Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
16 Ağu 2013
Mesajlar
19
yeni yılın ilk mesajı benden gelsin

tüm motorseverlere özellikle cb125e severlere kazasız belasız bir yıl geçirmek dileğiyle...

şimdi de soruma geleyim.

geçen haftalarda 2 aydır motoru çalıştırmadığım için motor çalışmadı ve marşa basmaktan akü bitmişti vurdurma yöntemi ile yapmıştım arkadaşlar sağolsun yardımcı oldular, o günden itibaren 2günde bir iniyorum garaja motorla tur atıyorum yada 15-20dk çalıştıyorum, yalnız motoru sürmeden sadece çalıştırırken jigleyi açıyorum marşa basıyorum 1-2 seferde alıyor sonra yavaş yavaş jigleyi kısıyorum ama gaz vermeye çalıştığımda sanki gaz yemiyor gibi geç geliyor gibi, ama motor ısındıktan sonra düzeliyor bu olay tüm cblerde varmıdır? yada bunun bir çaresi var mıdır?
 
Katılım
21 Haz 2012
Mesajlar
51
yeni yılın ilk mesajı benden gelsin

tüm motorseverlere özellikle cb125e severlere kazasız belasız bir yıl geçirmek dileğiyle...

şimdi de soruma geleyim.

geçen haftalarda 2 aydır motoru çalıştırmadığım için motor çalışmadı ve marşa basmaktan akü bitmişti vurdurma yöntemi ile yapmıştım arkadaşlar sağolsun yardımcı oldular, o günden itibaren 2günde bir iniyorum garaja motorla tur atıyorum yada 15-20dk çalıştıyorum, yalnız motoru sürmeden sadece çalıştırırken jigleyi açıyorum marşa basıyorum 1-2 seferde alıyor sonra yavaş yavaş jigleyi kısıyorum ama gaz vermeye çalıştığımda sanki gaz yemiyor gibi geç geliyor gibi, ama motor ısındıktan sonra düzeliyor bu olay tüm cblerde varmıdır? yada bunun bir çaresi var mıdır?

Sanada iyi seneler :)

Bahsettiğin tamamen normal çoğu karbüratörlü motosiklette dediğin problem yaşanıyor.Jigleyi motor tam ısınmadan kapamazsan bunun üstesinden gelmiş olursun.
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Jigleyi ilk çalıştırmada kullanıp (15 saniye kadar), daha sonra kapatarak motoru 1-2 dakika kadar daha kendi halinde rölantide ısıtmaya devam ederseniz daha iyi olacaktır. Uzun jigle kullanımı motora zarar veriyormuş. Bu yazdıklarım cb125e'nin kullanma kılavuzundan.
 
Katılım
16 Ağu 2013
Mesajlar
19
işte 15 saniye jigleli çalıştırıyorum ama sonra yavaş yavaş jigleyi kaparsam stop ediyor, 5-6 dk jigleli çalışıyor sonra kapatıyorum jigleyi o sıra kırmızı ışığa denk geldiysem eğer orda boş viteste gazlıyorum gaz almıyor yani bu sorun ilk 20-25dk içinde devam ediyor sonra düzeliyor, acaba bujide falan problem olabilir mi?
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Bence öyle yapmayın. 5-6 dakika, jigleli çalıştırmak için -kullanma kılavuzundan anladığım kadarıyla- uzun bir süre.
Aynı dediğiniz olayı ben de yaşıyordum. Yani jigleyi yavaş yavaş kapatınca stop etme olayını.
Ben çözümünü buldum. Jigleyi yavaş yavaş değil, ŞIRAKK diye hızlıca kapatmak gerekiyor. :)
Şaka yapmıyorum. Kontağı çevirin, jigleyi sonuna kadar açıp, elinizle açık konumda tutarak marşa basın, motor çalıştıktan sonra içinizden normal şekilde 15'e kadar sayın (fazlasına gerek yok) sonra hızlıca ama kolu kırmadan :) jigleyi tam kapalı konuma getirin. Motor stop etmeyecektir. Sonra dediğim gibi 1-2 dakika kadar da rölantide ısınsın. Hareket etmeden önce de birkaç kez azar azar gaz verirsiniz, olur biter. Ben böyle yapıyorum sıkıntı yaşamıyorum.
Çok soğuk günlerde bütün bunlara rağmen hareket ettikten sonra da -1 veya 2 dakika kadar- gaz yememe sorunu oluyor ama hemen geçiyor.
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
bende jiglede calıstırıp eldıvenlerımı takıyorum.. kalkısta gaz sorunu cekmemek ıcın jıgleyle hereket alıyorum. hareket halındeyken 2 de falan kapıyorum jıgleyı sabıt gaz ısıtarak hareket edıyorum
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Kehanetim tuttu :) ben 3600 e aldigimda herkese soylemistim, "garantisi bitmeden 4.000 tl yi gececek diye suan 4.090 tl :) yani plaka ruhsat ile 4.400 e fln gelecek. Satmaktan vazgectim yazi beklicem :)

Bu baslikta da yazmistim bu kehanetimi, ee altinin grami 87 tl oldu bizim ceyrek altinlarda zamlando haliyle :)
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
üstat yeni vergilerle plaka ruhsat sigorta derken 600 geçiyormuş duydugum kadarıyla :) sen ne zaman gıdıyosun yahu :)
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Desene cb anahtar teslim 4700 tl + perf. Egzoz 350tl + topcase 50 tl = 5100 tl.. simdi 3750 ye satilir mi bu motor :) vazgectim.. yazin bi sezon zami gelir de sifiri 5.000 e mal olursa ozaman satarim.

Yav sorma, suan yilbasi tatiliymis ve fabrikada calisma yokmus, bizimkiler vampirlik yapip "biz calisiriz" demisler ama fabrika izin vermemis :) bi aksilik olmazsa 8 inde konsolosluga 9 unda da rusyaya gidicez. Bir suru aksilik oldu,giden kamyona taş motoru,baret vs koymayi unutmuşlar. Burdan rusyaya bavulda taş motoru goturcem :)
 
Son düzenleme:
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
kolibandı al aga. ucakta ayrı kargolanıyor takım muhabbetı basıma gelmıstı her yanını kolıbandıyla bantlattılar cantanın kesıcı delıcı alet goturmek yasak normalde
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
Vallahi ben goturmek istemiyorum zaten kilo siniri var gelirken laptop,viski,sigara getircem bide taş motoruyla mi kilo hakkimi doldurayim? O yuzden haberim yokmus gibi en kesici haliyle koyayim da el koysunlar bavulum bos kalsin :)
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
:) sana 1 şişe smirnoff alıcam tanışıcaz diyosun yani :) işin kötü tarafı 2 şişe getirme hakkın var
 
Katılım
14 Kas 2008
Mesajlar
3,169
En buyuk sikinti da o :) babam abim amcam, kizlar,arkadaslar herkes icki istedi :) 2 sise getircem kavga cikicak :))
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
neyse üstat. bizim mahallede orjınal smirrnoff satan bı yer var ordan devam ederız napalım :D
 
Katılım
17 Ara 2012
Mesajlar
1,799
Motosikleti
SuZan
tanısmak ıstedıgım arkadaslardan bırısın :) e yolumunda ustusun. kısmet artık :)
 
Katılım
16 Ağu 2013
Mesajlar
19
bugun can sıkıntısı nedeniyle polonezköy riva ya gitmek istedim, polonezköye kadar herşey çok güzeldi evim göztepede güzel ormanın içinde bir yol sonra riva tarafına döndüm yollardaki çamurlar artmaya başladı artık her virajda kaymaya başladım biraz da tırsıyordum neyse bir viraja girdim çıktım önümde büyük bir çamur yığını vardı ona girmemek için sağ kaçmaya çalıştım ama gözüm orda kaldığı için motoru sağa sola kaçıramadım direkt oraya girdim yumuşak bir düşüş oldu motoru ve üstümü sildikten sonra geri döndüm :) ama biraz korktum da denilebilir
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst