Honda Honda CBF 150 Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
vites göstergesi için bi inceleyeyim motoru deyip geçtim motorun başına. grenajları sökmeden olmayacak gibi o nedenle ileri bir tarihe erteledim ( 1000bakımında servisten bilgi alırız ayrıca diyede üstelemedim) baktım zincirde hafiften yağla beni diyor. bir bezle sildim bi güzel zinciri. yağdanlığa doldurduğum tam sentetik motor yağıyla her baklaya bir damla sağlı sollu damlatıp el ile 3-5 tur attırdım zincire. ardından bir süre bekleyip yağın fazlasını aldım kağıt havlu ile. ve çalıştırdım motoru. sıçrama falan olmadan yağlama işini halletmiş oldum. zincirin sesi değişti valla. motor yağı hala ilk günki gibi renk olarak.272km de motor ve yağda en ufak bir EKSİLME YOK

zincir temizleme ve yağlama aparatı gördüm içinizde kullanan yada yakından gören varmı?
 
Katılım
19 Şub 2010
Mesajlar
441
ya bu zincir yağlama spreyini bulamadım giti temizleme spreyini buldum castorl 17tl idi ama yağlamayı bulamadım bulsamda nasıl temizlemem gerektiğini bilmiyorum vede 300km rede 1mi yapmalıyım bunu suan 300e geldi zincirden hafif bi ses geliyor yağsızlıktanmı oluyor bu[/QUOT

Benzinciden yarım kilo gaz yağı alıyorsun, nalburdan 3 TL kıl fırça alıyorsun , bir de 10 numara motor yağı. Önce gaz yağı ve fırça ile zinciri tertemiz yıkıyorsun, kuruluyorsun, sonra 10 numara yağ ile yavaş yavaş yağlıyorsun. bu kadar. sonra da çalkala yavlum çalkala. Sevgili arkadaşlar bazı saplantılara girmeyin, bu işin içine girdikçe batarsınız. sonra zevk işkenceye dönüşür. Bakıyorum, temizleme spreyi 20 kağıt, yok efendim zincir yağı 40 kağıt, yok bilmem ne spreyi bilmem kaç kağıt. Bir zamanlar çamaşır makinesi çıktı demişlerdi, sonra yok deterjanı özel olacakmışşş, yok kireç çözücü olmadan olmazmış, yok arada bir makine temizleyici kullanmak lazımmış, yok yumuşatıcı olmadan olmazmış vay efendim illaki bu marka olacakmış, üleyyn bi don yıkamanın maliyeti 20 tane don parası ediyor. Arkadaşım koç gibi koy benzinini her 3000 de bir değiştir yağını, canın sıkıldıkça yağla zincirini kuzu kuzu bin . Tavsiyelerim acizanedir.
 
Katılım
8 Ara 2010
Mesajlar
619
güntekin kıl fırça daha ucuz haklısın , ama eline bez al sil kurula üstüne sıçrar ellerin kokar vs vs vs . benim gördüğüm aleti zincire takıyorsun 2 tane hortumu var. 1. ye bir kavanoz koy , 2. hotum bir plastik şişeye bağlı. şişeye dolduruyon gazı tekeri döndürdünmü fırçalar 4 tarafından gazla beraber fırçalıyor zinciri. zincir kutuya girerken zenci çıkarken pırıl pırıl. 2 tur attırdınmı işlem tmam. bu arada kirli gaz kavanoza doluyor. . gaz koyduğun hortumun ucundan bu kez yağ veriyon fırçalar bi güzel zinciri yağlıyor. eline gaz bulaştırmadan, tekerine yağ -gaz sışratmadan işlem bitiyor. aslında parada değil ama kullanan varmı diye sordum.
 
Katılım
31 Mar 2004
Mesajlar
213
güntekin kıl fırça daha ucuz haklısın , ama eline bez al sil kurula üstüne sıçrar ellerin kokar vs vs vs . benim gördüğüm aleti zincire takıyorsun 2 tane hortumu var. 1. ye bir kavanoz koy , 2. hotum bir plastik şişeye bağlı. şişeye dolduruyon gazı tekeri döndürdünmü fırçalar 4 tarafından gazla beraber fırçalıyor zinciri. zincir kutuya girerken zenci çıkarken pırıl pırıl. 2 tur attırdınmı işlem tmam. bu arada kirli gaz kavanoza doluyor. . gaz koyduğun hortumun ucundan bu kez yağ veriyon fırçalar bi güzel zinciri yağlıyor. eline gaz bulaştırmadan, tekerine yağ -gaz sışratmadan işlem bitiyor. aslında parada değil ama kullanan varmı diye sordum.


Faideli bir ürüne benziyor , satışı falan nerede , online satış adresi bilenimiz var mı?
 
Katılım
18 Mar 2011
Mesajlar
385
bilgi veren arkadaşlara teşekkürler. bende ustaya katılıyorum spreye felan bence gerek yok zincir mazotlada temizlenirki gaz yağı daha ucuz. 20liraya yaklaşık 6 litre gaz yağı alırsınki gerek yok ama ömür boyu kullan diğeride 20w50 yağ bile olur hazırda ne bulursan değilse ince yağ alır kullanırsın masrafa gerek yok.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 17:21 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:18 ----------

ayrıca lastik eldivende olabilir bu işler için ince olanı mazot parçalar ama kalın olanı, bulaşık eldiveni olanından alınabilir .
 
Katılım
11 Eki 2007
Mesajlar
2,838
Arkadaşlar, biraz önce Pendik Güngör motorla görüştüm. Nisan ayı teslim cbf 150 motorlar haftaya gelecekmiş ve sahiplerine teslim edileceklermiş, bilginiz olsun.

---------- Mesaj ekleme zamanı: 18:02 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 17:58 ----------

bilgi veren arkadaşlara teşekkürler. bende ustaya katılıyorum spreye felan bence gerek yok zincir mazotlada temizlenirki gaz yağı daha ucuz. 20liraya yaklaşık 6 litre gaz yağı alırsınki gerek yok ama ömür boyu kullan diğeride 20w50 yağ bile olur hazırda ne bulursan değilse ince yağ alır kullanırsın masrafa gerek yok.

Ben zamanında tinerle zincir temizliği ve jant temizliği yapıyordum, zinciri çok güzel temizliyor fakat 8-10 ay sonra jantların boyaları dökülmeye başlamıştı. Gaz da tiner etkisi gösterirse, jantlara temas ettiği için boyasını çözme gibi bi sıkıntı oluşabilir.
 
Katılım
1 Eki 2008
Mesajlar
326
Hayır arkadaşım bin devir fazla olması 9 bin devirin içinde 1000 devirin dengeli dağıtarak olmasıyla olur. İkinci söylediğine gelecek olursam ilk kez motor kullanmıyorum ki 90 km hızda kaçıncı viteste olduğumu bilemeyecek kadar cahil olayım değil mi :cat:

Rica ederim Onu kastetmedim,sadece yanılgı olabilir...ama bu durumda bir farklılık var,lütfen diğer devirlerdede elde ettiğin değerleri paylaşıver de neticeye varalım...hatta diğer arkadaşlardanda paylaşan olursa karşılaştırma açısından iyi olur...herkese kazasız sürüşler ...
 
Katılım
11 Tem 2007
Mesajlar
925
Zinciri tiner yada mazot,gaz yağı vs.. gibi şeylerle yıkadıktan sonra bol sabunlu su ile yıkanırsa böyle boya dökülme sorunu yaşamassınız.:cat:

Benimde cbf 150'de jantları kendim boyamıştım hiç boya dökülmesi ile karşılaşmadım,her temizlikten sonra sabunlu su ile mutlaka yıkardım,fazerdede aynı şekilde uygulamaya devam ediyorum.:cat:
 
Katılım
25 Mar 2011
Mesajlar
107
merhaba honda severler ben adana da sucular dan honda cbf sordum nisan da faln dediler işte fiyat 3760 tl plaka falan dahil deil önceki sayfalara baktımda biraz fark var durumu nedir bu işin pazarlıı varmıdır acaba adamlar biraz bitarafları kalkmış gibiler tekelci gibi yani buralarda başlka yokmu imiş zaten ne falan ne diyorsununz sizler teşekkurler
 
Katılım
16 Haz 2010
Mesajlar
591
Motosikleti
Yamaha Tracer 700
Temizlik işlerinde (zincir ve jant temizliği gibi)n güzel sonucu gaz yağı ile alabilirsiniz. Ankara'da gazyağı bulmak zor olabiliyor. 4 mevsim bulunduğu yer ise akköprü migros'un karşı tarafında köşedeki petrol ofisi. Çevik kuvveti geçince Köprünün dibindeki. Orada gaz yağı bulunuyor.
 
Katılım
7 Haz 2009
Mesajlar
2,830
Temizlik işlerinde (zincir ve jant temizliği gibi)n güzel sonucu gaz yağı ile alabilirsiniz. Ankara'da gazyağı bulmak zor olabiliyor. 4 mevsim bulunduğu yer ise akköprü migros'un karşı tarafında köşedeki petrol ofisi. Çevik kuvveti geçince Köprünün dibindeki. Orada gaz yağı bulunuyor.

jant boyasına zarar vermezmi
 
Katılım
12 Kas 2006
Mesajlar
2,878
KONULAR'LA ALAKASI YOK DİYİCEM OLMUYCAK AMA BİRŞEY SORUCAM ;

AydoğanX = Yani ismail abiden haberi olan ? Vede SinanAksu'dan haberi olan görünmez oldular ?
 
Katılım
3 Nis 2011
Mesajlar
109
ya bu zincir yağlama spreyini bulamadım giti temizleme spreyini buldum castorl 17tl idi ama yağlamayı bulamadım bulsamda nasıl temizlemem gerektiğini bilmiyorum vede 300km rede 1mi yapmalıyım bunu suan 300e geldi zincirden hafif bi ses geliyor yağsızlıktanmı oluyor bu[/QUOT

Benzinciden yarım kilo gaz yağı alıyorsun, nalburdan 3 TL kıl fırça alıyorsun , bir de 10 numara motor yağı. Önce gaz yağı ve fırça ile zinciri tertemiz yıkıyorsun, kuruluyorsun, sonra 10 numara yağ ile yavaş yavaş yağlıyorsun. bu kadar. sonra da çalkala yavlum çalkala. Sevgili arkadaşlar bazı saplantılara girmeyin, bu işin içine girdikçe batarsınız. sonra zevk işkenceye dönüşür. Bakıyorum, temizleme spreyi 20 kağıt, yok efendim zincir yağı 40 kağıt, yok bilmem ne spreyi bilmem kaç kağıt. Bir zamanlar çamaşır makinesi çıktı demişlerdi, sonra yok deterjanı özel olacakmışşş, yok kireç çözücü olmadan olmazmış, yok arada bir makine temizleyici kullanmak lazımmış, yok yumuşatıcı olmadan olmazmış vay efendim illaki bu marka olacakmış, üleyyn bi don yıkamanın maliyeti 20 tane don parası ediyor. Arkadaşım koç gibi koy benzinini her 3000 de bir değiştir yağını, canın sıkıldıkça yağla zincirini kuzu kuzu bin . Tavsiyelerim acizanedir.

söylediğin her cümleye katılıyorum ve aynısını yapmaktaydım eski motoruma, 20Tl yağ ile honda bayii de satılan 5Tl balata spreyne para harcamaktansa her temzlik vakti geldiğinde 27TL verip orjinal ÇEK, zncr kullanmayı terch ederim :)

---------- Mesaj ekleme zamanı: 00:40 ---------- İlk mesajı ekleme zamanı 00:37 ----------

Faideli bir ürüne benziyor , satışı falan nerede , online satış adresi bilenimiz var mı?

(unsaloc) Sizin altınızda bez varken , bizim altımızda MZ vardı
:) :) :)
 
Katılım
30 Ara 2010
Mesajlar
48
iy peki seninde bikaç tecrüben vardır ona göre konuşuyorsun haklısındır elbet. neyse tamam özür. ama hiçte önemli bişey olmadığını imaa etmeye çalıştım sadece

Kaynak: http://www.motosiklet.net/forum/mot...ilgi-paylasim-basligi-1039.html#ixzz1JFnaKi6A

Nezaketin için teşekkür ederim Özürlük birşey yok... Ben de aslında biliyorum ki çoğu kaliteli aracı servisler mahvediyor ama gel gör ki sorumluluğu onlara yıkabilmek için garanti süresi bizim tek şansımız. 0 km motor yatak sardığında "kullanıcı hatası" diyebilecek kadar olgun servis servislerimiz var çünkü.:pr:
 
Katılım
12 Kas 2009
Mesajlar
745
Bize söylenen gazyağı iyidir, zincire, janta zarar vermez. Tozlu pis olan zincirini onunla temizlersin sonra ise 10 numara yağ ile fırça ile yağlarsın.

Ben daha gazyağı ile temizleme işine girişemedim(üşengeçlik ve gazyağı bulamama) ama 10 numara işine devam. Bir de motorda pas sökücü spreyim var, yağmur yağıp çamur akınca hemen zincirimi onunla spreyliyorum. Oring olmadığı için zincire zararı yoktur diye düşünüyorum.(Bu spreyler ucuz hem pası da alıyor:))
Eskiden zincirim çabuk bollaşırdı, şimdi ise hem daha sakin kullanıyorum hem de zincir suyu görünce hemen yağlamaya çalışıyorum, uzama olmuyor, yani o kadar azaldı uzama olayı.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst