Honda Honda Cb 125 e Kullanıcıları / Bilgi Paylaşım Başlığı

Katılım
23 Eyl 2012
Mesajlar
1,493
Ben 1000 bakımından beri servise bu 800 lük yağ olayını söylüyorum.Nuh diyorlar peygamber demiyorlar vallahi.Bakımda bakıcam yağ eksiltmez ise çekerim belki fazlasını.

bir memur çocuğu olarak büyüyünce anca çıta bu kadar :).farkettimki Mercedes'in sitesine bir kere arkadaş bakalım dedi diye girmişim ::pcgum::
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Bugün bir DUKE 125'in debriyajını çekip bıraktım şöyle... Yahu arkadaş, o şey debriyaj ise bizdeki ney? Yani nasıl tarif etsem, hem yağ gibi kayıyor hem de çok diri, ben buradayım diyor. Valla o debriyaj şekli çok hoşuma gitti. Bizimkinde o hissi almak sanırım imkansız belli ki mekanik farklılıklar var ama en azından teli yağlayıp biraz daha iyileştirebilir miyiz durumu?
Yağlamak çözüm olacaksa, elimdeki İPONE 10-40 motor yağı bu iş için uygun mu? İlk sayfalarda Eralp hoca enjektörle yaptığını söylemişti. Daha önce yapan birisi tarif edebilir mi?
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Ben 1000 bakımından beri servise bu 800 lük yağ olayını söylüyorum.Nuh diyorlar peygamber demiyorlar vallahi.Bakımda bakıcam yağ eksiltmez ise çekerim belki fazlasını.

bir memur çocuğu olarak büyüyünce anca çıta bu kadar :).farkettimki Mercedes'in sitesine bir kere arkadaş bakalım dedi diye girmişim ::pcgum::

1000 bakımından beri 1lt ile kullanmayaydın iidi :pale: 1ml bile eksiltme yapmıyor, bence tez zamanda çek, servisi bekleme neolur neolmaz :silent:

Ailelerimiz o yolu seçmiş Murat o başka mevzu, anamızın karnından mercedes sitesinde online doğsak hiçbişeyin kıymeti olmazdı zaten, hiçbişeyden keyif alamazdık ::gazla::

Biz daha yolun başındayız, gün doğmadan neler doğar " UMUT+BARDAK+DOLU TARAFI+++ " :cherry:


Bugün bir DUKE 125'in debriyajını çekip bıraktım şöyle... Yahu arkadaş, o şey debriyaj ise bizdeki ney? Yani nasıl tarif etsem, hem yağ gibi kayıyor hem de çok diri, ben buradayım diyor. Valla o debriyaj şekli çok hoşuma gitti. Bizimkinde o hissi almak sanırım imkansız belli ki mekanik farklılıklar var ama en azından teli yağlayıp biraz daha iyileştirebilir miyiz durumu?
Yağlamak çözüm olacaksa, elimdeki İPONE 10-40 motor yağı bu iş için uygun mu? İlk sayfalarda Eralp hoca enjektörle yaptığını söylemişti. Daha önce yapan birisi tarif edebilir mi?

Ben yaptım reverse :mrgreen: ( her tarafını kurcaladığımı her seferinde yüzüme vurduğun için güldüm yanlış anlaşılmasın ::pala:: )

İlk aldığım dönemler sürekli debriyajdı kurtarıcım, sol el yanlışlıkla kas yapınca, aldım kılavuzu elime söktüm debriyaj telini manetin ordan, telin bulunduğu kılıfın içine WD-40 sıktım biraz değişti gibi oldu, bi süre sonra yine aynıydı.

Sonra aynen dediğin gibi 10-30 yağı çektim şırıngaya, motor bloğundaki debriyajın bağlandığı açık kısma bi bez koydum (akmasın sağa sola diye), sonra yukardan verdim coşkuyu aşağıdan yağ çıkana kadar :mrgreen: pamuk gibi oldu.

Yaklaşık 3-4000 km dir halen pamuk gibi, şiddetle tavsiye ederim:cat: Yoksa dediğin gibi eziyet çektiriyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------

Tabi mekanik anlamdada farklılıklar da olabilir veya arkadaş orjinalini doğru dürüst bişeyle değiştirmiş te olabilir :silent: Sonuçta bizimde alıp takabileceğimiz ekipmanlar :cat:



Aradığın his sadece yumuşacık çalışmasıysa yağlayınca o sorun ortadan kalkıyor için rahat olsun :cherry:
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Yarın basıyorum o zaman coşkuyu ferdinandd.:) Enjektörün iğnesi yeterli geliyor değil mi işlem için?
Bu arada mıncıkladığım DUKE feyizoğlu mağazasındakiydi.:D

Bir diğer konu: feyizoğlundan dün bir pinlock almıştım. Universal olandan kalmadığını söyleyerek bana LS2'nin pinlock'unu verdi. Montajını da kendisi yaptı. Herneyse, ilk önce bu meret takılı iken, vizörü açmak biraz zahmetli oluyor. Çünkü zımbırtı, kasktaki o siyah conta gibi olan yere takılıyordu. Neyse o da önemli değil dedik. O gün takıp çok kısa bir yolculuk yaptım sıkıntı yoktu. Bugün ise 20-25dk kullanınca aralardan buhar sızdırmaya ve terleme yapmaya başladı. Hemen bir U dönüşü istikamet feyizoğlu. Baktılar ettiler, söktüler taktılar, bir daha deneyin olmazsa o zaman getirin dediler. Şöyle bir elime alıp kontrol ettim, gerçekten de malzeme tam oturmuyor, vizöre sıfıra sıfır yapışması gereken slikon conta kısım kısım tam oturmuyordu. Bunu gösterdim ve kendileri de buna kanaat getirdiler ve iade aldılar.
Velhasılkelam: bana pinlock lazım. Yalnız LS2 istemiyorum. Acaba universal olanda böyle bir sıkıntı olur mu? Yoksa sıkıntı bana denk gelen hatalı bir üründe miydi?
Bu havada buğu yapmasın diye vizörü aralamak direkt hasta eder adamı. Kapalı tuttuğumda da buğudan önümü göremiyorum. Buğuyu geçirene kadar tecrübe ettiğim kadarıyla pinlock çok faydalı bir icat.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Yarın basıyorum o zaman coşkuyu ferdinandd.:) Enjektörün iğnesi yeterli geliyor değil mi işlem için?
Bu arada mıncıkladığım DUKE feyizoğlu mağazasındakiydi.:D

Bir diğer konu: feyizoğlundan dün bir pinlock almıştım. Universal olandan kalmadığını söyleyerek bana LS2'nin pinlock'unu verdi. Montajını da kendisi yaptı. Herneyse, ilk önce bu meret takılı iken, vizörü açmak biraz zahmetli oluyor. Çünkü zımbırtı, kasktaki o siyah conta gibi olan yere takılıyordu. Neyse o da önemli değil dedik. O gün takıp çok kısa bir yolculuk yaptım sıkıntı yoktu. Bugün ise 20-25dk kullanınca aralardan buhar sızdırmaya ve terleme yapmaya başladı. Hemen bir U dönüşü istikamet feyizoğlu. Baktılar ettiler, söktüler taktılar, bir daha deneyin olmazsa o zaman getirin dediler. Şöyle bir elime alıp kontrol ettim, gerçekten de malzeme tam oturmuyor, vizöre sıfıra sıfır yapışması gereken slikon conta kısım kısım tam oturmuyordu. Bunu gösterdim ve kendileri de buna kanaat getirdiler ve iade aldılar.
Velhasılkelam: bana pinlock lazım. Yalnız LS2 istemiyorum. Acaba universal olanda böyle bir sıkıntı olur mu? Yoksa sıkıntı bana denk gelen hatalı bir üründe miydi?
Bu havada buğu yapmasın diye vizörü aralamak direkt hasta eder adamı. Kapalı tuttuğumda da buğudan önümü göremiyorum. Buğuyu geçirene kadar tecrübe ettiğim kadarıyla pinlock çok faydalı bir icat.

Evet yeterli, çekerken ve basarken biraz hassas olmakta fayda var, başta yağ kalın geliyo heralde ki enjektör kastırıyor sonra birden püskürüyor :)

Bendede ciddi sorun buğu :/ Kaskta LS2, buna pinlock alacağıma kaskı değiştirirm 50-100 neyse indirimli gelmiş gibi olur diye bi hesap yapmıştım kendimce :mrgreen:

Ama halen kaska elimde veya kafamdayken hakim olamıyorum, her seferinde yeni bi çizik ekliyorum ve doğru dürüst bi kask almayı erteliyorum bu yüzden.

Mecburen vizörü aralayıp kullanıyorum, balaklava hastalığı engelliyor ama insanın gözleri kuruyormuş gibi oluyor :sunny:

Ben pinlockta universal olayını pek inandırıcı bulmuyorum mantıken ama denemek lazım. İçinde hava katmanı hapsettiğinden sıfıra sıfır oturması lazım vizöre yoksa her kask için ayrı üretilmezdi gibi geliyor pinlock :silent:

Peki görüş açısını kısıtlamıyomu? Ben vizörü açtığımda bile orda bi çizgi daha gördüğüm için konsantrasyonum bozuluyor, bunda komple çerçeve görmek rahatsız edici delğil mi ?
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Valla ferdinandd, o çerçeveyi öpesin gelir yani seni o buğu probleminden kurtardığı için. Açıkçası görüş açısını engellediğini hissetmedim. Hani olsa olsa %5 diyelim. Hatta pinlock'tan arta kalan kısımlarda buğu oluşuyor işte belki görüş açısını bunun kapattığını söyleyebiliriz (işte %5 burada kayıp var denebilir). Ama kesinlikle sürüş güvenliğini etkileyecek derecede değil. Ha, sen gereksiz yere pinlock'un çerçevesine konsantre olursun orasını bilemem ama bana kalırsa 5 dakikada alışır, kafana takmazsın. Çünkü hakkaten çok güzel bir olay (sızdırma yapmayaydı iyiydi).
Ben bir daha LS2 kask almam diye düşünüyorum. Baksana adamın yaptığı kask ile yine kendisinin ürettiği pinlock uyumsuz olsa gerek ki tam oturmuyor.
Universal olayını da denemekten başka çare kalmadı diye düşünüyorum.
Bu arada balaklava kullanıyorum. Bu havada balaklavasız motora binmem. Ama vizörü aralayınca içeri giren hava müthiş rahatsız ediyor beni. İnsanın gözleri hemen yaşarmaya başlıyor.
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
Bende mi yeni kask işini bahara kadar erteleyip bi pinlock alıp denesem acaba ya :silent: Daha çok sağa sola sürtüp sanatsal çizik atma çalışmaları yapıcam o belli :pr: Adabıyla kask kullanamıyorum motosiklete sardırdım :mrgreen:

LS2 nin pinlokunu görsellerde hep vizörün ortasında küçücük bi pencere gibi gördüm aklımda öyle yer etmiş. %5-10 sa bişey diil tabi. Shoei de falan vizörü komple sarıyo gibi mesela :)

Birde buğu önleyici film tabakası gibi ürünler var, kullananlar gayet iyi ve berbat gibi yorumluyolar ortası yok :silent: Vizöre ıslak falan yada bi şekilde düzgün uygulanırsa iş görüyo heralde :)
 
Katılım
6 Mar 2010
Mesajlar
472
Yav forumdan istanbulda oturan bir iki arkadaşa mesaj attım. Kimse istemiyor motosikletini göstermeyi. Nazar değmesin diyelim. :) Çevremde de yok yav. Neyse vesile oldu. Ameliyat işleri falan derken biraz daha sonra alırım artık. Belki yeni model gelir. Devir saati eklenir zaten en fazla umudum da yok. Ehehe..

Bu arada kask almaya fazla limiti olmayan arkadaşlara LS2 markasını öneririm. Yani kaza geçirmedim ama genel olarak kaliteli yapısı var. Eğer sharp testleriy de doğruysa tabii.


@ferdinandd

Hocam örnek vermek gerekirse; LS2'nin 120 liralık modelinde buğu pek olmuyordu. Yani hareket halinde iken içeride hava akışı olduğu için hemen gidiyordu ama kırmızı ışıkta falan beklerken sorun yaratıyordu tabii. SHOEI, AGV gibi kaskların orta/üst modellerinde bu sorun olmaz tabii. Bütçeniz uygunsa kesinlikle üst model ürünleri tercih edin. LS2'de uygundur ama bütçe varsa eğer kaskı en iyi olanını almak gerekir.
 
Katılım
8 Eki 2010
Mesajlar
443
1000 bakımından beri 1lt ile kullanmayaydın iidi :pale: 1ml bile eksiltme yapmıyor, bence tez zamanda çek, servisi bekleme neolur neolmaz :silent:

Ailelerimiz o yolu seçmiş Murat o başka mevzu, anamızın karnından mercedes sitesinde online doğsak hiçbişeyin kıymeti olmazdı zaten, hiçbişeyden keyif alamazdık ::gazla::

Biz daha yolun başındayız, gün doğmadan neler doğar " UMUT+BARDAK+DOLU TARAFI+++ " :cherry:




Ben yaptım reverse :mrgreen: ( her tarafını kurcaladığımı her seferinde yüzüme vurduğun için güldüm yanlış anlaşılmasın ::pala:: )

İlk aldığım dönemler sürekli debriyajdı kurtarıcım, sol el yanlışlıkla kas yapınca, aldım kılavuzu elime söktüm debriyaj telini manetin ordan, telin bulunduğu kılıfın içine WD-40 sıktım biraz değişti gibi oldu, bi süre sonra yine aynıydı.

Sonra aynen dediğin gibi 10-30 yağı çektim şırıngaya, motor bloğundaki debriyajın bağlandığı açık kısma bi bez koydum (akmasın sağa sola diye), sonra yukardan verdim coşkuyu aşağıdan yağ çıkana kadar :mrgreen: pamuk gibi oldu.

Yaklaşık 3-4000 km dir halen pamuk gibi, şiddetle tavsiye ederim:cat: Yoksa dediğin gibi eziyet çektiriyor.

---------- Mesajlar birleştirildi - 23:51 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:12 ----------

Tabi mekanik anlamdada farklılıklar da olabilir veya arkadaş orjinalini doğru dürüst bişeyle değiştirmiş te olabilir :silent: Sonuçta bizimde alıp takabileceğimiz ekipmanlar :cat:

[url]http://e1212.hizliresim.com/14/f/gvwly.jpg[/url]

Aradığın his sadece yumuşacık çalışmasıysa yağlayınca o sorun ortadan kalkıyor için rahat olsun :cherry:

ferdi. debriyaj teline sökmeden de yağ sıkılabilir mi? illa senin yaptığın gibi maneti sökecek miyiz yahu :)
 
Katılım
10 Ağu 2011
Mesajlar
1,108
Maneti sökmeye gerek yok sanırım. Sadece debriyaj telini oradan ayırıp yağı içeri basacağız. Bugün geç kalmazsam deneyeceğim bir. Evde şırınga ve yağ hazır.:)
 
Katılım
27 May 2012
Mesajlar
167
Evet yeterli, çekerken ve basarken biraz hassas olmakta fayda var, başta yağ kalın geliyo heralde ki enjektör kastırıyor sonra birden püskürüyor :)

Bendede ciddi sorun buğu :/ Kaskta LS2, buna pinlock alacağıma kaskı değiştirirm 50-100 neyse indirimli gelmiş gibi olur diye bi hesap yapmıştım kendimce :mrgreen:

Ama halen kaska elimde veya kafamdayken hakim olamıyorum, her seferinde yeni bi çizik ekliyorum ve doğru dürüst bi kask almayı erteliyorum bu yüzden.

Mecburen vizörü aralayıp kullanıyorum, balaklava hastalığı engelliyor ama insanın gözleri kuruyormuş gibi oluyor :sunny:

Ben pinlockta universal olayını pek inandırıcı bulmuyorum mantıken ama denemek lazım. İçinde hava katmanı hapsettiğinden sıfıra sıfır oturması lazım vizöre yoksa her kask için ayrı üretilmezdi gibi geliyor pinlock :silent:

Peki görüş açısını kısıtlamıyomu? Ben vizörü açtığımda bile orda bi çizgi daha gördüğüm için konsantrasyonum bozuluyor, bunda komple çerçeve görmek rahatsız edici delğil mi ?

Buğudan kurtulmanın en garanti yolu, kendi pinlock ı olan iyi bir kask almak, o zaman hiç sorun yaşamazsın. Tbi biraz paraya kıymak gerekiyor ama değiyor.
 
Katılım
26 Tem 2008
Mesajlar
2,258
Ya bu gelmez Türkiyeye.. bAksanıza çok mantıklı bir motor.. Arkada tek yay, arka fren disk, digital gösterge birde amblem bile kabartmalı.. daha öncede yazdım ama kendimi tutamıyorum gelmez aga..
 
Katılım
19 Eyl 2012
Mesajlar
71
Ya bu gelmez Türkiyeye.. bAksanıza çok mantıklı bir motor.. Arkada tek yay, arka fren disk, digital gösterge birde amblem bile kabartmalı.. daha öncede yazdım ama kendimi tutamıyorum gelmez aga..

Bence de gelmez honda böyle 10 n numara motorları sokmaz turkiyeye, gelsede bir 5 yıl sonra 7 bin liradan aşağı olmaz

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:43 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:39 ----------

Hemde 150 cc honda hayatta getirmez bunu

---------- Mesajlar birleştirildi - 12:45 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:43 ----------

Su modeli getirip 4-5 bin liraya satsa ne ybr kalır ne apachi
 
Katılım
12 Haz 2012
Mesajlar
2,938
ferdi. debriyaj teline sökmeden de yağ sıkılabilir mi? illa senin yaptığın gibi maneti sökecek miyiz yahu :)

Abi zaten çok kolay :) sertlik ayarı nın oyugu ve stoplayan civatanın oyuğu manetin oyuğu ile aynı hizaya gelince tık diye çıkıyor debriyaj teli. Maneti sökmüyoruz!

Pardon abi reverse aıklamış :)

Buğudan kurtulmanın en garanti yolu, kendi pinlock ı olan iyi bir kask almak, o zaman hiç sorun yaşamazsın. Tbi biraz paraya kıymak gerekiyor ama değiyor.

Sanırım öyle Sahin :pale:
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Yeni mesajlar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst