Motosiklet ile BALTIK Turu

Katılım
28 Haz 2014
Mesajlar
203
Motosikleti
Honda Vfr800xCrossrunner
Merhaba

Bir aksilik çıkmazsa 1 Temmuz 00.00 hareket ile 16-17 gün sürmesini planladığım bir motosiklet turuna çıkıyoruz.

Balıkesir hareket Çanakkale - Edirne çıkışlı
Bulgaristan - Sadece geçiş için kullanacağız.
Romanya - 1 gece konaklama ve transfagarasan geçiş yapacağız.
Macaristan - geçiş amaçlı kullanırım ama geçerken gezerim.
Slovakya - 1 gece dinlenme amaçlı kullanırım geçerken gezerim.
Polonya 1 gece gidişte 1 gece dönüşte konaklama
Litvanya 1 gece konaklama
Letonya 1 gece konaklama ( gidiş yada dönüşte )
Estonya - Talin de konaklama ülkeyi gezeriz.

Dönüş
Letonya - gidiş yada dönüş konaklama
Litvanya - dönüşte transit geçerim ama gezerek görerek geçeriz.
Polonya - dönüşü sahil şeridinden Gdansk üzerinden yapacağız.
Almanya - Transit geçeceğim ama geçiş güzergahında görmeye değer noktalardan geçeceğim.
Hollanda - Amsterdam esas amacımız ama tabi gezerek görerek. 1 gece konaklarım
Belçika - Brugge da 1 gece konaklarım gezerek görerek.
Almanya - transit geçeceğiz ama tabi geçiş güzergahını doğru noktalar seçerim. Transit geçişte limitsiz otobanda iyi ilerleniyorç
Çekya - Prag a 1-2 gün ayıracağım
Avusturya - geçiş rotası olarak kullanacağım. Dağ geçişlerini kullanırım muhtemelen
Hırvatistan - mecburu rota ama güzel bir noktada konaklar gezerek değerlendiririm
Sırbistan - mecburi rota ama belgrad da gezer konaklarım
Bulgaristan - transit geçiş
Türkiye ve mutlu son.


Nerede kaç gün konaklarız yolda şekillenecek.

Bu sefer instagram sayfası açtım orada paylaşacağım. İnstagram MotosiklerGezilerimiz

(@motosikletgezilerimiz) • Instagram photos and videos



Rota-güzergah-mekan-yapılacak-yenilecek-içilecek önerilerinizi beklerim
 
Katılım
28 Haz 2014
Mesajlar
203
Motosikleti
Honda Vfr800xCrossrunner
Teşekkür ederim hepinize.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:

Almanya da gideceğiniz güzergahı söylerseniz gezilecek yer olarak tavsiyelerde bulunabilirim.
Baltık kıyılarından devam edeceğiz plan değişmezse. Berlin-Hamburg-Bremen-Groningen gibi görünüyor şuan.
 
Katılım
23 Haz 2025
Mesajlar
51
bu sıcak havalarda baltık çok mantıklı..bu arada letonyada bulundum..doğası ,mukemmel, hic tahmin edilmeyecek kadar geniş plajları var, talinn zaten efsane...litvanyaya gidersen trakai ye gitmeni öneriririm..yüzyıllardır orada yaşayan türkler var..karaimler...ve muhtesem doğası, kalesi gezilecek yerleri var..
 
Katılım
28 Haz 2014
Mesajlar
203
Motosikleti
Honda Vfr800xCrossrunner
bu sıcak havalarda baltık çok mantıklı..bu arada letonyada bulundum..doğası ,mukemmel, hic tahmin edilmeyecek kadar geniş plajları var, talinn zaten efsane...litvanyaya gidersen trakai ye gitmeni öneriririm..yüzyıllardır orada yaşayan türkler var..karaimler...ve muhtesem doğası, kalesi gezilecek yerleri var..
teşekkür ederim. İspanya yapacaktık sonradan Estonya tarafının daha mantıklı olduğuna karar verdik.
Hafif bi Prag-Edinburg havası var gibi eski merkezlerinde.

Dediğiniz gibi doğa açısında da geniş bir alan gibi duruyor.

Talin e kadar çıkacağız. Trakai de notlarıma aldım. Teşekkürler.
 
Katılım
21 Şub 2021
Mesajlar
257
Teşekkür ederim hepinize.
Mesaj otomatik olarak birleştirildi:


Baltık kıyılarından devam edeceğiz plan değişmezse. Berlin-Hamburg-Bremen-Groningen gibi görünüyor şuan.
Berlin büyük sehir oldugu icin benim acikcasi cok hosuma giden bir sehir degil. Hop on hop of turu alip yüzeysel olarak sehir gezilebilinir. En cok hosuma giden yer Alman Teknik Müzesiydi diyebilirim. Berlin yerine oraya yakin Postdam sehri daha güzel.
Hamburg ta ise kisa zamanda gezilmesi gerekilen gidipte görmeden dönülmemesi gerekilen yer bence Limani. Tekneler ile yapilan liman gezisini mutlaka yapmalisiniz. Ayrica devamli yenilenen minature Wunderland i da görmeden dönmeyin derim.
Bremen icin de Berlin ile ayni seyi söyliyebilirim. Cok matah bir sehir degil.
Yolunuzun üstünde Dresden var mesela. Unseco tarafindan önce krouma altinda olan ama sonra yapilan köprü tadilati ile korumadan cikarilan bir sehir. Kisa bir tur yapmak iyi olur.
Amsterdam dan asagiya dogru inerken Romantische Strasse denilen meshur bir yol var. Bu güzergah üstünde 300 yili askin tarihi sehirlerden olusuyor. Benim hosuma gidenleri Dinkelsbühl ve Rootenburg ob der Tauber. Bahsedilen yolun son duregi Füssen de ise Walt Disney in logosunda esinlendigi meshur Neuschwannstein Satosu var.
Güzel doga ve orman görmek istiyorsaniz yolunuzu hafif degistrimeniz gerekiyor. Meshur Black Forest i görmenizi tavsiye ederim. Eski Fachwerk evlerine (Fachwerkhaus) merakiniz var ise Triberg, Schiltach i görmenizi tavsiye ederim. Stuttgart ilginc bir sehir. Ilk basta insan begenmiyor ama tanidikca sehir güzellesiyor. ORada da hop on hop of turu ile sehir gezilebilinir. Meshur MErcedes müzesi ziyaret noktasi olarak secilebilinir. Stuttgart avrupada sehir icinde en fazla üzümbagi olan sehir olarak gecmekte.

Baska bilmek istediginiz ya da güzergahinizda olan bir sehir ile ilgili sorunuz varsa sorabilirsiniz. Stuttgart taraflarindan gecerken bir probleminiz olursada bana buradan ulasabilirsiniz. Ya da sonradan size özelden, isterseniz tabiki, numarami gönderebilirim.

AKlima gelmisken belirtmek isterim. Almanya da sehir iclerinde giderken aralardan gecmeyin. Otobanlarda sikisiklik oldugunda ortada birakilan bosluktan devam etmemeye dikkat edin. Polis görmesi durumunda ceza yiyebilirsiniz. OTobanlarda hiz siniri yok ama bazi insaat alanlarinda ya da otobanin güzergahindan dolayi virajli olan yerlerde hiz limitsiz olmuyor. Bazi durumlarda oralarda da radar olabiliyor. Dikkat edin. SOl serit sadece sollamak icin. Hiziniz ne olursa olsun saginiz bos ie mutlaka gecin. Ben 150-160 ile sagdan gitmek zorunda oldugumu bilirim.
 
Katılım
28 Haz 2014
Mesajlar
203
Motosikleti
Honda Vfr800xCrossrunner
Berlin büyük sehir oldugu icin benim acikcasi cok hosuma giden bir sehir degil. Hop on hop of turu alip yüzeysel olarak sehir gezilebilinir. En cok hosuma giden yer Alman Teknik Müzesiydi diyebilirim. Berlin yerine oraya yakin Postdam sehri daha güzel.
Hamburg ta ise kisa zamanda gezilmesi gerekilen gidipte görmeden dönülmemesi gerekilen yer bence Limani. Tekneler ile yapilan liman gezisini mutlaka yapmalisiniz. Ayrica devamli yenilenen minature Wunderland i da görmeden dönmeyin derim.
Bremen icin de Berlin ile ayni seyi söyliyebilirim. Cok matah bir sehir degil.
Yolunuzun üstünde Dresden var mesela. Unseco tarafindan önce krouma altinda olan ama sonra yapilan köprü tadilati ile korumadan cikarilan bir sehir. Kisa bir tur yapmak iyi olur.
Amsterdam dan asagiya dogru inerken Romantische Strasse denilen meshur bir yol var. Bu güzergah üstünde 300 yili askin tarihi sehirlerden olusuyor. Benim hosuma gidenleri Dinkelsbühl ve Rootenburg ob der Tauber. Bahsedilen yolun son duregi Füssen de ise Walt Disney in logosunda esinlendigi meshur Neuschwannstein Satosu var.
Güzel doga ve orman görmek istiyorsaniz yolunuzu hafif degistrimeniz gerekiyor. Meshur Black Forest i görmenizi tavsiye ederim. Eski Fachwerk evlerine (Fachwerkhaus) merakiniz var ise Triberg, Schiltach i görmenizi tavsiye ederim. Stuttgart ilginc bir sehir. Ilk basta insan begenmiyor ama tanidikca sehir güzellesiyor. ORada da hop on hop of turu ile sehir gezilebilinir. Meshur MErcedes müzesi ziyaret noktasi olarak secilebilinir. Stuttgart avrupada sehir icinde en fazla üzümbagi olan sehir olarak gecmekte.

Baska bilmek istediginiz ya da güzergahinizda olan bir sehir ile ilgili sorunuz varsa sorabilirsiniz. Stuttgart taraflarindan gecerken bir probleminiz olursada bana buradan ulasabilirsiniz. Ya da sonradan size özelden, isterseniz tabiki, numarami gönderebilirim.

AKlima gelmisken belirtmek isterim. Almanya da sehir iclerinde giderken aralardan gecmeyin. Otobanlarda sikisiklik oldugunda ortada birakilan bosluktan devam etmemeye dikkat edin. Polis görmesi durumunda ceza yiyebilirsiniz. OTobanlarda hiz siniri yok ama bazi insaat alanlarinda ya da otobanin güzergahindan dolayi virajli olan yerlerde hiz limitsiz olmuyor. Bazi durumlarda oralarda da radar olabiliyor. Dikkat edin. SOl serit sadece sollamak icin. Hiziniz ne olursa olsun saginiz bos ie mutlaka gecin. Ben 150-160 ile sagdan gitmek zorunda oldugumu bilirim.
Teşekkür ederim.
Tüm önerileri dikkate alacağım.

Alman otobandan 2 sene önceki turumda geçmiştim. Dediğiniz gibi sol şeriti sadece araç geçerken sollarken kullanım yine yüksek hızda orta şeride dahil oldum.

Gece şehir içinde yanlışlıkla kırmızıda geçtim flash patladı ama önden çektiği için plakamı almadı heralde :)

Alman otobanında polisi görünce gerçekten tedirgin oldum :)
 
Katılım
21 Şub 2021
Mesajlar
257
Otobanlarda son zamanlarda sayisi artan bir sürücü kitlesi olusmaya basladi. Özellikle cift seritli otobanlarda daha tehlikeli oluyorlar. Yavas yavas bir kamyonun arkasinda giderken birden sinyal verip kendisini sol serite atanlar. TÜrkiye#den alisiksiniz ama yüksek süratte giderken cok tehlikeli oluyorlar.
Simdi güzergahiniza baktim da Prag a gideceginizi belirtmissiniz. Bu durumda zaten benim söyledigim yerlerin yakinindan gecmiyeceksiniz. Dolayisiyla Avusturya dan da gecmiyeceksiniz. Prag'a 2014 senesinin Agustos ayinda gitmistim. Sonrasinda da tekrardan gitmeye hic heves etmedigim bir sehir. Bana göre diger büyük sehirler gibi turist silkeleme yeri.
Prag'tan sonra MAcaristan'dan gececekseniz insallah muzikli yola denk gelirsiniz.
Simdiden tatilinizin ve turunuzun güzel gecmesini dilerim. Iyi yolculuklar.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Vakitle ilgili bir sıkıntı yoksa Kapıkule'den değil de Dereköy'den çıkıp çok daha keyifli yollardan gidebilirsin. Biraz yavaşlatır, Çanakkale'den çıkışı düşünürsek ilk geceyi Tuna kıyısında Rusçuk'ta bitirerek ertesi gün Romanya'dan devam edilebilir.

İyi yolculuklar, keyifli sürüşler.
 
Katılım
9 Eyl 2024
Mesajlar
2,110
Selamlar,
öncelikle istediğiniz gibi bir gezi olmasını ve bol keyif almanızı dilerim. Muhtemelen yapacaksınızdır ancak ben yine de sizden bir ricada bulunayım. Gittiğiniz yerlerdeki konaklama, yemek veya yol ücreti gibi harcama yaptığınız kalemlerin listesini tutabilir misiniz?
Böylece bu tip bir yolculuk bize kaça mal olacak önceden bilip hazırlık yapabilelim. En azından şimdiki verileri geçmiş veriler ile karşılaştırıp , Romanya bizi kıskanıyor mu anlayalım. :D
 
Katılım
28 Haz 2014
Mesajlar
203
Motosikleti
Honda Vfr800xCrossrunner
Selamlar
2024 te farklı bir rota yapmıştım. https://www.motosiklet.net/forum/konu/mini-avrupa-turu.217783/

Prag ı dönüşe yada gidişe koyabilirim.

Romanya geçişi kesin. Bulgaristan ı transit geçeceğim kesin. İlk gün bir sorun olmazsa tek nefes Bükreş planım.

Sonrası tempoyu gezi temposuna çevireceğim.


Bu sefer instagram da geziye dair paylaşımlar yapacağım. Şu otelde konakladık, şu kadar ödedik, şunu yedik şu kadar ödedik vs.

Yakıtı tek kart ile ödeyip toplam km ye göre yakıt hesabı yapacağım. Ama benim motor az yakan bir motor değil :) Sizi yanıltır.

Rota kafamda belli ancak giderken hadi şuradan gidelim hadi buraya uğrayalım yapabiliriz. Avusturya alpleri geçişleri var dönüşümde ancak ana planda avusturya yok.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,837
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Selamlar
2024 te farklı bir rota yapmıştım. https://www.motosiklet.net/forum/konu/mini-avrupa-turu.217783/

Prag ı dönüşe yada gidişe koyabilirim.

Romanya geçişi kesin. Bulgaristan ı transit geçeceğim kesin. İlk gün bir sorun olmazsa tek nefes Bükreş planım.

Sonrası tempoyu gezi temposuna çevireceğim.


Bu sefer instagram da geziye dair paylaşımlar yapacağım. Şu otelde konakladık, şu kadar ödedik, şunu yedik şu kadar ödedik vs.

Yakıtı tek kart ile ödeyip toplam km ye göre yakıt hesabı yapacağım. Ama benim motor az yakan bir motor değil :) Sizi yanıltır.

Rota kafamda belli ancak giderken hadi şuradan gidelim hadi buraya uğrayalım yapabiliriz. Avusturya alpleri geçişleri var dönüşümde ancak ana planda avusturya yok.
Aslında benim de kısa sürlik Romanya transfagarasan'dan geçip gelesim var. dereköy sınır kapısı zaten bana bir saat, oradan romanya sınırına bir günde gidilir mi diye bakınıyorum, maksadım zaten kapı komşusu olan bulgaristanı es geçip Romanya'da konaklayıp meşhur drakula şatosu olan yerleri falan görüp transfagaraşan'dan geçip ayılara yem olmadan geri dönmek. çok uzun vaktim ve bütçem yok bu yüzden planlama aşamasında. Çocukları anneannelerine gönderip hanımla gitme niyetim var.
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Aslında benim de kısa sürlik Romanya transfagarasan'dan geçip gelesim var. dereköy sınır kapısı zaten bana bir saat, oradan romanya sınırına bir günde gidilir mi diye bakınıyorum, maksadım zaten kapı komşusu olan bulgaristanı es geçip Romanya'da konaklayıp meşhur drakula şatosu olan yerleri falan görüp transfagaraşan'dan geçip ayılara yem olmadan geri dönmek. çok uzun vaktim ve bütçem yok bu yüzden planlama aşamasında. Çocukları anneannelerine gönderip hanımla gitme niyetim var.

Abi Vize'den Rusçuk 416km Dereköy üstünden. Erkenden çıkarsan efil efil çok rahat gidersin.
İkinci gün de Rusçuk'tan başlayıp Curtea de Argeş taraflarına gider orada konaklarsın. Oralarda Dracula Pansiyon falan gibi isimlerde yerler var, onlara dikkat et saçma sapan fiyat çekiyorlar. Argeş'ten kalkınca da sabahtan Fagaşaran'a vurursun, ayılara manzaraya baka baka Sibiu'ya gidersin. Güzel şehir, orada da bir gece kalıp dönüşe geçersiniz artık. 5 günde dönmüş olursunuz.
Kullanıyor muydunuz bilmiyorum ama yengeyle bir tane de çiftli interkom bağlayıp yolda vurursunuz Pink Floyd'undan Dire Straits'ine, çiçek gibi gezersiniz.

Not: Ayılara bakmak için durmayın. :) Ama sen durmasan da virajın ortasında durup ayıya ekmek atmaya çalışan, foto çekmeye çalışan arabaları göreceksin. Kapalı ormanda giderken mutlaka dış güvenli çizgiden girmeyi unutmamak lazım.
 
Katılım
7 Kas 2016
Mesajlar
9,837
Motosikleti
Suzuki Vstrom DL650 XT, Yamaha X max 250
Abi Vize'den Rusçuk 416km Dereköy üstünden. Erkenden çıkarsan efil efil çok rahat gidersin.
İkinci gün de Rusçuk'tan başlayıp Curtea de Argeş taraflarına gider orada konaklarsın. Oralarda Dracula Pansiyon falan gibi isimlerde yerler var, onlara dikkat et saçma sapan fiyat çekiyorlar. Argeş'ten kalkınca da sabahtan Fagaşaran'a vurursun, ayılara manzaraya baka baka Sibiu'ya gidersin. Güzel şehir, orada da bir gece kalıp dönüşe geçersiniz artık. 5 günde dönmüş olursunuz.
Kullanıyor muydunuz bilmiyorum ama yengeyle bir tane de çiftli interkom bağlayıp yolda vurursunuz Pink Floyd'undan Dire Straits'ine, çiçek gibi gezersiniz.

Not: Ayılara bakmak için durmayın. :) Ama sen durmasan da virajın ortasında durup ayıya ekmek atmaya çalışan, foto çekmeye çalışan arabaları göreceksin. Kapalı ormanda giderken mutlaka dış güvenli çizgiden girmeyi unutmamak lazım.

Zaten geçen sene hanımla yunanista geçip bir günde 450km yol yapınca bu kaska bağlanan konuşmaya yarayan cihazlar varmış sen niye almadın dedi, ben de bu kış almanyaya giden arkadaş hazır lois mağazasına gitmişken 2li paket cardo paktalk edge aldım, kasklara monte ettim. Emir büyük yerden gelince kurtuluş yok. :)

ayılara bakmak için durmam da trafik durduğu zaman umarım yakınımda olmazlar. :)
 
Katılım
26 May 2025
Mesajlar
210
Motosikleti
Honda CRF250L
3 gündür şu başlığı görüyorum Motosiklet ile BALIK TURU diye okuyorum , balık tutmak ilgimi hiç çekmediği için tıklayıp okumuyordum.

Allah beni bildiği gibi etsin yaaa olay bambaşkaymış meğerse agsghdhdheu

:D
 
Katılım
21 Kas 2016
Mesajlar
5,667
Zaten geçen sene hanımla yunanista geçip bir günde 450km yol yapınca bu kaska bağlanan konuşmaya yarayan cihazlar varmış sen niye almadın dedi, ben de bu kış almanyaya giden arkadaş hazır lois mağazasına gitmişken 2li paket cardo paktalk edge aldım, kasklara monte ettim. Emir büyük yerden gelince kurtuluş yok. :)

ayılara bakmak için durmam da trafik durduğu zaman umarım yakınımda olmazlar. :)

Durma hiç arkalarında, öyle aman aman panik hali bişey olursa falan diye değil de, gerek yok durmaya yani yandan kıvrıl geç.
Bu arada Romanyalılar yine bize göre çok iyi araba kullansalar da balkan bölgesinde gördüğüm en fazla virajdan dışarı taşanlar onlardı - arabalar anlamında.
 
Katılım
28 Haz 2014
Mesajlar
203
Motosikleti
Honda Vfr800xCrossrunner
Yeşil sigorta kestirdim ve 20 euro farkla asistan hizmet satın aldım Anadolu Sigorta dan
Herkese öneririm

1. ARAÇ TEMİNATLARI
1.1. Yol Kenarında Onarım
Sigortalı aracın kaza veya arıza durumunda olay yerinde müdahale için , mümkün olması halinde, yol kenarında
onarım ekibi şirketimiz tarafından gönderilecektir. Verilecek hizmet bedeli sigortalı tarafından karşılanacak olup
organizasyonşirketimiz tarafından gerçekleştirilecektir. Yol yardım ekibinin gönderilmesi mümkün olmayan hallerde
aracın en yakın servise çekimi yapılacaktır. şirketimiz’nin servis ortamındaki hiçbir onarıma ilişkin sorumluluğu yoktur.
1.2. Aracın Çekilmesi
Trafik kazası veya arıza durumunda, şirketimiz; Sigortalı aracın en yakın servise naklini veya yoluna devam etmesi için
uygun biryere konulması için gerekli organizasyon 250 Euro’ya kadar sağlanılacaktır.
Aracın yükünden dolayı çekilmesine engel bir durum var ise yükün boşaltılmasından ve fiziki çevre emniyet tedbirlerinin
alınmasından şirketimiz sorumlu değildir.
1.3 Aracın Vinç ile Kurtarılması
Bir karayolunda giderken sigortalı aracın devrilme veya şarampole yuvarlanma nedeniyle hareketsiz kalması durumunda,
mümkün olabilen durumlarda kurtarılması için gerekli organizasyon 500 Euro limite kadar sağlanacaktır.
Aracın yükünden dolayı kurtarılmasına engel bir durum var ise yükün boşaltılmasından ve madeni yağ/akaryakıt taşıyan
araçların kurtarma hizmetlerinde fiziki çevre emniyet tedbirlerinin alınmasından şirketimiz sorumlu değildir.
1.4 Konaklama
Aracın aynı gün tamir edilememesi halinde, aracın onarımı süresince azami 4 gece kadar gecelik 160 Euro limitli, maksimum
4 kişi dahilinde otel masrafları (standart oda+kahvaltı) ödenir.
1.5. İkametgaha Geri Dönüş veya Seyahate Devam
Tamir süresi arızalanmayı izleyen 48 saati aşarsa, şirketimiz, Lehdarların Daimi ikametgaha dönüşlerinde meydana gelen
seyahat masraflarını veya Lehdarlar seyahate devam etmek isterlerse, seyahat için planlanan yere kadar olan seyahat
masraflarını ödeyecektir. Ancak bu son seçenek dahilinde yapılacak olan masrafların, Daimi ikametgaha dönüş masraflarını
(ekonomik sınıf bilet olarak) aşmaması gerekir.
1.6 Tamir Edilen Araca Dönüş
Kaza veya arıza sonucu, zarar gören araca; tamir edildikten sonra dönüş şirketimiz tarafından karşılanacaktır. Tamir edilen
araca dönüş masrafları taksi veya toplu taşıma ile gerçekleştirilecektir
 

Bu konuyu görüntüleyen kullanıcılar

Çok Beğenilen Mesajlar

Üst