Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
98
ben tekerden fılan anlamam :D ben adam gıbı surenlerdenım ama genelde motor u devırlı kullanıyorum cok anı kalkıslar ve serı fıtes degıstırdıgım yogunlukta ama dedıgım gıbı bır anda fren yaparken oyle ses cıkıo :S
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
448
ben tekerden fılan anlamam :D ben adam gıbı surenlerdenım ama genelde motor u devırlı kullanıyorum cok anı kalkıslar ve serı fıtes degıstırdıgım yogunlukta ama dedıgım gıbı bır anda fren yaparken oyle ses cıkıo :S
korkulacak bişey yok merak etme.bende ilk aldığım zamanlarda o sesi duyuyordum özellikle sadece arka frene sert şekilde bastığımda.km yaptıkca ses gelmez oldu. ya zincirden geliyor yada balatalar yeni olduğu için balatalardan.Zamanla kesilir büyük ihtimal..
 
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
51
Valla debriyaj teli garantiye girmiyor.
Kısa far yanmıyorsa kullanma kılvuzuna bakarak kafayı söküp takmak çok basit eğer elinde gerekli ekipman varsa. Ben üşengeçliğimin kurbanı olarak 15TL verdim.
Balatalar değişirse ön fren balatası 53TL gibi bir şey olması lazım.
Benim faturada IPONE 10w40 sentetik motor yağı yazıyor.

2 ay önce 1000 km bakımında usta debriyaj teli kopmak üzere garantiden değiştiriyorum demişti ve değiştirmişti. İzmir Yükseliş servisinde..
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
448
2 ay önce 1000 km bakımında usta debriyaj teli kopmak üzere garantiden değiştiriyorum demişti ve değiştirmişti. İzmir Yükseliş servisinde..
öylede daha 1000 km deki motosiklete kullanıcı hatasından dolayı diyemediklerinden değiştirmişlerdir.12 bin km de hiç sanmıyorum.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
2 ay önce 1000 km bakımında usta debriyaj teli kopmak üzere garantiden değiştiriyorum demişti ve değiştirmişti. İzmir Yükseliş servisinde..

Ben tam olarak emin değilim ancak sanırım 4000 ya da 8000 bakımlarından bir tanesinde değişmişti. Ya da 6000km'de ön fren balatasını değiştirmeye gittiğimde usta farkedip değişmesi gerektiğini söylemişti. Her halükarda motorun hala garantisi devam ediyordu ama yine de ücretini aldılar.


Bu arada daha önce yazdığım gibi HONDA A.Ş.'ye bir şikayet başvurusu yaptım. Onlar da şikayetimi servise iletmiş olacaklar ki bugün bizzat Ali Esengül beni aradı.
Keşke önce bana belirtseydiniz bu şikayetinizi filan dedi.
E, iyi de abicim ben motorumu her bakıma götürdüğümde servis sahibini bulup dert mi anlatacağım? Acaba bu da yapıldı mı acaba şurası da kontrol edildi mi diye dört mü döneceğim?
Üstelik özellikle de belirtmeme rağmen değişmesi gereken fren hidroliğini değiştirmemişsin. Periyodik bakım denilen şeyde zincirimi temizleyip yağlamamışsın.

Her neyse Ali bey yarın beni servise tekrar çağırdı ancak deli gibi yağmur yağacağı söyleniyor. Gidemem büyük ihtimalle.
 
Katılım
1 Ağu 2012
Mesajlar
448
Ben tam olarak emin değilim ancak sanırım 4000 ya da 8000 bakımlarından bir tanesinde değişmişti. Ya da 6000km'de ön fren balatasını değiştirmeye gittiğimde usta farkedip değişmesi gerektiğini söylemişti. Her halükarda motorun hala garantisi devam ediyordu ama yine de ücretini aldılar.


Bu arada daha önce yazdığım gibi HONDA A.Ş.'ye bir şikayet başvurusu yaptım. Onlar da şikayetimi servise iletmiş olacaklar ki bugün bizzat Ali Esengül beni aradı.
Keşke önce bana belirtseydiniz bu şikayetinizi filan dedi.
E, iyi de abicim ben motorumu her bakıma götürdüğümde servis sahibini bulup dert mi anlatacağım? Acaba bu da yapıldı mı acaba şurası da kontrol edildi mi diye dört mü döneceğim?
Üstelik özellikle de belirtmeme rağmen değişmesi gereken fren hidroliğini değiştirmemişsin. Periyodik bakım denilen şeyde zincirimi temizleyip yağlamamışsın.

Her neyse Ali bey yarın beni servise tekrar çağırdı ancak deli gibi yağmur yağacağı söyleniyor. Gidemem büyük ihtimalle.
Reverse eğer gidersen ve hidrolik yağı değişirse ne kadar ücret aldıklarını yazarsan sevinirim...
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Motoru bugun goturdum.
Motoru aldilar yarim saat belki de daha fazla sure bakim yaptilar. Fren hidroligi degisti zincir temizpenip yaglandi. Onun haricinde o kadar vakit ne yaptilar bilmiyorum.
Ama motorun gidisinde bir ferahlama vardi hissedilir derecede.
Yalniz bu ilgi alakanin biraz gonulsuz bir ilgi oldugu izlenimi edindim. Israr etmeme ragmen herhangi bir ucret alınmadı.

Simdi kissadan hisse: eger ben motoru 12bin bakimina goturdugumde gerekenleri yaptiysan bugun ne yaptin o kadar saat?
Ha eger bugun yaptigin seyler gerekliyse o zaman 12bin bakiminda neden yapmadin arkadas?
 
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
75
Motoru bugun goturdum.
Motoru aldilar yarim saat belki de daha fazla sure bakim yaptilar. Fren hidroligi degisti zincir temizpenip yaglandi. Onun haricinde o kadar vakit ne yaptilar bilmiyorum.
Ama motorun gidisinde bir ferahlama vardi hissedilir derecede.
Yalniz bu ilgi alakanin biraz gonulsuz bir ilgi oldugu izlenimi edindim. Israr etmeme ragmen herhangi bir ucret alınmadı.

Simdi kissadan hisse: eger ben motoru 12bin bakimina goturdugumde gerekenleri yaptiysan bugun ne yaptin o kadar saat?
Ha eger bugun yaptigin seyler gerekliyse o zaman 12bin bakiminda neden yapmadin arkadas?

Yani anlaşılan servis diyorki önce kulağımı çek sonra işini hallederim :pr:
 
Katılım
8 Ağu 2009
Mesajlar
502
Arkadaşlar sizlere bir şey danışacağım 1 hafta önce mg prince sattım ve cbf 150 buldum bir tane aslında bajaj boxer almak istiyorum sıfır fakat üniv. başka şehirde kazanırsam satarken zorlanırım.Gelelim benim derdime bütçem kısıtlı 2008 model mavi cbf 150 buldum km orjinal 20000 km de diyor adam ama motor diri duruyo boyum 1.93 kilom 95 civarı bu yüzden cbf seçiyorum.Motorda muyane var 2015 mayısa kadar koruma demirleri var pirelli lastik var üzerinde adam birde ls2 kask,dizlik,mont,eldiven veriyor tahini çıkmış ondan satıyormuş.İnternetten mesaj attım son ne olur diye 3000 tl dedi yanına gidnice kaça indiriyim veya ne kadardır bu motorun piyasası veya 2008 modelini almalımıyım sizlere bi akıl danışayım dedim şimdiden teşekkürler.

---------- Mesajlar birleştirildi - 18:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 18:17 ----------

ARKADAŞLAR ÇOK ÇOK ÖZÜR DİLİYORUM BEN DALGINLIKLA CBF 150 TOPİĞİ DİYE GİRDİM ÜZGÜNÜM.
 
Katılım
6 Nis 2013
Mesajlar
182
ıyı gunler bende motorumu degıstırme arefesındeyımde ogrencıyım bu yuzden ekonomık bır commuter arıyorum. butcem max. 3600 cıvarı ybr baktım ama 15 bın km uzerındekıler o fıyata anca verıyorlar bende cb arıyorum 8 9 bın km cb alsam bı sıkıntı yasatırmı acaba bana alırken nelerıne dıkkat etmelıyım bu gıbı bılgıler verebılırmısınız. motorunuzdan memnunmusunuz acaba.
 
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
20
ıyı gunler bende motorumu degıstırme arefesındeyımde ogrencıyım bu yuzden ekonomık bır commuter arıyorum. butcem max. 3600 cıvarı ybr baktım ama 15 bın km uzerındekıler o fıyata anca verıyorlar bende cb arıyorum 8 9 bın km cb alsam bı sıkıntı yasatırmı acaba bana alırken nelerıne dıkkat etmelıyım bu gıbı bılgıler verebılırmısınız. motorunuzdan memnunmusunuz acaba.

Ben memnunum şahsen :) CB125E ve YBR125 arasında kalıyorsan bu incelemeyi okumanı tavsiye ederim.

Tecrübeli büyüklerime iki sorum var.
1-) CB'nin bugün zincirini temizleyip yağladım. Aradan 6 saat kadar geçti garaja indim fakat; boşta ileri geri sürüklerken zincirden ses geliyor. Bunun sebebi sizce nedir?

2-) CB ile yüksek devirde kilometre saatinin arkasından ses geliyor. Bunun sebebi sizce nedir ? (CB 849km'de.)
 
Katılım
6 Nis 2013
Mesajlar
182
incelemeyi sonuna kadar okudum acikcasi ybr ye daha yuksek para istiyorlar ve km yuksek oluyor benim butceme gore cb de iyi bi secim olur mu sizce?
 
Katılım
13 Ağu 2013
Mesajlar
1,999
Motosikleti
Triumph Tiger 900GT
incelemeyi sonuna kadar okudum acikcasi ybr ye daha yuksek para istiyorlar ve km yuksek oluyor benim butceme gore cb de iyi bi secim olur mu sizce?
biri honda biri yamaha :) her halukarda pişmanlık duymassın, ikisini de denemeni öneririm, seni mutlu edeni seçeceksin.

Tecrübeli büyüklerime iki sorum var.
1-) CB'nin bugün zincirini temizleyip yağladım. Aradan 6 saat kadar geçti garaja indim fakat; boşta ileri geri sürüklerken zincirden ses geliyor. Bunun sebebi sizce nedir?

2-) CB ile yüksek devirde kilometre saatinin arkasından ses geliyor. Bunun sebebi sizce nedir ? (CB 849km'de.)
1-)zincir dönerken kimi yerleri gevşek kimi yerleri gergin olabilir.
2-) nasıl bir ses? cızırtı türünde bir ses duyuyorsan, gösterge kısmında süngerimsi bi tabaka var. zamanla orda boşluk oluştuysa yüksek devirde titreme olacağından, gösterge paneli cızırtı çıkarıyo olabilir.

cb11i.jpg
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
Ben memnunum şahsen :) CB125E ve YBR125 arasında kalıyorsan bu incelemeyi okumanı tavsiye ederim.

Tecrübeli büyüklerime iki sorum var.
1-) CB'nin bugün zincirini temizleyip yağladım. Aradan 6 saat kadar geçti garaja indim fakat; boşta ileri geri sürüklerken zincirden ses geliyor. Bunun sebebi sizce nedir?

2-) CB ile yüksek devirde kilometre saatinin arkasından ses geliyor. Bunun sebebi sizce nedir ? (CB 849km'de.)

tam ses geldiği anda depo kapağındaki anahtar kısmını örten kücük kapağı tut elinle o ses oradan geliyor olabilir.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Depo kapağı da olabilir ama ses km saatinin oralardan geldiğine göre kafa grenajından geliyordur. Sesin geldiği anda elini uzatıp kafa grenajını tut. Büyük ihtimalle ses kesilecek.
Aslında bu bir problem değil ama sinir bozuyor. Ben zırıltı sesinin kaynağının orası olduğunu anladım ama bir türlü sesi kesecek bir işlem yapmadım. Bir süre sonra da duymaz oluyorsun zaten.
 
Katılım
18 Ocak 2014
Mesajlar
98
mıllet suan dısardan gelıyorum :D aklıma bırsey takıdı bızım burdakı kırmızı ısıklar 90 sanıyeden baslıyanda var 60 sanıyede baslıyanda var 60dan assagıya gerı sayım yok :S bu kırmızı ısıklarda kontagı kapatmak mı ıyı yoksa motor u bosa alıp beklemek mı avantajlı ? benzın acısından ? :D
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Depo kapaginin ziriltisi icin cok ince sungerli bantlar var,hani dolap kapaklari dann diye vurmasim diye yapistirdigimiz,iste o banttan 10 kuruşun yarisi kadar bir parcayi kapagin alt kismina yapistirdim ve sonsuza dek kurtuldum o sesten :)
 
Katılım
6 Nis 2013
Mesajlar
182
ybr yi kullandim cok hosuma gitti ama gonlumde bi yandada vb var cb yide denemek istiyorum ona gore kararimi vericem icime sineni alirim tabi birde km fiyat ve temizligi de goz onunde tutucam.
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst