Merhaba , geçen Bauhaus ta dolaşırken gözüme BOSCH motorsiklet aküleri takıldı, üzerinde bizim model yazmasa da cbx125 honda falan yazınca bende olur heralde diye atladım. 12V /9A kuru şarjlı akü, 39 TL ye aldım. Asiti siz ekliyorsunuz, asit doldurunca şarjı 12.5 v gösterdi. bir gün bekletip motorun başına indim. Eski akü zaten 2008 de takılmış. Şarjı iyi olmasına rağmen (12.9v ölçtüm) içime sinmiyordu. zaten ömrünü de doldurmuş herhalde. Neyse yeni akü kalınlık ve yükseklik olarak orjinalden büyük. Akünün içinde durduğu kabı söktüm, o kabın altında akü kutusu drenajı ve akü havalandırma borusu var, hani şu meşhur motorun altından sallanan borulardan 2 tanesi bu. Gündüz AydoğanX ile konuştum, merak ettik nerelerdesin dedim, başına bir iş geldi diye korktum dedim , iyiyim dedi

neyse o da alt kabı herhalde sökersin demişti. Herneyse belki biraz kesme biçme yapılırsa uydurulabilir. Ben komple söktüm. Neyse akü o kabı sökünce güzelce sığdı fakat aküyü sabit tutan kafes kapanması çünkü akü yüksek geldi, kafesin kapağındaki demiri biraz eğdim kapandı, kapağı vidaladım. Demir eğik hoşuma gitmedi kanırtıp kırdım. Zaten akü yerinde sıkı durduğundan (orjinal akünün sıkı durması için araya lastik benzeri malzemeler sıkıştırmışlardı. Bunda gerek kalmadı) aslında gerek de yok, anca motor ters dönerke o akü yerinden oynar ki zaten o duruma Allah korusun düşmek istemeyiz. Sonra yan kapağı monte ettim, gayet sağlam oldu. Tabi kafesi takmadan önce marş yapıp denemesini yapmıştım

Garaj karanlıktı, resim de çekmek aklıma gelmedi, bir ara çekerim, belki akü tasını uydururum, zaten pislikten drenajı tıkanmıştı, eski motoru olanların drenajı kontrol etmesinde yarar var, aküden taşacak asitin borulardan tahliyesi gerekiyor. Yeni aküden bir tahliye hortumu çıktı, onu da eski hortumların gittiği yoldan hortum demetine bağladım. Drenaj yapmazsanız, motor yana yatarsa, ya da aşırı şarjda vs asit taşarsa motorun zincirine, ayağınıza ne bileyim yan kapağa falan asit gelebilir bu yüzden önemli. Yani gayet güzel oldu sakıncalı bir durum yok
Akünün resmi de bu arkadaşlar.
Kırmızı kapağın olduğu yere drenaj hortumu bağlanıyor. Yalnız bakımsız akü değil arada bir asit seviyesine bakmak lazım. Ama çin malı akülerden iyidir her halükarda. Sonuçta markası Bosch

Bakalım memnun kalacak mıyız.