sas::::sas::

mercek de mi elektirik var ? mercek mi ileri geri hareket ediyor?
bunu ilk defa duydum :)
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
mete abi evet kendim takıcam yaparım bu işi benim cuptan tecrubem var:)birde mercekli olmasının iki nedeni var hem uzun kısa sellektor yapmak hemde muanede uzun kısa farım olucak sorunumda olmıcak...mercek takınca evet mercek perde gorevı yapıyor ışık yanıyor ama perdeleyerek kısalar yanmış oluyor benımde düşüncem o yönde ama sadece zenon takmak yerıne böle yapmak daha mantıklı gelıyor sonradan ugrasmıyım...

yapabilirsen helal olsun kanka...ne mutlu sana...ama ben eline alacağını düşünmekteyim far atomunu...:queen: moralini bozmayımda çok hassas işler bak...hadi taktın sonra silikon uygulmasını bari güzel yap beklet ki ilk sarsıntıda yalan olmasın...severim özgüveni ama paramıda riske atmak istemem...

h4 zenon kullanırsan uzun kısan zaten olacak.. mercek ışığın dağılmasını engeller. vizede merceksiz zenonlar zaten geçmiyor :)
ben size başka bir şey söylüyeyim. merceği silikonla tutturacaksınız , far içindeki aynayı artık kullanmayacağından başka renk de olabilir ..
mercekli farlara takılan zenonların başka olduğunu duymuştum :)

farın içini yani aynasını inceleyin. aynanın üst kısmında tırtıklı bir alan var . bu tırtıklı alan zenon da duvara yansıttığınızda çizgi çizgi şekiller çıkartıyor. yani bizim motorların far aynaları zaten zenon için ideal bir şekil değil :)
bu mercek işini 3-4 aydır düşünüp hesaplıyorum. farı yerinden sökmek için yan krenajları sökmek ölüm geliyor. komple ön tarafı açmadan sadece farı almanın bir yöntemi varmı ?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:27 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:25 ----------



mercek de mi elektirik var ? mercek mi ileri geri hareket ediyor?
bunu ilk defa duydum :)


valla usta karıştırmayımda H4 galiba usun kısa olmayan tek...H7 arkasında bir uzantısı olan farklı bir model...far tasımız biraz garip duy yuvası zorluyor takmayı...mesela cbf 250 de o kadar basitmiş ki bu iş...o dediğin far atomunu sökmek srevis içinde zor...ve bildiğim kadarıyla hassasda bişey...zaten şu anki zenonu muayeneden sonra taktırdım...geçmeyeceğini biliyordum 2 ay sabrettim...


benim ışıkda dediğin gibi üst kısımda çizgili farklı prizmamsı şekiller yayıyor ama alt kısımdan ver coşkuyu durumu...
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Gözümü daha karartamadım ama karatırsam bir merceklide bana ısmarlayın. :p
Yan krenajları söksem zaten göstergeyi led yapacam ama nerdeee.
 
Katılım
12 Nis 2007
Mesajlar
2,059
Arkadaşlar bu arkadaşımız yapmış motoruna mercek far takılırken aynen bu uygulamaları bizde yapıcaz.

http://www.motosiklet.net/forum/mt-...-150zat-mercek-ve-gunduz-fari-uygulamasi.html

peki o zenonların merceği bizim cbfin farına sığacakmı çok büyük değilmi?bugun sirkecide uzun kısa h4 sordum ampulden uzun kısa ampulun arkasında ufacık motoru var bunumu taksam yoksa merceklımı karar veremedım...aynı hesaba gelıyo dırek ampulden uzun kısa yapabılıyosun...
 
Katılım
22 Nis 2009
Mesajlar
192
olursa da merceklı olsun , ben zamanını beklemek degılde maddı olarak problemi çözmem lazım
kazadan dolayı degısen bı farım duruyor ilk önce eskı far tasında uygulayacagım iş garanti olsun
kalıcı olması rahata erdirmesi , kullanılırlıgı en yuksek olanı , cevreyede duyarlı olursa içimde rahat eder :)
 
Katılım
29 Tem 2009
Mesajlar
27
dün zenonu konşuk motor takıyor demiştim. metehan abi yanlış anladı galiba DB KONŞUK değil maltepe KONŞUK MOTOR Mehmet usta sanırım db nin babası veya akrabası zenonun markasını bilmiyorum ama h4 yani uzun kısa valla toplanıp gidersek indirim yaparmı bilmiyorum konuşmak lazım farın yanında dörtlü yaptırsak ne kadar olur dedim 20 tl ye yaparız dediler. bende kendim yapmayı çok düşündüm ama zaten arada çok bir fark yok bunlarla uğraşmaktansa daha cazip geliyor bana. ha bu arada kredi kartına taksitte yapıyorlar sanırım.
 
Katılım
12 Mar 2010
Mesajlar
49
Bizim bu cbf150 için;
Honda İnnova lar daki gibi yan sehpa (yan ayaklık) takılabılırmı arkadaslar.

Yan ayaklık acıkken motor calışmıyacak yani


Metehan abi ve diğer arkadaslar görüslerinizi bekliyorum:rendeer:
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Bizim bu cbf150 için;
Honda İnnova lar daki gibi yan sehpa (yan ayaklık) takılabılırmı arkadaslar.

Yan ayaklık acıkken motor calışmıyacak yani


Metehan abi ve diğer arkadaslar görüslerinizi bekliyorum:rendeer:

Beşkazalı niye olmasın? Kendin yapamazsan bile ustalara yaptırabilirsin.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst