Kocaeli İl Temsilcisi
- Katılım
- 29 Mar 2011
- Mesajlar
- 4,134
- Konu Yazar
- #1
hepinize selam arkadaşlar ,umarım iyisinizdir 
evet başlıktanda anladığınız gibi , honda cbf 150 ile 600 rr modelini, birbiriyle kıyaslamanın çok saçma gelebileceğini biliyorum lakin uzun zamandır cbf kullanan biri olarak ,600 cc lik bir makaninanın insan pisikolojisinde ne gibi etkiler bırakıyor, nelerle karşılaşabiliriz, nasıl olması gerek ve ne yapmamız lazım gibi kendimden tecrübe edindiğim fikirlerimi, duygu ve düşüncelerimi paylaşmak istedim müsadenizle
genelde bir çoğumuzun hayalini kurup belkide ulaşamadığımız , bazımızın maddi durumundan ötürü, kimimizin yakıt tüketiminden ötürü, hatta belkide çoğumuz hızlı agresif makinalar olduğu için sıcak bakmıyoruzdur , bilemem ama yaklaşık 50 km lik bir deneyimden sonra dinlemek isterseniz cbf 150 kullanıcısı ve ilk defa 600 rr kullanan bir kardeşiniz olarak hislerimi ve gözlemlerimi yine özellikle 125-150 cc sınıfı kullanıcı arkadaşlarıma anlatmak isterim
tabiki faydalı olması temennim ile beraber
öncelikle yakıt ekonomisi aklıma takılan olsada şunu aklınızdan çıkarmamanızı tavsiye ederim ,normal bir seryir ile yani agresif kullanmadan katettiğim 45 km de 2.7 lt. benzin tüketimi oldu , yani ortalamada 100 km de 6 lt. lik yakıt tüketimi çok kolayca yapabilen bir alet ,
kendi tarzı ve duruş posizyonları yönünden sele duruş pozizyonu zaten olması gerektiği gibi olsada , yüksek hızlarda (200 km/h) cbf ye oranla bedeniniz rüzgardan fazla etkilenmiyor , sanki cbf ile 100 km / h ile yol aldığınız rüzgardan daha az rüzgar alıyorsunuz, buda duruş pozisyonundan olsa gerek
bu çok hoşuma gitti , ama hoşuma gidenlerle gitmeyenler bu kadar değil tabi 
ilk 10 cu dakikadan sonra bedenimin ağırlığı kollarımda olduğu için ara ara cbf deki gibi doğrularak kollarımı dinlendirmeye gereksinim duydum sanırım o şekilde duruş pozisyonuna alışık olmadığımdan dolayıdır , bunu 600 rr kullanan dostlar daha iyi bilirler
görsel olarak gayet tatmin edici görüntüsünün olduğunu kesinlikle söyleyebilirim , racing makinaların olmazsa olmazlarından ,bildiğimiz , o güzel ,hoş ve ultrosonıc insanı kendisine aşık eden ,km lerce uzaktan duyulan, duyulabilen o büyüleyici sesini zaten hep sevmişizdir , lakin üzerinde orjinal ekzostu olduğu için beklediğim sesi alamadım, yada kaskımdan bana fazla ses gelmiyordu, bu ekzost ve ses olayı için hangi egzostu almalıyız yada kime , nerede yaptırmalıyız ? sorularımı bilen arkadaşlarımdan öğrenebilirsem çok işimize yarayacağından hiç kuşukunuz olmasın
duruş pozisyonu olarak alışana kadar sıkıntı çeksemde, uzun yolda sıkıntı olabileceğini düşünmüştüm :cherry: ama bu motora uzun yol diye bir tabir geçerli olumu onuda düşünüyorum :cherry: performansa birazdan geleceğim ....
eeeee bir insan 150 cc ye alışıp birden 600 lük makinaya binerse benim gibi travma geçirmesi işten bile değil (mecazen):cherry:
diğer aklıma takılan bir unsurda 1 . vitesten düşük devirlerde 2 ye geçerken vites geçişlerinde şanzuman dişlilerinden gelen sert ve itici ses bariz ilk etepta beni rahatsız etti ama bu durum gelmesi gereken devirlerde yani zamanında vites değiştiğinizde yarı yarıya kesiliyor ama bu bir sorun değil tabiki bu vites geçişlerindeki takırtı gözlemlediğim tüm motorlarda mevcut
öte yandan denge konusu çok güzel 80 ile 140 km lerde bile rahatlıkla ellerimi bırakabiliyorum ok gibi gidiyor sıkıntı yok , bu durumda bana göre motorun şasi ve ön düzeninde herhangi bir sıkıntı olmaması habercisi olduğu için mutluyum
ama keskin virajlarda hızınız ve virajın açısına orantılı olarak hiçte sanıldığı ,görüldüğü gibi , en azından cbf gibi virajda kolay yatmıyor yani ağırlık merkezini ayarlamanız ve duruma göre motorun tepesinde konuma göre , yanlamadığınız (yatmadığınız) zaman viraj alabileceğinizi sanmayın ,
kesinlikle iyi tecrübe istiyor buna orantılı olarak ekleyecek olursak motosikletin toplam ağırlığı ve lastik ebatlarının (yanaklarının) genişliği cbf ye oranla fazla olduğundan kaynaklanıyor tabi bu arada , hızda..... farkeden önemli unusurlar arasında , sakın ola 600 lük makinayı yatırdığınız gibi cbf yi yatırmaya kalkmayın :cherry:
izmitten karamürsele gelene kadar son vitese bir kaç kez atacak yolu bulabildim , ki gazı tam anlamıyla açamadım yol bitti :cherry: baygın baygın yol almak zorunda kaldım, düşük viteslerde şehir içinde yada bozuk yol şartlarında yavaş gitmeniz gerekiyorsa harareti pırt diye fırlıyor bunu sevmedim
ama ! işte aması var
bu motor kesinlikle ben alayım arkadaş buralarda kıyı kıyı takılırım motoru değil arkadaşlar, bunu aklınıza yerleştirin çünkü ben yol istiyorum , bana yol lazım diye bas bas bağırıyor
cesaretinizi yendiğinizde gazı açmadan evvel saniyeler içinde yol analinizi yapmak zorundasınız, 300 mt ilerideki ışıkları, araçları, tali yolları,yayaları herşeyi düşünmek zorundasınız , her ne kadar firen sistemi ,motorun ağırlığı ve lastik ebatlarının geniş olması avantajı varsada , gerçekten çok kısa sürelerde 200 km/h gibi hızlara ulaşmak çok kolay , ve insana tarif edemeyeceği bir adrenalin ve heyecan yaratıyor acayip bir duygu , sanki arkanıza roket beğlamışlar fena bir ivme ve hızlanma ,
resmen (G) Kuvvetini bedeninizde hissediyor gidonu sıkı sıkıya sarılıyorsunuz ): çok zevkli çok heyecanlı acayip keyif aldım :cherry:
aynen bilgisayar oyunlarındaki gibi her şey çok güzel
ama dikkat edin (1 TEK CANINIZ -HAKKINIZ VAR )
Bu duyguda demekki bindiğinde yaşanıyormuş
öte yandan yine şunu düşündüm 600 cc bir racıng makina hakkatan cbf den sonra insana eroin gibi bulaşıyor bağımlılık yapıyor o anlar aklınızdan çıkmıyor ,bunun tüm artılarını ve eksilerini düşündükten sonra motosiklette tarz belirlemek zor olmuyor
soru şu aslında ! benim motosikletten beklentim ne ?
sizinkini bilmiyorum ama benim beklentim kesinlikle hız değil en azından bu kadar hızlı değil
ama racınglerede hastayım sağolsun eş dost alıyoruz hevesimizi
:cherry:
tamam hadi 600 cc yi anladım be arkadaş bunun 1000 cc si var 1300 cc si var o nasıl bir hızlanmadır, nasıl bir torktur , nasıl bir ivmedir ?
allah sağlık afiyet versin bunların alayı keş olmuş :cherry:
yukarda belirttiğim resmen racıngman olmuşlar :cherry: cigara gibi kanlarına işlemiş ... adama versen 1600 cc racıngı hay hay diyecek başına koyacak 
ıyyyyyyy korkarım arkadaş bana göre değil
aynaları sürekli cbf deki gibi kullanma gereği duymuyorsunuz cbf de kör noktanıza girmiş bir araç olabilir pisikolojisiyle sürekli bir gözünüzü arkanıza dikmek yersiz geliyor
eğer başka bir racıng gelmiyorsa ardınızdan , zaten kıçınızın dibine girmiş bir raç pek olmuyor
önünüzdeki yada sağınızdaki ,tırı,kamyonu,mercedesi , acaba sollasam sıkıntı olurmu derdi yok , düşündüğünüz anda gazı açmanızla sollamış oluyorsunuz 
km sayaçlarını cbf deki gibi bol bol görecek kadar zamanınız olmuyor 200 km ile giderken anlık gözünüzün km sayacındaki ,hararet,yada hızına bakmanız arasındaki ince zaman aralığında ,sürekli kullandığınız düz olduğunu sandığınız yolun aslında viraj bir yol olduğunu farkediyorsunuz , ve gözünüzü yola doğrulttuğunuzda zaten bayağı bir mesafe katetmiş oluyorsunuz , aman dikkat !!!!
buda oldukça fazla adapte olmayı ve tamamen yola kilitlenmenizi gerektiriyor refleksleriniz en üst düzyede olmalı, radarları tam kapasite hatta tüm duyularınızı 4/4 lük çalıştırmanız gerekiyor ,uykusuz, dikkatsiz,sinirli,yorgun ve alkollü ,uyşturan (uyutan) ilaçlar almış olarak, kesinlikle kullanmanızı önermiyorum .
aklıma gelen izlenim ve tecrübeler 50 km lik bir mesafede oluşmuştur ve şu an aklıma gelenler bunlar..
kendi dilim döndüğünce , perfpektif açımdan gördüklerimi ve tecrübe ettiklerimi, paylaşmaya çalıştım ve son olarak (ALLAH) rızası için şunu söylemek istiyorum
besmelesiz, abdestsiz kullanmayın !!!
tekeriniz her daim düz bassın, kalın sağlıcakla....:rendeer:
evet başlıktanda anladığınız gibi , honda cbf 150 ile 600 rr modelini, birbiriyle kıyaslamanın çok saçma gelebileceğini biliyorum lakin uzun zamandır cbf kullanan biri olarak ,600 cc lik bir makaninanın insan pisikolojisinde ne gibi etkiler bırakıyor, nelerle karşılaşabiliriz, nasıl olması gerek ve ne yapmamız lazım gibi kendimden tecrübe edindiğim fikirlerimi, duygu ve düşüncelerimi paylaşmak istedim müsadenizle
genelde bir çoğumuzun hayalini kurup belkide ulaşamadığımız , bazımızın maddi durumundan ötürü, kimimizin yakıt tüketiminden ötürü, hatta belkide çoğumuz hızlı agresif makinalar olduğu için sıcak bakmıyoruzdur , bilemem ama yaklaşık 50 km lik bir deneyimden sonra dinlemek isterseniz cbf 150 kullanıcısı ve ilk defa 600 rr kullanan bir kardeşiniz olarak hislerimi ve gözlemlerimi yine özellikle 125-150 cc sınıfı kullanıcı arkadaşlarıma anlatmak isterim
tabiki faydalı olması temennim ile beraber
öncelikle yakıt ekonomisi aklıma takılan olsada şunu aklınızdan çıkarmamanızı tavsiye ederim ,normal bir seryir ile yani agresif kullanmadan katettiğim 45 km de 2.7 lt. benzin tüketimi oldu , yani ortalamada 100 km de 6 lt. lik yakıt tüketimi çok kolayca yapabilen bir alet ,
kendi tarzı ve duruş posizyonları yönünden sele duruş pozizyonu zaten olması gerektiği gibi olsada , yüksek hızlarda (200 km/h) cbf ye oranla bedeniniz rüzgardan fazla etkilenmiyor , sanki cbf ile 100 km / h ile yol aldığınız rüzgardan daha az rüzgar alıyorsunuz, buda duruş pozisyonundan olsa gerek
ilk 10 cu dakikadan sonra bedenimin ağırlığı kollarımda olduğu için ara ara cbf deki gibi doğrularak kollarımı dinlendirmeye gereksinim duydum sanırım o şekilde duruş pozisyonuna alışık olmadığımdan dolayıdır , bunu 600 rr kullanan dostlar daha iyi bilirler
görsel olarak gayet tatmin edici görüntüsünün olduğunu kesinlikle söyleyebilirim , racing makinaların olmazsa olmazlarından ,bildiğimiz , o güzel ,hoş ve ultrosonıc insanı kendisine aşık eden ,km lerce uzaktan duyulan, duyulabilen o büyüleyici sesini zaten hep sevmişizdir , lakin üzerinde orjinal ekzostu olduğu için beklediğim sesi alamadım, yada kaskımdan bana fazla ses gelmiyordu, bu ekzost ve ses olayı için hangi egzostu almalıyız yada kime , nerede yaptırmalıyız ? sorularımı bilen arkadaşlarımdan öğrenebilirsem çok işimize yarayacağından hiç kuşukunuz olmasın
duruş pozisyonu olarak alışana kadar sıkıntı çeksemde, uzun yolda sıkıntı olabileceğini düşünmüştüm :cherry: ama bu motora uzun yol diye bir tabir geçerli olumu onuda düşünüyorum :cherry: performansa birazdan geleceğim ....
eeeee bir insan 150 cc ye alışıp birden 600 lük makinaya binerse benim gibi travma geçirmesi işten bile değil (mecazen):cherry:
diğer aklıma takılan bir unsurda 1 . vitesten düşük devirlerde 2 ye geçerken vites geçişlerinde şanzuman dişlilerinden gelen sert ve itici ses bariz ilk etepta beni rahatsız etti ama bu durum gelmesi gereken devirlerde yani zamanında vites değiştiğinizde yarı yarıya kesiliyor ama bu bir sorun değil tabiki bu vites geçişlerindeki takırtı gözlemlediğim tüm motorlarda mevcut
öte yandan denge konusu çok güzel 80 ile 140 km lerde bile rahatlıkla ellerimi bırakabiliyorum ok gibi gidiyor sıkıntı yok , bu durumda bana göre motorun şasi ve ön düzeninde herhangi bir sıkıntı olmaması habercisi olduğu için mutluyum
kesinlikle iyi tecrübe istiyor buna orantılı olarak ekleyecek olursak motosikletin toplam ağırlığı ve lastik ebatlarının (yanaklarının) genişliği cbf ye oranla fazla olduğundan kaynaklanıyor tabi bu arada , hızda..... farkeden önemli unusurlar arasında , sakın ola 600 lük makinayı yatırdığınız gibi cbf yi yatırmaya kalkmayın :cherry:
izmitten karamürsele gelene kadar son vitese bir kaç kez atacak yolu bulabildim , ki gazı tam anlamıyla açamadım yol bitti :cherry: baygın baygın yol almak zorunda kaldım, düşük viteslerde şehir içinde yada bozuk yol şartlarında yavaş gitmeniz gerekiyorsa harareti pırt diye fırlıyor bunu sevmedim
ama ! işte aması var
cesaretinizi yendiğinizde gazı açmadan evvel saniyeler içinde yol analinizi yapmak zorundasınız, 300 mt ilerideki ışıkları, araçları, tali yolları,yayaları herşeyi düşünmek zorundasınız , her ne kadar firen sistemi ,motorun ağırlığı ve lastik ebatlarının geniş olması avantajı varsada , gerçekten çok kısa sürelerde 200 km/h gibi hızlara ulaşmak çok kolay , ve insana tarif edemeyeceği bir adrenalin ve heyecan yaratıyor acayip bir duygu , sanki arkanıza roket beğlamışlar fena bir ivme ve hızlanma ,
resmen (G) Kuvvetini bedeninizde hissediyor gidonu sıkı sıkıya sarılıyorsunuz ): çok zevkli çok heyecanlı acayip keyif aldım :cherry:
aynen bilgisayar oyunlarındaki gibi her şey çok güzel
Bu duyguda demekki bindiğinde yaşanıyormuş
öte yandan yine şunu düşündüm 600 cc bir racıng makina hakkatan cbf den sonra insana eroin gibi bulaşıyor bağımlılık yapıyor o anlar aklınızdan çıkmıyor ,bunun tüm artılarını ve eksilerini düşündükten sonra motosiklette tarz belirlemek zor olmuyor
soru şu aslında ! benim motosikletten beklentim ne ?
sizinkini bilmiyorum ama benim beklentim kesinlikle hız değil en azından bu kadar hızlı değil
tamam hadi 600 cc yi anladım be arkadaş bunun 1000 cc si var 1300 cc si var o nasıl bir hızlanmadır, nasıl bir torktur , nasıl bir ivmedir ?
allah sağlık afiyet versin bunların alayı keş olmuş :cherry:
ıyyyyyyy korkarım arkadaş bana göre değil
aynaları sürekli cbf deki gibi kullanma gereği duymuyorsunuz cbf de kör noktanıza girmiş bir araç olabilir pisikolojisiyle sürekli bir gözünüzü arkanıza dikmek yersiz geliyor
eğer başka bir racıng gelmiyorsa ardınızdan , zaten kıçınızın dibine girmiş bir raç pek olmuyor
km sayaçlarını cbf deki gibi bol bol görecek kadar zamanınız olmuyor 200 km ile giderken anlık gözünüzün km sayacındaki ,hararet,yada hızına bakmanız arasındaki ince zaman aralığında ,sürekli kullandığınız düz olduğunu sandığınız yolun aslında viraj bir yol olduğunu farkediyorsunuz , ve gözünüzü yola doğrulttuğunuzda zaten bayağı bir mesafe katetmiş oluyorsunuz , aman dikkat !!!!
buda oldukça fazla adapte olmayı ve tamamen yola kilitlenmenizi gerektiriyor refleksleriniz en üst düzyede olmalı, radarları tam kapasite hatta tüm duyularınızı 4/4 lük çalıştırmanız gerekiyor ,uykusuz, dikkatsiz,sinirli,yorgun ve alkollü ,uyşturan (uyutan) ilaçlar almış olarak, kesinlikle kullanmanızı önermiyorum .
aklıma gelen izlenim ve tecrübeler 50 km lik bir mesafede oluşmuştur ve şu an aklıma gelenler bunlar..
kendi dilim döndüğünce , perfpektif açımdan gördüklerimi ve tecrübe ettiklerimi, paylaşmaya çalıştım ve son olarak (ALLAH) rızası için şunu söylemek istiyorum
besmelesiz, abdestsiz kullanmayın !!!
tekeriniz her daim düz bassın, kalın sağlıcakla....:rendeer: