Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
24 Ocak 2015
Mesajlar
77
Motor orta sehbadaydi ve duz bir zemindeydi

Orta sehpa derken yan ayaklığı kastetmiyorsun di mi dostum? Eğer orta sehpada iken çubukta yağ görünmüyorsa karterde 700gr ya da daha az yağ kalmış demektir.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:08 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:05 ----------

ben şimdi motoru orta sehpaya alıyorum yağ çubuğunu içine sıktırmadan ölçüm yapıyorum, ön teker havada olursa çubukta yağ çok az gözüküyor arka teker havada olursa yağ yarıya kadar dolu gözüküyor hangisi dogrudur acaba

Orta sehpaya alınca arka teker 5-6 cm havadadır. Ön tekerin altına 2-3 cm lik bir tahta koy. Seviye eşitlenir.
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
Arkadaşlar cbf de vites aralıkları nasıldır.Mesela 1. viteste kalkıp hemen 2. vitese atıyorsunuz kaç km hıza ulaşınca 3e atıyorsunuz 4,5 de aynı şekilde.


genelde duruma göre hareket etmek lazım, motor en verimli gücü 5-6 bin devir aralığında veriyor. çekişi yeterli güçte olduğu sürece istediğin hızda istediğin viteste sürebilirsin.
 
Katılım
24 Ocak 2015
Mesajlar
77
Arkadaşlar cbf de vites aralıkları nasıldır.Mesela 1. viteste kalkıp hemen 2. vitese atıyorsunuz kaç km hıza ulaşınca 3e atıyorsunuz 4,5 de aynı şekilde.

Dostum,1. viteste kalkıp hemen 2 ye atmıyoruz.Biraz gidiyoruz. Eğer devirlenmeden vites değiştirirsek durumu debriyajla ayarlamak zorunda kalır ve debriyaj balatalarını yorarız,çabuk aşınmalarına sebep oluruz.Ayrıca,vitesi motorun hızına göre değil,genelde motor devrine göre değiştirmek en kabul gören araç sürme şeklidir. (Tüm manuel vitesli araçlarda...) Motorunda devir saati varsa (cbflerin 2012 öncesinde yok)Hızlanırken 5000-5500 d/d da düz yolda vites değiştirilmesi normal. Ancak yokuş yukarı ve artçılı kullanımda yokuşun dikliğine ve trafik durumuna göre bu arttırılır. Önemli olan redline a kadar basmamak. Tabii bu benim kullanım şeklim.Başka arkadaşlar belki daha sert kullanıyorlardır.

---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:18 ----------

genelde duruma göre hareket etmek lazım, motor en verimli gücü 5-6 bin devir aralığında veriyor. çekişi yeterli güçte olduğu sürece istediğin hızda istediğin viteste sürebilirsin.

Çok doğru...Çünkü cbf150 nin max torku 5250-5500 d/d aralığındadır.
 
Katılım
4 Ara 2015
Mesajlar
63
herkese iyi akşamlar. aramızda motorun stickerlarını söken varmı? stickersiz halini daha önce görmüştüm hoşuma gitmişti , o yüzden ben de sökmek istedim. plastik kısımların üzerindekileri tırnakla çok kolay sökebildim.

oniiHT.jpg


ancak deponun üzerindeki stickerda sanırım vernik var o yüzden sökülmüyor. motor palyaço gibi kaldı, deponun sökülüp boyanması falan mı lazım , önerisi olan varmı?

3HLUWM.jpg



Ayrıca ikinci resimdeki beyaz renkli honda stickerından nerde bulabilirim, internette aradım ama bulamadım?

Şimdiden teşekkürler, İyi forumlar
 
Katılım
21 Eyl 2012
Mesajlar
249
herkese iyi akþamlar. aramýzda motorun stickerlarýný söken varmý? stickersiz halini daha önce görmüþtüm hoþuma gitmiþti , o yüzden ben de sökmek istedim. plastik kýsýmlarýn üzerindekileri týrnakla çok kolay sökebildim.

http://imageshack.com/a/img905/1925/oniiHT.jpg

ancak deponun üzerindeki stickerda sanýrým vernik var o yüzden sökülmüyor. motor palyaço gibi kaldý, deponun sökülüp boyanmasý falan mý lazým , önerisi olan varmý?

http://imageshack.com/a/img908/732/3HLUWM.jpg


Ayrýca ikinci resimdeki beyaz renkli honda stickerýndan nerde bulabilirim, internette aradým ama bulamadým?

Þimdiden teþekkürler, Ýyi forumlar

O verniğin çizgisi kalıyor. Bende söktüm daha iyi duruyor
 
Katılım
4 Ara 2015
Mesajlar
63
O verniğin çizgisi kalıyor. Bende söktüm daha iyi duruyor

hocam nasıl söktünüz peki? vernikli kısımda stickera tırnak atılacak bir yer yok, yani en azından benimkinde yok, sticker sanki depoyla bütün gibi pürüzsüz neredeyse. çok uğraştım ama bir türlü stickerı depodan ayıracak bir boşluk bulamadım.
 
Katılım
24 Haz 2005
Mesajlar
2,329
Önce hepsını soktum depoya gelince kaldım ugrastım cıkmadı sonra Bıçağı soktum boşluk yarattım çok kolay söktüm sonra
 
Katılım
12 Tem 2010
Mesajlar
106
Keşke stickerleri sokmek yerine siyah folyoyla ayni renk kaplasaydiniz hem orjinali bozulmamis olurdu. Bide bu sekilde sanki motorla dusmussunde gidip sanayide boyatmissin gibi duruyo orji hali daha iyi bence zevkler renkler tartisilmaz gule gule binin tekeriniz duz bassin

---------- Mesajlar birleştirildi - 00:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:06 ----------

Mz 301 bizim mahallede kucuk bi tamirci var ona soyledim abi yagi var dedi..ama servise guvenim kayboldu. devir saati 2500-3000 lerdeymis motoru baya isitiyordu ve baya rahatsiz ediyordu..bende normal sandim ama usta deviri 1500 lere getirdi motor rahatladi zaten ilk motosikletim insan rahatsiz oluyor..
Dostum rolantide 2500 3 bin devirler cok yuksek olmasi gereken 1500 devirdir mahallenizdeki usta dogru olani yapmış ben rolantiyi düşük sevdiğim için bin devire ayarladim tikir tikir sayiyor sıkıntı yok ilk 1000 km 6 bin devri gecmeyin ani gaz açmayın sakin sekilde doğru devirlerde vites attirarak kullanın bakımlarıda eksiksiz yaptimmi Allah kaza bela vermezse size 10 sene rahat motorluk yapar. Tekeriniz düz bassin
 
Katılım
4 Ara 2015
Mesajlar
63
Keşke stickerleri sokmek yerine siyah folyoyla ayni renk kaplasaydiniz hem orjinali bozulmamis olurdu. Bide bu sekilde sanki motorla dusmussunde gidip sanayide boyatmissin gibi duruyo orji hali daha iyi bence zevkler renkler tartisilmaz gule gule binin tekeriniz duz bassin

mz301 yorumunuz için teşekkürler haklısınız tabi, ben de sökerken fotoğraflarını çektim o yüzden, motoru kaça veya nasıl satacağım şimdilik çok da önemli değil açıkçası daha binmeyi düşünüyorum bir aksilik olmazsa, ulaşım için değil zevk için aldım haftasonu binmek için. o yüzden önemli olan bana nasıl hoş göründüğü diye düşündüm.
 
Katılım
12 Tem 2010
Mesajlar
106
Keşke stickerleri sokmek yerine siyah folyoyla ayni renk kaplasaydiniz hem orjinali bozulmamis olurdu. Bide bu sekilde sanki motorla dusmussunde gidip sanayide boyatmissin gibi duruyo orji hali daha iyi bence zevkler renkler tartisilmaz gule gule binin tekeriniz duz bassin

mz301 yorumunuz için teşekkürler haklısınız tabi, ben de sökerken fotoğraflarını çektim o yüzden, motoru kaça veya nasıl satacağım şimdilik çok da önemli değil açıkçası daha binmeyi düşünüyorum bir aksilik olmazsa, ulaşım için değil zevk için aldım haftasonu binmek için. o yüzden önemli olan bana nasıl hoş göründüğü diye düşündüm.


Tabiki dostum motosikletin gözüne nasıl hoş gözüküyorsa öyle yap eminimki o şekilde kullanmak sana daha cok zevk verecektir Allah kaza bela vermesin :cat:
 
Katılım
2 Tem 2012
Mesajlar
4,753
Motosikleti
Hero X Pulse 200
Katılım
13 May 2015
Mesajlar
231
Şuan sınıfırı 5300 bence biraz sıkıp sıfırını al kafan rahat olsun

17000 km çok değil. bahsettiğin yerde durduk yere kurcalanacak bir yer değil bence. karenajı, koltuk yırtığı ıvırı zıvırıyla kampanya fiyatı daha cazip geliyor bana. 17binde motorun ağır sayılabilecek bakım zamanı da yaklaşmış olabilir. Mesela zincir-dişli ve lastik değişimi yakındır eğer hiç değişmemişse. Honda'nın zincir-dişli fiyatı nedir bilmiyorum ama ybr 125'te zincir-dişli 200 lirayı bulur iş görecek nitelikte bir zincir; hadi cbf 150'de 150 tl lira olsun. Lastik değişteriyim desen o da 250 lira. Oldu sana sıfır km. cbf 150 parası. Bu bakımları yapmış veya yaptırmış olanlar zaten yeni masraf yapmış olmanın hissiyatıyla bir süre daha binmeyi düşünürler çoğunlukla.

biraz uzun oldu kusura bakmayın ilk kez yazıyorum

herkese cümleten merhaba arkadaşlar. forumu bir süredir takip ediyodum bugün üye oldum. 29 yaşındayım istanbulda 10 yıldır b sınıfı araç kullanıyorum ama bir süredir motora heves ediyodum direksiyon sınavına geçen hafta girdim kısmetse ehliyeti alıcam ay sonuna kadar. ekipmanlar için fiyat araştırması yapıyorum sıra motor bakmaya geliyo artık ve ilk motorum olacak. ybr ve cbf arasında kalmıştım açıkcası ybr ye daha yakındım fakat yollarda daha çok cbf kullanıldığını gördüm hatta kurye işiyle uğraşan kardeşlerimizin de çoğunlukla cbf kullandığını gördüm. bu kadar insan kullanıyosa hele kurye işiyle uğraşanlar kullanıyosa bir bildikleri vardır diye düşündüm ve cbf ye karar verdim. aslında sıfır almak istiyodum ama hondanın son kampanyasını kaçırdım. açıkcası acemi de olduğum için sıfır motora da yazık ederim diye düşünüyorum. sizlerden bi konuda yardım istiyorum, yağ yakıyo mu falan diye sormayacağım efendi gibi kullanılırsa yakmayacağını düşünüyorum hem sadece haftasonları binicem. aslında daha ziyade uzun yol (çanakkale balıkesir belki izmir kim bilir) 2011 ve daha yeni model 4.000 - 4.250 tl civarı 20 bin 30 bin civarı kilometredeki bir cbf alsam diyelim ki motor beklediğim gibi çıkmadı kazık yedim (bilen bi arkadaşla bakacağım fakat istanbulda motorların hırpalanmış olma ihtimali fazla, motordan da pek anlamıyorum)en fazla ne kadar masraf çıkarır. yani motor iyi çıkmasa bile 500 - 800 - 1000 tl civarı bi masrafla motoru beni uzun yola götürecek biçimde toplatabilir miyim, (burda masraftan kastım mekanik masraflar, yani tabi top case veya yan çanta gibi uzun yol aksesuarları değil); aslında 20-30 bin km binmek de istiyorum. baya uzun yazdım vakit ayırıp okuyanlara şimdiden teşekkürler. belki bir kaç link de atarım görüşleriniz benim için önemli

Hocam hayırlı olsun sigorta o kadar pahalı mı :(

Arkadaslar motosiklet henuz 380 km de..yavas hizlarda on frene basinca titreme yapiyor..gidonu kontrol ettim herhangi bosluk bulamadim frenler henuz yeni oldugu icin mi..
 
Katılım
4 Ara 2015
Mesajlar
63
Arkadaslar motosiklet henuz 380 km de..yavas hizlarda on frene basinca titreme yapiyor..gidonu kontrol ettim herhangi bosluk bulamadim frenler henuz yeni oldugu icin mi..

Ben motorda acemi sayılırım ancak kendi kişisel tahminim; motorun ön freni gerçekten güçlü ve yavaş hızlarda frene basınca haddinden fazla bir şekilde motoru durduruyor olabilir, belki siz de biraz fazla sıkıyor olabilirsiniz. Benim motorum 2012 model ve ön freni biraz fazla sıkınca arabalardaki abs'ye benzer bir titreme benimki de yapıyor. Motorunuzu sıfır aldıysanız bence en doğrusu serviste garanti kapsamında motoru tekrar ayarlatmak, ama tecrübeli arkadaşlar belki daha kolay bir yolunu söylerler.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Slm dostlar; cbf 150 arka maşaya ihtiyacım var. Zincir gergileri ile birlikte. Özel özel mesaj veya mail yolu ile ulaşabilirsiniz

e-mail: [email protected]

Batı karadeniz ve istanbul elden alınır.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst