Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
26 Eki 2013
Mesajlar
48

Motorun gerçekten yakıyor koltuğu nerden ve kaça aldın

---------- Mesajlar birleştirildi - 16:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:02 ----------

Selam,
Bugün Konşuk Honda'ya gittim ve yıkıldım :santa:
Bildiğiniz üzere motorun stop etme sorunu için gitmiştim. karbüratör temizliği subap ayarı vs yapılır düzelir sanıyordum ki.. motorun yağ yakmasından dolayı sıkıştırmada sorun oluyor dedi usta.
Bu arada motora 400 km de bir yağ ekliyorum çook ciddi bir yağ eksiltme mevcut. Bu bana en afillisinden dost kazığı oldu keşke de tanıdıktan almasaydım eden yapan Allah'ından bulsun diyorum.
Arkadaşlarım abilerim serviste yaptıracağım motorumu 500 TL civarında birşey tutuyor. Anadolu yakasında bu işi yapabilecek güvenilir daha uygun bi yer varmı bildiğiniz? varsa değerlendireyim yok ise Honda'ya gideceğim.

Okadar yağ eksiltmemesi lazım eğer motor yaptıracaksan Krank ta sağlamsa sadece silindir pistonla kurtarır sın silindirin orjinalse yenisini alma rektefiye yaptır motor eski gücünden daha fazla yükselecektir çünki piston çapı büyüyecek buna bağlı olarak silindir çapıda büyüyeceğinden motor daha atak olacaktır tamirciye sorsan bin dereden su getirir gereği yok der çünki adam parça satacak rektefiye ciye gitmeyecek ama yaptırırsan dediğimi üstele
 
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
336
Okadar yağ eksiltmemesi lazım eğer motor yaptıracaksan Krank ta sağlamsa sadece silindir pistonla kurtarır sın silindirin orjinalse yenisini alma rektefiye yaptır motor eski gücünden daha fazla yükselecektir çünki piston çapı büyüyecek buna bağlı olarak silindir çapıda büyüyeceğinden motor daha atak olacaktır tamirciye sorsan bin dereden su getirir gereği yok der çünki adam parça satacak rektefiye ciye gitmeyecek ama yaptırırsan dediğimi üstele

Serkan abi, sürekli üst devirlerde kullanıyorum işe gidip gelirken tapagaz kullanıyorum. motorda öyle duman atma mavi duman vs olayı yok, nasıl eksiliyor bu yağ???
Fazla sıkıştırma yapınca bu kadar yağ eksiltir mi?

Selamlar

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:44 ----------

Rektefiye düşünmüyorum abi komple yaptırıcam.
 
Katılım
17 Nis 2011
Mesajlar
1,759
arkadaşlar..
sele kaydırmıyor seleyi şirinevlerde motosaya yaptırdım..içinede 2 kat sünger attırdım..
körükler mondial 125 kt tam bilmiyorum ama o modele ait sanırım..sirkecide bulabilirsiniz..
 
Katılım
24 Ocak 2015
Mesajlar
77
Motorun biryerlerinde yağ kaçağı ya da terleme falan var mı?

400 km de yağ ekliyorsunuz ama ne kadar ekliyorsunuz? Dilerseniz atalar kartal a bir uğrayın orada Arif usta var.Honda konşuk ilede bağlantısı var.Belki yedek parçaları orijinal honda olmak üzere daha uygun bir işçilikle durum hallolur ya da belki bir kaçak vardır. Özelden telefonunu atarım.
 
Katılım
26 Eki 2013
Mesajlar
48
Serkan abi, sürekli üst devirlerde kullanıyorum işe gidip gelirken tapagaz kullanıyorum. motorda öyle duman atma mavi duman vs olayı yok, nasıl eksiliyor bu yağ???
Fazla sıkıştırma yapınca bu kadar yağ eksiltir mi?

Selamlar

---------- Mesajlar birleştirildi - 17:46 ---------- bir önceki mesaj zamanı 17:44 ----------

Rektefiye düşünmüyorum abi komple yaptırıcam.

Evet Adem fazla basarsan eksiltme fazlalaşıyor ben devamlı tam gaz gidersem 1000 km de yaklaşık yarım litre civarında yakıyorum buda normal şimdiki aldığı m motor da 21000 km de aldığım kişide aynısını söyledi ama bazıları biraz daha az yakabiliyor önceki motoru komple sıfırladım sonuç değişmedi hiç motorunu açtırma sonra verdiğin parayı çöpe atmış olursun

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:19 ----------

Evet Adem fazla basarsan eksiltme fazlalaşıyor ben devamlı tam gaz gidersem 1000 km de yaklaşık yarım litre civarında yakıyorum buda normal şimdiki aldığı m motor da 21000 km de aldığım kişide aynısını söyledi ama bazıları biraz daha az yakabiliyor önceki motoru komple sıfırladım sonuç değişmedi hiç motorunu açtırma sonra verdiğin parayı çöpe atmış olursun

Adem motorunu daha agresif daha güçlü yapmak istersen zaten motoru yaptıracam diyosun, silindir kapağını taşlattır vede silindiri rektefiyeden mutlaka geçirmeni isterim.Bak o zaman motorun gücüne sen bile o kadar fark edeceğine inanamazsın.Çünki motorun silindir içindeki hava daha fazla olacak vede silindir kapağıda taşlanmış olacağından havanın basıncı da fazla olacak.Motorun torku ve beygir gücü artacaktır bu dediğim olayı rektefiyeci daha iyi bilir ben bunu bir eski oto tamircisi olarak vede motor terimlerini bildiğim için anlatıyorum ama karbüratör memelerine dokundurtma fazla yakarsın onlarıda büyütürsen uçarsın ama sakına karbüratörle oynattırma sadece hava benzin ayarı yaptır
 
Katılım
13 Ocak 2015
Mesajlar
336
Motorun biryerlerinde yağ kaçağı ya da terleme falan var mı?

400 km de yağ ekliyorsunuz ama ne kadar ekliyorsunuz? Dilerseniz atalar kartal a bir uğrayın orada Arif usta var.Honda konşuk ilede bağlantısı var.Belki yedek parçaları orijinal honda olmak üzere daha uygun bir işçilikle durum hallolur ya da belki bir kaçak vardır. Özelden telefonunu atarım.

Motorda yağ kaçağı terleme vs yok Bugün İhya motor'a gittim Yılmaz usta ve yanındaki usta baktı motorun hiçbir eksiği sıkıntısı yok. Sağolsun bu insanlar baya ilgilendiler ve atmaca gibi para koparma peşinde değiller.
Ustaya motoru çok sıkıştırdığımı sürekli üst devirlerde kullandığımı da anlattım oda bu şekilde kullanmada normalden fazla yağ yakar dedi haliyle.
Hatta şimdi ben buna yeni motor yaparım sen aynı şekilde kullanırsan yine aynı şekilde yağ eksiltir dedi o yüzden motor yaptırmaya gerek yok bu şekilde fazla devirli kullanmadan binmemi tavsiye etti.
Alt fren merkezim bozuktu onu ve diskini değiştirdim, eskisinde teker zor dönüyordu, şuan gayet rahat ve fren maneti çok yumuşadı. Bundan önce Resmen Allaha emanet gidiyormuşum.
Eski fren merkezinin resmini paylaşıcam daha sonra.

Evet Adem fazla basarsan eksiltme fazlalaşıyor ben devamlı tam gaz gidersem 1000 km de yaklaşık yarım litre civarında yakıyorum buda normal şimdiki aldığı m motor da 21000 km de aldığım kişide aynısını söyledi ama bazıları biraz daha az yakabiliyor önceki motoru komple sıfırladım sonuç değişmedi hiç motorunu açtırma sonra verdiğin parayı çöpe atmış olursun

---------- Mesajlar birleştirildi - 07:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 06:19 ----------



Adem motorunu daha agresif daha güçlü yapmak istersen zaten motoru yaptıracam diyosun, silindir kapağını taşlattır vede silindiri rektefiyeden mutlaka geçirmeni isterim.Bak o zaman motorun gücüne sen bile o kadar fark edeceğine inanamazsın.Çünki motorun silindir içindeki hava daha fazla olacak vede silindir kapağıda taşlanmış olacağından havanın basıncı da fazla olacak.Motorun torku ve beygir gücü artacaktır bu dediğim olayı rektefiyeci daha iyi bilir ben bunu bir eski oto tamircisi olarak vede motor terimlerini bildiğim için anlatıyorum ama karbüratör memelerine dokundurtma fazla yakarsın onlarıda büyütürsen uçarsın ama sakına karbüratörle oynattırma sadece hava benzin ayarı yaptır

Abi motoru güçlü yapmak niyetim yok daha güçlüsü 250cc kısmet olursa ileride daha güçlüsüne sahip olurum :)
Yukarıda bahsettim durumumu yani ustanında söylediği CBF150 sıkıştırmaya gelen bir motor değil, ben hiçbişeyine elletmiyeceğim şuan dip devirlerde kullanmadan bir yağ ölçümü yapacağım.

Birde arkadaşlar Yılmaz usta Honda Güngör motorda çalışmış yıllarca bana söylediklerini aktarayım; serviste cbf lere 1200Gr yağ koyuyorduk 1000 km sonra zaten 800-900 gr civarı yağ kalıyor eksildikçe ekleme yap, devam et. Yağ değişimini de 1500km'yi geçirme. Bu şekilde motoru uzun ömürlü kullanabilirsin.

Teşekkürler
Saygılarımla
 
Katılım
26 Eki 2013
Mesajlar
48
Motorda yağ kaçağı terleme vs yok Bugün İhya motor'a gittim Yılmaz usta ve yanındaki usta baktı motorun hiçbir eksiği sıkıntısı yok. Sağolsun bu insanlar baya ilgilendiler ve atmaca gibi para koparma peşinde değiller.
Ustaya motoru çok sıkıştırdığımı sürekli üst devirlerde kullandığımı da anlattım oda bu şekilde kullanmada normalden fazla yağ yakar dedi haliyle.
Hatta şimdi ben buna yeni motor yaparım sen aynı şekilde kullanırsan yine aynı şekilde yağ eksiltir dedi o yüzden motor yaptırmaya gerek yok bu şekilde fazla devirli kullanmadan binmemi tavsiye etti.
Alt fren merkezim bozuktu onu ve diskini değiştirdim, eskisinde teker zor dönüyordu, şuan gayet rahat ve fren maneti çok yumuşadı. Bundan önce Resmen Allaha emanet gidiyormuşum.
Eski fren merkezinin resmini paylaşıcam daha sonra.



Abi motoru güçlü yapmak niyetim yok daha güçlüsü 250cc kısmet olursa ileride daha güçlüsüne sahip olurum :)
Yukarıda bahsettim durumumu yani ustanında söylediği CBF150 sıkıştırmaya gelen bir motor değil, ben hiçbişeyine elletmiyeceğim şuan dip devirlerde kullanmadan bir yağ ölçümü yapacağım.

Birde arkadaşlar Yılmaz usta Honda Güngör motorda çalışmış yıllarca bana söylediklerini aktarayım; serviste cbf lere 1200Gr yağ koyuyorduk 1000 km sonra zaten 800-900 gr civarı yağ kalıyor eksildikçe ekleme yap, devam et. Yağ değişimini de 1500km'yi geçirme. Bu şekilde motoru uzun ömürlü kullanabilirsin.

Teşekkürler
Saygılarımla

Evet doğru söylüyor aynen öyle zaten bu motor keyif motoru bu motorla ufak ufak geziceksin motorların mercedesi Konfor,rahatlık ve düşük hız kısacası bu kesinlikle spor kullanıma gelmez sattıktan sonra bile bu motoru arıyosun nasıl mercedes çiler farklı araba kullanamıyorsa bu motor içinde aynen o geçerlidir bu motoru anlatan tek şey "HONDA HAYAT ONDA"
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Selamlar.

Eski bir CBF 150 kullanıcısı olarak aranıza geri döndüm. Eski CBFim ile (2009 model) 2 yılda 20.000 km gibi bir kullanım sürem olmuştu gayet memnundum, tercihimi yine cbf150 den yana yaptım. Bu sefer yeni kasa(2011) satın aldım, 25.000 km'de. gayet temiz. pirelli lastikleri de mevcut.

Resmi de budur =)

Hepinize iyi sürüşler :thumleft:

11336820_906576306030805_2196735555625484816_o.jpg
 
Katılım
12 Kas 2007
Mesajlar
414
Hayirlisi olsun kazasiz belasiz gule gule kullan.Hafta sonu yaptigim geziden birkac foto. ]
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
dostlar selam.

cbfimin karbüratörünü temizleyeyim dedim temizlemez olaydım.

önce diyafram lastiğini takamadım genişlemiş resmen allahsız.

neyse zar zor uğraşa uğraşa taktım sorunsuz taktığımı düşünüyorum.

Şimdi motosiklet bi tek rölantide çalışıyor. Gaz verdiğim anda stop ediyor.

Jikleyi çekince 5000 6000 devire ulaşıyor orada kalıyor jikle de de gaz verince stop ediyor.

Yardım edebilecek var mı ?
 
Katılım
12 Kas 2007
Mesajlar
414
Diafram boldur zaten biraz igneyi kontrol et duzgunmu takilmis,sanirim benzin gitmedigi icin gaz verince stop ediyo semalari bi kontrol et yanlis birsey takmis olabilirsin.
 
Katılım
26 Eki 2013
Mesajlar
48
arkadaşlar..
sele kaydırmıyor seleyi şirinevlerde motosaya yaptırdım..içinede 2 kat sünger attırdım..
körükler mondial 125 kt tam bilmiyorum ama o modele ait sanırım..sirkecide bulabilirsiniz..
bende körük taktırmayı düşünüyorum ama mondialin hiçbir motorunda körük yok kt de dahil ancak eski motorlarda var MZ,JAWA,MOBİLET, bunlarda körük var
 
Katılım
5 Eyl 2005
Mesajlar
1,490
arkadaşlar..
sele kaydırmıyor seleyi şirinevlerde motosaya yaptırdım..içinede 2 kat sünger attırdım..
körükler mondial 125 kt tam bilmiyorum ama o modele ait sanırım..sirkecide bulabilirsiniz..

Seleyi kaca yaptirdin dostum ve nasil oldu rahatmi degilmi? Foto koyarsab super olur
 
Katılım
24 Ağu 2014
Mesajlar
19
Katılım
12 Kas 2007
Mesajlar
414
Buradan indirebilirsiniz. https://docs.google.com/file/d/0B_N0brj0kuEbd1M5NmxrdGpYU1k/edit?usp=docslist_api
 
Katılım
21 Nis 2014
Mesajlar
96
Maşallah 1837 sayfa olmuş oku oku bitmez.. :) Arkadaşlar 2.el cbf 150 almayı düşünüyorum sizlere bir kaç soru soracağım. 1-Öncelikle 2007 ve 2014 model arasındaki ne gibi farklar var bunlara kasa ve motor olarak açıklarsanız sevinirim. 2- Eski kasayımı almalı yoksa yeni kasayımı almalı malzeme kalitesi olarak. 3-2.el Cbf 150 alırken nelere dikkat etmeli.4-Şehir dışı kullanımlarda maksimum stabil kullanılabilecek hızım ne kadardır.5-Yakıt tüketimi ne kadardır. Şimdiden verdiğiniz bilgiler ve yardımlarınız için teşekkür ederim Kazasız belasız sürüşler.
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Diafram boldur zaten biraz igneyi kontrol et duzgunmu takilmis,sanirim benzin gitmedigi icin gaz verince stop ediyo semalari bi kontrol et yanlis birsey takmis olabilirsin.[url]http://i.hizliresim.com/ZD3ZMg.png[/url] [url]http://i.hizliresim.com/MED0v7.png[/url] [url]http://i.hizliresim.com/8gzMNd.png[/url] [url]http://i.hizliresim.com/a5YLYR.png[/url]

Ağzıma mıçayım hocam :cherry:

Motorcuya gittik bugün, resimlerde görünen needle jet aşağıdan yukarı takılıyormuş, ben yukarıdan manifoltun içinden aşağı sarkıtarak takmaya çalıştım sorun oymuş, aşağı ana jetin girdiği yerden taktı motorcu, vakum lastiğini zorlaya zorlaya takmışım zaten, it gibi çalışıyor meret şimdi

tek sorunum sübab sesi kaldı şimdi.

motor soğukken sübab sesi yok, ısınınca sağlam sübab sesi geliyor :D
 
Katılım
27 May 2011
Mesajlar
887
Ufaklığın çalışması şerefine güzel bi yıkama/temizleme yapıp bikaç resim ekleyeyim dedim :p

11265544_907393332615769_1571759080314607191_o.jpg


11270630_907393342615768_1468878752409806006_o.jpg


11140222_907393339282435_1263690140013742640_o.jpg


---------- Mesajlar birleştirildi - 15:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:30 ----------

Bi tane de ağır pötöşöp içeren atalım.

mry89c.jpg
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst