- Katılım
- 19 Şub 2010
- Mesajlar
- 441
http://img508.imageshack.us/img508/8788/2pg.mp4
ZİNCİR YAĞLAMA APARATI (MERAK EDENLERE BİLGİ...)
ZİNCİR YAĞLAMA APARATI (MERAK EDENLERE BİLGİ...)
Son düzenleme:
arka teker milinin somununu anahtarla veya lokmayla gevşetebilen oldumu hiç?
zinciri gerdirmem lazım,22 gedore açık anahtarı kırdım yine de gevşetemedim...demek yolda filan sökmeye kalksak vay halimize....
birazdan sanayiinin yollarına vuracam kendimir:
sinan'dan haberim yok da motorunu neden satıyor merak etmiyor değilim. Hayırlısı olsun.
arka teker milinin somununu anahtarla veya lokmayla gevşetebilen oldumu hiç?
zinciri gerdirmem lazım,22 gedore açık anahtarı kırdım yine de gevşetemedim...demek yolda filan sökmeye kalksak vay halimize....
birazdan sanayiinin yollarına vuracam kendimir:
Temizlik işlerinde (zincir ve jant temizliği gibi)n güzel sonucu gaz yağı ile alabilirsiniz. Ankara'da gazyağı bulmak zor olabiliyor. 4 mevsim bulunduğu yer ise akköprü migros'un karşı tarafında köşedeki petrol ofisi. Çevik kuvveti geçince Köprünün dibindeki. Orada gaz yağı bulunuyor.
hacı teknolojik konuları sana ayırdım..yine resimli bir ödev var uğrarım bugün yarıngel tükkana![]()
aynen, sanırım makinayla sıkıyorlar.Evet o somunları iyi sıkıyorlar, uzuun kollu anahtarla ancak gevşetilebiliyor.
Sana birşey olmasın.
Ben de arka amaortisörü yumuşak ayara alacaktım, bir türlü alamadım. Serte dönüyor, yumuşağa dönmüyor.
Pas sökücü sıkıp bıraktım.
zincirinizin on beş gün sonra paslanmaya başlamasını istemiyorsanız sakın GAZYAĞI kullanmayın.onun yerine bir miktar madeni yağı benzin ile karıştırıp sprey şeklinde kullanabilirsiniz.HANİ ŞU CAMSİL SPREYLERİ VAR YA.BEN ÖYLE YAPIYORUM.
zincirinizin on beş gün sonra paslanmaya başlamasını istemiyorsanız sakın GAZYAĞI kullanmayın.onun yerine bir miktar madeni yağı benzin ile karıştırıp sprey şeklinde kullanabilirsiniz.HANİ ŞU CAMSİL SPREYLERİ VAR YA.BEN ÖYLE YAPIYORUM.
cbf 2 tekerlekli karizma yumağıdır. Muhteşem'in sözlükte karşılığıdır. çok acayip maturdur. Gene olsun gene alırım.
zincirinizin on beş gün sonra paslanmaya başlamasını istemiyorsanız sakın GAZYAĞI kullanmayın.onun yerine bir miktar madeni yağı benzin ile karıştırıp sprey şeklinde kullanabilirsiniz.HANİ ŞU CAMSİL SPREYLERİ VAR YA.BEN ÖYLE YAPIYORUM.
Rodajda yakıt bildileri;
476 km de yedek öksürüğü
484 km harcama sonunda depo 45.00 TL ye doldu, (4,17 TL/lt.)
Yani:
100km - 9,29 TL (2,23 lt)
1 km - 0,09 TL
60km/h ve 5500 devri pek geçmedim çok az 70-80km/h oldu birkere 100km/h
muhtemelen rodajdan sonra yakıt sarfiyatı düşecek ancak kullanım hızı ortalaması artacağı için bu değerler pek yakalanamaz diye düşünüyorum ama genel anlamda sarfiyatın bizi üzmeyeceği de kesin:cat:
Üşenmesem zincirimin resmini çekip koyacağımBenim zincir tabi dandik zincir değil İris marka sarı zincirlerden
Altın kaplama ... :cherry:O yüzden paslanmıyor herhalde
Hatta üzerinde de 40 liralık özel zincir yağlarından sıkılmış vaziyette
Zenginliğin gözü kör olsun
mükemmel bir analiz süpersn ufuk hocam. teşekkür ederm çok, fakat eskiyle aralarında sanki böyle çok fazla fark olmcakmış gbime gelmekte, yinede karbüratör değişimnde km.de 0.01 kuruş daha düşeceğ söylentileri vardı. yani eski modeller 100km/10TL yakıyorsa bu 9TL diye bi tahmin vardı ve galiba yinede doğru çıkacak bu.
Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mot...ilgi-paylasim-basligi-1045.html#ixzz1JLeYRwMi
Eyvallah...
bizler gibi nispeten ekonomik bir motorla keyif sürmek isteyen sevdalılar için zaten üçün beşin pek bir önemi yoktur, yani hani 10 yakmasında 11-12 yaksın gene dert değil. (tabi yirmi de olmasın) ama genel bir bilgi işte, herkes kendi kullanım tarzına göre bi değerlendirme yapar... ama kimse "ya neden benimki daha çok yaktı" diye dertlenmesin hiçbiri diğerini tutmayacak nasılsa...
Bu duygularla bende plakasız aldığım motoruma 900 peşin 6x500 taksitle 3900 verdim diye dertlenmedim... ne yapalım burada böyle istanbulda değiliz dedim, bir bardakta soğuk su içitim şimdi de fıstık gibi biniyorum motoruma
Bu arada reflektif bir yelek aldım bugün ilk defa kullandım ve bariz şekilde kavşaklarda bana yapılan muamele olumlu yönde değişti...Öneririm
http://www.youtube.com/watch?v=Z4a2cgi0IOY&feature=related
şu videodaki hayabusanın vites göstergesi sanırım orjinal değil . bizimkilerede böyle bişey yapabilirmiyizki acep ?. eğer eski model gibi kablo bağlantıları duruyorsa bence yapılabilir. eski modelle yeni modeli hiç sökmeden bir karşılaştırmak lazım ilk önce bir arkadaşımda var eski model denk gelince bakacam . belki bişeyler yapabilirsem burada paylaşırım. yada fikri olan arkadaşlar burada paylaşırsa sevinirim. bu arada debriyajda bir switch var yani sensör amacı nedir bilen varmıki acep?.
Üşenmesem zincirimin resmini çekip koyacağımBenim zincir tabi dandik zincir değil İris marka sarı zincirlerden
Altın kaplama ... :cherry:O yüzden paslanmıyor herhalde
Hatta üzerinde de 40 liralık özel zincir yağlarından sıkılmış vaziyette
Zenginliğin gözü kör olsun
geçen yıl bursada bzim CBF-150 nin ÇEKOSLOVAK zincirin fiyatını sorum 27TL ded yedek parçacı MZ zncri ile aynısını kullanıyormuş bir bakla atıcaksın dedi. bilmiyorum artık fakat arkadaşda XL200 var kros bugün onun muhabbetini yaptık benim zincir 350Tl diyor ben sordum bayyi ye diyor anlamadım ne iş bu kadar fark nasıl olablyor fakat ben hondaya deil yedek parçacılardan brine sordum bu fiyatı altım 27TL yani onun için dyorum her defasında temizleme spreylerine 8-10 TL verip bitirp 5-10Tl lik de yağlama yapacağımıza 2-3 tane zincir almalı brini çıkarıp geceden benzine koymalı sabaha kadar dursun öteki gün diğerini takıp gezmeli yani![]()
http://www.youtube.com/watch?v=Z4a2cgi0IOY&feature=related
şu videodaki hayabusanın vites göstergesi sanırım orjinal değil . bizimkilerede böyle bişey yapabilirmiyizki acep ?. eğer eski model gibi kablo bağlantıları duruyorsa bence yapılabilir. eski modelle yeni modeli hiç sökmeden bir karşılaştırmak lazım ilk önce bir arkadaşımda var eski model denk gelince bakacam . belki bişeyler yapabilirsem burada paylaşırım. yada fikri olan arkadaşlar burada paylaşırsa sevinirim. bu arada debriyajda bir switch var yani sensör amacı nedir bilen varmıki acep?.