Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Ark..lar motoru alalı 8500 km oldu. Hep 95 oktan benzin kullnıyordum ve ilk defa bu gün 97 oktan benzin alayım bakalım performans nasıl değişecek diye merak ettim ve 97 oktan aldım 15 tl lik. Motorun performansı, ivmelenmesi inanılmaz derecede arttı. 97 oktanla devam etsem bi zararı olurmu motora ? Aranızda devamlı 97 oktan benzin kullanan varmı ?
 
Katılım
18 Şub 2009
Mesajlar
955
selamlar , 10-40 ,15-40 ,20-40 hangisi daha kalındır yani yaz için hangi yağ uygundur acaba tecrübeli arkadaşların cevaplarını bi alalım.
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Teşekkürler özcan ama Burdaki bi tamirciye götürdüm Debriyajı normal dururken 3 cm çekince kavrama pozisyonuna gelecek şekilde ayarladı elimi iyice germem gerekiyo ve buda elimi yoruyor sen iyice çekince manetle elcik arasında arada 1 parmak demişsin anladığım kadarı ile bu benimkiyle tamamen ters. Ben bu kavrama noktasını debriyaj kolunun ordaki vidadan ayarlasam bi sorun olurmu bide altta motorun orda bi ayar yeri var heralde oraya dokunmayacağım.


Yaaa insanın yanında başka bi motor sevdalısı bi arkadaş veya tecrübeli biri olmaması çok kötü size basit gelebilir ama inanın sanki matematik problemi çözüyomuş gibi zorlanıyorum bazen e yaşımız ilerledi anlamakta zorluk çekiyoruz napayım :salut:


Wallaha benim bildiğim daha doğrusu motordan iyi anlayan abileriminde bildiği böyle yani 1 parmak mesafede kavramaya geçmesi lazım:cat: Diğer türlü senin dediğin gibi elin çok yorulur:wiinkk: 12.000 km oldu işte benim motor ve bugüne kadar sürekli böyle kullandım (1 parmak mesafesinde) ve hiç gevşeme olmadı debriyajımda gayet iyi kavraması falan yani:wiinkk: Demekki bu ayar doğru olan ayar:) Mantık olarakta senin ustanın yaptığı yanlış neden dersen 3 cm ara var diyorsun yani sen bu 3 cmye maneti salana kadar debriyaj hep kavramaya çalışcak dimi yani ömrünü kısaltır gibi geliyor ama benim dediğimde daha kısa sürede kavramaya geçecek ve debriyajla işin daha çabuk bitcek buda ömrünü uzatır diye düşünüyorum:wiinkk:
Ayarınıda manetin ordan ayarlıcaksın aşağıya elleme:wiinkk:

Ark..lar motoru alalı 8500 km oldu. Hep 95 oktan benzin kullnıyordum ve ilk defa bu gün 97 oktan benzin alayım bakalım performans nasıl değişecek diye merak ettim ve 97 oktan aldım 15 tl lik. Motorun performansı, ivmelenmesi inanılmaz derecede arttı. 97 oktanla devam etsem bi zararı olurmu motora ? Aranızda devamlı 97 oktan benzin kullanan varmı ?

Bende koymuştum birkez 97 oktan oda pompacının hatasıydı fakat dediğin gibi bir fark olmadı motorda:silent: Çok az fark oluyor yani farkta sayılmaz heralde bu ama:) Senin olay psikolojik olmasın:p

Ayrıca bir kurye tanıdığım var ve sürekli 97 oktan kullanıyor onda da Cbf 150 var fakat zararı varmıdır yokmudur bilemiyorum:silent: Bu konuyla ilgili bir topik vardı istersen onu bul bir oku:cat:


selamlar , 10-40 ,15-40 ,20-40 hangisi daha kalındır yani yaz için hangi yağ uygundur acaba tecrübeli arkadaşların cevaplarını bi alalım.

Hocam İzmir için en ideal 15-40 yaz aylarında, cetvelinden bakmıştım. Tekirdağın hava durumu nasıldır bilmiyorum ama biraz daha serindir sanırım İzmirden:silent: Yani sende 15-40 ı gönül rahatlığıyla kullanabilirsin ama burda sorduğun yağlardan en kalını 20-40:wiinkk:
 
Son düzenleme:
Katılım
8 May 2009
Mesajlar
16
selamlar , 10-40 ,15-40 ,20-40 hangisi daha kalındır yani yaz için hangi yağ uygundur acaba tecrübeli arkadaşların cevaplarını bi alalım.

slm 20 40 bildigim kadarıyla daha kalın 15 40 ta sıcaklarda biraz olsun hışırtı sesini kesilebilir bu 2000 bakımında koyucam bundan bakalım 20 40 konuldugunu hiç duymadım daha
 
Son düzenleme:
Katılım
14 May 2008
Mesajlar
10,340
Ark..lar motoru alalı 8500 km oldu. Hep 95 oktan benzin kullnıyordum ve ilk defa bu gün 97 oktan benzin alayım bakalım performans nasıl değişecek diye merak ettim ve 97 oktan aldım 15 tl lik. Motorun performansı, ivmelenmesi inanılmaz derecede arttı. 97 oktanla devam etsem bi zararı olurmu motora ? Aranızda devamlı 97 oktan benzin kullanan varmı ?

Bence 95 oktandan şaşma. motor yüksek performans verdiği için çabuk ısınma yapıyor birde sıcak aylarda olduğumuzu düşünürsek.:cat:
 
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
145
Merhaba Arkadaşlar,

uzun araştırmalar sonucunda CBF150 ile motosiklete başlamış oldum.
Şu ana kadar 800 km kullandım ve genelde memnum diyebilirim.
+ yönleri;
*Yakıt tüketimi (3lt. civarı)
*Konfor (çok rahat, 250km turlarda bile ağrı sızı yok, 96 kg olmama rağmen)
*Kullanım kolaylığı ve keyfi (Honda gebze de aynı motosikletle eğitim almanın rahatlığı da var tabii)
*Kalite hissi (Honda kalitesi belli, daha önce deneme maksatlı başka motorlar kullandım, hyosung, mondial, vs.)

- Yönleri
* Yokuşta güç eksikliği (150cc için iyidir herhalde ama anlaşılan yakın zamanda büyütmek zorunda kalacağım, artçı ili yokuşlarda sıkıntı var)
* iki gün kullanmadımmı çalışırken problem oluyor, sanırım rölantide problem var
* Depo kılıfı bulamadım
depo kılıfı konusunda yarmıcı olabilirmisiniz? Ankara da siyah CBF150 için depo kılıfı satan yerler varmıdır?

Herkese kazasız sürüşler, selamlar
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Merhaba Arkadaşlar,

uzun araştırmalar sonucunda CBF150 ile motosiklete başlamış oldum.
Şu ana kadar 800 km kullandım ve genelde memnum diyebilirim.
+ yönleri;
*Yakıt tüketimi (3lt. civarı)
*Konfor (çok rahat, 250km turlarda bile ağrı sızı yok, 96 kg olmama rağmen)
*Kullanım kolaylığı ve keyfi (Honda gebze de aynı motosikletle eğitim almanın rahatlığı da var tabii)
*Kalite hissi (Honda kalitesi belli, daha önce deneme maksatlı başka motorlar kullandım, hyosung, mondial, vs.)

- Yönleri
* Yokuşta güç eksikliği (150cc için iyidir herhalde ama anlaşılan yakın zamanda büyütmek zorunda kalacağım, artçı ili yokuşlarda sıkıntı var)
* iki gün kullanmadımmı çalışırken problem oluyor, sanırım rölantide problem var
* Depo kılıfı bulamadım
depo kılıfı konusunda yarmıcı olabilirmisiniz? Ankara da siyah CBF150 için depo kılıfı satan yerler varmıdır?

Herkese kazasız sürüşler, selamlar

Hayırlı uğurlu olsun öncelikle motorun:rendeer:

Hocam senin bu saydığın - yönler sayılmaz:) Yokuşta 2 kişi sıkıntı var demişsin ee yani bırakta olsun 150cc motor:p Çalıştırmaya gelince rölantin ayarsız olabilir ewet birde jikle açıkken elini birsüre gazda tutman gerekiyor Cbf in jiklesi böyle çalışıyor:cat: Hee işte bak bu jiklenin böyle olması - yön:wiinkk:
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Merhaba Arkadaşlar,

uzun araştırmalar sonucunda CBF150 ile motosiklete başlamış oldum.
Şu ana kadar 800 km kullandım ve genelde memnum diyebilirim.
+ yönleri;
*Yakıt tüketimi (3lt. civarı)
*Konfor (çok rahat, 250km turlarda bile ağrı sızı yok, 96 kg olmama rağmen)
*Kullanım kolaylığı ve keyfi (Honda gebze de aynı motosikletle eğitim almanın rahatlığı da var tabii)
*Kalite hissi (Honda kalitesi belli, daha önce deneme maksatlı başka motorlar kullandım, hyosung, mondial, vs.)

- Yönleri
* Yokuşta güç eksikliği (150cc için iyidir herhalde ama anlaşılan yakın zamanda büyütmek zorunda kalacağım, artçı ili yokuşlarda sıkıntı var)
* iki gün kullanmadımmı çalışırken problem oluyor, sanırım rölantide problem var
* Depo kılıfı bulamadım
depo kılıfı konusunda yarmıcı olabilirmisiniz? Ankara da siyah CBF150 için depo kılıfı satan yerler varmıdır?

Herkese kazasız sürüşler, selamlar

depo kılıfını Ankara'da honda efeye bir sor istersen orada var diye hatırlıyorum.
honda.com.tr de telefonu vardır.
 
Katılım
15 Nis 2009
Mesajlar
145
depo kılıfını Ankara'da honda efeye bir sor istersen orada var diye hatırlıyorum.
honda.com.tr de telefonu vardır.

Tekrar Merhaba,

Honda Efe ye sordum, çıkan hanım "beyefendi sanırım yanlış anlamışsınız, bizde böyle bir aksesuar yok" dedi :silent:

Sanırım ne dediğimi bile anlamadı...

Neyse, başka bildiğiniz yer varmı? hani aksesuarcılarda filan olurmu? Ankara yı hiç bilmediğim için Motosiklet aksesuarcıları nerde olur onu da bilmiyorum malesef..
Yardımlar için teşekkürler.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:48 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:46 PM ----------

Hayırlı uğurlu olsun öncelikle motorun:rendeer:

Hocam senin bu saydığın - yönler sayılmaz:) Yokuşta 2 kişi sıkıntı var demişsin ee yani bırakta olsun 150cc motor:p Çalıştırmaya gelince rölantin ayarsız olabilir ewet birde jikle açıkken elini birsüre gazda tutman gerekiyor Cbf in jiklesi böyle çalışıyor:cat: Hee işte bak bu jiklenin böyle olması - yön:wiinkk:

Evet haklısın 150cc den fazlasını beklememek lazım ama deme ki artçı ile kullanım için çok da uygun değil. :salut:
Demek ki ne yapcaz ? Büyüteceğiz en yakın zamanda.... :queen:

Ama önce bir acemiliğimizi atalım da, sonra uçmayalım :queen:
selamlar

---------- Mesaj ekleme zamanı: 15:50 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 15:48 PM ----------

depo kılıfını Ankara'da honda efeye bir sor istersen orada var diye hatırlıyorum.
honda.com.tr de telefonu vardır.

bi dakika ya...
sen Ankaralısın !!!!

Sen kesin bilirsin nerede bulacağımı, şimdi gördüm resminde zaten var, ve de çok yakışmış CBF150 ye !!! :cat:

slm
 
Katılım
27 Nis 2007
Mesajlar
2,419
Resmimde depo kılıfı yok. :)

Bir ihtimal de Ulustaki Yıba çarşısında bulunabilir. Dükkanları gezmek sormak lazım. Eğer işin çok acil değilse ulusa yolum düştüğü zaman senin için sorabilirim.

Şahsen pek sıcak bakmıyorum o kılıfa. Depo kapağının kenarlarından içeri giren
küçük toz, toprak parçacıkları içeride bir nevi zımpara vazifesi görecektir tahminimce.

Zaten büyüteceğini söylüyorsun, bırak da deponun o pırıl pırıl halinin keyfini sen sür :mrgreen:

arada birde cila attınmı gözlerin bile kamaşır güneşte :queen:
 
Katılım
5 Nis 2007
Mesajlar
1,882
abidin54
slm arkadasım motorun hayırlı olsun güzelmiş allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin ben bişey sorucam bu ön ve arka jant stıkırları nereden temin edebilirim yapıştırmıssın güzel olmuş yıkamadsa falan cıkıyormu acaaba kalitelımıdır nerden bulabılecegımı söylersen sevinirim bşide bu rengin turncu olanı varmıdır saygılarr[/QUOTE]

ismi jant şeridi olarak geçiyor aksesuarcılarda ve bazı servislerde bulabilirsin..
genelde kırmızı beyaz ve yeşil renkleri bulunuyor...
araştırırsanız diger renkleride bulabilirsiniz.
 
Katılım
12 Mar 2006
Mesajlar
3,439
slm arkadaşlar nası gidiyor cbf ler nasıl, sıcaklar başladı bakımlara ağırlık verin biraz ihmal etmeyin...
 
Katılım
8 May 2009
Mesajlar
16
Merhaba Arkadaşlar,

uzun araştırmalar sonucunda CBF150 ile motosiklete başlamış oldum.
Şu ana kadar 800 km kullandım ve genelde memnum diyebilirim.
+ yönleri;
*Yakıt tüketimi (3lt. civarı)
*Konfor (çok rahat, 250km turlarda bile ağrı sızı yok, 96 kg olmama rağmen)
*Kullanım kolaylığı ve keyfi (Honda gebze de aynı motosikletle eğitim almanın rahatlığı da var tabii)
*Kalite hissi (Honda kalitesi belli, daha önce deneme maksatlı başka motorlar kullandım, hyosung, mondial, vs.)

- Yönleri
* Yokuşta güç eksikliği (150cc için iyidir herhalde ama anlaşılan yakın zamanda büyütmek zorunda kalacağım, artçı ili yokuşlarda sıkıntı var)
* iki gün kullanmadımmı çalışırken problem oluyor, sanırım rölantide problem var
* Depo kılıfı bulamadım
depo kılıfı konusunda yarmıcı olabilirmisiniz? Ankara da siyah CBF150 için depo kılıfı satan yerler varmıdır?

Herkese kazasız sürüşler, selamlar

slm usta bu kılıf ankarayı bılmeme ama istanbulda mototal var gir netten görürüsün hepsi var modellerin sanırım kargo ile gönderirler ben aldım oradan siyahını
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Depo kılıfını Pendik Güngör Motordan almıştım motoru aldığım zaman. Orayada sorabilirsiniz. Burası Honda Yetkili servisi. Ayrıca kargo ilede alış veril yapılabiliyor ve oldukça güvenli bir site. Alışverişim var. Ürünü sitede göremesseniz dahi telefonla ulaşarak sorun. Ellerinde yüksek ihtimalle vardır.

www.gungormotor.com
 
Son düzenleme:
Katılım
10 Mar 2008
Mesajlar
1,499
Trafik sigortasını geciktiren varmı aramızda benden başka?

Evet Ben varım. Malesef unutmamdan dolayı 3 ay kadar gecikmeli ödedim.?

---------- Mesaj ekleme zamanı: 10:56 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 10:12 AM ----------

Merhaba Arkadaşlar,

uzun araştırmalar sonucunda CBF150 ile motosiklete başlamış oldum.
Şu ana kadar 800 km kullandım ve genelde memnum diyebilirim.
+ yönleri;
*Yakıt tüketimi (3lt. civarı)
*Konfor (çok rahat, 250km turlarda bile ağrı sızı yok, 96 kg olmama rağmen)
*Kullanım kolaylığı ve keyfi (Honda gebze de aynı motosikletle eğitim almanın rahatlığı da var tabii)
*Kalite hissi (Honda kalitesi belli, daha önce deneme maksatlı başka motorlar kullandım, hyosung, mondial, vs.)

- Yönleri
* Yokuşta güç eksikliği (150cc için iyidir herhalde ama anlaşılan yakın zamanda büyütmek zorunda kalacağım, artçı ili yokuşlarda sıkıntı var)
* iki gün kullanmadımmı çalışırken problem oluyor, sanırım rölantide problem var
* Depo kılıfı bulamadım
depo kılıfı konusunda yarmıcı olabilirmisiniz? Ankara da siyah CBF150 için depo kılıfı satan yerler varmıdır?

Herkese kazasız sürüşler, selamlar

Depo kılıfının bir oto dösemecide diktirmişdim. Suan foto atamıyorum ama sana gezi başlıklarımın linkini atayım. Oradaki fotoların birinde mutlaka kılıf görünüyordur. Benim şirket bilgisayarımda fotolar görünmüyor. yoksa buraya dogrudan kılıfın göründügü fotoyu aktarırdım...

http://www.motosiklet.net/forum/search.php?searchid=1480461 bu linkde benim astıgım konu başlıklarını bulabilirsin...
 
Katılım
31 Eki 2008
Mesajlar
88
slm aradaşlar klavye ve hayal motorculuğunu bırakmanın zamanı geldi galiba ve hedefe ulaşmama az kaldı.:cat: ybr cbf arasında uzun gel git sonucu cbfye karar kıldım çünkü ybrye tabiri caizse sığmadım:p ss kullanır gibi katlandım:). nese sadete gelelim:D kafama takılan bişey var devir saatinin olmaması çok rahatsız ediyor beni arabada bile devir saati olmadan rahat kullanamıyorum o biçim tik var. hani arabalara devir saati takıyorlar yha acaba cbf yede böyle bi küçük uygun devir saati taktırabilirmiyiz uygun olurmu veya mümkünmü böyle birşey.:silent: eğer mümkünse araştırmalara "." koyacam ve cbf ye kilitlencem:bounce:

şmdiden tşkrler
 
Katılım
12 Eki 2008
Mesajlar
251
slm aradaşlar klavye ve hayal motorculuğunu bırakmanın zamanı geldi galiba ve hedefe ulaşmama az kaldı.:cat: ybr cbf arasında uzun gel git sonucu cbfye karar kıldım çünkü ybrye tabiri caizse sığmadım:p ss kullanır gibi katlandım:). nese sadete gelelim:D kafama takılan bişey var devir saatinin olmaması çok rahatsız ediyor beni arabada bile devir saati olmadan rahat kullanamıyorum o biçim tik var. hani arabalara devir saati takıyorlar yha acaba cbf yede böyle bi küçük uygun devir saati taktırabilirmiyiz uygun olurmu veya mümkünmü böyle birşey.:silent: eğer mümkünse araştırmalara "." koyacam ve cbf ye kilitlencem:bounce:

şmdiden tşkrler

doğru tercih, cbf 150 sınıfında bir numara :cat:

devir saati konusuna gelince, hiç merak etme, gerek kalmıyo devir saatine. motorun ideal vites aralıkları

0 - 20 km/s 1. vites
20 - 40 km/s 2. vites
40 - 60 km/s 3. vites
60 - 80 km/s 4. vites
80+ km/s 5. vites

ki zaten motor sana belli ediyo ne zaman vites değiştirmen gerekip gerekmediğini.

ha illa ki ben devir saati istiyorum arkadaşım dersen de benim bildiğim, heveslenip taktırmak isteyen ama sonradan o kadar kolay olmadığını anlayıp vazgeçen bikaç kişi var. ama gerçekten pek de gerek yok, hele bi motoru al, binmeye başla, anlıycaksın zaten ne demek istediğimi :cherry:

motorun hayırlı olsun, güzel günlerde kazasız belasız kullanmanı dilerim :rendeer:
 
Katılım
30 May 2007
Mesajlar
112
bence de devir saatine hiç gerek yok zaten motor vites aralıklarının sonuna geldiğinde "vitesi artır" diye bağırıyor :p
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst