Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
75
Arkadaşlar hatırlayacağınız üzere lastik arayışındayım. Michelin pilot sporty sadece bu sitede bulabildim ve ebat konusunu anlamadım çünkü eğer bu lastik bizim motosikletler için geliştirdiyse ebat da bir problem var sanırım. :silent: Ama aynı sitede pilot street de var. Sizce bu iki lastiğin fiyatları karışmış mı yoksa nedir çünkü pilot street daha pahalı. Ayrıca Metzeler ME22 buldum aynı sitede fakat bu lastikte de ebat bulamadım 90/90-18 yok. :pr::pr::pr:
 
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
254
cbf 150 orjinal camı granajı delip öyle yaptım saygılar ...

---------- Mesajlar birleştirildi - 02:48 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:45 ----------

bir senede 12000 km ve yarın motoru satabilirim müşteri var artçı la motor dar geliyor :)
 
Katılım
13 Ağu 2013
Mesajlar
1,999
Motosikleti
Triumph Tiger 900GT
cbf 150 orjinal camı granajı delip öyle yaptım saygılar ...


aynen dostum ben de cbf camı taktım, şuan rüzgardan etkileniş bir hayli azaldı.
üstteki vida yerlerinden sağlam sıktım fakat alttakileri tam sıkamadık, daha doğrusu cam fazla gerilir, çatlar, yada bişey olur diye dibine kadar sıkmadık vidayı, öle bişey var.
 
Katılım
19 Ara 2011
Mesajlar
254
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-motosiklet-honda-sezona-hazir-full-bakimli-full-ekstrali-149848978/detay/ motorum satılıktır arkadaşlar 3000 tl
 
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
20
Merhaba arkadaşlar CB125 elime ulaştı 2 gündür biniyorum çok zevkli :mrgreen: Dün sürerken yanlışlıkla 3.vitesten 4 yerine 2ye attım motordan yüksek ses geldi, rodajda olduğundan bi sıkıntı olur mu? :pale: Ayrıca; motorumda orta sehpası açıkken vitesi 1'e atıyorum debriyaj sıkılı haldeyken arka tekerlek dönüyor ve motoru çok yavaş iterken ön fren diskine sürtünme sesi geliyor. Neler yapmalıyım bilgilendirir misiniz ?
 
Katılım
13 Ağu 2013
Mesajlar
1,999
Motosikleti
Triumph Tiger 900GT
Merhaba arkadaşlar CB125 elime ulaştı 2 gündür biniyorum çok zevkli :mrgreen: Dün sürerken yanlışlıkla 3.vitesten 4 yerine 2ye attım motordan yüksek ses geldi, rodajda olduğundan bi sıkıntı olur mu? :pale: Ayrıca; motorumda orta sehpası açıkken vitesi 1'e atıyorum debriyaj sıkılı haldeyken arka tekerlek dönüyor ve motoru çok yavaş iterken ön fren diskine sürtünme sesi geliyor. Neler yapmalıyım bilgilendirir misiniz ?
ön disk balataya sürtme yapar endişelenme, sürter yani.
rodajda yüksek devirlere çıkılmaması ve ani kalkış yapılmaması tavsiye edilir, rodaj döneminde farklı devirlerde gitmeye dikkat edersen sorun olmaz, devirle oynayacaksın yani sürekli aynı devirlerde gitme ve zorlama yapma. motorun hayırlı olsun :)
 
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
75
Arkadaşlar O kadar lastik aradım bi michelin pilot sporty bulamadım. Bende Metzeler ME22 aldım. Sonuçları buradan yazarım. :) Şimdi de yağ alacağım önceden 10 40 kullandım hep ama şimdi 20 40 buldum ucuza 4 litre onu almak istiyorum ama olur mu olmaz mı? bir de 10 40 ile 20 40 arasındaki fark nedir bilen yardımcı olursa sevinirim. :silent: yağ bu arkadaşlar.
 
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
20
Arkadaşlar O kadar lastik aradım bi michelin pilot sporty bulamadım. Bende Metzeler ME22 aldım. Sonuçları buradan yazarım. :) Şimdi de yağ alacağım önceden 10 40 kullandım hep ama şimdi 20 40 buldum ucuza 4 litre onu almak istiyorum ama olur mu olmaz mı? bir de 10 40 ile 20 40 arasındaki fark nedir bilen yardımcı olursa sevinirim. :silent: yağ bu arkadaşlar.


10W 40; W winter "kış", 10 akışkanlık, 40 ise bulunduğunuz yerin sıcaklığın viskozitesini gösterirmiş. Kullanma kitapçığına görede -10 ile +15 arası sürüşlerde 10W 30,+15 ile +40 arasında 10W 40 kullanmamız gerekiyormuş. Tecrübeli arkadaşlar yardımcı olsun yinede :)
 
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
75
10W 40; W winter "kış", 10 akışkanlık, 40 ise bulunduğunuz yerin sıcaklığın viskozitesini gösterirmiş. Kullanma kitapçığına görede -10 ile +15 arası sürüşlerde 10W 30,+15 ile +40 arasında 10W 40 kullanmamız gerekiyormuş. Tecrübeli arkadaşlar yardımcı olsun yinede :)

10 50 aldım artık aralık daha geniş daha iyi diye ama hata mı ettim acaba
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Bence yağ konusunda maceraya girmeyin. Eğer motorun bakımlarını servislerde yaptırıyorsanız honda kendi yağını koyuyor ve ben çok memnunum.
Yine de servise gittiğinizde teyit edersiniz.

mTasci: orta ayakta iken, vites 1'e takılıysa ve debriyaja basıyorsan tekerleğin dönmesi normal. Bir sıkıntı yok.
Bir de 1 kereye mahsus devri çok yükselttin diye bir şey olmaz diye düşünüyorum.
Motorun hayırlı olsun.
 
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
20
Teşekkür ederim :) Arka amortisör sertliğini nasıl ayarclıcaz biraz yumuşatabilir miyiz ayrıca, artçı alınca amortisör ayarlarını nasıl yapacağız, biraz bilgilendirir misiniz ?
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Arkadaşlar O kadar lastik aradım bi michelin pilot sporty bulamadım. Bende Metzeler ME22 aldım. Sonuçları buradan yazarım. :) Şimdi de yağ alacağım önceden 10 40 kullandım hep ama şimdi 20 40 buldum ucuza 4 litre onu almak istiyorum ama olur mu olmaz mı? bir de 10 40 ile 20 40 arasındaki fark nedir bilen yardımcı olursa sevinirim. :silent: yağ bu arkadaşlar.

ME22 lerin 3.25 18 di sanırım ( başlık bile açmıştım bu konuyla ilgili ama kendim unuttum hangisi olduğunu :mrgreen: ) 90 90 18 e denk geliyor :cat:

Hayırlı olsun paylaşırsın tecrubelerini :)

Yağ mevzusunda yanlış yapmışsın malesef :/ Kitapçıkta CB 125 için birincil önerilen yağ 10W30 diğer standartlarıda detaylıca yazıyor. Aşırı sıcak bi ülkedeysen en fazla 10W40 a kadar çıkarsın falan demiş kitağçık. Ben yaz/kış 10W30 kullandım mesela çünkü İstanbulun ne soğuğu soğuk ne sıcağı sıcak :)

He aldığın yağ kullanılırmı heralde kullanılsada bişey olmaz ama ben kitapçık 10W30 derken niye bunu tercih edeyim ki mesela :silent:

Teşekkür ederim :) Arka amortisör sertliğini nasıl ayarclıcaz biraz yumuşatabilir miyiz ayrıca, artçı alınca amortisör ayarlarını nasıl yapacağız, biraz bilgilendirir misiniz ?

Abi kullanım kılavuzunda arka amortisör sertlik ayarını detaylıca anlatıyor. Oradaki çizimde hangi anahtarla ne tarafa çevirerek sert ne taraf yumuşak direk çözersin.

Artçılıyken en serte getirmende fayda var ki amortisör yaylanıp TAKKK diye kapanarak vurmasın, aksi halde amortisör patlaması denen olaykısa zamanda yaşanabilir :)
 
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
75
ME22 lerin 3.25 18 di sanırım ( başlık bile açmıştım bu konuyla ilgili ama kendim unuttum hangisi olduğunu :mrgreen: ) 90 90 18 e denk geliyor :cat:

Yağ mevzusunda yanlış yapmışsın malesef :/ Kitapçıkta CB 125 için birincil önerilen yağ 10W30 diğer standartlarıda detaylıca yazıyor. Aşırı sıcak bi ülkedeysen en fazla 10W40 a kadar çıkarsın falan demiş kitağçık. Ben yaz/kış 10W30 kullandım mesela çünkü İstanbulun ne soğuğu soğuk ne sıcağı sıcak :)

Aldığım siteyi aradım bana 3.00 dediler ama ben bilmiyorum kaça denk geliyor. O yüzden de dedikleri gibi sipariş ettim bunu da mı yanlış ettik :santa:
Yağı da akşam sipariş etmiştim daha kargoya çıkarmamışlardır sabah ilk iş arayıp değiştirtmek olacak. 10W 40 var sitede o da olur önümüz yaz nasıl olsa :) :p
 
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
20
Aldığım siteyi aradım bana 3.00 dediler ama ben bilmiyorum kaça denk geliyor. O yüzden de dedikleri gibi sipariş ettim bunu da mı yanlış ettik :santa:
Yağı da akşam sipariş etmiştim daha kargoya çıkarmamışlardır sabah ilk iş arayıp değiştirtmek olacak. 10W 40 var sitede o da olur önümüz yaz nasıl olsa :) :p

10W40 bence Türkiye'de yaz ayları için uygun. Ama kışları pek başarılı olur mu bilemem.
 
Katılım
19 Nis 2014
Mesajlar
20
Beyler arada vitese geçmeme oluyor ve vites göstergesi sönüyor sonra vitese geçirince yanıyor. Sorun bende mi ? :silent:
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Şansa bak yahu! Elimdeki tum parayi arabaya verdim simdi biri ille motoru istiyor :mad: bende çamura yatiyorum.

yahu hep mi boyle olur? Ergenken kiz olur ev olmaz ev olur kiz olmaz :) motorla cikarim yagmur yagar arabayla cikarim gunes acar.. ahh ahh kader :)
maho agam satirmisen cb yi? -satmirem ula sat-mi-reem! Modundayim :)
 
Katılım
18 Şub 2014
Mesajlar
51
Beyler arada vitese geçmeme oluyor ve vites göstergesi sönüyor sonra vitese geçirince yanıyor. Sorun bende mi ? :silent:

Aynı sorunu bende yaşadım. Hatta 2. vitese attıktan 5-10 sn sonra boşa düşme sorunuyla da karşılaştım ancak servis bir sorun olmadığını vitese tam geçiremediğim için bu sorunların olduğunu ve biraz daha sert vites geçirmem gerektiğini söyledi.
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
birkaç resim ekleyeyim de hareket olsun; km yi böyle yakalamayı çok seviyorum =)




buda 300 km ye yakın yol yaptığımız karasu gezisi =) 1000rr ile gidiyor CB =)) 2 arkadaş pazar günümüzü değerlendirdik,honda kardeşliği =)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst