Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Gazyağı jantlara zarar vermiyor ve çok güzel temizliyor. Hele arka janta zincirden sıçrayan yağlar falan tertemiz oluyor. Çekinmeden kullanabilirsiniz.
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
arka teker milinin somununu anahtarla veya lokmayla gevşetebilen oldumu hiç?

zinciri gerdirmem lazım,22 gedore açık anahtarı kırdım yine de gevşetemedim...demek yolda filan sökmeye kalksak vay halimize....

birazdan sanayiinin yollarına vuracam kendimi:pr:
 
Katılım
1 Nis 2009
Mesajlar
731
arka teker milinin somununu anahtarla veya lokmayla gevşetebilen oldumu hiç?

zinciri gerdirmem lazım,22 gedore açık anahtarı kırdım yine de gevşetemedim...demek yolda filan sökmeye kalksak vay halimize....

birazdan sanayiinin yollarına vuracam kendimi:pr:

gel tükkana :)
 

jr.

Katılım
19 Kas 2006
Mesajlar
2,724
ismail çalışıyor. hayat bu işte.. it gibi çalışmaya devam. (ismailim bu it gibiyi üzerine alınma. kendim için söylüyorum)

baş sıkışmadan süpermen gelir mi agalar? teknik soru lazım ismaile.

sinan'dan haberim yok da motorunu neden satıyor merak etmiyor değilim. Hayırlısı olsun.

metehan abi dokandırmış bana da :), ben bu motora aşığım. isteyen az sevsin isteyen nefret etsin. "süper di mi arkadaşlar" demiyorum. "ben motoruma aşığım" diyorum. sorun yok dert yok mis gibi geziyorum. 40 bin dediğin benim için 10 sene demektir. arıza çıkaracağını da sanmıyorum o km'lerde.

cbf 2 tekerlekli karizma yumağıdır. muhteşem'in sözlükte karşılığıdır. çok acayip maturdur. gene olsun gene alırım.
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
arka teker milinin somununu anahtarla veya lokmayla gevşetebilen oldumu hiç?

zinciri gerdirmem lazım,22 gedore açık anahtarı kırdım yine de gevşetemedim...demek yolda filan sökmeye kalksak vay halimize....

birazdan sanayiinin yollarına vuracam kendimi:pr:

Evet o somunları iyi sıkıyorlar, uzuun kollu anahtarla ancak gevşetilebiliyor.

Sana birşey olmasın.

Ben de arka amaortisörü yumuşak ayara alacaktım, bir türlü alamadım. Serte dönüyor, yumuşağa dönmüyor.

Pas sökücü sıkıp bıraktım.
 
Katılım
13 Eki 2009
Mesajlar
112
Temizlik işlerinde (zincir ve jant temizliği gibi)n güzel sonucu gaz yağı ile alabilirsiniz. Ankara'da gazyağı bulmak zor olabiliyor. 4 mevsim bulunduğu yer ise akköprü migros'un karşı tarafında köşedeki petrol ofisi. Çevik kuvveti geçince Köprünün dibindeki. Orada gaz yağı bulunuyor.

zincirinizin on beş gün sonra paslanmaya başlamasını istemiyorsanız sakın GAZYAĞI kullanmayın.onun yerine bir miktar madeni yağı benzin ile karıştırıp sprey şeklinde kullanabilirsiniz.HANİ ŞU CAMSİL SPREYLERİ VAR YA.BEN ÖYLE YAPIYORUM.
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
hacı teknolojik konuları sana ayırdım..yine resimli bir ödev var uğrarım bugün yarın:)
Evet o somunları iyi sıkıyorlar, uzuun kollu anahtarla ancak gevşetilebiliyor.

Sana birşey olmasın.

Ben de arka amaortisörü yumuşak ayara alacaktım, bir türlü alamadım. Serte dönüyor, yumuşağa dönmüyor.

Pas sökücü sıkıp bıraktım.
aynen, sanırım makinayla sıkıyorlar.

deve boynu yıldızla hallettik az önce..zincirimizi gerdik, boşluk nerdeyse 10cm olmuştu:pale:

hava filtremizi de değiştikmiydi yaza hazırız....dimi mete::alkiis::
 
Katılım
30 Ara 2010
Mesajlar
48
Rodajda yakıt bildileri;
476 km de yedek öksürüğü:)
484 km harcama sonunda depo 45.00 TL ye doldu, (4,17 TL/lt.)
Yani:
100km - 9,29 TL (2,23 lt):)
1 km - 0,09 TL:)

60km/h ve 5500 devri pek geçmedim çok az 70-80km/h oldu birkere 100km/h

muhtemelen rodajdan sonra yakıt sarfiyatı düşecek ancak kullanım hızı ortalaması artacağı için bu değerler pek yakalanamaz diye düşünüyorum ama genel anlamda sarfiyatın bizi üzmeyeceği de kesin:cat:
 
Katılım
9 Nis 2008
Mesajlar
586
zincirinizin on beş gün sonra paslanmaya başlamasını istemiyorsanız sakın GAZYAĞI kullanmayın.onun yerine bir miktar madeni yağı benzin ile karıştırıp sprey şeklinde kullanabilirsiniz.HANİ ŞU CAMSİL SPREYLERİ VAR YA.BEN ÖYLE YAPIYORUM.

sizin kullandığınız gaz yağında veya zincirde bir sorun olmasın.?


2004 -2011 yıllları kullandığım motosikletlerde zincir temizliğinde sadece gaz yağı kullandım.
zerre pas görmedim.
 
Katılım
14 Eyl 2006
Mesajlar
5,631
zincirinizin on beş gün sonra paslanmaya başlamasını istemiyorsanız sakın GAZYAĞI kullanmayın.onun yerine bir miktar madeni yağı benzin ile karıştırıp sprey şeklinde kullanabilirsiniz.HANİ ŞU CAMSİL SPREYLERİ VAR YA.BEN ÖYLE YAPIYORUM.

Ybr'de 3 yıl gaz yağı ile temizlik yaptım zincir şıkır şıkırdı satarken.şuan cbf'te mazot kullanıyorum zira gaz yağını heryerde satmıyorlar.her ikiside yağ ihtiva ettiğinden paslanma yapması imkansız.
 
Katılım
18 Mar 2011
Mesajlar
385
http://www.youtube.com/watch?v=Z4a2cgi0IOY&feature=related
şu videodaki hayabusanın vites göstergesi sanırım orjinal değil . bizimkilerede böyle bişey yapabilirmiyizki acep ?. eğer eski model gibi kablo bağlantıları duruyorsa bence yapılabilir. eski modelle yeni modeli hiç sökmeden bir karşılaştırmak lazım ilk önce bir arkadaşımda var eski model denk gelince bakacam . belki bişeyler yapabilirsem burada paylaşırım. yada fikri olan arkadaşlar burada paylaşırsa sevinirim. bu arada debriyajda bir switch var yani sensör amacı nedir bilen varmıki acep?.
 
Son düzenleme:
Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
109
cbf 2 tekerlekli karizma yumağıdır. Muhteşem'in sözlükte karşılığıdır. çok acayip maturdur. Gene olsun gene alırım.

süpersin benmde tek oyuncağım

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:04 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:00 ----------

zincirinizin on beş gün sonra paslanmaya başlamasını istemiyorsanız sakın GAZYAĞI kullanmayın.onun yerine bir miktar madeni yağı benzin ile karıştırıp sprey şeklinde kullanabilirsiniz.HANİ ŞU CAMSİL SPREYLERİ VAR YA.BEN ÖYLE YAPIYORUM.

doğru benm zncirde yağsız geçen 1-2 hafta içinde üzerinde pas tutmaya başlıyordu bundanmış demekki way be bak b şey daha öğrendk yan. teşekküre derm. benzn pahalı dye kullanmıyordum ve hemen uçuyr diye ama demekki doğru olanı yapmıyormuşuz

---------- Mesaj ekleme zamanı: 22:10 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 22:04 ----------

Rodajda yakıt bildileri;
476 km de yedek öksürüğü:)
484 km harcama sonunda depo 45.00 TL ye doldu, (4,17 TL/lt.)
Yani:
100km - 9,29 TL (2,23 lt):)
1 km - 0,09 TL:)

60km/h ve 5500 devri pek geçmedim çok az 70-80km/h oldu birkere 100km/h

muhtemelen rodajdan sonra yakıt sarfiyatı düşecek ancak kullanım hızı ortalaması artacağı için bu değerler pek yakalanamaz diye düşünüyorum ama genel anlamda sarfiyatın bizi üzmeyeceği de kesin:cat:

mükemmel bir analiz süpersn ufuk hocam. teşekkür ederm çok, fakat eskiyle aralarında sanki böyle çok fazla fark olmcakmış gbime gelmekte, yinede karbüratör değişimnde km.de 0.01 kuruş daha düşeceğ söylentileri vardı. yani eski modeller 100km/10TL yakıyorsa bu 9TL diye bi tahmin vardı ve galiba yinede doğru çıkacak bu.
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Üşenmesem zincirimin resmini çekip koyacağım :) Benim zincir tabi dandik zincir değil İris marka sarı zincirlerden :) Altın kaplama ... :cherry:O yüzden paslanmıyor herhalde :p Hatta üzerinde de 40 liralık özel zincir yağlarından sıkılmış vaziyette :) Zenginliğin gözü kör olsun
 
Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
109
Üşenmesem zincirimin resmini çekip koyacağım :) Benim zincir tabi dandik zincir değil İris marka sarı zincirlerden :) Altın kaplama ... :cherry:O yüzden paslanmıyor herhalde :p Hatta üzerinde de 40 liralık özel zincir yağlarından sıkılmış vaziyette :) Zenginliğin gözü kör olsun

geçen yıl bursada bzim CBF-150 nin ÇEKOSLOVAK zincirin fiyatını sorum 27TL ded yedek parçacı MZ zncri ile aynısını kullanıyormuş bir bakla atıcaksın dedi. bilmiyorum artık fakat arkadaşda XL200 var kros bugün onun muhabbetini yaptık benim zincir 350Tl diyor ben sordum bayyi ye diyor anlamadım ne iş bu kadar fark nasıl olablyor fakat ben hondaya deil yedek parçacılardan brine sordum bu fiyatı altım 27TL yani onun için dyorum her defasında temizleme spreylerine 8-10 TL verip bitirp 5-10Tl lik de yağlama yapacağımıza 2-3 tane zincir almalı brini çıkarıp geceden benzine koymalı sabaha kadar dursun öteki gün diğerini takıp gezmeli yani :)
 
Katılım
30 Ara 2010
Mesajlar
48
mükemmel bir analiz süpersn ufuk hocam. teşekkür ederm çok, fakat eskiyle aralarında sanki böyle çok fazla fark olmcakmış gbime gelmekte, yinede karbüratör değişimnde km.de 0.01 kuruş daha düşeceğ söylentileri vardı. yani eski modeller 100km/10TL yakıyorsa bu 9TL diye bi tahmin vardı ve galiba yinede doğru çıkacak bu.

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mot...ilgi-paylasim-basligi-1045.html#ixzz1JLeYRwMi

Eyvallah...
bizler gibi nispeten ekonomik bir motorla keyif sürmek isteyen sevdalılar için zaten üçün beşin pek bir önemi yoktur, yani hani 10 yakmasında 11-12 yaksın gene dert değil. (tabi yirmi de olmasın:)) ama genel bir bilgi işte, herkes kendi kullanım tarzına göre bi değerlendirme yapar... ama kimse "ya neden benimki daha çok yaktı" diye dertlenmesin hiçbiri diğerini tutmayacak nasılsa...
Bu duygularla bende plakasız aldığım motoruma 900 peşin 6x500 taksitle 3900 verdim diye dertlenmedim... ne yapalım burada böyle istanbulda değiliz dedim, bir bardakta soğuk su içitim şimdi de fıstık gibi biniyorum motoruma:)
Bu arada reflektif bir yelek aldım bugün ilk defa kullandım ve bariz şekilde kavşaklarda bana yapılan muamele olumlu yönde değişti...Öneririm
 
Katılım
27 Haz 2009
Mesajlar
662
Eyvallah...
bizler gibi nispeten ekonomik bir motorla keyif sürmek isteyen sevdalılar için zaten üçün beşin pek bir önemi yoktur, yani hani 10 yakmasında 11-12 yaksın gene dert değil. (tabi yirmi de olmasın:)) ama genel bir bilgi işte, herkes kendi kullanım tarzına göre bi değerlendirme yapar... ama kimse "ya neden benimki daha çok yaktı" diye dertlenmesin hiçbiri diğerini tutmayacak nasılsa...
Bu duygularla bende plakasız aldığım motoruma 900 peşin 6x500 taksitle 3900 verdim diye dertlenmedim... ne yapalım burada böyle istanbulda değiliz dedim, bir bardakta soğuk su içitim şimdi de fıstık gibi biniyorum motoruma:)
Bu arada reflektif bir yelek aldım bugün ilk defa kullandım ve bariz şekilde kavşaklarda bana yapılan muamele olumlu yönde değişti...Öneririm

Sen gelde bu zevki bana sor, xt600 şehir içi 20 TL. benzin ile 70 km gidiyordu :queen::queen::queen:
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
http://www.youtube.com/watch?v=Z4a2cgi0IOY&feature=related
şu videodaki hayabusanın vites göstergesi sanırım orjinal değil . bizimkilerede böyle bişey yapabilirmiyizki acep ?. eğer eski model gibi kablo bağlantıları duruyorsa bence yapılabilir. eski modelle yeni modeli hiç sökmeden bir karşılaştırmak lazım ilk önce bir arkadaşımda var eski model denk gelince bakacam . belki bişeyler yapabilirsem burada paylaşırım. yada fikri olan arkadaşlar burada paylaşırsa sevinirim. bu arada debriyajda bir switch var yani sensör amacı nedir bilen varmıki acep?.

Eğer kablo bağlantıları duruyorsa, çindeki göstergelerden almak da mantıklı olabilir ama vites göstergesi olmadan da kullanabilirsiniz, yani alışırsınız :p

Debriyaj düğmesi motor viteste ve debriyaj çekili değilse motoru çalıştırmıyor.

Üşenmesem zincirimin resmini çekip koyacağım :) Benim zincir tabi dandik zincir değil İris marka sarı zincirlerden :) Altın kaplama ... :cherry:O yüzden paslanmıyor herhalde :p Hatta üzerinde de 40 liralık özel zincir yağlarından sıkılmış vaziyette :) Zenginliğin gözü kör olsun

Niye kör olsun, size de ihtiyaç var. :p

geçen yıl bursada bzim CBF-150 nin ÇEKOSLOVAK zincirin fiyatını sorum 27TL ded yedek parçacı MZ zncri ile aynısını kullanıyormuş bir bakla atıcaksın dedi. bilmiyorum artık fakat arkadaşda XL200 var kros bugün onun muhabbetini yaptık benim zincir 350Tl diyor ben sordum bayyi ye diyor anlamadım ne iş bu kadar fark nasıl olablyor fakat ben hondaya deil yedek parçacılardan brine sordum bu fiyatı altım 27TL yani onun için dyorum her defasında temizleme spreylerine 8-10 TL verip bitirp 5-10Tl lik de yağlama yapacağımıza 2-3 tane zincir almalı brini çıkarıp geceden benzine koymalı sabaha kadar dursun öteki gün diğerini takıp gezmeli yani :)

Tork yükseldikçe zincirin değeri artar. cbf150 için kullandığın zincir kalitesinde zinciri cbf250 de kullanayım dersen o zincir kopar.

Bir de karlar doğrusal artmıyor. cbf150 zincirinden 5 lira kar ediyorsa, cbf250 zincirinden 50 lira kar ediyor. Tabiii cbf150 zincirinden yılda 100 tane satar, cbf250 zincirinden 10 gibi.
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
http://www.youtube.com/watch?v=Z4a2cgi0IOY&feature=related
şu videodaki hayabusanın vites göstergesi sanırım orjinal değil . bizimkilerede böyle bişey yapabilirmiyizki acep ?. eğer eski model gibi kablo bağlantıları duruyorsa bence yapılabilir. eski modelle yeni modeli hiç sökmeden bir karşılaştırmak lazım ilk önce bir arkadaşımda var eski model denk gelince bakacam . belki bişeyler yapabilirsem burada paylaşırım. yada fikri olan arkadaşlar burada paylaşırsa sevinirim. bu arada debriyajda bir switch var yani sensör amacı nedir bilen varmıki acep?.

vites göstergesine bende kafa yoruyorum hatta çoğu gitti azı kaldı. eski cbf lerden biriyle ilk karşılaşmada olayı bitireceğiz. gördüğüm kadarıyla vites göstergesi için alt yapı eskiler gibi mevcut. sadece gösterge ekleyeceğiz bunu led ile de yapabiliriz displey ilede.
debriyaj daki sviç ise viteste iken ( debriyaja basılmazsa) motor çalışmasın diye konmuş bir anahtar. motor boşta iken devre dışı kalıyor.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst