Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
bu gün depo kılıfı ararken silindir piston segman komple kit halinde 94 liraya gördüm üstat :)
rast gele bi site atıyorum güvenirliğini bilmem daha önce bu siteden alısveris yapmadım
hem yan sanayi hem orjinal ürünler mevcut.

http://www.rialli.com/urunler/382_honda-cb-125/

Cb 125 'in ben en az 5-6 farklı firma tarafından kopyalandığını gördüm internette. Hatta türkiyede motoran kullanıyor bir modelini. Sizin verdiğiniz sitedeki parçalarda muhtemelen bu çinli firmalarca üretilmiş, orjinal honda olmayan parçalardır. Bu kadar ucuza olmazlardı çünkü.

Bizim motor Honda diye çinlilere laf atan insanların yan sanayiden motoruna parça almaları ikiyüzlülüktür o zaman. Onlarıda orjinal alsınlar. O zaman göreyim ben kafa grenajını 38 tl ye.

---------- Mesajlar birleştirildi - 01:55 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:36 ----------

Amin cumlemize. bende hep bundan bahsediyorum, 15.000 km de cinciler goruyorum sanki hurdalikta acik havada 20 yil yatmiş gibi.. butun pilastikler sararmiş heryeri paslanmiş,orasi burasi dokulmus çatlamiş.. verilen paraya uzuluyorum. Biz cb icin aprilla demiyoruz ama bu paraya 10 yil sonra marşa basip Tr nin diger ucuna gidebilecegin kaliteyi yakalamiş oldugunu biliyoruz. Derdimiz insanlar yolda giderken şaseleri kirilmasin,egzozlari duşmesin,kanser hastasi gibi zamana yenik dusup icten ice cüruyen motorlara binmesin. Hepimiz kardeşiz diyorsak kardeslermiz icin iyisini dusunelim diyor ve uyari yapiyoruz ama adamlar bize kiziyor

Bence o motorların her tarafının oynaması, sararması ne bileyim dökülmesi tamemen üretimden değil hatta büyük çoğunluğu kullanıcıdan.

Ybr 4500 lira, drfit 2750 lira. Adam apaçi yazın gitmiş arpa günlüğüne biriktirmiş 2500 lira yana döne motor arıyo. YBR alamayacağına göre koşuyo gidiyo drfit alıyo. Sonra kahveye geliyo. Apaçi 2 diyor ki ben geçen aynaları söktüm, öne de ince lastik taktım yüzgırk gördüm anadın mı. Apaçi 1 bu durumda hemen aynaları söküyor ve ön lastiği değiştiriyor. Sonra apaçi 3 ben hava filtresine maket bıçağı ile 2-3 faça attım motor 5 hp yükseldi diyor. Apaçi 1 bunu da uyguluyor drifte. Sonra birisi diyorki sen en son ne zaman yağ değiştirdin ? Apaçi 1 yağa para vermek istemediği için evde bulunan araba yağından azıcık koyuyor motora. Hem her ikiside kaygan değil mi ? ne farkı olacak. ( Arabasından çıkan yağı motoruna koyan asya sahibi gördü bu gözler ). Sonra bu köydeki motor ustası ortalığı kızıştırıyor. Geçen serkana performans krank attık, motor 160 yaptı, yapmadı mı serkan ? Yaptı amugasfasdf, diyor serkan, pardon bu apaçi 4 olacaktı. Sonra motora pistondu sekmandı derken 1 yaz sezonunda bizim drift rahmetlik Neşet Ertaş'ın deyimi ile ..rospu oluyor bu 4 apaçinin arasında.

Kırsal kesimdeki gençlerin hepsi ucuz olduğu ulaşılması kolay olduğu için çin malı motor alırlar, 1 yaz sezonunda anasını ağlatırlar başlarına birşey gelmeden satarlar genelde. 125 lik cg asya ile ben megane II arabayı perte çıkaranı gördüm. Ölmedi ama aylarca hastahanede yattı o çocuk.

Ama Honda motor alan kişi bilinçlidir yada pippiriklidir. Motorunu güneşe bırakmaz, verir 25 lira alır bir tane branda. Eğer çocuğunun veya karısının rızkını kendi hobilerine harcamak istemiyor ise hiç değil ise bir tane eskimiş çarşaf örter motoruna yada ne bileyim balkonun altına koyar.

Zamanı gelince yağını tuzunu değiştirir. İş çıkışı arkadaşları ile toplanıp 4 tane efes birasına çevre yolunda yarışmaz. Motoruna en öncelikle kaliteli bir lastik alır. Kasksız honda sürücüsü ben görmedim daha. Bazen fırsat buldukça babam gilin köye giderim motorumla, tüm köyde alay konusuyum kask ve mont kullandığım için. İşin özü çin malı o kadarda kalitesiz değil, kullanıcısı bilinçsiz. Ama honda kullanıcısı motoruna bakar.

O zıngırdayan çin mallarının sebebide budur. Biz 3 arkadaş beraber motor aldık. 2 tane drift 1 tane vulture. Ben 4 ay yurtdışında kaldım sonrasında 2 ay da başka işlerim olunca motora binme fırsatım olmadı 4500 de kaldı. Ama diğer arkadaşlarım 17 ve 26 bin km deler şu an. Öteki drift benimkinden daha az çiziğe sahip, daha az parçası değişti düşme kalkmadan dolayı. Eleman hiçbir zaman motuldan başka yağ koymadı. ngk bujiden başka hiçbir bujiyi takmadı. Lastikleri hiç kullanmadan michelin aldı. 26 bin km deki drifti şu an benim 4500 km de olan driftimden daha diri daha bakımlı. Bu çaki-çuki yaki-yuki leri türk firmaları oalrak değil, onları asıl üreten firmalara bakın. Drift MCX Vulture'ı üreten firma farklıdır ve hatta 2 farklı drift var piyasada ama türkiyede 1 tane var sadece. Yani çinliler kendi ürünlerini bile kopyalamışlar :D
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
bizde aynı şeyden bahsettik işte arkadaslar. kullanıcıya gore degısır. kimi orjınalden sasmaz kimi nefes alsın yeter hesabı calısıp calısmadıgına bakar bu herkesın kendı ınsıyatıfı. bunun neresinde ikiyüzlülük varki ? mal onun para onun ister gider orjinal ayna takar ister gider ucuz adi bisey takar. kime ne yani. bu kadar nıye strese soktu bu konu sızı. ne bu savunma mekanızması allah askına :) altı ustu ''orjınal iyidir ama tercih meselesi '' yazdım
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Suan ayni bilincsizligi sen yapiyosun. Ben far cercevesini 38 tl ye aldim cunku onemli bir parca degildi,basit bi pilastik.. ama beyin alacak olsaydim kesinlikle orjinal alirim yada bobin, mars rublesi vs.. ama manet,pilastik cerceve vs gibi parcalarda abest bi fark yoksa tabiki yan sanayi alirim. Bu zekadir,bilinçtir,deneyimdir.. iki yuzluluk degildir ;)

Ben bos vakitlerimde gunde 8-10 saatini tamircide geciren biriyim. Kocaelide motosiklet kullananlarin cogu beni tanir.ayrica japon motosiklet parcalari satiyorum TR de benden R1 kranki, zx6 grenajlari, zx6 fari vs alan bir suru kisi var ve hepsi hayir duasi etmistir..

Envayi cesit adam tanirim, 1000rr ina petrolden yag koyani da tanirim asya schooterina ipone yag koyani da.. ben 4-5 saat park ettigi asyasini tahtanin uzerine koyup ustunu orten adamda taniyorum ama cin işi şans işi.. cok duzgun kullanip bir suru sorun yasayanida gordum 5-6 bin km yagina bakmayip kocaeliden antalyaya gidip yolda kalmayani da gordum. "Yani o işler oyle olmuyor işte" sozu tam bu konuya uydu :) alışmadık gözde don durmaz diye bir soz var "yani olmuyor istesende" bazen.. bende cinli kullandim cokta titizimdir şükürler olsun hic yolda kalmadim ama malzeme kalitesinin azizligine cok kez ugradim. Umarim bir gun sifir km bir honda, yamaha vs alip uzun sure binersin ve aradaki o tatli farklin tadina varirsin. Herkesin anlayamadigi farklarin..
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Suan ayni bilincsizligi sen yapiyosun. Ben far cercevesini 38 tl ye aldim cunku onemli bir parca degildi,basit bi pilastik.. ama beyin alacak olsaydim kesinlikle orjinal alirim yada bobin, mars rublesi vs.. ama manet,pilastik cerceve vs gibi parcalarda abest bi fark yoksa tabiki yan sanayi alirim. Bu zekadir,bilinçtir,deneyimdir.. iki yuzluluk degildir ;)

Ben bos vakitlerimde gunde 8-10 saatini tamircide geciren biriyim. Kocaelide motosiklet kullananlarin cogu beni tanir.ayrica japon motosiklet parcalari satiyorum TR de benden R1 kranki, zx6 grenajlari, zx6 fari vs alan bir suru kisi var ve hepsi hayir duasi etmistir..

Envayi cesit adam tanirim, 1000rr ina petrolden yag koyani da tanirim asya schooterina ipone yag koyani da.. ben 4-5 saat park ettigi asyasini tahtanin uzerine koyup ustunu orten adamda taniyorum ama cin işi şans işi.. cok duzgun kullanip bir suru sorun yasayanida gordum 5-6 bin km yagina bakmayip kocaeliden antalyaya gidip yolda kalmayani da gordum. "Yani o işler oyle olmuyor işte" sozu tam bu konuya uydu :) alışmadık gözde don durmaz diye bir soz var "yani olmuyor istesende" bazen.. bende cinli kullandim cokta titizimdir şükürler olsun hic yolda kalmadim ama malzeme kalitesinin azizligine cok kez ugradim. Umarim bir gun sifir km bir honda, yamaha vs alip uzun sure binersin ve aradaki o tatli farklin tadina varirsin. Herkesin anlayamadigi farklarin..

Umarım bir gün bu ülkede marka sahibi olmuş firmalar Marka Değerlerini makul seviyelere indirirler ve benim gibi alıcıları ikna ederler. Ace'nin hindistan satış fiyatı 800 dolar kar dahil. Türkiyede 125 cc de % 200 ötv olmadığına göre Honda'nın bu motordan elde ettiği kar markajı malum. Aynı şekilde PC'lerle aram çok iyi olduğu için bir Asus veya Toshiba'nın kar markajı çok yüksek bu ülkede. Apple'ı saymıyorum bile. Benim 1 yıl önce piyasaya ilk çıktığında 550 dolara aldığım telefon bu ülkede şu an bile 2500 liraya satılıyor :queen: Görünen o ki hiçbir zaman markaya para vermeyeceğim. Geçen kırdım bu kuralı gittim 350 liraya CATT bot aldım, aldığımdan beri ayaklarım sırılsıklam. Keşke kardeşler kunduradan alsaydım diye sövüyorum şimdi :farao:
 
Katılım
23 Nis 2011
Mesajlar
2,214
Umarım bir gün bu ülkede marka sahibi olmuş firmalar Marka Değerlerini makul seviyelere indirirler ve benim gibi alıcıları ikna ederler. Ace'nin hindistan satış fiyatı 800 dolar kar dahil. Türkiyede 125 cc de % 200 ötv olmadığına göre Honda'nın bu motordan elde ettiği kar markajı malum. Aynı şekilde PC'lerle aram çok iyi olduğu için bir Asus veya Toshiba'nın kar markajı çok yüksek bu ülkede. Apple'ı saymıyorum bile. Benim 1 yıl önce piyasaya ilk çıktığında 550 dolara aldığım telefon bu ülkede şu an bile 2500 liraya satılıyor :queen: Görünen o ki hiçbir zaman markaya para vermeyeceğim. Geçen kırdım bu kuralı gittim 350 liraya CATT bot aldım, aldığımdan beri ayaklarım sırılsıklam. Keşke kardeşler kunduradan alsaydım diye sövüyorum şimdi :farao:

Mondial(ci) bizi markaja aldı...:queen:
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
Zoruna gitti herhalde.. :)

Senin gibiler yüzünden bu ülkenin vatandaşına 3 kuruşluk "MARKA"lı ürünü dünyanın parasına kaktırmaya devam edecekler :)

Geçen sana demediler mi kaideye alacağın adama değmeli diye. Hiç mi ders çıkarmadın ?

---------- Mesajlar birleştirildi - 19:26 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:24 ----------

Mondial(ci) bizi markaja aldı...:queen:

36'lık japonsever,

Ben sana her lafa atlamaktan vazgeç demiştim. Adam bana hitaben yazmış bende ona yazdım. Bak gör ve örnek al. Adamın yazılarında herhangi bir bozukluk var mı. Ne güzel o anlatıyor derdini, ben de anlatıyorum. Ama sen yine çatlak damacanadan sızar gibi atladın geldin. Senlik bir durum var mı ? :queen::queen::queen:

Midyat, seyfo Gülün lan:queen::queen::queen:
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Iyi de Çin mali salcano 3200 tl, ben cb yi 3600 tl ye aldim yani 400 tl fazla verdim. 400 tl icin mi gidip servisi garantisi berbat olan bi motor alsaydim? Yahu cb sini 2. Elini 4200 e satan arkadasimiz oldu benim motoru 4.000 tl ye arkadasim istiyor vadeli.. simdi sizin motorlari bu fiyatlara satma ihtimaliniz var mi? Yada durum boyleyken gidip 400 tl den kacip baska motor almamin mantigi var mi?
 
Katılım
7 Kas 2012
Mesajlar
697
İşi küfüre ve terbiyesizliğe vurdurmanın manası yok. Hesabını vereceksin bu lafların.

Seni 2. kez uyarıyorum Emre, daha önce de bir kere uyardılar etti 3. Kaideye alacağın adama değmelei demedik mi biz sana, bak tünelin ucu nereye çıktı. :bestmt:

En başından beri tahmin ettiğim gibi 36 yaşında birisi falan değil, motoru ile ilgili söylediklerini daha ikna edici kılabilmek için uydurduğu bir yalan(cık), tabiki o 4 silindirli hondasıda. Muhtemelen CB 125 sahibi herhangi birisi, gerisi atmasyonlarını ikna edici kılabilmek için uydurulmuş şeyler.

Evet, mühendislik fakültesinin yanında işletme'de okuyorum, Son zamanlarda okuduğum bir makalede son dönemlerin büyük kişilik bozuklukları arasında online-fake identity yani bu arkadaş gibi çakma profil kullananların arttığı yazıyordu. Elin gavuru biliyor abii bu işi.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
ne oldu burda yav :) yorumlar sılınmıs takıp edemedık :) ne gerek var allah askına :)
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Bende tam adapte olamadim,yurt disina gidicem diye internet paketi almadim,evdeki interneti de kapattirmistim. Arada cafeye gelince bakiyorum herseye.. yinede geri kalmadim gerci :)
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Şafak 3 yahu 2 ocakta gidiyoruz :) moda girdik zaten ruslarin kullandigi alfabeyi ezberlemeye calisiyoruz :) n aslinda p diye okunuyor fln :)
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
ocak 5 dedın dıye hatırlıyorum ben :) hadi hayırlı yolculuklar sımdıden
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Evet oyle demistim ama surekli degisiyor dinamiklere gore :)

sagolasin cok tesekkur ederim
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
çok yakında.. :)

1543900_586501811421308_1582662179_n.jpg


1503507_586501821421307_5384348_n.jpg
 
Katılım
28 Nis 2011
Mesajlar
484
yuvarlak far hakkaten daha güzel duruyor.Şimdiki orjinal kafada uzaylı gibi :queen:
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
cb125ACE kullanıcısı bır arkadas yuvarlak fara cevırmıstı. bencede boyle daha hos. bakalım kısmet yakın zamanda donusumu dusunuyorum
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Fari nerden alcaksin? Ayaklari nasil temin edeceksin? Bi yapta bizde pesinden geliriz belki :) cerceveyi degistirmek icin fari soktugumde o hali bile cok guzeldi. O gostergelerin arka tarafinin ovalligi fln cok hosuma gitti
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
üstat eski kasa ybr farı falan dusunuyorum. ayaklarıda uydurucaz bı sekılde henuz sokmedım sokelim bi inceliyelimde olmıycak diye bişey yok :)
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst