Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
22 May 2009
Mesajlar
1
Yeni motorcu adayı

Arkadaşlar,

40ından sonra anca kendime biraz vakit ayırabilecek zamanım ve param oldu. Hiç hayatımda motorun üstüne oturmadım, kurs alıp başlayacağım inşallah. Okuduğum tüm forum siteleri CBR125 ya da CBF150 tavsiye ediyor. Gördüğüm kadarı ile de bu forumda en çok tıklanan başlık cbf150.

Sorularım şöyle
-Ankara'da incek de bi motorcu varmış o ders veriyomuş. Honda'dan onu tavsiye ettiler. Motor ehliyeti için böyle özel kurs almak yeterli mi? yoksa resmi bir kursa mı gitmem lazım
-Biraz öğrendikten sonra hemen bi motor almak istiyorum ne tavsiye edersiniz?
- A2 Ehliyet olmadan B sınıfı ehliyetle kullanırsak polis ceza yazıyomu?

Hepinize sevgiler
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Arkadaşlar,

40ından sonra anca kendime biraz vakit ayırabilecek zamanım ve param oldu. Hiç hayatımda motorun üstüne oturmadım, kurs alıp başlayacağım inşallah. Okuduğum tüm forum siteleri CBR125 ya da CBF150 tavsiye ediyor. Gördüğüm kadarı ile de bu forumda en çok tıklanan başlık cbf150.

Sorularım şöyle
-Ankara'da incek de bi motorcu varmış o ders veriyomuş. Honda'dan onu tavsiye ettiler. Motor ehliyeti için böyle özel kurs almak yeterli mi? yoksa resmi bir kursa mı gitmem lazım
-Biraz öğrendikten sonra hemen bi motor almak istiyorum ne tavsiye edersiniz?
- A2 Ehliyet olmadan B sınıfı ehliyetle kullanırsak polis ceza yazıyomu?

Hepinize sevgiler

Özel kurs ile olmaz resmi bir kurumdan almanız gerekiyor:cat: Prosedür olarak B sınıfı ehliyetten bir farkı yok:wiinkk: A2 olamadan motosiklet kullanamazsınız malesef

Bunlar işin resmi kısmı gel gelelim işin özüne:) Motor işi tamamen bilinç işidir bunu unutmayın:cat: Kaskınız,montunuz kesinlikle olmalı imkanların doğrultusunda dizlik,eldiven,pantolon gibi ekipmalarda son derece önemlidir:cat:

Başlangıç motoru olarak Cbr 125 almayın sakın! Cbr 125 grenajlı bir motordur ufak düşmelerde size masraf açar ki mutlaka düşmeler olacak:cat: Cbf 150 ye gelince sonuna kadar tavsiye ederim gönül rahatlığıyla alabilirsiniz heleki başlangıç motoru olarak gerçekten tercih edilebilecek ender motorlardan çünkü vites göstergesi mevcut bu motorda:cat: Vites göstergesi o kadar önemli değil diyenler olacaktır fakat acemilikte inanılmaz derecede işinize yarayacak. Ayrıca çok konforlu bir motor:cat: Tabi Cbf 150 nin muadili olan motorlarda var yok değil mesela Ybr 125 ama bence tercihinizi Cbf 150 den yana kullanmalısınız:cat: Bu topikteki herkes tercihini bu yönde kullanmış insanlar ve pişman olan yok diyecek kadar az:wiinkk:

Neyse aklınıza takılan birşey olursa elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız
 
Katılım
8 May 2009
Mesajlar
16
ben ön arka ırc kullanıyorum arkabi boy büyüğü 100 lük 8000km de değiştirdim lastikleri ve motor kullanmaktan zevk almaya başladım diyebilirim şu an 10500km deyim duro ile arasında dağlar kadar fark var

slm herkese bu teker işinde ırc derim daha evvelde bahsetmiştim ön ve arka 4 mevsim lastigi var bende cok memnunum tavsiye ederim pişman olmazsınız ben kullanım tarzıyla biraz virajlara sert giriyorum hani kayarmı kaymazmı düsermiyiz düşmezmiyiz falan derken virajı gecmişim yani viraj tutuşu mükemmel daha kaydıgınıda görmedim tabi cok ıslak hava buz vss falan hariç bulabilirsen irc tak derim saygılar cümleten bugün arka lastigi degiştirdim 50 ytl verdim ...

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:44 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:40 AM ----------

Hocam bende bi ebat büyük lastik takmayı aklımdan geçiriyorum ama aklımda şu sorular var. cevaplaybilirsen sevinirim:

1 - motorun maximum hızında bi değişiklik oldumu ?

2 - yakıt tüketimi ? bir depo ile yedeğe geçmeden kaç km yol yapıyorsun?

slm benim bir arkadasım taktırmıştı balon lastik baya bir büyüktü fakat motorun zorlandıgını ve süratinde eskisi kadar olmadıgını söyledi tabi motorn zorlanırsa yakıtta fazlalasıyor demektir seçim senin tabii.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:46 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:44 AM ----------

beyler cbf 150 ile innova arasında karar vermekte zorlanıyorum.sizler tecrübelisiniz hangisini tavsiye edersiniz???

slm kardeş seçim için önce nereden kullanacagın belıtmemişin yani iş amaclımı yoksa gezi tur amaçlımı düsünüyorsun bence gezi için düsünürsen innova gelmez ama cbf mükemmel diyebilirim karar senin tabii..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:54 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 01:46 AM ----------

Bende Hyundai accent otomobil vardı.10.000'de bir bakıma gidiyodum.CBF150 kadar tutmuyodu bakım masrafları.İyiki 12.000'den önce satmışım.Alan kişi düşünsün.Bu ne yaw.Altı üstü 150cc'lik motor.:pr:

slm arkadasım bende servise giriyorum ama nedir bukadar cok para anlamadım servis diye insanları kandırıyorlar lütfen bilinçli olalım derim bende girdim full sentetik yag 25 hava filitresi 10 ve bujı ngk 10 lirada bu arkadasım ne tuttu 45 lira buyurun fişayat burda birde devamlı ngk bujıyı tavsiye ederim mükemmel bujidir bu hondanın cıkardıgı bujılerı görmedimmne kadar ateslemesi güzeldir bilemiyorum ama ngk derimm tavsiyem arkadaslar servise gitmeden önce bir araştırma yapmanızı öneririm arkadaslar para kolay kazanılmıyor cümleten saygılar..
 
Katılım
8 May 2009
Mesajlar
16
Malesef bu hepimizin sorunu:pale: Yapabileceğimiz en iyi şey zinciri geceden yağlayıp ertesi gün yola çıkmak eğer böyle yapmıyorsan bütün yağın janta ve lastiğe gitmesi normal:cat:

Birde şöyle bir husus var zincirinin temiz olmasına dikkat et:cat: Neden dersen ben şuna dikkat ettim eğer zincir pis ise sıktığın yağ o pislik ile kapkara oluyor ve lastiğe sıçrattığı zamanda dediğin gibi arka teker çok pisleniyor:cat: Ben sıvı gres aldım onu kullanıyorum biraz olsun çözülmüş gibi duruyor bu sorun ama sıvı gres zinciri çok iyi tutuyor sıçramıyor diye değil:) Rengi saydam sıvı gresin ve zincirimde temiz ise janta-lastiğe sıçrasada belli olmuyor ancak ellediğinde yapış yapış olduğunu yani sıçradığını anlıyorsun ama öyle senin dediğin gibi siyah olmuyor:wiinkk:

slm benim zincirde aynu muhabbet vardı eskiden suan daolmuyor zincir koruyucu sprey aldım ayda bir sıkıyorum temizliyor hem zinciri bozmuyor eskıden dediklerınız gibi yapardım sonrası heryer kapkara birde arkadaslar ön çeki dişli kapagını söküm oraya biriken pislikleri görmelisiniz igrenç oluyor burayı mutlaka temizlemeyi unutmayın zaten gres yada madeni yag yanık yag gibi yaglarla yaglanınca böyleolıyo işte bir zincir koruyucu sprey aldınızmı iş tamamdır saygılarr.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:07 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:01 AM ----------

Özel kurs ile olmaz resmi bir kurumdan almanız gerekiyor:cat: Prosedür olarak B sınıfı ehliyetten bir farkı yok:wiinkk: A2 olamadan motosiklet kullanamazsınız malesef

Bunlar işin resmi kısmı gel gelelim işin özüne:) Motor işi tamamen bilinç işidir bunu unutmayın:cat: Kaskınız,montunuz kesinlikle olmalı imkanların doğrultusunda dizlik,eldiven,pantolon gibi ekipmalarda son derece önemlidir:cat:

Başlangıç motoru olarak Cbr 125 almayın sakın! Cbr 125 grenajlı bir motordur ufak düşmelerde size masraf açar ki mutlaka düşmeler olacak:cat: Cbf 150 ye gelince sonuna kadar tavsiye ederim gönül rahatlığıyla alabilirsiniz heleki başlangıç motoru olarak gerçekten tercih edilebilecek ender motorlardan çünkü vites göstergesi mevcut bu motorda:cat: Vites göstergesi o kadar önemli değil diyenler olacaktır fakat acemilikte inanılmaz derecede işinize yarayacak. Ayrıca çok konforlu bir motor:cat: Tabi Cbf 150 nin muadili olan motorlarda var yok değil mesela Ybr 125 ama bence tercihinizi Cbf 150 den yana kullanmalısınız:cat: Bu topikteki herkes tercihini bu yönde kullanmış insanlar ve pişman olan yok diyecek kadar az:wiinkk:

Neyse aklınıza takılan birşey olursa elimizden geldiğince yardımcı olmaya çalışırız
slm bende özcan arkadasıma katılıyorum baslangıç motoru olarak cbf tavsiye edilir esileri olsada artıları bunları yeniyor yani bir cbr olsa bunda rahat edemiyeceksiniz cbf kadar sürüş posizyonuda ofsayt diyebilirim umarım ehliyeti biran önce alıp aramıza katılırsın hayırlı olsunn

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:10 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:07 AM ----------

arkadaslar bu arka ve ön jant için stıkır arıyorum bu bant tipind tabi dandik olmasın yani yıkatınca fiskiye ile atmasın hemöen nerden bulabılırım acaba tavsiyesi olan yazsın bişeyler benim stıkırları sagolsın lastikçi mahfetmiş güzelim stıkırlar gitti bilen varsa söylesin herkese acık bol güneşli kazasız günlerer dilerim..

---------- Mesaj ekleme zamanı: 02:13 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 02:10 AM ----------

ben maaşı alır almaz hemen ırc lastikleri çakayım makinanın altına :)
bir ebat büyügü derken genişlik bakımından demi?
bide oring zincir takarım tamam sayılır gerçi aklımda yapacaklarım var:)
buda benim makinadan bir kare :)


slm arkadasım motorun hayırlı olsun güzelmiş allah kazasız belasız kullanmayı nasip etsin ben bişey sorucam bu ön ve arka jant stıkırları nereden temin edebilirim yapıştırmıssın güzel olmuş yıkamadsa falan cıkıyormu acaaba kalitelımıdır nerden bulabılecegımı söylersen sevinirim bşide bu rengin turncu olanı varmıdır saygılarr
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
abidin54@

Hocam ırc marka iyidir diyosun yani öylemi:cat: Bakalım bizim bir abimizde arkaya yeni taktı ırc marka lastik şuan deneme turlarında bir ara virajlı bir yolda testini yapsın puanını versin sonra bizde kullanmayı düşünürüz:)

Ayrıca Honda servisler ngk buji takıyorlar zaten bilgin olsun:wiinkk: Yani İzmirdeki ngk takıyor:cat: Son servise girdiğimde resmen soktular kazığı artık yağımı-bujimi dışardan alıp öyle gitcem servise:p
 
Katılım
1 Ağu 2005
Mesajlar
21,819
ben maaşı alır almaz hemen ırc lastikleri çakayım makinanın altına :)
bir ebat büyügü derken genişlik bakımından demi?
bide oring zincir takarım tamam sayılır gerçi aklımda yapacaklarım var:)
buda benim makinadan bir kare :)


bu ara sadece okuyorum yorgunluktan kusura bakmayın...benim makineyi şöyle bi temiz göremiycem galiba...maşallah pırlanta gibi...:wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 07:24 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 07:22 AM ----------

Trafik sigortasını geciktiren varmı aramızda benden başka?

kanka trafik sigortası GECİKMEZ...ERTELENMEZ...cezası çok yüksek...Krank Kolu gibi girer...boşa ZORUNLU dememişler...:p

bak sonra demedi demee kankooiii:cherry:
 
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
22
Arkadaşlar,

40ından sonra anca kendime biraz vakit ayırabilecek zamanım ve param oldu. Hiç hayatımda motorun üstüne oturmadım, kurs alıp başlayacağım inşallah. Okuduğum tüm forum siteleri CBR125 ya da CBF150 tavsiye ediyor. Gördüğüm kadarı ile de bu forumda en çok tıklanan başlık cbf150.

Sorularım şöyle
-Ankara'da incek de bi motorcu varmış o ders veriyomuş. Honda'dan onu tavsiye ettiler. Motor ehliyeti için böyle özel kurs almak yeterli mi? yoksa resmi bir kursa mı gitmem lazım
-Biraz öğrendikten sonra hemen bi motor almak istiyorum ne tavsiye edersiniz?
- A2 Ehliyet olmadan B sınıfı ehliyetle kullanırsak polis ceza yazıyomu?

Hepinize sevgiler

merhaba,
ben de biraz ileri denebilecek bir yasta basladim motora. gec baslamak, hic baslamamaktan iyidir.

motosiklet kullanmak icin A2 ehliyetine ihtiyac var. polis acimadan ceza yaziyor. ehliyet almak icin bir kursa gitmeli ve sinava girmelisiniz. b sinifi ehliyeti olanlar, kurstaki bazi derslerden muaf oluyor.

incek'te ozel motor dersi veren kisi soner hoca. atom karinca diye de bilinir. soner hoca, motoru dogru kullanmayi ve daha hakim olmayi ogretiyor. ehliyet kurslarinda sadece sekiz cizmeyi ogretirler. motor kullanmak icin haliyle biraz daha fazlasina ihtiyac var.

size onerim soner hoca veya benzeri ozel ders veren bir yer ile gorusun. boylece hem motor kullanmayi en bastan dogru ogrenirsiniz hem de onlarin onerecegi bir ehliyet kursuna gidip ehliyet alma surecini daha kolay gecersiniz.

motora yeni baslamis birisi olarak benim motor tercihim cbf150 oldu. yaptigim tercihten su ana kadar cok memnun kaldim. baslangic motoru olarak benim onerim cbf150 veya ybr125 olur.

kolay gelsin...
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
31
slm benim zincirde aynu muhabbet vardı eskiden suan daolmuyor zincir koruyucu sprey aldım ayda bir sıkıyorum temizliyor hem zinciri bozmuyor eskıden dediklerınız gibi yapardım sonrası heryer kapkara birde arkadaslar ön çeki dişli kapagını söküm oraya biriken pislikleri görmelisiniz igrenç oluyor burayı mutlaka temizlemeyi unutmayın zaten gres yada madeni yag yanık yag gibi yaglarla yaglanınca böyleolıyo işte bir zincir koruyucu sprey aldınızmı iş tamamdır saygılarr.
Kullandığın zincir temizleme ve yağlama spreyinin markasını öğrenebilirmiyim. Tavsiye ettiğiniz markalar varsa yazarsanız sevinirim

abidin54@[/B' Alıntı:
Ayrıca Honda servisler ngk buji takıyorlar zaten bilgin olsun:wiinkk: Yani İzmirdeki ngk takıyor:cat: Son servise girdiğimde resmen soktular kazığı artık yağımı-bujimi dışardan alıp öyle gitcem servise:p
:p Benim serviste kazık yeme gibi bir şansım yok ne güzel çünkü burda servis yok :pr: ama sanki diğer tamircilerde nasılsa elimize düşersin gibisinden bakıyolar:queen: Allahtan Hondamız varda hor kullanmadığımız müddetçe o tamircilerde avuçlarını yalarlar gibime geliyor.

Arkadaşlar bu debriyaj ayarının nasıl olması gerekir genelde öndemi ortadamı yoksa geridemi tecrübeli arkadaslar tavsiyelerini yazabilirlermi ayrıca önde veya arkada kavramasının zararı veya yararı nelerdir teşekkürler…
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
Bende Hyundai accent otomobil vardı.10.000'de bir bakıma gidiyodum.CBF150 kadar tutmuyodu bakım masrafları.İyiki 12.000'den önce satmışım.Alan kişi düşünsün.Bu ne yaw.Altı üstü 150cc'lik motor.:pr:

hocam sen servis kelimesini ekşi sözlükten felan bir bak bence :)


hyundai ye yandan çarpmak sureti ile sol kapısını ve aynasını kırdım accent 1998 model servis aynasına 225 lira yazmış. uheuhe ısıtmalı galiba ayna. Kasko ödedi o nedenle sorun yok..
Gir bakalım garanti kapsamında hyundai servisine ...
ewt özcanım ın servis hikayesi fazla tutmuş. bende dısardan filire aldım 10 lira servis özcana 8 lira yazmış :) yağında bujisinde farkı tamamlamış..
servis bu :)
:queen: :bounce:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:02 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 12:57 PM ----------

krank kolu gibi:queen::queen::queen:

ehuuuhehue piston piston 15+ kdv hem fiyatı pistonun :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:07 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:02 PM ----------

Kullandığın zincir temizleme ve yağlama spreyinin markasını öğrenebilirmiyim. Tavsiye ettiğiniz markalar varsa yazarsanız sevinirim


:p Benim serviste kazık yeme gibi bir şansım yok ne güzel çünkü burda servis yok :pr: ama sanki diğer tamircilerde nasılsa elimize düşersin gibisinden bakıyolar:queen: Allahtan Hondamız varda hor kullanmadığımız müddetçe o tamircilerde avuçlarını yalarlar gibime geliyor.

Arkadaşlar bu debriyaj ayarının nasıl olması gerekir genelde öndemi ortadamı yoksa geridemi tecrübeli arkadaslar tavsiyelerini yazabilirlermi ayrıca önde veya arkada kavramasının zararı veya yararı nelerdir teşekkürler…

bende castrol var zincir beyaz duruyor hatta aksam eve geldiğimde yıkadıktan sonra motoru sıkıyorum alıyorum ayaklığa atıyorum 1 e başlıyor dönmeye zincir elimde bir karton zincirin arkasına lastiğe doğru büküyorum . zincir dönerken yavaş yavaş püskürtüyorum lastiğe hiç sıçramıyorfazlası mukavvada kalıyor. bunuda sitede burda görmüştüm . sıvı gres bende de var hiç çevirmicen zinciri ilk başta çok akışkan çünkü. soğukken kullanmanı tavsiye ederim sıvı gresi hemen yapışsın diye bulaştımı janta çoook zor çıkar. arabanın kapılarına sıktım aktı kapı araları battı sökmek için saatler harcadım mondial 250 mct de kullandım çelik jant bulaştı gebertti beni :)
sıvı gress 15 lira civarında bendeki castrol sprey 22 lira :)
 
Katılım
15 Eyl 2007
Mesajlar
732
Kullandığın zincir temizleme ve yağlama spreyinin markasını öğrenebilirmiyim. Tavsiye ettiğiniz markalar varsa yazarsanız sevinirim


:p Benim serviste kazık yeme gibi bir şansım yok ne güzel çünkü burda servis yok :pr: ama sanki diğer tamircilerde nasılsa elimize düşersin gibisinden bakıyolar:queen: Allahtan Hondamız varda hor kullanmadığımız müddetçe o tamircilerde avuçlarını yalarlar gibime geliyor.

Arkadaşlar bu debriyaj ayarının nasıl olması gerekir genelde öndemi ortadamı yoksa geridemi tecrübeli arkadaslar tavsiyelerini yazabilirlermi ayrıca önde veya arkada kavramasının zararı veya yararı nelerdir teşekkürler…

Manetle elcik arasına parmağını koy ayarla:cat: Yani 1 parmak mesafesine gelince kavramaya geçmesi lazım:wiinkk:

---------- Mesaj ekleme zamanı: 13:47 PM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 13:19 PM ----------

Şu servis karmaşasına açıklık getireyim bari açtım şimdi bugüne kadar girdiğim servislerin faturalarını net olarak fiyatlarını yazayım size:cat:

4.000 bakımında;
Motor yağı 10-40 - 15.00 TL + % 18 KDV = 17.70 TL
Buji - 12.54 TL + % 18 KDV = 14.79 TL
Periyodik bakım işçiliği - 22.95 TL + % 18 KDV = 27.08 TL

TOPLAM 59.57 TL



8.000 bakımında;
Motor yağı 10-40 - 15.00 TL + % 18 KDV = 17.70 TL
Hava filtresi - 5.92 TL + %18 KDV = 6.98 TL
Buji - 12.54 TL + % 18 KDV = 14.79 TL
Periyodik bakım işçiliği - 30.60 TL + % 18 KDV = 36.10 TL

TOPLAM 75.57 TL
% 7 İSKONTO 5.28 TL
G.TOPLAM 70.29 TL



12.000 bakımında;
Motor yağı 10-40 - 15.00 TL + % 18 KDV = 17.70 TL
Buji - 17.58 TL + % 18 KDV = 20.74 TL
Periyodik bakım işçiliği - 30.60 TL + % 18 KDV = 36.10 TL

TOPLAM 74.54 TL

Şimdi yapın hesabını Honda aşırı pahalımı:silent: Tamam son bakımda buji fiyatından dolayı biraz kızdım ama genel olarak baktığımızda anormal bir durum yok bence:cat: Bu bakımları herhangi bir motorcuya yaptırsak o bile işçilik parası olarak en az 20-30 lira alır artı malzeme fiyatlarınıda koy hemen hemen aynı hesaba gelir. Yada diğer motorların servise girdiğinde ödediği paralara bakın onlarda hemen hemen aynı parayı ödüyorlar:cat: Arkadaş An 125 i servise sokcaktı fiyatını sordu servisine oda 60 kusur fiyat çıkarttı:cat:
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Mar 2008
Mesajlar
14
cbf 150 cc uzun yol gidilirmi

slm arkadaslar ben ist halkalıda oturuyorum cbf 150 var geçen sene aldım daha km 4000 de ben uzun yol olarak ist edirne yaptim ve inanırmısınız 35 ytl yaktı tek pişmanlım resim çekmemem oldu ama asıl konumuza geleyım arkadaslar dedim gibi ist da oturum ist dan tokat a gidmeyi düşünüyorum sizce cbf 150 perfonmansını gösterirmi götürürmü ne dersiniz arkadaslar cvp larınızı bekklıyorum simdiden tskler not ehliyet 5 seneden beri var 10 yasından beri vitesli kullanıom:mrgreen:
 
Katılım
19 Nis 2009
Mesajlar
1,684
slm arkadaslar ben ist halkalıda oturuyorum cbf 150 var geçen sene aldım daha km 4000 de ben uzun yol olarak ist edirne yaptim ve inanırmısınız 35 ytl yaktı tek pişmanlım resim çekmemem oldu ama asıl konumuza geleyım arkadaslar dedim gibi ist da oturum ist dan tokat a gidmeyi düşünüyorum sizce cbf 150 perfonmansını gösterirmi götürürmü ne dersiniz arkadaslar cvp larınızı bekklıyorum simdiden tskler not ehliyet 5 seneden beri var 10 yasından beri vitesli kullanıom:mrgreen:

çok uzun yol için koltuk rahatsız gelio bana :)
 
Katılım
27 Ara 2005
Mesajlar
5,149
Dün uzun zamandır ilk defa gazladım, motor düzde üzerine kapanmadan 115-120 arası sabit hızda gidebiliyor. Rodajı çok iyi yaptım, benzini Opet'ten aldım., 10.700km'deyim. Yuvacık'a giderken de dönerken de aynı hızları rahatlıkla gördüm, yani rüzgar ittirmesi söz konusu değil :)
 
Katılım
8 May 2009
Mesajlar
16
Kullandığın zincir temizleme ve yağlama spreyinin markasını öğrenebilirmiyim. Tavsiye ettiğiniz markalar varsa yazarsanız sevinirim


:p Benim serviste kazık yeme gibi bir şansım yok ne güzel çünkü burda servis yok :pr: ama sanki diğer tamircilerde nasılsa elimize düşersin gibisinden bakıyolar:queen: Allahtan Hondamız varda hor kullanmadığımız müddetçe o tamircilerde avuçlarını yalarlar gibime geliyor.

Arkadaşlar bu debriyaj ayarının nasıl olması gerekir genelde öndemi ortadamı yoksa geridemi tecrübeli arkadaslar tavsiyelerini yazabilirlermi ayrıca önde veya arkada kavramasının zararı veya yararı nelerdir teşekkürler…
slm arkadaslar bu debriyaj ayarı aslında sonda kavrama varsa balatalar gidiyo yavas yavas ama ilk basılıken bır iki cm ile kalkış yaparsa iyi demektir en iyiside bubirde söyle bişey var eger sonda kavrıyuorsa balata fazla ayarından sıkmamak lazım çünkü ömrünü uzatırsın biraz daha bununla beraber sentetik yag biraz zararı olabılır biraz gevsek kullanılmasını öneririm..:şimdi bu servis işi ben artık ufak işlerde kendi motorcuma gidiyorum buji hava filitresini yagını kendim alıyorum piyasadan ama iyi marka sadece ustalık parası verıyorum servisten daha ucuza cıkıyor arkadaslar :: birde unutmadan bu zincir spreyi wört maka alman tahmınettıgım kadarıyla şimdi iki haftada bir sıkıyorum tabi yaptıgım yola göre degışir asla zincirinize madeni yag yanık yag gres yagı vss gibi yag sürmeyin set olarak zincir ömrünü bitirirsiniz ve cabuk bozulur bi okadarda pisligi olur unutmayın farınızda yolunuzda acık olsun cümleten kazasız günlerrrr

---------- Mesaj ekleme zamanı: 01:01 AM ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:49 AM ----------

slm arkadaslar ben ist halkalıda oturuyorum cbf 150 var geçen sene aldım daha km 4000 de ben uzun yol olarak ist edirne yaptim ve inanırmısınız 35 ytl yaktı tek pişmanlım resim çekmemem oldu ama asıl konumuza geleyım arkadaslar dedim gibi ist da oturum ist dan tokat a gidmeyi düşünüyorum sizce cbf 150 perfonmansını gösterirmi götürürmü ne dersiniz arkadaslar cvp larınızı bekklıyorum simdiden tskler not ehliyet 5 seneden beri var 10 yasından beri vitesli kullanıom:mrgreen:

slm arkadaslar bugün 320 km yol yapmışız bolu göynük festival vardı bugün sakaryadan cıktık yola taraklı göynük gölpazarı yenipazar sögüt bilecik yeniköy bayırköy osmaneli ve pamukova ve arada gectigimiz bir okadar köy bucak şimdi baktım 320 km arkadaslar ne kadar yaktı 20 ytl yaktımotorum yolarız bazı yerlaerde bozuktu biraz rahatsız oldum ama otobana girdigimizde cok keyif vericiydi 120 125 bastım biz 7 motorcu arkadaştık 3kişi ramzey q200 kros bir kişi yamaha ybr 3 kişide cbf 150 vardı cok güzel bir gündü uzun yolculuga sen dayanabılıyorsan motorfda sorun yok demektir bunu ögrendim tavsiye ederim yoldanmıdır bilmem bir bel agrısı çektim ama okadarda sorun olmadı resimleri eklerim ileriki zamanlarda saygılar herkese ...
 
Katılım
17 Eyl 2008
Mesajlar
31
Manetle elcik arasına parmağını koy ayarla:cat: Yani 1 parmak mesafesine gelince kavramaya geçmesi lazım

Teşekkürler özcan ama Burdaki bi tamirciye götürdüm Debriyajı normal dururken 3 cm çekince kavrama pozisyonuna gelecek şekilde ayarladı elimi iyice germem gerekiyo ve buda elimi yoruyor sen iyice çekince manetle elcik arasında arada 1 parmak demişsin anladığım kadarı ile bu benimkiyle tamamen ters. Ben bu kavrama noktasını debriyaj kolunun ordaki vidadan ayarlasam bi sorun olurmu bide altta motorun orda bi ayar yeri var heralde oraya dokunmayacağım.
slm arkadaslar bu debriyaj ayarı aslında sonda kavrama varsa balatalar gidiyo yavas yavas ama ilk basılıken bır iki cm ile kalkış yaparsa iyi demektir en iyiside bubirde söyle bişey var eger sonda kavrıyuorsa balata fazla ayarından sıkmamak lazım çünkü ömrünü uzatırsın biraz daha bununla beraber sentetik yag biraz zararı olabılır biraz gevsek kullanılmasını öneririm..:şimdi bu servis işi ben artık ufak işlerde kendi motorcuma gidiyorum buji hava filitresini yagını kendim alıyorum piyasadan ama iyi marka sadece ustalık parası verıyorum servisten daha ucuza cıkıyor arkadaslar :: birde unutmadan bu zincir spreyi wört maka alman tahmınettıgım kadarıyla şimdi iki haftada bir sıkıyorum tabi yaptıgım yola göre degışir asla zincirinize madeni yag yanık yag gres yagı vss gibi yag sürmeyin set olarak zincir ömrünü bitirirsiniz ve cabuk bozulur bi okadarda pisligi olur unutmayın farınızda yolunuzda acık olsun cümleten kazasız günlerrrr

Yaaa insanın yanında başka bi motor sevdalısı bi arkadaş veya tecrübeli biri olmaması çok kötü size basit gelebilir ama inanın sanki matematik problemi çözüyomuş gibi zorlanıyorum bazen e yaşımız ilerledi anlamakta zorluk çekiyoruz napayım :salut:
 
Son düzenleme:
Katılım
19 Tem 2008
Mesajlar
22
daha once sozunu ettigim kore mali lastik markasi shinko imis. cbf150'de bu marka lastik ile tecrubesi olan var mi?
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst